Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Reply

Thread Tools
Old 27-02-2013, 19:56   #181   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Als gij dat graag zo doet, doet ge dat maar zo. Mij stoort het niet.
Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2013, 21:34   #182   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Gewoon ter info, morgen ben ik van 's morgens vroeg tot 's avonds heel laat heel de dag naar Batibouw, dus waarschijnlijk onbeschikbaar om dit op te volgen. 95% kans wel dat ik morgenavond laat nog wel kijk en post.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2013, 07:13   #183   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Kunt ge in 't vervolg misschien wachten tot ge weet of mijn keiver schot die rover op super dramatische wijze neergelegd heeft?

Nu is t zo van aww yiss superver schot dat mogelijks keiawesome is LOLLERS WHATEVER da mist toch ik pak wel een paard, haal hem in en begin er tegen te babbelen want uw dom schot heeft toch gemist raflz check mijn paard, mjn paard is de max. And I'm all like pffff, stom paard.

Als blijkt dat mijn pijl niet raakt of niet doodt kan Dodgy overigens ook nog altijd een extra pijl lossen hé. Voor 't zelfde geld is die rover morsdood eer gij nog maar op uw paard stapt...

Aléja no offense hé, Fidoh zal dat wel allemaal in een awesome narrative gieten, ik snap ook best dat ge veel wilt posten in een supercoole RPG en bij momenten zit iedereen tegelijk te posten en negeert ge zo soms per ongeluk wat iemand anders doet. En ge kunt ook perfect zeggen dat ge er op een paard en met uw olifant achteraan gaat, terwijl andere mensen andere dingen doen. Maar als ge dan ook gaat zeggen "k haal hem binnen de zes minuten in en 'k begin er tegen te babbelen", dan zegt ge pretty much "rofl andere mensen haha, dees is wat er gebeurt k."

Wederom, 's nie erg ofzo ze, 't is vaak per ongeluk en 't overkomt mij ook, maar probeer toch zoveel mogelijk om met uw narrative niet de acties van andere spelers retroactief onmogelijk te maken (tenzij ge daar natuurlijk game mechanics voor gebruikt, maar da's een heel ander verhaal).

Last edited by Guns; 28-02-2013 at 07:52.
Guns is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2013, 07:21   #184   link
Fjuri
Senior Member

Fjuri's Avatar

Ge hebt gelijk, ik ben veel te gehaast. Sorry Om een of andere reden had ik gedacht dat die buiten uw range zat dacht ik dat ge die niet kunt raken. Ik zie nu dat uw range eigenlijk 10 keer dat is.
Ik zal vanaf nu op rolls proberen te wachten.

Post verwijderd

Als duidelijk wordt dat de man niet vertraagd wordt door de planten gaat Elmir van de pallisade af. Hij ziet de wonde aan Baraag, maar doet hem teken dat hij hem straks zal verzorgen. Dan neemt hij een van de werpsperen die hier op de grond liggen en gaat naar de paarden toe. Daar maakt hij even kennis met een van de paarden en kruipt op 1 van de paarden. Dan rijdt hij even langs Baraag, doet teken hem te volgen en zet zelf de achtervolging in op de Rover.

check is maar 5, maar dat zou voldoende moeten zijn om gewoon in het zadel te blijven zitten.
edit: wild empathy 15 om het paard te leren kennen

Als daarstraks 20 minuten tss bosrand en fort is, is nu minstens 6 minuten terwijl die rover aan het lopen is. Voor dan moet ik hem wel inhalen. Volgende tekst geld enkel als ik de rover kan inhalen: (note: ik blijf de teugels vasthouden met 1 hand, altijd)

Wanneer hij de rover dichter genaderd is, roept Elmir hem na: Staan blijven! Hij passeert hem en richt zijn speer op de rover.[/b]

Last edited by Fjuri; 28-02-2013 at 07:32.
Fjuri is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2013, 08:06   #185   link
Kittens
Blofficoso

Kittens's Avatar

Geeft running een AC bonus tegen ranged attacks?

Kittens is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2013, 08:24   #186   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Nope, penalty. De Run action zorgt ervoor dat ge uw Dex bonus op AC verliest. In dit geval heeft hij waarschijnlijk wel een "bonus" gewoon door het feit dat hij snel ver weg is (-2 range penalty op mijn attack en denk niet dat een random noob rover 14 dex heeft). 'k Heb gelukkig Favored Enemy: Human, wat die long range penalty opheft, waardoor ik nog altijd met een vrij mooie +3 attack bonus schiet

Last edited by Guns; 28-02-2013 at 08:29.
Old 28-02-2013, 10:04   #187   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Quote:
Originally Posted by Guns View Post
Nope, penalty. De Run action zorgt ervoor dat ge uw Dex bonus op AC verliest. In dit geval heeft hij waarschijnlijk wel een "bonus" gewoon door het feit dat hij snel ver weg is (-2 range penalty op mijn attack en denk niet dat een random noob rover 14 dex heeft). 'k Heb gelukkig Favored Enemy: Human, wat die long range penalty opheft, waardoor ik nog altijd met een vrij mooie +3 attack bonus schiet
Niet aan gedacht dat ge range en favoured enemy al ingerekend had.
Old 28-02-2013, 10:09   #188   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

fwiw, ik reken altijd alle modifiers die op mijzelf slaan (en waarvan ik op de hoogte ben) al mee in mijn rolls, minder werk voor de DM.
Old 28-02-2013, 10:13   #189   link
Fjuri
Senior Member

Fjuri's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fidoh View Post
De pijl suist door de lucht, in een wijde boog over Elmir en Baraag, en ploft in de rover zijn rug. Elmir en Baraag komen aan bij de rover, stervend van de wonden in zijn buik en rug. Er is nog weinig dat de man kan redden.
Ik heb healing spells
Old 28-02-2013, 10:21   #190   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Probeer het er ff bij te zetten dan. Ik was nu keiverward. Hoeft niet in Orokos zelf, maar misschien wel in uw post. Dit was vooral verwarrend, omdat ge het had over "ik krijg nog -2 als't meer dan 120ft is," wat volgens mij niet waar was. (het is verder dan 120ft)

Er was trouwens weinig mis met Fjuri zijn post. Alleen dat zinnetje "Als ik aankom, doe ik dat", is misschien wat voorbarig, maar daar hou ik dan wel rekening mee, hé. 't Is niet omdat er een pijl over hem heen aan't vliegen is, dat hij niet kan zeggen wat hij gaat doen als hij aankomt. Ik zal dan wel zeggen "het lukt niet, want dieje pijl". Er stond duidelijk genoeg bij dat hij dat pas binnen een paar minuten zou kunnen doen.

That being said, ge hebt wel gelijk over dat je als speler moet proberen om iedereen zijn spotlight-moment te laten. Niet te veel voor elkaars voeten lopen en altijd awesome willen zijn. Goed zijn in dit soort spel, betekent ook dat je moet proberen andere spelers hun moment de gloire te laten.

Anyway, terwijl ge een goed punt hebt, vind ik niet dat het hier van toepassing was.
Old 28-02-2013, 10:22   #191   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fjuri View Post
Ik heb healing spells
Als ge de rover wilt healen in plaats van uw maten of uw olifant, mij goe ze
Old 28-02-2013, 14:39   #192   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

DarthJabbaBoulet's Avatar

Tenzij iemand anders party treasury wil spelen wil ik dat wel doen :

https://docs.google.com/spreadsheet/...=0&output=html

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2013, 15:03   #193   link
Kittens
Blofficoso

Kittens's Avatar

In character zou Rembrand als Abadar junkie der nogal nen big deal van maken om te zien dat alles eerlijk verdeeld wordt, maar zelf heb ik er geen zin in. Laten we zeggen dat hij de verantwoordelijkheid op een voldoende arrogante manier delegeert zolang hij de boekhouding kan raadplegen.
Old 28-02-2013, 15:46   #194   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Pakt da ik voorlopig wel efkes tevreden ben daar mijn net worth ongeveer verdubbeld is door die composite longbow die dien leider zo vriendelijk was om achter te laten
Old 28-02-2013, 16:09   #195   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

Goud gewoon verdelen en items gewoon op een need/use basis en de rest vendor trash.
Het gaat toch wel even duren eer er items zijn waar we speciaal over moeten doen ?

Treasury doet gewoon de boekhouding, en zorgt ervoor dat we zo weinig mogelijk loot laten liggen

Quote:
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
Old 28-02-2013, 16:11   #196   link
Fjuri
Senior Member

Fjuri's Avatar

ik geef wel ergens een keertje mijn centjes af aan de groepskas hoor, maar momenteel weet mijn character niet wie die bijhoudt. Nu is dat ook geen issue (vind mijn character).
Old 28-02-2013, 16:16   #197   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

no worries.

Ik heb dat ook alleen maar in IC gezet omdat ik zo Oleg wel wat kan afleiden (alee hoop ik) en omdat het onze eerst loot is

Quote:
Old 28-02-2013, 16:19   #198   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fjuri View Post
2HP's geheald bij Baraag
'k Zou zeggen dat een Wand of Cure Light Wounds een van onze eerste "grote" aankopen mag zijn, indien beschikbaar.

Na een fullplate voor Rembrand ahja want die kan tanken én healen dus da's superbelangrijk.
Old 28-02-2013, 16:22   #199   link
Kittens
Blofficoso

Kittens's Avatar

:') volgend level al 4d6 healing per dag KOMOP
Old 28-02-2013, 16:25   #200   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

ik zou eerst voor de wand gaan en dan voor de fullplate.

Rembrand kan niet healen terwijl hij aan het tanken gaat, full plate of niet attacks of opportunity zijn nogal nefast. In combat heals hebben we veel te weinig.

Quote:
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Thread Tools

Posting Rules