Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 05-01-2023, 10:12   #3661   link
CSM
Hippe trolley

CSM's Avatar

Schoon gedaan.
Old 25-01-2023, 12:24   #3662   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

Iemand een idee wat de oorzaken kunnen zijn van zo'n 'trapvormige' vochtplek op een buitenmuur en of dit kwaad kan? De binnenmuur staat droog en de dakgoten lijken niet verstopt.

Het houtwerk onder de dakgoot op de hoek is wel wat beschadigd. Maar het lijkt me een te grote hoeveelheid vocht voor zo'n kleine beschadiging?
logion is offline   Reply With Quote
Old 25-01-2023, 12:59   #3663   link
CSM
Hippe trolley

CSM's Avatar

Zou de dakgoot niet hebben overstroomd tijdens regen? Wij hadden een verstopte dakgoot en het resultaat (op de muur van de buren, heh) zag er zo uit.

Is uiteindelijk verdwenen na de verstopping te hebben verholpen...
Old 26-01-2023, 19:13   #3664   link
BlackRabbit
Datanuke.be

BlackRabbit's Avatar

Quote:
Originally Posted by CSM View Post
Zou de dakgoot niet hebben overstroomd tijdens regen? Wij hadden een verstopte dakgoot en het resultaat (op de muur van de buren, heh) zag er zo uit.

Is uiteindelijk verdwenen na de verstopping te hebben verholpen...
Of het loopt bij zware regenval gewoon niet snel geniet weg door die rare kronkel in uw afvoer
BlackRabbit is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2023, 21:47   #3665   link
DUR0N
Chasing Sunset

DUR0N's Avatar

Uw oversteek van uw pannen zit te dicht bij de muur en niet al het water komt in uw dakgoot terecht.

Oversteek gaat ge niet kunnen oplossen, maar het einde van uw dakgoot nog een tiental centimeter langer maken en met een stuk lood mooi laten aansluiten gaat het probleem wel grotendeels verhelpen.
DUR0N is offline   Reply With Quote
Old 28-01-2023, 06:23   #3666   link
Zotten Berre
Rode honden = stijl!

Zotten Berre's Avatar

Wie heeft die afvoer zo aangesloten ffs?
Zotten Berre is offline   Reply With Quote
Old 28-01-2023, 07:12   #3667   link
onbewust
the king of the divan

onbewust's Avatar

misschien hebben ze inspiratie geput uit aqualibi of zo
[00:37:26] <blumcole> ik ben ooit eens rond 9 wakker geworden in mijne zetel en der lag nen drol in de wc maar geen wc papier
onbewust is offline   Reply With Quote
Old 30-01-2023, 22:05   #3668   link
onbewust
the king of the divan

onbewust's Avatar

Ik heb hier een klein vraagske over een probleem met de tuinverlichting. Die wordt nu bediend met een schakelaar in de doorgang van de voordeur aan de straat naar de tuin. Via die doorgang gaan ook mensen naar een achterhuis in de tuin, die kunnen 'snachts dus het licht aansteken om door de tuin te gaan, maar eenmaal aangekomen aan het huis kunnen ze die verlichting niet meer terug uit zetten. Als ze 'snachts vanuit hun huis door de tuin naar buiten gaan kunnen ze ook de verlichting van daaruit niet eerst aan steken. (De aannemer is vergeten een schakelaar in dat huis te steken voor die verlichting echt irritant.)

Nu zoek ik een goeie oplossing om het padje 'snachts te kunnen verlichten als mensen passeren, dus ik dacht initieel aan een bewegingssensor, maar eigenlijk moet die verlichting ook gewoon aan kunnen gestoken zonder dat er permanent beweging is in de tuin en dat gaat niet meteen met sensors? Daarnaast heb ik ook vrij slechte ervaring met bewegingssensor, ofwel zijn die te gevoelig en schieten die aan vanaf er een mus voorbij vliegt, ofwel ziet die u de helft van de tijd niet lopen. Die gaan ook vaak aan overdag terwijl het helemaal niet nodig is.

Wat zouden jullie steken in dat geval ? Kan ik op een of andere manier een gewone lamp en een lamp met sensor combineren? Hieronder een kleine situatieschets in paint:

[00:37:26] <blumcole> ik ben ooit eens rond 9 wakker geworden in mijne zetel en der lag nen drol in de wc maar geen wc papier
Old 30-01-2023, 22:14   #3669   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Wij hebben lamp van Steinel. In de app kunde al die dingen die ge vermeldt aanpassen; pas aanschieten onder de X lux, gevoeligheidslevel, hoe lang die aanblijft eenmaal getriggerd, gewoon aanzetten,...
Zwoep is offline   Reply With Quote
Old 31-01-2023, 17:04   #3670   link
Jerre_31
Senior Member

Jerre_31's Avatar

Send a message via MSN to Jerre_31
Quote:
Originally Posted by onbewust View Post
Ik heb hier een klein vraagske over een probleem met de tuinverlichting. Die wordt nu bediend met een schakelaar in de doorgang van de voordeur aan de straat naar de tuin. Via die doorgang gaan ook mensen naar een achterhuis in de tuin, die kunnen 'snachts dus het licht aansteken om door de tuin te gaan, maar eenmaal aangekomen aan het huis kunnen ze die verlichting niet meer terug uit zetten. Als ze 'snachts vanuit hun huis door de tuin naar buiten gaan kunnen ze ook de verlichting van daaruit niet eerst aan steken. (De aannemer is vergeten een schakelaar in dat huis te steken voor die verlichting echt irritant.)

