Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 16-11-2009, 09:42   #1   link
Eposhark
Master i/d Japanologie

Eposhark's Avatar

Android Smartphones & tablets

Er zijn wel een aantal threads die de topic lichtelijk aansnijden, maar bij deze dus een fullblown topic voor de beter smartphone waar Android op draait.

De bekendste kent iedereen wel:
HTC Hero (en in mindere mate de voorgangers, HTC Magic, HTC Dream, HTC G1 etc...)
Samsung Galaxy

HTC heeft een nieuwe Android phone uitgebracht die redelijk wat goedkoper is dan de HTC Hero: de HTC Tattoo. Alles ziet er goed en leuk uit, maar de enorme dealbreaker (wat waarschijnlijk ook zijn prijs verantwoordt?) is het feit dat hij een resistief touchscreen heeft, en geen capacitatief! Voor de niet-weters, een resistief scherm is een klassiek touchscreen (zoals bvb mijn HTC Touch) waarbij je best werkt met een stylus, of redelijk hard en precies drukt met je vinger(top). Een capacitatief scherm (zoals de HTC Hero, Samsung Galaxy of de iPhone) is veel beter, je hebt geen stylus nodig en je kunt multitouch doen. Kortom: als die Tattoo niet zo'n scherm heeft moet ik hem niet.

Moest ik op dit moment een android phone kopen, zou het een HTC Hero zijn, voor ca. 400EUR. Maar 400EUR voor een gsm is een pak boven mijn psychologische grens wat ik kan besteden aan een veredelde telefoon.
Old 16-11-2009, 10:27   #2   link
Banaan
Senior Member

Banaan's Avatar

De Pulse heeft een capacitatief scherm en kost maar 250 euro.
Of hij goed/snel is weet ik niet, maar tis zeker een scherpe prijs.
Old 16-11-2009, 10:41   #3   link
Eposhark
Master i/d Japanologie

Eposhark's Avatar

Thanks!

Mijn eerste korte blik leert dat:

* Hij inderdaad een capacitatief scherm heeft, en zelfs een groter dan de Hero. Het is even groot als de iPhone.
* RAM is 192 in vgl met de 288MB van de Hero. Dat zou wel eens een probleem kunnen zijn. De hoofdreden dat ik die Hero (met customs Rom, btw) wil, is omdat em moet flitsen van snelheid. Ik ga geen cheap telefoon kopen die dan nog zo traag is als mijn Htc Touch (ik voel de rage al weer komen).
* Hij is ook rootbaar zoals de Hero, en de customs rom is al uit (dat is erg belangrijk voor mij)

Toestel is overweegbaar, bedankt

(Niet in Belgie te koop, maar dat is geen probleem voor mij)
Old 16-11-2009, 14:18   #4   link
Eposhark
Master i/d Japanologie

Eposhark's Avatar

Quote:
Ik begrijp dat u ter vergelijking de HTC Pulse in uw hand zou willen hebben meegemaakt. Helaas hebben wij geen demotoestel verkrijgbaar in onze filialen, die de mogelijkheid geeft om het product eerst te bezichtigen. Wel is het toestel verkrijgbaar in Eindhoven, maar dit is in een verzegelde doos, waardoor het alvorens testen van de Pulse niet mogelijk is. Ik kan helaas uw verzoek niet inwilligen.
Bah

Iemand idee? Tweakers.net heeft enkel CoolBlue in zijn PriceWatch. Zouden ze het in de Mediamarkt in nederland hebben?
Old 16-11-2009, 18:00   #5   link
Banaan
Senior Member

Banaan's Avatar

Groot probleem met android is precies dat het alle apps moet installeren op het geheugen en er is geen optie voor ze op een SD kaart te installeren.
Kan iemand dit bevestigen?
Dus als je wat apps op die pulse zet zal dat ding waarschijnlijk een stuk trager worden.
Old 16-11-2009, 18:10   #6   link
Cassiel
FKA |3o3dha

Cassiel's Avatar

Een alternatief dat ook naar Europa zou komen in de Moterola Droid. Zeer interessante specs en draait Android 2.0. Met google gps systeem zodat ge geen TomTom of gelijkaardig moet kopen. Lijkt mij het Android device dat het meeste concurreert met de IPhone 3GS.

Van wat ik verstaan hebt kan je Android aanpassen zodat er ook programma's op de Flash drive kunnen staan. De programma's zijn blijkbaar wel al zo geschreven dat er maar een kleine footprint in de RAM staat en de data zelf op de Flashdrive. Vanaf morgen of overmorgen ga ik wat kunnen spelen met de Hero op het werk, ik zal laten weten wat ik ervan vond.
Cassiel is offline   Reply With Quote
Old 16-11-2009, 19:07   #7   link
Trojan
Karl Marx

Trojan's Avatar

http://gizmodo.com/5395712/sony-eric...android-device

Binnenkort (ergens 2010) komt Sony Ericsson met hun eerste android gsm, de xperia x10. 'T schijnt een killer van processor te hebben een huge-ass scherm, maar gebrek aan geheugen en multitouch.
Old 16-11-2009, 22:08   #8   link
Jack Carver
white male hetero unicorn

Jack Carver's Avatar

Wat zijn de nadelen van de samsung galaxy?
Jack Carver is offline   Reply With Quote
Old 17-11-2009, 11:24   #9   link
Eposhark
Master i/d Japanologie

Eposhark's Avatar

Quote:
Originally Posted by Epo View Post
Bah

Iemand idee? Tweakers.net heeft enkel CoolBlue in zijn PriceWatch. Zouden ze het in de Mediamarkt in nederland hebben?
Nog eens ivm die Pulse (T-Mobile Pulse voluit, maar het is van Huawei makelij)

Coolblue heeft hem niet als toonzaalmodel, en in de Mediamarkt van Breda hadden ze hem alvast niet (zot overpriced HTC Hero van 470EUR en Galaxy van 500EUR hadden ze wel).

Hmm... Waar kan ik dat bezichtigen? Belgie is alvast uitgesloten, en ik vind hem niet op al te veel webshops te koop. De 250EUR prijs is redelijk standvastig wel...

Gok in het duister en bestellen?

Edit: Hola, nader onderzoek leert dat zelfs zonder abbonement de telefoon nog een simlock heeft... Dat is wel te omzeilen, maar echt ideaal lijkt het me niet?

Last edited by Eposhark; 17-11-2009 at 11:28.
Eposhark is offline   Reply With Quote
Old 17-11-2009, 16:58   #10   link
easypanic
Always lookin' for love

easypanic's Avatar

Voor het duistere gedoe:

http://geizhals.at/deutschland/a474675.html

http://cgi.benl.ebay.be/T-MOBILE-PUL...item3a54d337a6

http://www.smartphoneshop.nl/product...ile-pulse.html

ziet er wel een leuk toestel uit
easypanic is offline   Reply With Quote
Old 18-11-2009, 11:28   #11   link
Eposhark
Master i/d Japanologie

Eposhark's Avatar

Quote:
Edit: Hola, nader onderzoek leert dat zelfs zonder abbonement de telefoon nog een simlock heeft... Dat is wel te omzeilen, maar echt ideaal lijkt het me niet?
Bij navraag bij PDAShop.nl is het toestel inderdaad gesimlocked. Berichten op Tweakers.net beweren dan weer niet van niet, andere dan weer wel. T-Mobile officieel antwoord is uiteraard ook simlocked.

Simlock houdt toch in dat je enkel een T-Mobile sim erin kunt steken, niet? Aangezien ik toch van plan ben om er custom firmware op te zetten, is die simlock dan niet sowieso weg? Moet je niet eerst de simlock verwijderen voor je kunt rooten, en dan custom firmware plaatsen?

Of herinner ik het me verkeerd?
Old 18-11-2009, 11:50   #12   link
tknomel
<insert lachband>

tknomel's Avatar

Toen ik vroeger mn gesimlockte HTC Typhoon wou flashen, had je daar idd een sim voor nodig van die operator om het ding "op te starten". Toestel was gesimlockt voor Orange NL, wat hier Base is. Lukte dus toen met de sim van mn vriendin.

Heeft T-mobile ook geen BE tegenhanger?
tknomel is offline   Reply With Quote
Old 19-11-2009, 21:45   #13   link
Eposhark
Master i/d Japanologie

Eposhark's Avatar

Vandaag gaan kijken in de T-Mobile Shop van Breda en de Pulse kunnen testen. Het is eigenlijk een goedkope Hero Hij kostte er 286EUR.

Beslissing is gevallen, ik ga de HTC Pulse kopen op Pdashop.nl voor 249EUR. Als hij simlocked is, brute ik hem wel.
Old 19-11-2009, 22:18   #14   link
Eposhark
Master i/d Japanologie

Eposhark's Avatar

Euh, hoe bypass ik die simlock?

Ik vind enkel manieren die geld kosten (code kopen, supersim kopen), ...

wtf?
Old 20-11-2009, 09:09   #15   link
Eposhark
Master i/d Japanologie

Eposhark's Avatar

Na mijn onderzoek volgende conclusies:

1. Betalen op een soort shady site waar je een unlock code kunt kopen, kost zo 20-30EUR, zonder garantie dat het werkt. Maar doorgaans werkt het wel... Garantie van de phone is weg, maar de simlock is er voorgoed af.

2. Een veel betere oplossing is de SmartSim 2008.

Je slide dit dunne blaadje over je SIM kaart, en de telefoon checkt de SIMLock niet. De simlock zit echter nog op de phone, maar tijdens het insteken van de SmartSim check hij de lock niet. Bovendien kost dit maar 4USD op dealextreme. Ebayers verkopen het voor 5-10EUR excl. verzending. Ik ga me dit maar kopen dan.
Old 07-12-2009, 13:18   #16   link
Eposhark
Master i/d Japanologie

Eposhark's Avatar

Thread vanonder het stof gehaald, die Smartsim van hierboven is intussen aangekomen, maar nog niet kunnen testen bij gebrek aan telefoon.

Mijn gedraal en getwijfel heeft de laatste weken voor heel wat ergernis gezorgd. Ik ging eerst bij Pdashop.nl kopen voor 250EUR, want in de T-Mobile shop van Breda kostte hij 280+ en in Duitsland 300+, dus dat was mijn beste optie. Uiteindelijk niet besteld en ineens waren ze niet meer leverbaar en toen ze ineens wel terug leverbaar waren kostten ze ineens 280EUR, wtf. Intussen dus volstrekt niet meer leverbaar.

In de tussentijd dan ook nog een ebay bidding verloren waarbij de andere won voor 232+20 verzending, dus niet zo superdeal ook niet...

Op een bepaalde dag was er een speciale actie op T-Mobile UK website, waarbij je voor 91GBP kon kopen, ik naar hen gebeld, maar ze wouden niet naar Belgie zenden. Ik ging hen dan dag erop terugbellen met adres van iemand waar ze naar konden sturen. Toen ik dag erop belde was de promotie gedaan en kostte hij terug 137GBP (originele prijs, nog steeds VEEL beter dan NL/DE) maar dan maar niet besteld.

Uiteindelijk heb ik dan maar geld gestort op rekening van een kerel die hem voor mij gaat halen in UK, omdat hij voor zijn werk daar moet zijn. Totaalprijs zal tegen de 170EUR aanleunen...

Wat een gepijp, had ik evengoed 250EUR in het begin kunnen betalen - maar dit soort dingen typeert mij. Sebiet is de T-Mobile Pulse 2 al uit.
Old 07-12-2009, 13:22   #17   link
Eposhark
Master i/d Japanologie

Eposhark's Avatar

Quote:
Beslissing is gevallen, ik ga de HTC Pulse kopen op Pdashop.nl voor 249EUR. Als hij simlocked is, brute ik hem wel.
Op 19/11 gepost dat ik hem ging bestellen, en toch niet gedaan. Niet te schatten.

Alsook 5-post streak CCCCCCCOMBO
Old 07-12-2009, 13:30   #18   link
Cit
College dropout

Cit's Avatar

Send a message via MSN to Cit
Waarom niet gewoon iets meer betalen, al die misérie niet hebben EN dat ding meteen in je hand?

en ohja.. CCCCCCCCOMBO BBBBbbrrrr.. aah nevermind

edit : en koop nen iphone CHEAPASSMOFO
Old 07-12-2009, 13:37   #19   link
Eposhark
Master i/d Japanologie

Eposhark's Avatar

Ja, ik vraag me nu ook af waarom ik niet die 250EUR heb gedokt onmiddellijk, terwijl het verschil nu dus 80EUR lijkt te beslaan.

Misschien omdat 200EUR mijn psychologie grens voor een GSM is? 400-600EUR voor iPhone was absoluut teveel, maar dat was sowieso al geen optie omdat mijn vroegere nickname 4pplesuckzz1337 was. De even dure tegenhanger voor alternativo's zoals ik was de HTC Hero, en die was ook te duur.

Het voordeel is nu wel dat ik de de allerbeste, best uitgekiende, meest opportune, beste prijs/kwaliteit, ultiem custom hackbare telefoon heb gekocht. Leet zijn kost tijd, man.
Old 07-12-2009, 13:39   #20   link
Cit
College dropout

Cit's Avatar

Send a message via MSN to Cit
Nee, Cheapass zijn kost tijd.

Hier op het werk al 3 mensen (allemaal anti apple) een iphone gekocht. 2 daarvan hebben een android gekocht van zodra die uit was en hun iphone verkocht.

2 weken, jaja, 2 weken, en ze hebben hem allebei verkocht en opnieuw de PWNPHONE gekocht.

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules