Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 24-09-2021, 08:41   #1   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Plaatsing PoE Access Point in plafonds.

Dag jongens, onze bouw vordert goed en we moeten de elektriciteit en plaatsing van RJ45 aansluitingen bekijken.

We hebben thuis een Ubiquiti UniFi systeem met PoE access points (AP-AC Pro). We zijn hier heel tevreden van maar door de PoE is de plaatsing niet zo ideaal. In de living staat dat hier achter een kader en op de boven heb ik dat gemonteerd tegen de muur. Bij beiden zijn de kabels zichtbaar door de positie van de PoE.

Vraag 1: We willen dat natuurlijk niet in ons nieuw huis. Heeft er iemand ervaring met PoE AP's die op het plafond worden gemonteerd maw er worden daar RJ45 aansluitingen voorzien?

Vraag 2: Het moet natuurlijk toekomstproof zijn: stel dat we ooit het UniFi systeem vervangen, dan moeten de nieuwe AP's ook PoE zijn. Ik veronderstel dat PoE een redelijk nieuwe standaard is die nog heel lang zal meegaan?

Alvast bedankt
Old 24-09-2021, 08:48   #2   link
Jaak
dubbelaccount van peephol

Jaak's Avatar

1) aansluitingen als in "een poort" (zoals in de muur) weet ik niet per se, maar ge kunt wel de kabel zelf voorzien. desnoods in een kleine wachtbuis ofzo. zal sowieso het meest cleane resultaat geven als ge uw AP zelf monteert, dan lijkt het gewoon op een rookmelder op batterijen.
2) moeilijk te voorspellen denk ik, maar zorg toch voor cat6a-kabels zodat ge er binnen een paar jaar (mogelijk) geen spijt van krijgt als de technologie zelf blijft
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2021, 09:34   #3   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Een kabelaansluiting op RJ45 ipv zo'n RJ-45 stekkerdoos, goed punt! Ik noteer het even, merci. Soort kabels ga ik mij bevragen.
Old 24-09-2021, 10:40   #4   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Ik heb me daar ook allemaal doorgeworsteld een paar jaar geleden. Ge moogt mijn topic ook eens doorlezen: https://forum.shrimprefuge.be/showthread.php?t=20446
kar is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2021, 12:41   #5   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Ik zou sowieso geen CAT6 meer leggen. Zelfs bij ons is 7 al de standaard geworden.
Op zich weinig verschil tegenover de 6 maar de shielding is beter. Dus ook toekomstgericht lijkt me dit een win, ook voor een huis.
begets Destruction as Destruction begets...
Prumpy is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2021, 13:48   #6   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Plan je een heel minimalistisch interieur?
Hier staat de router uit het zicht in de meterkast, en heb ik een extra accesspoint op 1ste verdiep (gewoon op de kast in onze slaapkamer) en nog een extra access point hangt buiten in tuinhuis.
Daarmee heb ik dekking genoeg. (dus heb zelf geen access point in woonkamer nodig bvb).
Lacroix is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2021, 15:31   #7   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

POE standaarden evolueren. Kabels ook. Ga voor CAT7 zoals Prumpy zegt.
En vraag aan uw kabelman dat hij een aansluiting in de plafonds voorziet
Blade is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules