Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 24-04-2022, 15:26   #1   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Huurwagen 5 volwassenen

Wij trekken met 5 volwassenen + bagage richting Schotland deze zomer. Wij gaan ~2 weken met de wagen rondrijden, vertrekkend vanuit BE en ik ben nu op zoek naar een huurwagen, idealiter vanuit Gent.

Iemand tips en/of ervaringen? Vooral het type/size wagen twijfel ik over. Aangezien we redelijk veel tijd in de wagen gaan doorbrengen moet het wel een beetje comfortabel zijn, met genoeg ruimte om ons bagage te stockeren (we doen meerdere plaatsen aan). Ik neig naar een SUV, maar ik weet niet hoe groot die koffers zijn en als ik op Google/YT zoek, brengt dat niet meteen uitsluitsel, buiten dat het voor de middenste passagier op de achterbank niet echt comfortabel is. Een andere optie is een mini van, maar daarvoor zou ik naar Brussel moeten, aangezien geen enkel verhuurbedrijf in Gent dat aanbiedt.

Iemand die recent in dezelfde situatie gezeten heeft? Tips?
Old 24-04-2022, 17:50   #2   link
operator
Senior Member

operator's Avatar

Met 5 personen voor lange tijd in de auto, sowieso iets met een extra rij passagiers. Je wil echt niet met 3 naast elkaar zitten.
operator is online now   Reply With Quote
Old 24-04-2022, 18:24   #3   link
AngeluS
Shizkebab!

AngeluS's Avatar

Een auto met 7 plekken en koffer, desnoods met dakkoffer extra
Old 24-04-2022, 20:32   #4   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Dat was ik ook van plan, probleem is dat bvb op rentalcars.be het bijna onmogelijk is om dat te selecteren. Denk dat we best voor een mini-van gaan, maar dan zitten we met een Volkswagen Caddy opgezadeld .

Soit, ik zal morgen eens naar Avis of Sixt bellen om te zien wat ze kunnen aanbieden. Want meestal als je daar aan de balie staat geven ze u een alternatief model dat verschillend is van wat je gekozen hebt.
Old 25-04-2022, 00:36   #5   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Een Allspace Tiguan zou wel comfortabel zijn daarvoor denk ik.

Of anders een echt "buske" zoals een Mercedes Viago of zo.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 25-04-2022, 06:00   #6   link
Rufus
PimpMeister

Ik rij momenteel rond met een Ford Tourneo.
Plaats zat ook voor 5 man.
Old 25-04-2022, 07:51   #7   link
moby1kenobi
Senior Member

moby1kenobi's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bjorn View Post
Soit, ik zal morgen eens naar Avis of Sixt bellen
Voor een busje kan je ook eens kijken bij firma's als Caruur, Dockx, ...
Old 25-04-2022, 08:21   #8   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Mijn ervaring is dat lokale, kleinere huurbedrijven (of garages) vaak goedkoper zijn dan de grote spelers als Enterprise, Sixt, ...

Helaas ben ik niet van het Gentse, dus ken ik niet onmiddellijk lokale spelers bij jou in de buurt

Ik zou sowieso gaan voor een minibus, veel ruimte en comfortabel (VW Multivan, Mercedes V klasse, evt Opel Vivaro/Renault Traffic ofzo)

edit: snelle google:
https://dewa-rent.be/te-huur
https://www.declerckrent.be/verhuur-korte-termijn/

Last edited by Erik701; 25-04-2022 at 08:27.
Erik701 is online now   Reply With Quote
Old 25-04-2022, 08:23   #9   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Check ook https://www.valckenier.be/nl/verhuur
Er zijn wel wat merkgarages die ook wel verhuren.
Old 25-04-2022, 08:36   #10   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Quote:
Originally Posted by Kolb View Post
Er zijn wel wat merkgarages die ook wel verhuren.
Dit wou ik ook aanraden. Een tijdje terug had ik ook een busje nodig voor een weekend en dat was beduidend goedkoper via de Renault-garage waar mijn vader klant is. Ik wist zelfs niet dat ze zo'n busje (Traffic) verhuurden.
Old 25-04-2022, 08:50   #11   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Quote:
Originally Posted by Erik701 View Post
Mijn ervaring is dat lokale, kleinere huurbedrijven (of garages) vaak goedkoper zijn dan de grote spelers als Enterprise, Sixt, ...

Helaas ben ik niet van het Gentse, dus ken ik niet onmiddellijk lokale spelers bij jou in de buurt

Ik zou sowieso gaan voor een minibus, veel ruimte en comfortabel (VW Multivan, Mercedes V klasse, evt Opel Vivaro/Renault Traffic ofzo)

edit: snelle google:
https://dewa-rent.be/te-huur
https://www.declerckrent.be/verhuur-korte-termijn/
Thanks. Dewa Rent heeft blijkbaar een Opel Combo beschikbaar. Zal die eens bellen deze week om te zien wat voor staat die wagens zijn, maar denk qua ruimte gaat dat meer of voldoende zijn.
Old 25-04-2022, 09:13   #12   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Een opel Combo is even groot als ne Berlingo he, qua bagageruimte zal dat wel voldoende zijn, maar ben je zeker dat je daar 2 weken met 5 volwassenen in wilt zitten?
Erik701 is online now   Reply With Quote
Old 25-04-2022, 12:35   #13   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Quote:
Originally Posted by Erik701 View Post
Een opel Combo is even groot als ne Berlingo he, qua bagageruimte zal dat wel voldoende zijn, maar ben je zeker dat je daar 2 weken met 5 volwassenen in wilt zitten?
Geen idee, ik heb van mijn leven nog niet met een Berlingo gereden . Dat is ook mijn grootste probleem met deze zoektocht, ik heb geen flauw idee wat groot/klein/etc. is. Kan ook voor een mini-bus gaan voor 9 personen, maar dat is wel heel extreem. En ik moet ginder ook op smalle plattelandswegen rijden, dus daar moet ik ook nog eens rekening mee houden.
Old 25-04-2022, 13:32   #14   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Kleine bestelwagentjes zoals een Berlingo of een Combo hebben meestal een heel rudimentaire achterbank. Als je ze niet meteen kan visualiseren is een snelle Google al een hele hulp, toch?
Old 25-04-2022, 14:11   #15   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Quote:
Originally Posted by Potenza View Post
Kleine bestelwagentjes zoals een Berlingo of een Combo hebben meestal een heel rudimentaire achterbank. Als je ze niet meteen kan visualiseren is een snelle Google al een hele hulp, toch?

Dat ziet er mij toch niet zo oncomfortabel uit? Er zijn tenminste 3 volwaardige zetels, dus er zit niemand in het midden geperst zonder hoofdsteun.
Old 25-04-2022, 14:14   #16   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

geen tafel voor middenste
frenzal is online now   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules