Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 19-03-2023, 09:30   #181   link
Lion
N°1 Music Spammer

Lion's Avatar

max lvl 25 en restricties op quests om het verhaal ni teveel te spoilen.
RetroShrimp
Lion is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2023, 10:34   #182   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dj El Marriachi View Post
Ik heb er wel een SSD inzitten waar Windows op staat, gewoon niet groot genoeg om nog games ook bij te zetten.

Ik zal eens moeten zien om die HDD te vervangen en al mijn modded games over te zetten.
Extra SSD kopen.. eventueel gewoon een externe SSD en daar je games op zetten. Werkt ook perfect, en nog minder werk.
Lacroix is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2023, 10:42   #183   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Maw, goed excuus voor een belangrijke update
Old 19-03-2023, 16:03   #184   link
Bibastar
soy ninja

Bibastar's Avatar

Gekocht, gespeeld en refunded.
POE aant installeren :D
Old 19-03-2023, 21:47   #185   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Quote:
Originally Posted by Lacroix View Post
Extra SSD kopen.. eventueel gewoon een externe SSD en daar je games op zetten. Werkt ook perfect, en nog minder werk.
Om één of andere reden dacht ik dat dat niet deftig marcheerde.
Blijkt dat die externe SSD's niet eens zo duur zijn en je kunt gewoon op usb 3.0 aansluiten

Merci voor de tip. Geen idee waarom ik dat nooit eens deftig opgezocht heb.
Dj El Marriachi is offline   Reply With Quote
Old 20-03-2023, 07:20   #186   link
onbewust
the king of the divan

onbewust's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bibastar View Post
Gekocht, gespeeld en refunded.
POE aant installeren :D
Joe wtf lang geleden zot!

@HailMaryMallon als je carry of levelling gear nodig hebt of zo :D
[00:37:26] <blumcole> ik ben ooit eens rond 9 wakker geworden in mijne zetel en der lag nen drol in de wc maar geen wc papier

Last edited by onbewust; 20-03-2023 at 07:31.
onbewust is offline   Reply With Quote
Old 20-03-2023, 10:49   #187   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

Na nog een zak meer uren:

++:
De atmosfeer is toppie, sound design is 11 op 10, spell design, effecten etc etc als ze willen kunnen ze hiermee wel ne topper maken, verhaallijn is in de beta al beter dan heel D3 samen.

--:
Die level scaling is den duivel, dat verkakt elke vorm van progressie gevoel in nen arpg, wtf

De dungeons zijn schaamtelijk repetitief , zo ist nie moeilijk om een overworld te vullen met honder duizend dungeons natuurlijk.

De skill tree is ook maar kak in feite, kweet het, de paragon board unlock op lvl 50 maar volgens closed beta testers is dat ook maar wat extra stamina hier, wat attack speed daar, niks speciaal dus.

De UI is rommelig en sorry, nie van de Blizzard kwaliteit die ik heel mijn leven gewend ben.

Heel wa rare en onafgewerkte quirks toch wel, nie gewend alweer.

De open world leek echt volledig leeg en ongebruikt.

Er is echt wel nog werk aan, laat et nog maar een jaarke koken.
Old 20-03-2023, 11:57   #188   link
Lion
N°1 Music Spammer

Lion's Avatar

Seamless wereld zonder loading screens is ook dikke kak imo. Elke keer ge een nieuwe zone binnen loopt begint da te laggen gelijk zot. Met death als gevolg omdat ge in een pack mobs loopt.

Ook overal en constant micro stutters. Please fix
RetroShrimp
Lion is offline   Reply With Quote
Old 20-03-2023, 13:20   #189   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Hier niet echt veel last van stutter. Inderdaad eens een schokje of twee bij het veranderen van zone, maar dat is het wel zowat. Speelde hier best wel smooth voor de rest.

En om op jelliuz in te pikken:

Aan de levelscaling heb ik me ook geërgerd. Daardoor heb je nooit echt het gevoel dat je sterker aan het worden bent. Is zowat mijn grootste ergernis, en het is iets dat mij al stoort sinds Oblivion. Waarom zou je in godsnaam levelscaling willen. Als je dan eens vast raakt op een bepaald level, dan heb je ook nergens om eens even gemakkelijk te grinden voor een nieuw wapen of een level up.

Dungeons zijn inderdaad behoorlijk repetitief. Zeker in huizen valt dit op. Ik heb ondertussen wel al genoeg dezelfde kelder gezien. Vreemd, want in diaries spraken ze toch over genoeg variatie in de omgeving om het boeiend te houden. Ook het gebrek aan randomness van de wereld is een gemiste kans. De wereld zelf mag gerust hetzelfde zijn, maar zorg dat de spawning locaties toch op z'n minst verschillen. Als je voor een quest iemand moet zoeken in een gebied, en hij staat altijd op klakdezelfde plaats, is er niet veel plezier aan bij een 2de of 3de playthrough.

UI vond ik dan weer best goed. Het was een beetje gewoon worden, maar ik heb er mijn draai vrij snel in gevonden.

Open world leek leeg, zeg je? Vreemd. Ik vond net dat er teveel events aanwezig waren. Mocht van mij gerust wat minder.

We mogen alleszins niet vergeten dat dit een betaversie was, en niet de finale versie. Dus mogelijks worden een aantal van de minpunten wel nog weggewerkt tegen release (je zou ervan verschieten hoeveel een spel nog kan wijzigen in zijn laatste maanden). Sowieso is er nog werk aan de winkel, maar de basis is alvast 100 keer beter dan D3 destijds. En zelfs D3 hebben ze uiteindelijk kunnen rechttrekken. Ik heb er alle vertrouwen in.

Last edited by HeLLBirD; 20-03-2023 at 13:42.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 20-03-2023, 16:16   #190   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

Ik mag het hopen want ik ben de grootste blizzard dick sucker op de wereld en meestal kijk ik straal doorheen kleine bugs maar nu zit ik toch wel met serieus wat twijfels, dé slordigste game die ze ooit hebben gemaakt imo. (dat van "beta" , dat hoor ik vaak maar volgens mij gaan ze op 2 en halve maand nie heel da spel nog nekeer door elkaar schudden)

en @Lion idd, mega veel stutters, gek worden dieje amd super resolution bleek daar ook nie veel aan te helpen, tlijkt wel op background loading idd.

Last edited by jelliuz; 20-03-2023 at 16:20.
jelliuz is offline   Reply With Quote
Old 20-03-2023, 20:19   #191   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Ik heb alleen af en toe tien minuutjes naar streams op Twitch gekeken, maar mij viel toch ook op dat het precies een vrij kale ééntonige open wereld was.
Old 21-03-2023, 10:43   #192   link
Ryuken
Tiger Riding Samurai

Ryuken's Avatar

Wereld vond ik over het algemeen wel ok qua aanvoelen / encounters hoor, events en strongholds zijn de highlights, vooral die events had ik bang van want dat was maar so-so plattekes in DIII, is in DIV vlakaf beter én meer gevarieerd. Dat daar extra volk bijkomt maak het alleen maar leuker. Ook de blauwe side-quests zijn heel goed verweven in de wereld maar ge moet ze wel vaak actief opzoeken in de hubs eerst.

Dungeons zijn wat repetitief idd, vooral de lay-outs. Maar de kritiek is ook dubbel soms: genoeg mensen die nu klagen dat ze een gang of twee moeten backtracken terwijl dat in D2 1000x erger was. Ge kunt moeilijk overal portals in ene dungeon steken zodat het lore-wise nog steek houdt of gewoon er ineens vollen bak rifts van maken. Dat is ook geen meerwaarde-content dan imo. Backtracken hoort er nu eenmaal bij. Hopelijk komen er interessantere layouts en concepten want er moet wel iets mee gebeuren als een groot deel van de end game op diezelfde dungeons is gebaseerd. Dat zijn variaties daarvan + een speciaal Helltide invasie-event in de gewone spelwereld waar nog weinig over bekend is.

Microstutter ook redelijk wat last van gehad, vooral als je uit de hubs en zeker uit die hoofdstad komt. Ik kon soms zelfs niet weg. Die momenten voelt ge meestal wel aankomen dus, overgangen van zones e.d.. Ze bundelen volk in een zone ook @ random, hopelijk dat het iets simpel daarmee te maken heeft en niets erger onderliggend.

UI-issues... het mocht wat groter vooral en het voelde ook aan alsof er een skill-button te weinig was. Eentje meer had zeker gemogen. Rest was redelijk duidelijk vond ik qua indicatoren en zo. Gems die evenveel plek innemen als armor of wapens blijft ook belachelijk.

