![]() |
![]() |
#1 link |
Senior Member
|
Kerstavond invullen
Traditiegetrouw vieren we kerstavond bij mijn partner haar familie, en dan kerstdag bij mijn ouders. Mijn partner is echter haar ouders verloren (intussen al paar jaar terug, maar het probleem stelt zich ieder jaar beetje opnieuw); opnieuw bij mijn ouders samenzitten, is evnetueel een optie, maar dat confronteert haar nog meer met het verlies. In de vriendenkring heeft iedereen nog levende ouders, dus niet zo makkelijk op te lossen door sociaal met vrienden af te spreken. Ze zou liever iets doen dat haar aandacht volledig verzet - maar we zijn niet zo vindingrijk over wat ge kunt doen op kerstavond. Zijn er mensen met ideeen? Zou nen kinepolis open zijn? Alternatief zouden we eventueel proberen een dag of 2 naar't buitenland te gaan, maar grotendeels verplaatst dat gewoon het probleem.
![]() |
#3 link |
throwing a wobbly
|
Eender welk alternatief op die dagen gaat geen soelaas brengen vrees ik. Beter om professionele hulp te zoeken om in die periode met haar verlies om te gaan.
Vakantie of Kinepolis of eender wat gaat het feit niet veranderen dat het kerstavond is en dat haar ouders er niet meer zijn. Zoals Rooz zegt dus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 link |
Senior Member
|
Beetje achtergrond: tis van een jaar of 4-5 terug, ze gaat naar een psycholoog en na een initiele depressie van een jaar of 2 is het nu grotendeels aan de beterhand. Het boterde ook in dat gezin niet altijd geweldig, en kerstmis was zo'n beetje the highlight of the year. Geen zoektocht naar duurzame oplossing, enkel een gevoelige avond wat minder gevoelig maken
![]()
![]() |
#6 link | |
Serious Member
|
Quote:
Iets anders misschien, maar misschien is het een avond om effectief even stil te staan bij het verlies? Samen naar foto's kijken van de familie of een favoriet familiespel/film, gelijk wat, iets wat ze vroeger samen deden? Ik zou het in ieder geval niet proberen "wegsteken". Want naar de cinema gaan om je gedachten te verzetten maakt volgens mij het gemis maar erger als de film voorbij is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 link |
Senior Member
|
Mijn vrouw heeft vorig jaar beide ouders verloren op amper 3 maand tijd (september en december). Normaal vieren we ook altijd de feestdagen met hun maar vorig jaar voelde het wel leeg aan. We hebben er het beste van gemaakt voor de kinderen en dat is goed gelukt. We hebben toen besloten om de feestdagen een totaal nieuwe wending/traditie te geven vanaf dit jaar en dat is op reis gaan in deze dagen. Helaas zal dit dit jaar niet gaan, maar we doen het gewoon zoals vorig jaar. Zij heeft er ook last van want de band was enorm intens, maar van een depressie is er geen sprake.
mijn advies: doe iets volledig anders en maak tradities met je eigen gezin
![]() |
#8 link |
Punk in drublic
|
Ga wel aub niet naar de kinepolis op kerstavond, vreselijk.
Ik heb gelukkig nog niets soortgelijk mee gemaakt dus ik zal hier zeker niet met DE oplossing komen, maar door het beroep van onze beide ouders moeten wij wel heel geregeld alleen vieren. Het aangenaamste voor ons is gewoon een hele namiddag bezig zijn met hapjes verzinnen, winkelen naar ingrediënten, koken, wijnen gaan kiezen, etc en zo opbouwen naar die avond voor ons zelf. En nadien dan vaak nog ene gaan drinken gezien iedereen tegen 00.00u toch buiten is. Gezelligste avond van het jaar, zelfs het deel op café. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Thread Tools | |
|
|