Nu zoek ik een goeie oplossing om het padje 'snachts te kunnen verlichten als mensen passeren, dus ik dacht initieel aan een bewegingssensor, maar eigenlijk moet die verlichting ook gewoon aan kunnen gestoken zonder dat er permanent beweging is in de tuin en dat gaat niet meteen met sensors? Daarnaast heb ik ook vrij slechte ervaring met bewegingssensor, ofwel zijn die te gevoelig en schieten die aan vanaf er een mus voorbij vliegt, ofwel ziet die u de helft van de tijd niet lopen. Die gaan ook vaak aan overdag terwijl het helemaal niet nodig is.

Wat zouden jullie steken in dat geval ? Kan ik op een of andere manier een gewone lamp en een lamp met sensor combineren? Hieronder een kleine situatieschets in paint:

gedacht aan een zaklamp?
een rij reflectoren?
een tuinpad in een lichte bestrating = hoger albedo en beter zichtbaar...
verlichting is niet altijd nodig, in Vlaanderen is bvb zodanig veel lichtvervuiling dat de omgeving quasi constant in licht volle maan verlicht is.

Last edited by Jerre_31; 31-01-2023 at 17:10.
Jerre_31 is offline   Reply With Quote
Old 01-02-2023, 08:09   #3671   link
onbewust
the king of the divan

onbewust's Avatar

De tuin is tussen vier muren, het wordt wel echt vrij donker daar. Ik kan niet verwachten dat de huurders een zaklamp meepakken om in hun huis te geraken. Er is ook een trapke op het pad dat niet op de tekening staat. Ik zou niet willen dat daar iemand naar beneden tottert in't donker. Er is voor zover ik weet ook geen sterrenwacht in de buurt en ik denk dat centrum Brussel daar sowieso niet zo'n goeie locatie voor is. :-x

Dus ja toch graag verlichting, dien Steinel ziet er wel interessant uit, nog mooie modellen.
Old 01-02-2023, 08:21   #3672   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Of Hue, basicly eenders welke smartlampen voor buiten?
Old 08-02-2023, 20:32   #3673   link
Jerre_31
Senior Member

Jerre_31's Avatar

Send a message via MSN to Jerre_31
Quote:
Originally Posted by onbewust View Post
De tuin is tussen vier muren, het wordt wel echt vrij donker daar. Ik kan niet verwachten dat de huurders een zaklamp meepakken om in hun huis te geraken. Er is ook een trapke op het pad dat niet op de tekening staat. Ik zou niet willen dat daar iemand naar beneden tottert in't donker. Er is voor zover ik weet ook geen sterrenwacht in de buurt en ik denk dat centrum Brussel daar sowieso niet zo'n goeie locatie voor is. :-x

Dus ja toch graag verlichting, dien Steinel ziet er wel interessant uit, nog mooie modellen.
"centrum brussel" - meest lichtvervuild plekske van België
Old 09-02-2023, 08:40   #3674   link
Horla
Senior Member

Je hebt wifi? Een Shelly button i.c.m. een eenvoudige Shelly 1 in je schakelaar lijkt voldoende. Geen extra domotica nodig want je kan via de Shelly app hem instellen. Zet cloud aan en je kan zelfs extern het licht aan/uit zetten
Horla is offline   Reply With Quote
Old 09-02-2023, 09:18   #3675   link
onbewust
the king of the divan

onbewust's Avatar

Ziet er cool uit. Merci voor de tips gasten!
Old 09-02-2023, 11:36   #3676   link
sn1p3r
bashir_be

sn1p3r's Avatar

Kan je ook met Woox doen.
Ze hebben een héél arsenaal aan sensoren, van vibratie tot beweging etc.
Old 09-02-2023, 12:31   #3677   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

efkes vibreren om licht aan te doen
frenzal is online now   Reply With Quote
Old 18-03-2023, 16:29   #3678   link
Alegis
Trolle hippy

Alegis's Avatar

DIY experts kheb uw hulp nodig!

De kelder is nu het volgende waar ik me aan ga zetten, die was wat vochtig en op een aantal stukken is het voegsel er uitgekomen en blakert de oorspronkelijke .. verf (denk niet kalk) er af.

Aantal dingen laten doen om vocht te verminderen zoals rooster in de kelder, riolering die we niet gebruikten dicht, ventilatie, komt ook gecondenseerde luchtafvoer van warmtepompboiler binnenkort; en wil beginnen aan die muren zelf opnieuw af te werken

Foto's: https://imgur.com/a/AAwk7Xb

van wat op te zoeken lijkt het precies beste om eerst voegsel terug op te vullen met mortsel op basis van kalk zodat het 'ademt', muur wat afschuren waar het losbladert, en dan kaleien of kalken voor de afwerking. Y/N? Wat zou je pakken van zakken bij de locale DIY zaak?

Last edited by Alegis; 19-03-2023 at 06:28.
Alegis is offline   Reply With Quote
Old 18-03-2023, 21:02   #3679   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Gelijkaardige situatie hier, wel een iets oudere kelder (eind jaren 20). Deel is hier bezet met een cementpleister. Ik denk dat ik voegen moet uitkramen, hervoegen, oude dementpleister eraf en dan idd kiezen, verven of opnieuw bezetten.
Old 19-03-2023, 10:24   #3680   link
Metal
Senior Member

Metal's Avatar

Heeft iemand ervaring met robotmaaiers? Aanraders van bepaalde merken, ergens specifiek goed op te letten? Heb plannen voor een beregeningsinstallatie dus misschien iets dat samen kan werken?
Metal is online now   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules