Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 01-03-2022, 15:51   #1   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Aankoop aangepaste monitor

Alweer een monitorthread Ik heb hierrond een specifieke vraag. Ik heb een niet zo ideale setup qua monitoren tijdens vergaderingen en ben op zoek naar 1 oplossing.

Probleemomschrijving: wanneer ik online vergader, dan maak ik eigenlijk gebruik van 3 aparte computerschermen. Een samenvatting:

Monitor 1: laptop, resolutie 1920*1080. Hierop staan mijn Outlook en documenten open.
Monitor 2: extern scherm aangesloten op laptop, resolutie 2560x1440 (BenQ BL2420PT). Hierop staat mijn Teams vergadering open en kan ik alle collega's zien of een gedeeld scherm van een collega.
Monitor 3: macbook pro 13", resolutie 2560x1600. Hierop staat er een Zoom-sessie met mijn tolken VGT open.

Eigenlijk zou ik graag hebben dat ik alles samenbreng op 1 groot scherm, in 3 blokken naast elkaar (Zoom - Teams - desktop). Welke schermen zijn hiervoor geschikt? Het scherm mag groot genoeg zijn maar er moet ook comfortabel gewerkt kunnen worden. Is het dan "dom" om te zeggen dat ik ongeveer 3 keer naast elkaar een beeld van 1920*1080 wil, te zeggen 5760 pixels op 1080 of meer?

Ik zit hierbij eventueel in de richting van zo'n XL-breedbeeld scherm te denken zoals het volgende:
- https://www.lg.com/hk_en/monitor/lg-40wp95c-w
- https://www.lg.com/hk_en/monitor/lg-49wl95c-we

Graag had ik jullie insteek en advies gewild, merci!
Old 01-03-2022, 19:36   #2   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Ik heb een 38" wide screen. Je kan uw scherm indelen in 3 verticale balken met LG software en dat werkt wel aangenaam. Ik weet alleen niet of die 3 balken groot genoeg zijn voor hetgeen gij nodig hebt, maar het gaat alleszins wel.

Ik deel meestal mijn scherm in 4 en zet dan chat open op mijn Macbook, aangezien ik dat minder gebruik.

Ook best uw budget eens vermelden, want dat scherm dat ik gekocht heb was niet goedkoop helaas.
Old 02-03-2022, 17:08   #3   link
Drennargh
Senior Member

Drennargh's Avatar

Ik zou ook teruggrijpen naar mijn aanraden van een 4k-scherm van 32 inch.

https://forum.shrimprefuge.be/showth...37#post1627537
  • Soms is 2 keer 1080p boven elkaar handiger, zeker dan van de linkerkant van widescreen naar rechterkant kijken.
  • 3840x2160 is 35% meer pixels dan 3840x1600. Dat is een enorm verschil aan hoeveelheid desktop space.
  • desktop standaard in te delen in vier met de windows+pijltjes
  • Als je spelletjes speelt, is het misschien minder kewl dan widescreen, maar kan je de ouwe trouwe 1080p spelen zonder vieze interpolation.

In jouw geval kan je ook bv. 1 helft van je scherm (1920x2160) geven aan de de Teams vergadering zodat er meer ruimte is voor gedeeld scherm en de gezichten van je collega's of iets anders wat meer ruimte vereist, en dan twee kwarten voor de andere zaken.

Je ogen blijven binnen een kleinere kijkcirkel (en dus minder vermoeiend voor lange periodes werken) aangezien een 16:9 scherm minder in je perifeer zicht komt. De enige meerwaarde van widescreen boven 16:9 lijkt mij voornamelijk voor films en spelletjes in de vorm van immersie.

Die 49WL95C-WE lijkt mij vooral enorm irritant om te werken omdat je maar 1440 pixels verticaal hebt en ofwel hele tijd met je nek moet draaien als je gebruik maakt van je schermoppervlakte, ofwel (bewust of onbewust) slechts het middelste deel gaat benutten omdat je niet hele tijd van links naar rechts gaat loeren.

De 40WP95C-W uit je eerste link heeft 2160 verticale pixels en een ruime diagonaal, dus daar zou je van kunnen zeggen dat je het beste van twee werelden hebt, maar de prijs zal er ook naar zijn. Na het bekijken van de specs zou ik zeggen: contrast (1000:1) en helderheid (300cd) kan beter, maar lijkt me degelijk. Als je niet in een kamer vol in de zon werkt, is het geen probleem. Het heeft ook veel aansluitingen. Als je het geld hebt, kan je daar niet fout mee gaan. Ik kan echter niet zeggen wat er van vergelijkbare schermen op de markt is of zit aan te komen.

Slaan, overslaan, doodslaan, afslaan, inslaan, beslaan, opslaan, uitslaan, toeslaan, tegenslaan, doorslaan, ontslaan, neerslaan, bananaphoneslaan: al de rest. ==> Voltooid deelwoord: -geslagen

Last edited by Drennargh; 02-03-2022 at 17:24.
Drennargh is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2022, 17:25   #4   link
Wannes.
Senior Member

Ik heb een 49inch samsung. 5120*1440, 120hz

Op alle vlak is zo een scherm super, enige probleem is budget. >1000€ voor een scherm is niet weinig. Misschien dat het tegenwoordig goedkoper kan, maar ik heb daar toch dik 1200€ voor betaald een kleine 2jaar geleden. 1080 in de hoogte is ook echt wel weinig imo, 1440 is een minimum.

Ook rekening mee houden dat niet alle games opties hebben om met zo’n resolutie om te kunnen.

Maar puur voor productivity is er weinig beter. Ik zet met gemak 4 ‘schermen’ naast elkaar open. Zeker in combinatie met een tiling WM (i3) is dat een feest
Wannes. is offline   Reply With Quote
Old 03-03-2022, 09:26   #5   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Hebben jullie toevallig screenshots daarvan, van 3 vensters naast elkaar open, zodat ik een beeld krijg? . Ondertussen neem ik jullie (bijzonder nuttige) reacties eens op het gemak door.
Old 03-03-2022, 11:01   #6   link
Wannes.
Senior Member

https://forum.shrimprefuge.be/showth...43#post1613043

Inzoomen op 2de foto
Old 03-03-2022, 11:15   #7   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Bij mijn vrouw op't werk zijn alle twee- en driedelige opstellingen vervangen door deze Dell-schermen. Ze kan niet stoppen met zeggen dat dat heerlijk werken is, ook op dit formaat (3440 x 1440) zijn drie schermen handig te combineren. Vooral de Dell Display Manager werkt handig.
Old 03-03-2022, 13:08   #8   link
eXeTeR
The Tuner

eXeTeR's Avatar

dit is mijn setup in mijn oud bureau, zal nog eens een beter foto nemen morgen als ik op kantoor ben :

2 x dell 49"

Old 05-03-2022, 09:23   #9   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Quote:
Originally Posted by Potenza View Post
Bij mijn vrouw op't werk zijn alle twee- en driedelige opstellingen vervangen door deze Dell-schermen. Ze kan niet stoppen met zeggen dat dat heerlijk werken is, ook op dit formaat (3440 x 1440) zijn drie schermen handig te combineren. Vooral de Dell Display Manager werkt handig.
3 schermen daarop? Ik vind het al te klein voor 2 schermen.
Gebruik nu zelf ook al ff een 34Ē op die resolutie en vond mijn 3 aparte schermen op kantoor handiger eigenlijk, maar dat neemt ook veel meer plaats in.
Lacroix is offline   Reply With Quote
Old 07-03-2022, 13:43   #10   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Quote:
Originally Posted by eXeTeR View Post
dit is mijn setup in mijn oud bureau, zal nog eens een beter foto nemen morgen als ik op kantoor ben :

2 x dell 49"

En?

Zelf ben ik volop research aan het doen want mijn werkgever zorgt ervoor, maar ik moet natuurlijk weten wat ik wil en goed zou werken voor mij.
Old 08-03-2022, 10:33   #11   link
eXeTeR
The Tuner

eXeTeR's Avatar

Ik werk op het onderste scherm. (staan meestal 3 schermen naast elkaar.)

1) informatie die ik nodig heb om emails aan klanten te antwoorden staat links
2) gmail waar mijn accounts inzitten staat centraal
3) rechts staat CRM www.bcconsulting.lu

Het bovenste scherm is voor :

1) slack (rechtsboven)
2) CRM prgramma van www.bFlash.eu (linksboven) // tracked alle bewegingen van die end-user devices
3) afhankelijk van wat ik aan het doen ben, switch ik soms email gebeuren met bv. google docs/spreadsheets/of een ander document waar ik aan het werken ben. (centraal)

onderschat zeker niet de omvang van deze schermen. De foto doet het geen eer aan.
Old 09-03-2022, 10:59   #12   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Is het makkelijk om alles in 3 schermen in te delen via de automatische schermindeling? Of moet je elk venster manueel goed zetten?

Voor een vzw waarvan ik bestuurder ben heb ik gisteren even moeten werken op een scherm van 27 inch en een resolutie van 3840x2160. Ik was wel onder de indruk, maar ik denk dat het niet is wat ik zoek. Maw ik neig meer naar zo'n ultra XL breedbeeld scherm zoals de Dell 49" van hierboven en het scherm van Wannes. Daar kan je volgens mij comfortabel 3 vensters naast elkaar zetten die eigenlijk 3 schermen zijn, wat toch wel comfortabel is.

Next up: Mediamarkt bezoeken en de 49" schermen bekijken, of iets gelijkaardig.
Old 09-03-2022, 11:15   #13   link
Wannes.
Senior Member

voor windows:
Powertoys Fancyzones

Linux: tiling WM (bv)
Old 09-03-2022, 14:32   #14   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Ipv puur i3 zou ik https://regolith-linux.org/ aanraden. Als je kan leven met ubuntu.

Qua scherm hier trouwens 27" 4k. In de eerste weken van de pandemie gekozen op basis van (laag) budget + dat het 4k moest zijn. Het mag misschien groter maar ben wel fan van de 16:9 4k.

Last edited by Talos; 09-03-2022 at 14:40.
Talos is offline   Reply With Quote
Old 09-03-2022, 18:01   #15   link
Wannes.
Senior Member

Ja ik zit al +-2 jaar op regolith
Werkt prima. i3 made easy
Old 24-03-2022, 11:05   #16   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Na wat extra onderzoek en bevragingen kom ik uit op deze. Is voorgelegd en goedgekeurd

https://www.dell.com/nl-be/work/shop...hspecs_section
Old 26-03-2022, 08:33   #17   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Dat is dan puur om te werken (8ms)?

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules