Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 28-01-2021, 18:59   #21   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Quote:
Originally Posted by rooz View Post
Ga dit misschien ook eens beginnen volgen.
Wat moet ik allemaal weten hehe
Den eerste die over de finish rijdt eeft gewonneuh!

Welkom, hombre! Het is de enige sport die me echt interesseert, sinds 1998 heb ik geen wedstrijd gemist. Het circus occasioneel volgen levert doorgaans een vroegtijdig 'meh-gevoel' op, valt me vaak op. Dat deel van het publiek is dan ook enkel geÔnteresseerd in het podium. Terwijl er zo veel interessants in, naast en tussen de races door te ontdekken valt (al zal dieje vlieger wel voor alle sporten opgaan, durf ik te veronderstellen).

Ik heb alleszins de onnozele gewoonte om hier halsstarrig kleine en grote inzichten te blijven placeren. Dan ben je snel al een eind om seizoen 2021 deftig te volgen.
Old 28-01-2021, 19:53   #22   link
Wazeiterna?
Welingelichte bron

Wazeiterna?'s Avatar

Twee FB-groepen die best wel ok zijn (ongeacht uw voorkennis) zijn F1 Insider en F1 Meme Land. Beide hebben wel een compleet andere insteek, maar het gaat u volgens mij wel helpen om snel 'mee' te zijn met de actualiteit.

(↑ Ceci n'est pas une menace ↑)
Wazeiterna? is offline   Reply With Quote
Old 28-01-2021, 19:58   #23   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

+ https://www.racefans.net/

Zowat de enige resterende website die op een hoog en respectabel niveau kan blijven meedraaien zonder onderdeel van een internationaal mediaconglomeraat te zijn. Dat laat zich ook lezen in de reacties, die zijn overwegend genuanceerd.
Old 28-01-2021, 20:03   #24   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

Fallschirmjaeger's Avatar

https://youtube.com/c/MercedesAMGF1

Het youtube kanaal van Mercedes vind ik ook wel interessant om te volgen.
Old 29-01-2021, 06:09   #25   link
Rufus
PimpMeister

Ik kijk en lees achteraf meestal Potenza's race verslag
@Potenza interessante site. Juist ontdekt dat windtunnel testtijd verschilt naargelang u plaatsing in het kampioenschap.
Old 04-02-2021, 19:05   #26   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Dit zijn alvast de bevestigde data van de auto-voorstellingen.

Vooral Alpine en Aston Martin zullen interessant worden omdat compleet nieuwe kleurstellingen een zekerheid zijn.
Old 10-02-2021, 08:03   #27   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Albon mag zijn F1-bolide dan wel kwijt, hier zou ik toch ook niet ongelukkig van worden...

Old 10-02-2021, 23:08   #28   link
rooz
Senior Member

kben voor Pierre Gasly is da een goeie keuze
rooz is offline   Reply With Quote
Old 11-02-2021, 08:08   #29   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Dieje spreekt wel Frans, is da okť? En anders is dat zeker te verantwoorden na een sterk seizoen.

In de juniorencategorie was hij een degelijke coureur maar zeker geen uitzonderlijk talent. Soms sterk, niet altijd overtuigend. Zijn start in de F1 was solide, de promotie naar Red Bull was plotsklaps. En geen echt succes. De degradatie halverwege het seizoen moet echter een harde noot geweest zijn, de meedogenloze aanpak van Helmut Marko werd eens te meer bevestigd.

Terug naar Alpha Tauri heeft hem echter, verrassend genoeg, deugd gedaan. Met iets minder druk op de ketel wist Pierre er in 2020 een mooi seizoen uit te wringen met een knappe (en lichtjes geassisteerde) zege in Monza als hoogtepunt. Red Bull wil van Alpha Tauri een volwaardiger team maken, met Pierre Gasly hebben ze alvast een prima leider uit de eigen kweekvijver. Dat is op zich al een prestatie sinds Max Verstappen die overbodig maakte.
Old 11-02-2021, 08:20   #30   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Gisteren was er trouwens fijn nieuws, de derde ronde zal gereden worden op de Autodromo do Algarve in Portimao! Jeuj! Een heerlijk circuit.
Old 11-02-2021, 19:31   #31   link
Wazeiterna?
Welingelichte bron

Wazeiterna?'s Avatar

Quote:
Originally Posted by rooz View Post
kben voor Pierre Gasly is da een goeie keuze
Ik zou voor George Russell gekozen hebben. Die heeft ook fitness with George-filmpkes.

Also, vandaag door de facteur gebracht:

Gehandtekende 1/18 van mijn all-time favourite.

Old 11-02-2021, 20:16   #32   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Noice, FW15C? Gehandtekend door?
Old 11-02-2021, 20:40   #33   link
Wazeiterna?
Welingelichte bron

Wazeiterna?'s Avatar

Yup! Damon Hill, I know... Maar dat is ook de eerste die ik z'n hele carriŤre heb gevolgd om het zo te zeggen.

Old 12-02-2021, 07:59   #34   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Oei, ja, Damon Hill.

Er werd overigens definitief beslist dat de ontwikkeling van de motoren bevroren wordt vanaf 2022. Dat zorgt er voor dat Red Bull en Alpha Tauri verder kunnen met hun Honda-motoren. Die zouden dan na de volledige exit van Honda een eigen label krijgen, aansluitend zou er dan het plan zijn om vanaf 2025 een volwaardige constructeur te zijn (edit: Red Bull Powertrains, liet Helmut Marko al vallen in een Duits magazine). Een goede zaak voor de sport, me dunkt.

In 2025 zouden er aansluitend compleet nieuwe motoren moeten verschijnen op de grid. De omschrijving bevat net iets te veel PR-buzz (emotie! ecologisch! goedkoper! sneller!), maar het is wel interessant dat er nu al een werkgroep wordt opgericht waar zowel de huidige, als potentiŽle constructeurs hun zegje in kunnen doen. Audi en Posche werden al luidkeels getipt, bijvoorbeeld.

Last edited by Potenza; 12-02-2021 at 08:02.
Potenza is offline   Reply With Quote
Old 12-02-2021, 09:41   #35   link
Renard
Ý

Renard's Avatar

Nice die FW15C, hier ondertussen ook al een verzameling 1/18 minichamps.

Renard is offline   Reply With Quote
Old 12-02-2021, 21:50   #36   link
Wazeiterna?
Welingelichte bron

Wazeiterna?'s Avatar

Dat is wel een knappe Senna-collectie! Die 99T, met Camel-reclame, staat toch in mijn top 10 van mooiste/meest iconische wagens ooit.

Old 15-02-2021, 19:46   #37   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

McLaren bijt de spits af met een wagen die er weinig anders uitziet wat betreft kleurstelling en sponsoring. Dat is ergens verrassend omdat het Britse team vanaf dit seizoen opnieuw met Mercedes onder de motorkap rondjes zal afhaspelen. Het is zelfs frappant dat er op de wagen op geen enkele manier notie van wordt gemaakt.

Vanuit een technisch perspectief lijkt de wagen evenzeer sterk op diens voorganger, wat evenmin verrassend is. Zoals immer worden fijne details eerder geheim gehouden tot de effectieve start, daarnaast beleefde McLaren een prima campagne in 2020. Het zou bijzonder zijn om bij dit team ernstige koerswijzigingen te ontdekken.
Old 15-02-2021, 20:46   #38   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Op de Alfa staat toch ook niets van Ferrari? Ze zijn klant, als Mercedes hen geen geld (of korting) geeft, waarom dan waardevolle ruimte opofferen?

Ik blijf het een mooie livery vinden, al vind ik de "rechte" lijnen wel minder dan voorgaande series.
Blade is offline   Reply With Quote
Old 15-02-2021, 22:34   #39   link
Wazeiterna?
Welingelichte bron

Wazeiterna?'s Avatar

De kleurencombinatie op zich vind ik ook wel meer dan ok, daar hadden ze inderdaad niet aan moeten raken, maar die strakke horizontale lijnen... Het wekt bij mij alleszins de indruk dat de wagen nog langer is dan dat hij in werkelijkheid misschien maar is.

Denk dat als men de motor en versnellingsbak wegneemt, Norris het achtergedeelte nog als comfortabele slaapplaats kan gebruiken. Geen fan van die tendens de laatste 25 jaar alleszins: geef mij maar die vrij compacte wagens van vroeger.

Old 17-02-2021, 13:50   #40   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Quote:
Originally Posted by Blade View Post
Op de Alfa staat toch ook niets van Ferrari? Ze zijn klant, als Mercedes hen geen geld (of korting) geeft, waarom dan waardevolle ruimte opofferen?
Het is geen verplichting, uiteraard. Ik had evenwel een vermelding verwacht, al was het maar een subtiele driepuntige ster op de snuit of een 'Powered by Mercedes' op de rug. Beide partijen waren immers erg in hun nopjes toen bekend werd dat zo'n iconische tandem terug was. 'Waardevolle ruimte' is overigens een erg relatief begrip voor McLaren sinds Zak Brown aan boord is. Sponsors ŗ volontť, geen gaatje blijft onbenut. Prima voor de financiŽn, dat spreekt, maar dan kon er - mocht dat gewenst geweest zijn - heus nog wel een stukje gereserveerd worden voor Mercedes.

(De vergelijking met Alfa gaat wel niet op, het hele PR-idee is daar net om uit te stralen dat er effectief een Alfa Romeo-motor inzit. )

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules