Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Reply

Thread Tools
Old 27-02-2013, 08:18   #161   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Klein detail: de rovers flanken niet vanuit die positie. Basisregel om te zien of twee creatures een derde flanken: trek een denkbeeldige lijn tussen de centers van de twee creatures; als die lijn twee tegenover elkaar liggende randen van het derde creature snijden (hoekpunten tellen ook), dan is dat derde creature geflankt door de eerste twee.

Vanuit hun huidige posities zou de denkbeeldige lijn tussen die twee rovers de onderste en rechtse rand van Jamhand zijn positie snijden. Dat zijn twee aanliggende zijdes, Jamhand wordt dus niet geflankt.

De onderste rover kan echter wel via rij a, kolom i naar rij b, kolom i gaan (gesteld dat em 30ft kan moven) zonder een attack of opportunity te provoken van Jamhand. Dan flanken ze wel want bedreigen ze twee tegenover elkaar liggende hoekpunten.

Het doet er dus voor de moment niet zoveel toe, maar 't is maar dat er later niet iemand in zo'n positie komt en denkt dat em aan 't flanken is terwijl dat niet zo is en dan is t van "hoe maar in t begin was dat toch ook zo" en BOEM KNAL alles kapot.

(bron: http://www.d20pfsrd.com/gamemasterin...t#TOC-Flanking)
Guns is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2013, 08:54   #162   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Ah, allee. Altijd gedacht dat dat ook telde zo.
Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2013, 10:21   #163   link
Kittens
Blofficoso

Kittens's Avatar

Waar zijn die mannen hun paarden eigenlijk naartoe? 'k Ben zowat aan't aannemen dat ze tijdens het gesprek met Rembrand zijn afgestapt en dat die beesten een tiental meter verder wat staan te breakdancen of iets dergelijks.
Kittens is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2013, 10:25   #164   link
Divolinon
Una

Divolinon's Avatar

Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon

Zie ze gaan!
Old 27-02-2013, 11:01   #165   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Quote:
Originally Posted by Kittens View Post
Waar zijn die mannen hun paarden eigenlijk naartoe? 'k Ben zowat aan't aannemen dat ze tijdens het gesprek met Rembrand zijn afgestapt en dat die beesten een tiental meter verder wat staan te breakdancen of iets dergelijks.
Ja. Staan net buiten de map.
Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2013, 12:48   #166   link
Fjuri
Senior Member

Fjuri's Avatar

Quote:
Originally Posted by Guns View Post

Frank loopt naar de ton waar Rembrand tot voor kort stond. Hij pakt een botte pijl en richt naar de weglopende leider, maar de pijl vliegt ver langs zijn doel. Frank kijkt even kwaad naar zijn nieuwe boog. Er is zeker iets mis met het hout, kan niet anders.

Move: naar rij g, kolom k, achter de ton.
Standard: Longbow (nonlethal) vs. leider: 1d20+1 5 1d8+2 9

GODVER MIJN COMPOSITE LONGBOW GAAT ERVANDOOR. EDIT: ah nee toch niet yow mercikes Fidoh

Soit, 't had erger geweest had ik hem met 4 of minder gemist =)

Nonlethal is met blunt arrows, voor de geïnteresseerden.
Quote:
Originally Posted by Fidoh View Post
Speelvolgorde:
Divolinon
Dodgy
Baraag (olifant)
Guns
DJB
Bandieten
Kittens
Fjuri
Leider
Was het niet aan Divolinon?
Fjuri is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2013, 12:58   #167   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Mijn ready action heeft mij naar de eerste plek in de initiative verplaatst. Het is nu aan Divo.
Old 27-02-2013, 13:05   #168   link
Fjuri
Senior Member

Fjuri's Avatar

ah, dat blijft ? we leren elke dag bij
Old 27-02-2013, 13:18   #169   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Rolls voor divo:

Attacks op bandits: 1d20+1 11 1d8+4 12 1d20-3 8 1d8+2 7

Fuck off Kittens TWF is cool EDIT: ah k dat hit nog ook blijkbaar kjo awesome.

't Is aan Dodgy.

Last edited by Guns; 27-02-2013 at 13:32.
Old 27-02-2013, 14:51   #170   link
Fjuri
Senior Member

Fjuri's Avatar

Eventjes wat regeltjes bekeken omdat ik wil zien wat ik allemaal kan doen met mijn Mastodon. Ik beperk me tot “fight or flee” dus complexe acties zoals achter de leider aangaan gaat niet gaan.

Bandiet 3 & 4 hadden hun zwaard getrokken. Nadat ze zagen dat er niemand direct op hun afkwam/te bang waren, hebben ze hun boog getrokken en als kleine bandietjes geschoten op een onschuldig Mastodonnetje. Hebben ze hun zwaard weggestoken of laten vallen? (Of hadden deze bandieten wel hun boog al getrokken?)
Een wapen wegsteken is een move actie, een wapen trekken is een move actie en schieten is een standaard actie. Normaal kun je één move en één standaard doen tijdens een combat ronde, kan je een zwaard wegsteken, een boog pakken en dan schieten in 1 ronde?
Old 27-02-2013, 14:59   #171   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Zonder Quick Draw niet. Ge kunt een wapen laten vallen als free action, er een trekken als move action en dan aanvallen met een standard. Met Quick Draw kunt ge er een wegsteken met een move, drawen als free action en dan aanvallen als standard.

Dat gezegd zijnde, gezien ze niet hadden aangevallen met hun "getrokken" zwaarden, lijkt het mij gewoon een quirk in de narrative te zijn. Het eerste dat ze in combat deden was schieten met hun boog...
Old 27-02-2013, 15:54   #172   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Waar kan ik eigenlijk registreren op die orokos.com? Ik vind daar nergens een register knop.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2013, 15:56   #173   link
Fjuri
Senior Member

Fjuri's Avatar

http://orokos.com/roll/?action=register
Old 27-02-2013, 15:57   #174   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Gewoon klikken op Roll Som Dice, dan vraagt hij u om in te loggen en op dat scherm kunt ge ook registren IIRC.

EDIT: of Fjuri kan u gewoon rechtstreeks een link geven

Also, in Pathfinder kunt ge niet iemand specifiek in zijn been proberen raken (geen called shots, alhoewel er richtlijnen zijn om het te houserulen). Kunt dat wel beschrijven als ge hit, maar qua gameplay doet dat niets uit.

Last edited by Guns; 27-02-2013 at 17:06.
Old 27-02-2013, 17:02   #175   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Nog iets dat ge in rekening moet nemen is dat de bandit leader in zijn huidige positie cover heeft van zijn paard vs. Dodgy. Dus zijn AC (armor class, uw attack roll moet gelijk of hoger zijn dan AC om te raken) is 4 hoger dan normaal. Nog steeds zeker niet onmogelijk om hem te raken, maar ge moet waarschijnlijk wel ewa chance hebben
Old 27-02-2013, 17:10   #176   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

DarthJabbaBoulet's Avatar

Hoe zat het ook weer met die cover rules, wordt hier het centre van de 5x5 vergeleken met de centre van de 5x5 van de target of de randen ?

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2013, 17:14   #177   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

- Ge kiest een hoek van uw peetje
- Ge trekt een denkbeeldige lijn van dat hoekpunt naar elk hoekpunt van de vijand zijn peetje
- Als eender welk van die lijnen door het object gaat dat cover zou geven (het paard, in dit geval) heeft uw vijand cover tegen uw attacks.
Old 27-02-2013, 17:16   #178   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

DarthJabbaBoulet's Avatar

dacht wel dat hij in cover stond, maar zijn cover is ook zijn vluchtmiddel.

@Fidoh, is er een kans dat dodgy of ik dat paard (of een van de paarden) raken?
Zo een rake bolt zal een paard wel op de vlucht laten slaan.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2013, 17:49   #179   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Als ik inderdaad dat paard raak dan zal dat gaan lopen en staat de glorieuze leider alleen niet?
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2013, 19:49   #180   link
Fjuri
Senior Member

Fjuri's Avatar

Quote:
Wanneer de man het veld in vlucht draait Elmir zich naar hem. Hij haalt een flesje met een doorzichtige vloeistof boven, begint gebaren te maken en spreekt luid op:
"Axuda-me Gozreh. Crecemento da herba, crecemento e deixar o home."
Hij focust hierbij op een stuk gras nog even voor de vluchtende bandiet uit. Meteen beginnen de planten daar te groeien en van zodra de man in het gebied komt, beginnen deze naar zijn benen en enkels te grijpen, hem vasthoudend indien mogelijk.
(Cast Entangle spell. )
Iemand er iets op tegen dat ik zo mijn spells speel? Het is niet dat dit zinnekes conversatie zijn of iets wat ge moet weten, maar dienen gewoon om ewat feeling/voeding/tekstueel gewicht aan mijn spells te geven.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Thread Tools

Posting Rules