Quote:
Originally Posted by lapino
Heb hotelletje geboekt in Basel. Ben daar +20j geleden nog eens geweest voor werk en herinner me heel gezellige restaurantjes langs water, dus de moeite denk ik om eens terug te gaan en ligt pal op traject én halfweg. Ben benieuwd.
|
Enige nadeel is dat je de volgende dag nog +300km moet rijden naar de Sint Bernardtunnel en nog +/- 700 km in totaal. Tweede dag is bijgevolg intenser dan de eerste dag.
Zeker als je op vrijdag vertrekt en op zaterdag dan door zwitserland/Italië wil rijden ga je toch weer die stress hebben van files en druk verkeer. Eerste deel tot Zwitserland is meestal vrij rustig. Grootste knelpunt is Sint Bernardtunnel waar de pas wel een alternatief kan zijn.
Als wij naar Italië gaan rijden we door tot rond Milaan (saronno) om dan op zaterdag toch in vrij druk verkeer te zitten op de A1 in Italië richting Toscane. Afstand lijkt dan niet meer zo ver maar kruipt toch altijd wat tijd in.
Soit, afreisperiode zegt dus alles maar als je echt in die zwarte weekends vertrekt zou ik gewoon toch kijken om verder te rijden, idealiter voorbij sint Bernardtunnel. (Als je vertrek er buiten valt, blijf dan maar bij je plan

)