Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Reply

Thread Tools
Old 05-03-2013, 15:57   #221   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

'k Had het niet op deze situatie specifiek ze, ge moogt gij obv gerust ook naar een kampeerplaats zoeken. Maar 't is wel precies de moeite niet echt om nog veel op Survival en Nature stuff te focusen gezien gij er dubbel zo goed in zijt. Ge zijt zelfs beter dan mij in het tracken van mijn favored enemy :/

Aléja, gameplaygewijs natuurlijk. RP-gewijs steek ik er nog steeds braaf elk level een puntje in want Rangers zonder Survival en Knowledge [nature] zijn geen rangers.
Guns is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2013, 16:09   #222   link
Fjuri
Senior Member

Fjuri's Avatar

Ik ben natuurlijk wel een druid..

tja: class skill (3) + 1 rank + 3 (main attribute) + 2 (class ability nature sense)
Maar een paar favered enemy/terrein upgrades later en je steekt me zo voorbij
Fjuri is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2013, 17:23   #223   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Niet echt, of toch niet voor pakt level 12-14 ofzo, want gij gaat wsl uw Wis wel de hoogte in jagen. En dan nog heb ik enkel op Track een voordeel, niet op al de rest van Survival en Knowledge [nature].

En ja, ge zijt inderdaad een druid, dus niets mis met dat ge goed zijt in de natuur. Alleen weet ik momenteel niet echt goed meer wat nu precies mijn character zijn niche zou moeten zijn. De moment dat ik voor ranger koos was de situatie dat DJB wizard was en niet kon specifiëren wat voor een wizard, Divo was Barbarian, Kittens had voor Palladin gekozen en Dodgy neigde naar nen halfling Bard. Mijn eerste idee van wizard/sorc kon dus niet echt, na veel overpijnzen uiteindelijk op Ranger uitgekomen, kwestie van een scout en natureguy te hebben.

En dan plots Fjuri sup k speel nen druid (nature) en Dodgy hmm toch best Rogue (scout), op mijn en Fidoh's aanraden, weliswaar.

Daar is op zich niets mis mee, maar nu hebben we dus combatgewijs een arcane spellcaster, een fighter/healer, een fighter/all de batsen, een divine spellcaster + pet, een ranged rogue and also Frank, die all of the above een beetje minder goed dan de rest kan. Skillsgewijs hebben we een mooiprater, een niet-mooiprater, een sneaky rogue, een moeial slimme wizard, een nature dude and also Frank, die ook sommige van die dingen kan.

Mocht ik nu van in het begin een prachtig idee voor nen awesome ranger hebben gehad, dan was dat ook allemaal nie erg, maar ik ben na zeer veel gepieker uiteindelijk op zo'n ranger terechtgekomen om de gaten in de party op te vullen, waarna die gaten plots veel beter opgevuld werden door andere spelers en mijn char zowat het vijfde wiel aan de wagen werd. En nu weet ik dus nie echt wat ik RP- en gameplay-gewijs met mijn char aan moet vangen.
Old 06-03-2013, 08:20   #224   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

'k Heb toch niet iedereen depressief gemaakt met mijn zaagpost hé? 't Is nog altijd awesome ze 'k ben gewoon een dikke zaag plz verderspelen ok? ok
Old 06-03-2013, 09:09   #225   link
Fjuri
Senior Member

Fjuri's Avatar

Een gat is de party is een cleric. Iedereen kan survival en knowledge nature nemen in pathfinder.

We zijn natuurlijk wel met 6, er is dus inderdaad overlap met de verschillende characters maar voor mij moet dit geen probleem zijn. Moet ik mijn intimidate volledig laten vallen omdat er een barbarian rondloopt? Mijn spellcraft omdat er een wizard is? Mijn Use magical device omdat er zowel een wizard als een rogue is? Mijn character is de combinatie van mijn skills, mijn class abilities en mijn eigen input. Die 2 skills (knowledge nature en survival) zijn nu niet het enige aan je character dat je character definiëren.

Als ge een rol zoekt:
Wat dacht je van iemand die de groep bijeen kan houden?
- Die rembrand is mss wel ne “mooiprater”, maar zolang die over paviljoenen spreekt of zijn eigen tent kan opzetten zal die echt een “mindervalide” zijn in de ogen van mijn character (ik ben neutral good, dus ik zal wel uit compassie wat voor hem zorgen, gene paniek Kittens).
- Dan hebben we nog een wizard waarvan ik vermoed dat deze niet veel beter is, al probeert hij wel, maar hij houdt een onnatuurlijke kat bij. En deze heeft allerminst het respect van onze half-orc.
- Een halfling dief, moeilijk naar op te kijken.
- Een half-orc met een “hrrr-smash-kill” instelling.
- Ikzelf slaap in de stallen of buiten en zal normaal meer met mijn beesten bezig zijn en alleen als er mensachtigen echt hulp nodig hebben (zoals de stadsman).
- Momenteel heeft een ranger een mooie voorsprong op enige "bind" positie. Je kan je identificeren met de meeste van ons en zelfs al zal ik in bepaalde gevallen “beter” zijn voor bepaalde taken hier in de wildernis, je kan wel je plan trekken. Als er een character is dat gemakkelijk aanvaard zal worden door iedereen, is het het uwe.

Ik ken je “CHA” stat natuurlijk niet, maar intern in de party zouden cha gerelateerde skills toch niet zo gebruikt moeten worden.
Old 06-03-2013, 09:13   #226   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

"Weih weih, den druid is al goed in natuur." Guns pls. De hele campaign is natuur. Ge zult nog wel nuttig zijn.

Ook, niemand anders gebruikt pijl en boog. Da's toch al een niche op zich? 't Is niet omdat Dodgy een crossbow heeft, dat die ineens "een ranged character" is. Gij kunt dat duizend keer beter. En ge moet er maar voor zorgen dat ge opvalt door uw character en niet door uw mechanics. Uw character is niet hetzelfde als de nummerkes op uw sheet.

Anyway.

Ge kunt op level 2 een combat style kiezen uit de Advanced Player's Guide. Dat geeft u misschien meer opties.

Geeft u misschien meer opties: er zijn geruchten dat er fey in de green belt zitten. Misschien komt ge die nog wel eens tegen. Heeft uw character iets met of tegen fey?

Kijk in de Advanced Player's Guide en lees de opties voor rangers vanaf pagina 124. Ik denk bijvoorbeeld aan Guide (p). Misschien kent gij de Green Belt al wat of zo? Shapeshifter is debiel. Pak die maar sowieso niet. Skirmisher, sure. Spirit Ranger spreekt u misschien ook aan? Beetje den indiaan uithangen dan.

Kijk ook maar eens in Ultimate Combat. Daar staan nog meer archetypes voor rangers vanaf pagina 66. Falconer bijvoorbeeld, is cool en sowieso nuttig. Ge kunt gerust ne falcon animal companion hebben die er altijd al is geweest, maar wat in de lucht aan't fladderen was. Nen havik, een arend of een uil of zo. Zou zeker nuttig zijn, lijkt me.

Ik hoop dat dit u helpt en dat ge hiermee een manier kunt vinden om u niet nutteloos te voelen.

En ge zijt een beetje een zaag, maar da wist ge al.
Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 06-03-2013, 09:28   #227   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

DarthJabbaBoulet's Avatar

ik durf mijn knowledge nature niet meer rollen

of ja toch wel Knowledge Nature : 25

oftewel ik denk dat iedereen naar aanleiding van de OOC thread wel even nagedacht heeft en rekening heeft gehouden met de wildernis campaign setting.
Lijkt me een goede keuze van iedereen om daar rekening mee te houden, zoveel te meer skillz in de party die courant bruikbaar zijn zoveel te beter.

Quote:
De hele campaign is natuur.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 06-03-2013, 09:37   #228   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Yeah whatever k vind wel iets, sorry dat ik even een probleem had met mijn eigen character, k zal t nooit meer doen.
Old 06-03-2013, 10:01   #229   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

Online is het altijd moeilijk om je intenties duidelijk te maken, voor alle duidelijkheid, het is niet mijn bedoeling om te zeggen 'Guns shut up'.

Nu je eigen char dat bepaal je toch zelf. Ok je houdt wat rekening met de party, maar in essentie is de keuze aan jou.

Aangezien niemand van ons 'samen gezeten' heeft om ons char te maken zullen we zeker en vast skill overlap hebben. Indien we een level 12 char hadden moeten maken was samenzitten om de chars op elkaar af te stemmen misschien wel aan te raden. Maar we zijn level 1 en kunnen allen nog alle kanten op.

Niets houdt je tegen om te dualclassen bv.
2 vuurballen zijn beter dan 1 ?

'Rembrand the fallen paladin / necromancer'
'Fjuri druid / rogue'
'Frank Ranger / sorcerer'
'Davron Kensai / Wizard' (yes i know Fidoh : not allowed )
...

Quote:
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
Old 06-03-2013, 10:57   #230   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Ben al naar zulke mogelijkheden aan het zoeken, ja. Moeilijkheid daar is dat Ranger eigenlijk al min of meer een multiclass Fighter/Druid is, dus die mix zit al in de class zelf.

En om toch wat te nuanceren, want ik vind het niet echt plezant om gewoon als een entitled zaag beschouwd te worden, mijn probleem is niet echt dat ik niet omgwtfsuperawesome ben (ik heb al vaak met plezier interessante underdogs gespeeld), maar dat het moeilijk wordt voor mij om iets te doen zonder iemand anders zijn spotlight af te pakken. Dat is niet plezant, dat geeft reële RP-problemen, niet alleen voor mij. Pretty much eender wat ik doe, I'm stealing someone's thunder. En als dat dan zou falen dan is die andere persoon mogelijks peeved, want hij was waarschijnlijk wel geslaagd. Dat zijn vervelende situaties die ik liefst vermijd, maar dat blijkt nu zeer moeilijk te worden.
Old 06-03-2013, 11:01   #231   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Alright. Uw post kwam meer over als "ze stelen mijn thunder" en niet als "oei, ik zit hier precies thunder te stelen zonder dat ik dat wil". Goed dat ge het verduidelijkt.
Old 06-03-2013, 11:15   #232   link
Fjuri
Senior Member

Fjuri's Avatar

Ik wil eventueel wel overstappen naar een cleric, als ik een deity vind die me interesseerd.

Het pathfinder universum is me minder bekend en "standaard deities" liggen me niet echt. Ik heb eerder iets voor Aasterinian of Kelemvor. Maar ik heb al gezien dat de god van de dood hier een spiraalje draagt is en enige draak gerelateerde deities zijn evil.
Old 06-03-2013, 11:20   #233   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Buh nee, 'k vind wel dat ik daar zelf een oplossing voor moet vinden (indien mogelijk). En class changes zijn vrij drastisch. Also, Baraag is cool.
Old 06-03-2013, 11:23   #234   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fjuri View Post
Ik wil eventueel wel overstappen naar een cleric, als ik een deity vind die me interesseerd.

Het pathfinder universum is me minder bekend en "standaard deities" liggen me niet echt. Ik heb eerder iets voor Aasterinian of Kelemvor. Maar ik heb al gezien dat de god van de dood hier een spiraalje draagt is en enige draak gerelateerde deities zijn evil.
Don't. Ik haat DM'en voor clerics en ik ga dat helemaal niet veel spotlight kunnen/willen geven.
Old 06-03-2013, 12:18   #235   link
Fjuri
Senior Member

Fjuri's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fidoh View Post
Je hoort het nu ook! Het is het grommende geluid van een enorm, smakkend beest. Het moet zeker zo groot zijn als een beer. Het is moeilijk te zien bij zo weinig licht, maar de struiken bewegen heftig heen en weer, alsof het dier gehaast is.
Dibs!

j/k
Old 06-03-2013, 13:49   #236   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Wij moeten nu wachten op Davros zeker? Of mag ik mij al wegstoppen tussen de takken met mijn kruisboog in de aanslag?
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 06-03-2013, 13:54   #237   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Ge moet wachten, ja. Ge moogt snurken, als ge wilt
Old 06-03-2013, 19:06   #238   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

Sorry mannen net vandaag werk ik eens niet van thuis en heb ik een saaie namiddag met verkopers achter de rug.

Ooit ooit leer verplicht ik ze zelf een demo te geven.

Quote:
Old 07-03-2013, 10:29   #239   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Dodgy, vindt ge het nog leuk? Zijn er dingen die ik beter moet uitleggen?
Old 08-03-2013, 13:57   #240   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

Ok we hebben onze eerste scout, nr 2 ? Guns ?

Quote:
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Thread Tools

Posting Rules