![]() |
![]() |
#83 link | |
bashir_be
|
Quote:
En 10% voorschot voor appartement is al betaald.
![]() |
![]() |
![]() |
#84 link | |
Senior Member
|
Quote:
Belastingsaftrek + intrest als je uw eigen kaptiaal vastzet. Winwin.
Growing old is inevitable, growing up is optional Last edited by Turtle; 09-12-2011 at 09:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 link |
bashir_be
|
Ik leen 35k. Na die 15 jaar heb ik, dank zij die belastingsaftrek, er slechts 25k voor betaald (inclusief de rente etc)
![]() |
![]() |
#93 link |
Senior Member
|
Ik ken de juiste cijfers niet vanbuiten (niet zo heel hard mee bezig), maar je kan een hypothecaire lening inbrengen in je belastingen voor een vrijstelling tot een max bedrag.
Het geld dat je daarvan terugtrekt is meer dan wat je jaarlijks op een spaarboekje kan verdienen, zeker nu. Bovendien kan je dan je eigen geld alsnog op een boekje zetten. Maar dat geld maar voor 10-15K lening ofzo denkik, de rest daarboven is ofc pure kost. En dan ook enkel voor hypotheken, niet voor een "gewone" lening. Daarom dat mensen voor bv een verbouwing na een aantal jaar beter lenen dan cash te betalen.
![]() |
#94 link |
bashir_be
|
Bij mij was het dus (afgerond eh)
geleende bedrag: 35.000 na 15 jaar totaal terugbetaalde bedrag (met intrest dus): 44.000 fiscaal voordeel over 15 jaar: 19.000 dus 35k - 44k + 19k = 25k inderdaad eerste en enige woonst en inderdaad op hypo. lening. Buize: dat geld kan je niet in een doos onder je bed steken, dat wordt aan je schuldeiser gestort (toch in mijn geval). Anders zou ik het na die 15 jaar opnieuw doen ![]() En er is inderdaad ook een plafond. 38k had eigenlijk nu nóg voordeliger geweest, maar binnen 10 jaar ging dat moeten aangepast worden omdat het anders er over ging gaan.
![]() |
![]() |
#95 link |
De Verschrikkelijke
|
Ik ben ook op jacht. Eerste voorstel sinds gisteren binnen: KBC (al jaar en dag klant, idem dito voor mijn ouders) geeft me alvast 4,30% (vast) op 25 jaar (€175.000). Dat kan beter, niet? Dinsdag ga ik alvast langs bij BNP Paribas Fortis, ook Dexia, ING, Centea en Argenta staan nog zeker op de verlanglijst.
![]() |
#97 link |
Supercapitalist
|
=> en andere verzekeraars, in mijn geval kwamen ze duurder uit, maar wel goedkoper dan de grootbanken. Geen idee hoe Delta Lloyd het intussen doet, maar veel kameraden die geleend hebben rond dezelfde periode als mij zitten daar nu bij.
Ik heb wel de indruk dat dat een klantenbindingsoffensief was, want tegenwoordig hoor je daar nog weinig van! |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 link | |
Senior Member
|
Quote:
![]() |
![]() |
#100 link |
awesome
|
pfioeehh ik was precies wat naief om te denken dat alles vlot zou verlopen. de afgesproken uiterste datum was 22/12 maar door onze notaris halen we dat uiteindelijk niet precies en is er wss een week uitstel. en volgens de compromis heeft de tegenpartij recht op interesten blehbleh, er stond 8% snel omgezet is dat mss €60/dag.
Dat was probleem nr 1 ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Thread Tools | |
|
|