![]() |
![]() |
#21 link | |
De Verschrikkelijke
|
Quote:
![]() Welkom, hombre! Het is de enige sport die me echt interesseert, sinds 1998 heb ik geen wedstrijd gemist. Het circus occasioneel volgen levert doorgaans een vroegtijdig 'meh-gevoel' op, valt me vaak op. Dat deel van het publiek is dan ook enkel geïnteresseerd in het podium. Terwijl er zo veel interessants in, naast en tussen de races door te ontdekken valt (al zal dieje vlieger wel voor alle sporten opgaan, durf ik te veronderstellen). Ik heb alleszins de onnozele gewoonte om hier halsstarrig kleine en grote inzichten te blijven placeren. Dan ben je snel al een eind om seizoen 2021 deftig te volgen. ![]()
![]() |
![]() |
#22 link |
Welingelichte bron
|
Twee FB-groepen die best wel ok zijn (ongeacht uw voorkennis) zijn F1 Insider en F1 Meme Land. Beide hebben wel een compleet andere insteek, maar het gaat u volgens mij wel helpen om snel 'mee' te zijn met de actualiteit.
![]() |
#23 link |
De Verschrikkelijke
|
+ https://www.racefans.net/
Zowat de enige resterende website die op een hoog en respectabel niveau kan blijven meedraaien zonder onderdeel van een internationaal mediaconglomeraat te zijn. Dat laat zich ook lezen in de reacties, die zijn overwegend genuanceerd.
![]() |
#24 link |
Senior Member
|
https://youtube.com/c/MercedesAMGF1
Het youtube kanaal van Mercedes vind ik ook wel interessant om te volgen.
![]() |
#25 link |
PimpMeister
|
Ik kijk en lees achteraf meestal Potenza's race verslag
![]() @Potenza interessante site. Juist ontdekt dat windtunnel testtijd verschilt naargelang u plaatsing in het kampioenschap.
![]() |
#29 link |
De Verschrikkelijke
|
Dieje spreekt wel Frans, is da oké? En anders is dat zeker te verantwoorden na een sterk seizoen.
In de juniorencategorie was hij een degelijke coureur maar zeker geen uitzonderlijk talent. Soms sterk, niet altijd overtuigend. Zijn start in de F1 was solide, de promotie naar Red Bull was plotsklaps. En geen echt succes. De degradatie halverwege het seizoen moet echter een harde noot geweest zijn, de meedogenloze aanpak van Helmut Marko werd eens te meer bevestigd. Terug naar Alpha Tauri heeft hem echter, verrassend genoeg, deugd gedaan. Met iets minder druk op de ketel wist Pierre er in 2020 een mooi seizoen uit te wringen met een knappe (en lichtjes geassisteerde) zege in Monza als hoogtepunt. Red Bull wil van Alpha Tauri een volwaardiger team maken, met Pierre Gasly hebben ze alvast een prima leider uit de eigen kweekvijver. Dat is op zich al een prestatie sinds Max Verstappen die overbodig maakte.
![]() |
#34 link |
De Verschrikkelijke
|
Oei, ja, Damon Hill.
![]() Er werd overigens definitief beslist dat de ontwikkeling van de motoren bevroren wordt vanaf 2022. Dat zorgt er voor dat Red Bull en Alpha Tauri verder kunnen met hun Honda-motoren. Die zouden dan na de volledige exit van Honda een eigen label krijgen, aansluitend zou er dan het plan zijn om vanaf 2025 een volwaardige constructeur te zijn (edit: Red Bull Powertrains, liet Helmut Marko al vallen in een Duits magazine). Een goede zaak voor de sport, me dunkt. ![]() In 2025 zouden er aansluitend compleet nieuwe motoren moeten verschijnen op de grid. De omschrijving bevat net iets te veel PR-buzz (emotie! ecologisch! goedkoper! sneller!), maar het is wel interessant dat er nu al een werkgroep wordt opgericht waar zowel de huidige, als potentiële constructeurs hun zegje in kunnen doen. Audi en Posche werden al luidkeels getipt, bijvoorbeeld.
Punt. Last edited by Potenza; 12-02-2021 at 08:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 link |
De Verschrikkelijke
|
McLaren bijt de spits af met een wagen die er weinig anders uitziet wat betreft kleurstelling en sponsoring. Dat is ergens verrassend omdat het Britse team vanaf dit seizoen opnieuw met Mercedes onder de motorkap rondjes zal afhaspelen. Het is zelfs frappant dat er op de wagen op geen enkele manier notie van wordt gemaakt.
![]() ![]() Vanuit een technisch perspectief lijkt de wagen evenzeer sterk op diens voorganger, wat evenmin verrassend is. Zoals immer worden fijne details eerder geheim gehouden tot de effectieve start, daarnaast beleefde McLaren een prima campagne in 2020. Het zou bijzonder zijn om bij dit team ernstige koerswijzigingen te ontdekken.
![]() |
#38 link |
Petrolkop
|
Op de Alfa staat toch ook niets van Ferrari? Ze zijn klant, als Mercedes hen geen geld (of korting) geeft, waarom dan waardevolle ruimte opofferen?
Ik blijf het een mooie livery vinden, al vind ik de "rechte" lijnen wel minder dan voorgaande series. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 link |
Welingelichte bron
|
De kleurencombinatie op zich vind ik ook wel meer dan ok, daar hadden ze inderdaad niet aan moeten raken, maar die strakke horizontale lijnen... Het wekt bij mij alleszins de indruk dat de wagen nog langer is dan dat hij in werkelijkheid misschien maar is.
Denk dat als men de motor en versnellingsbak wegneemt, Norris het achtergedeelte nog als comfortabele slaapplaats kan gebruiken. Geen fan van die tendens de laatste 25 jaar alleszins: geef mij maar die vrij compacte wagens van vroeger.
![]() |
#40 link | |
De Verschrikkelijke
|
Quote:
(De vergelijking met Alfa gaat wel niet op, het hele PR-idee is daar net om uit te stralen dat er effectief een Alfa Romeo-motor inzit. ![]()
![]() |
![]() |
|
Thread Tools | |
|
|