Dat zal zeker niet allemaal opgelost geraken tegen release, om van klassenbalans of items te zwijgen maar ze gaan hier wel meer voluit qua live service dan bij DIII. Ik verwacht geen afkalving van content na release zoals bij DIII het geval was. Ze kunnen het zich ook niet veroorloven om bepaalde issues te lang te laten liggen, ander klopt hun business model niet meer (season pass + cosmetics) en Path of Exile 2 komt ook achter de hoek piepen.
Ryuken is offline   Reply With Quote
Old 22-03-2023, 19:35   #193   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Quote:
Originally Posted by Lacroix View Post
Niet Diablo 4 gerelateerd, maar merci voor de tip. Externe SSd gekocht bij mediamarkt. Was niet eens duur. En net CK3 gekopieerd van de HD naar de SSD.
Normaal gezien kan ik letterlijk een thee gaan zetten wanneer ik dat spel opstart. Nu was ik binnen nog geen minuut ingame.
Old 25-03-2023, 16:50   #194   link
CSM
Hippe trolley

CSM's Avatar

Krippy geeft het een 6 op 10.
Old 25-03-2023, 17:19   #195   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

Kvind dat een eerlijke en realistische score voor de huidige staat van zaken, go Krippy.
Old 25-03-2023, 17:38   #196   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Meer dan een uur uitleg om uw gedacht te zeggen. Ain't nobody got time for that.

Heb de beta ook eens gedownload, vanavond eens proberen zie.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 25-03-2023, 19:50   #197   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Items die met uw level scalen vind ik maar shit eigenlijk. Hogwarts Legacy heeft dat ook. Ik haat dat.
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Old 25-03-2023, 19:54   #198   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dj El Marriachi View Post
Ik heb er wel een SSD inzitten waar Windows op staat, gewoon niet groot genoeg om nog games ook bij te zetten.

Ik zal eens moeten zien om die HDD te vervangen en al mijn modded games over te zetten.
Zeker doen, kost ook niet meer zoveel tegenwoordig. Vlam er gewoon 1 of 2 TB SSD bij voor uw games.
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Old 25-03-2023, 19:59   #199   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Meer dan een uur uitleg om uw gedacht te zeggen. Ain't nobody got time for that.

Heb de beta ook eens gedownload, vanavond eens proberen zie.
Samengevat: De basis zit best wel goed, maar er is nog heel veel werk om alle verschillende stats te tweaken. En omdat er veel variatie mogelijk is, en het systeem hier en daar bedrieglijk diep gaat, is dat wel een werk van lange adem. Daarom vreest hij dat dit tegen release niet goed komt. Maar dat komt wel, is het niet dan, dan wel in de maanden daarna. Bovendien weten we ook niet op welke build we aan het spelen zijn, voor hetzelfde geld staan ze in't echt ook daar al twee maanden verder.

Dusja. Komt wel goed met D4. Imho véél betere basis dan D3 ooit had, en zelfs dát spel hebben ze uiteindelijk rechtgetrokken.

En voor wie toch niet tevreden is, er is nog altijd D2: Resurrection, nu ook met controller support op PC. Dat spel blijft goed, en is met controller nóg beter.
Ik ben daar alvast voor het eerst in 20 jaar nog eens een blizzard sorcerer gestart.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 25-03-2023, 22:16   #200   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Heb even gespeeld tot level 10 met een sorcerer. Eerste indrukken :

+ Speelt vlot, ik heb zin om steeds verder te spelen.
+ Item fever is er zeker, je merkt je upgrades ook.
+ Meer "verhaal" dan in de vorige Diablo's én ivm de grote concurrent PoE.
+ Plezant dat er "duck" en "jump" in zit, geeft de levels wat meer toch.

+/- Ook ivm Poe. Het is iets gemakkelijk heb ik de indruk. Heb wel enkel nog maar een sorcerer gespeeld natuurlijk. Is zowel positief al negatief eigenlijk.
+/- UI stoorde mijn niet maar velen wel blijkbaar. Je moet wat shortcuts leren, zou beter zijn mocht alles beschikbaar zijn via de tab button.

- Grafisch vind ik het maar pover. Voor zo'n een dure game is dat allesbehalve een goeie indruk. Serieus in this day and age maar daar toch al eens een revolutie in zijn zeker.
- Skilltrees zijn om te lachen. Wel cfr. PoE in mijn geval maar dit is écht dwaas simpel.
- Omgevingen vond ik tot nu toe redelijk saai. Wat meer contrast is wel nodig toch.

In short, voorlopig voor mij nog geen PoE vervanger. Maar het is de beta, ik heb er zoals Hellbird hierboven wel vertrouwen in eigenlijk.

EDIT : 40€ voor Diablo II remastered? Serieus? Denk dat ik Diablo II al 2 of 3 keer gekocht heb, afzetters maat. Dat ivm Valvie Die Counterstrike 2 gewoon gratis geeft aan iedereen met CS, het verschil kan niet groter zijn.

Last edited by Dodgy; 25-03-2023 at 22:19.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules