Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 17-09-2021, 20:56   #21   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

komoot, maar je moet betalen voor de offline kaarten
frenzal is online now   Reply With Quote
Old 17-09-2021, 21:13   #22   link
ToVoT
...

Ook wat zitten zoeken voor een goede app.
Gemakkelijkste voor GPX-files vond ik Route You. Gratis versie is meer dan voldoende.
Niet 100% wat ik zoek, maar het doet wat het moet.
ToVoT is offline   Reply With Quote
Old 17-09-2021, 23:04   #23   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

Ik gebruik al jaren Locus maps met offline kaarten en map theme (elevatev4) van https://www.openandromaps.org/ Heb daar al duizenden mee genavigeerd en dat werkt heel goed. Osmand is ook populair maar aan die interface moet je wel ff wennen.
logion is offline   Reply With Quote
Old 19-09-2021, 11:00   #24   link
Dorfmeister
O_o

Ik heb ook verscheidene apps geprobeerd, maar ik ben het meest content van Wikiloc. Je hebt wel de betalende versie nodig om alles te kunnen gebruiken, maar da's een jaarlijks bedrag van het equivalent van twee Duvels. Om te navigeren vind ik dit meest eenvoudige en meest gebruiksvriendelijke app.

Het community aspect is wel wat onderbelicht. Routeyou heeft dat beter op orde, dus als ik GPX files zoek durf ik Routeyou wel als primaire bron gebruiken en die dan importeren naar Wikiloc. De site www.originelewandelingen.be kan ik trouwens ook hartelijk aanbevelen als database voor Belgische wandelingen.
Dorfmeister is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2021, 08:32   #25   link
Fieldy
Rispel Raspel

Fieldy's Avatar

Die locusmaps komt inderdaad het dichtstbij wat ik zoek. En qua prijs is dat ook allemaal wel ok (20 cent voor de kaart van Ierland). Wikilocs houdt ik achter de hand. De GPS routes die ik offline had, stonden er daar ook al op. Komoot is helaas een van de apps waar ik horendol van word. Waarom begint die standaard elke activiteit van mij te publiceren? Ik heb dat trouwens niet gekoppeld met mijn garmin.
Fieldy is offline   Reply With Quote
Old 01-11-2021, 17:09   #26   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

Jaarlijkse ergernis aan de gebrekkige info over de jacht in de Wallonie. Deze doet een verdienstelijke poging: https://www.ultimatehiking.net/jacht maar de DNF/Waalse overheid zou dat toch allemaal op 1 centrale kaart kunnen verzamelen. Probeer zo maar iets te plannen, meh
logion is offline   Reply With Quote
Old 01-11-2021, 20:13   #27   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Ik zie ze vaak lopen als ik met de trein tussen Verviers en Eupen rij. Altijd wat extra claxonneren, voor de veiligheid natuurlijk

Last edited by ndPix; 02-11-2021 at 07:10.
ndPix is offline   Reply With Quote
Old 09-11-2021, 18:56   #28   link
Dorfmeister
O_o

Dat is wel een handige link. Bij mijn wandelavonturen in WalloniŽ ben ik regelmatig die jachtbeurten tegengekomen. Zoals het een goede Belg betaamt, heb ik dat altijd straal genegeerd.
Old 09-11-2021, 19:01   #29   link
Dorfmeister
O_o

En mocht er iemand geÔnteresseerd zijn in begeleide trekkings voor een schappelijke prijs dan biedt Travelbase wel een paar opties. Dit jaar heb ik met hen de Laugavegur gehiket en dat was toch wel dik in orde. Voor de prijs moet je het ook niet laten.

Ze hebben verschillende bestemmingen: IJsland, Noorwegen, de Balkan en JordaniŽ. Voor JordaniŽ was ik geÔnteresseerd, maar zijn de inschrijvingen helaas afgerond. Wellicht ga ik die van Noorwegen doen volgend jaar.
Old 09-11-2021, 19:14   #30   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Jordanie ziet er vooral Petra & lil petra uit met hun weekschema, dat kan je gemakkelijk op eigen houtje doen vanuit Wadi Musa

Voor Wadi Rum hebben we indertijd wadirumnomads.com gebruikt, vooral gefocused op glamping en jeep of camel rides. Als je in de plaats veel wilt wandelen en dan opgehaald worden gaat dat zeker ook lukken, of bepaalde treks doen rond de landmarks.

Tenzij het gaat om travel metgezellen te vinden natuurlijk. Een aantal trails hebben wel hun eigen facebook groups, kan je daar evt terecht om anderen te vinden? Zijn een aantal solo travellers tegengekomen die op die manier groepen gemaakt hadden.

Last edited by Alex; 09-11-2021 at 19:18.
Alex is offline   Reply With Quote
Old 10-11-2021, 08:48   #31   link
Wannes.
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Wannes. View Post
Tijd gevonden om in de herfstvakantie de GR-141 te doen
Cirkel van 6 dagen aan de Sierra Nevada

Zalig, veel te lang geleden dat ik een stevige wandeling heb gedaan
en fini. Enkel de laatste etappe niet kunnen doen wegens tijdgebrek

goeie hike! veel afwisseling, genoeg horeca/bevoorrading onderweg zodat je niet teveel moet wakkerliggen van logistiek, prima wegwijzering.

en strak blauwe lucht in november, dat helpt ook
Wannes. is online now   Reply With Quote
Old 11-11-2021, 00:18   #32   link
Dorfmeister
O_o

De GR141 heb ik op m'n bucketlist gezet. Oorspronkelijk was ik van plan om rond de kerstperiode op Mallorca de dry stone route (GR221) te hiken, maar uiteindelijk bleek twee weken Mexico toch net iets aanlokkelijker te zijn.

Quote:
Originally Posted by Alex View Post
Jordanie ziet er vooral Petra & lil petra uit met hun weekschema, dat kan je gemakkelijk op eigen houtje doen vanuit Wadi Musa

Voor Wadi Rum hebben we indertijd wadirumnomads.com gebruikt, vooral gefocused op glamping en jeep of camel rides. Als je in de plaats veel wilt wandelen en dan opgehaald worden gaat dat zeker ook lukken, of bepaalde treks doen rond de landmarks.

Tenzij het gaat om travel metgezellen te vinden natuurlijk. Een aantal trails hebben wel hun eigen facebook groups, kan je daar evt terecht om anderen te vinden? Zijn een aantal solo travellers tegengekomen die op die manier groepen gemaakt hadden.
Ik heb het bekeken en het is wel interessant als alternatief, maar eigenlijk had ik een reis van Joker naar JordaniŽ op het oog. Tegen beter weten in heb ik me toch op de reservelijst gezet en warempel:

Je schreef je onlangs in op de wachtlijst van The Jordan Trail 2022.

Wel ik heb goed nieuws! Door jullie enthousiasme hebben we beslist om een extra week toe te voegen aan de trail van 27 maart tot 3 april 2022.

Ik breng alvast jou eerst op de hoogte zodat je zeker kans hebt om te boeken. Morgenavond zullen we dan op onze socials bekend maken dat er een nieuwe week is en kan iedereen boeken.

Moesten er verder nog vragen zijn, dan hoor ik ze graag!

Hopelijk tot in JordaniŽ!

Je kan je zogezegd vanaf morgen inschrijven, maar desondanks ben ik erin geslaagd om dat vandaag al te doen
Old 04-04-2022, 17:08   #33   link
Dorfmeister
O_o

Sinds gisteren terug uit JordaniŽ waar ik het stuk tussen Dana en Petra heb gehiket. Hoewel het gemeenschappelijke stukken heeft met de Jordan Trail was dit een zelf uitgestippelde route door lokale gidsen die over rotsen, geitenpaadjes en canyons ging. Wel vrij pittig en bij momenten serieus afgezien, maar de omgeving van een rotswoestijn is wel heel bijzonder en maakt veel goed.

De beste ervaring is misschien wel erna waar de lokale Bedouain het avondeten maakten en ik onder een blote sterrenhemel ging slapen. Af en toe wel gezandstraald 's nachts door de wind en het aanwezige zand, maar dat mocht de pret niet drukken. Ook Petra is enorm prachtig. De eerste passage langs het Monestary vond ik geen onuitwisbare indruk achterlaten, maar de rest van de stad is echt wel machtig. Van de vier nieuwe wereldwonderen die ik tot dusver heb gezien (Petra, Chichen Itza, Chinese Muur, Colosseum) is dit toch wel de mooiste.

Na een week ben ik volledig uitgeput, maar echt wel de moeite waard.
Old 10-05-2022, 09:19   #34   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Quote:
Originally Posted by frenzal View Post
komoot, maar je moet betalen voor de offline kaarten
Blijkbaar ook wanneer je een GPX wilt downloaden van Kamoot van een toer die iemand anders gemaakt heeft. Ik heb een paar goede rondritten gevonden in Slovakije en zou die willen gebruiken voor een trektocht met de velo daar.
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Old 10-05-2022, 09:54   #35   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Stuur ze door en ik download ze voor u
Zwoep is offline   Reply With Quote
Old 10-05-2022, 12:55   #36   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar