![]() |
![]() |
#1 link |
Soupe du jour
|
Android Apps voor awesome phones
ANDROID APPS!
$APPS FOR FREE!
Custom Homescreen & widgets: Communication Multimedia System tools: Text & References Useful: Useless but nerdy cool stuff:
Games
Last edited by Alex; 27-11-2011 at 13:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 link |
awesome
|
Facebook sync - op basis van contact namen gaat die er een foto aan koppelen uit uw facebook, handig als je veel volledige namen in je gsm hebt
AndChat - op irc rondhangen als ge ergens niks beter te doen hebt is een goede bezigheid PhotoBeam - kan je makkelijk een foto naar ftp account sturen, op free versie zit wel een limiet PhoneAnlyzr - stats! Simple Text Location - als ik gsm verlies of ik verlies hem dan kan ik mezelf sms'en en gps info terug krijgen of google map link. RingDroid - om mp3's te knippen en bewaren voor ringtones |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 link | |
Resident Curmudgeon
|
Quote:
Alle informatie van iedereen die op uw telefoon staat wordt geupload naar facebook. Ook informatie (zoals adres/telnr) waarvan sommige mensen liever niet hebben dat facebook die krijgt...
I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out. Racing is life. Everything else is just waiting. Racing, competing, is in my blood. It's part of me, it's part of my life; I've been doing it all my life. And it stands up before anything else. Accelerated movement sharpens the senses, dulls reality, heightens perception, quickens the mind, slows time, purifies travel, transports my being into another world - the place I want to live. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 link |
awesome
|
wie zegt dat?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 link |
Resident Curmudgeon
|
Omdat mijn Facebook app vroeg of ik wel zeker was of ik dat wou doen. Misschien is Apple iets meer bezorgd om de privacy van z'n gebruikers dan Google.
![]() ![]() Ikzelf ben daar niet comfortabel mee en ik ben er zeker van dat sommige van mijn vrienden dat ook niet zouden zijn, dus heb ik het niet gedaan.
I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out. Racing is life. Everything else is just waiting. Racing, competing, is in my blood. It's part of me, it's part of my life; I've been doing it all my life. And it stands up before anything else. Accelerated movement sharpens the senses, dulls reality, heightens perception, quickens the mind, slows time, purifies travel, transports my being into another world - the place I want to live. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 link |
FKA |3o3dha
|
Ik gebruik (en is nog niet vernoemd):
- Listen: voor Podcasts, die kunnen beheerd worden vanuit Google reader. - Mobile Viking app, voor een overzicht van mijn kosten in het oog te houden - ChompSMS: Om de normale sms tool te vervangen, layout is iets beter. - Paperdroid: Lezen van dingen die je op Read it later gesaved hebt - FBReader: iBook reader, zeer handig in samenwerking met Calibre op de computer - Agenda Widget: Veel beter dan de standaard agenda widget Als je met andere android versies wil gaan spelen: -SMS Backup and Restore |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 link | |
GATSUN GATSUN
|
Quote:
Trouwens, het is niet dat Google er voor iets tussen zit, die privacy uitspraak is dus een beetje van de pot gerukt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 link |
Resident Curmudgeon
|
Omdat Apple alle apps die op iPhone verschijnen eerst controleert is het niet ondenkbaar dat Apple eist dat die info duidelijk aan de gebruiker wordt weergegeven vooralleer actie te ondernemen. (Net zoals apps niet zonder uitdrukkelijke toestemming van de gebruiker locatie kunnen opvragen)
En ik vind het helemaal niet van de pot gerukt om te stellen dat Google (dewelke Android ontwerpt en geen controleproces heeft voor apps die van hun OS gebruik maken) minder respect heeft voor de privacy van z'n gebruikers vergeleken met Apple. U heeft al gehoord van Buzz veronderstel ik? Er is trouwens geen enkele reden om aan te nemen waarom de iPhone app die info wel zou doorsturen en de Android app niet. Het lijkt me zelfs logischer dat beide apps zoveel mogelijk op dezelfde manier werken.
![]() |
![]() |
![]() |
#11 link | |
FKA |3o3dha
|
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 link |
<insert lachband>
|
een extra app speciaal voor android ontwikkelen kost geld. waarom niet de iphone app als basis gebruiken en verder daarop bouwen? klinkt makkelijker, sneller en vooral goedkoper.
zal de eerste keer zijn dat de wereld ronddraait door goede wil, en zeker voor een gratis app... edit: al zeg ik niet dat het zo is, het lijkt mij gewoon de meest logische redenering. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 link | ||
Resident Curmudgeon
|
Ik ben geen developper, maar is de basiscode voor apps over alle platformen heen niet zowat hetzelfde met gewoon andere API's om aan te spreken?
Het lijkt me inderdaad veel logischer dat 1 app, voor verschillende platformen, zoveel mogelijk op dezelfde manier wordt ontworpen met zo weinig mogelijk verschil tussen de platformen onderling. Bovendien is persoonlijke data verzamelen van zoveel mogelijk mensen de core business van Facebook. En waarbij op een Android er geen enkel controle is (devs doen maw wat ze willen waar ze zin in hebben) lijkt het mij ook normaal dat zo'n waarschuwing er dan niet is. Want dat schrikt mensen af. Apple zegt bezorgd te zijn over de privacy van zijn gebruikers (iets waar ze nogmaals de nadruk op hebben gelegd tijdens hun voorstelling van OS 4), dus lijkt het mij niet onwaarschijnlijk dat het bericht naar de gebruikers toe op iPhone er gekomen is op uitdrukkelijke vraag van Apple. Quote:
Quote:
I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out. Racing is life. Everything else is just waiting. Racing, competing, is in my blood. It's part of me, it's part of my life; I've been doing it all my life. And it stands up before anything else. Accelerated movement sharpens the senses, dulls reality, heightens perception, quickens the mind, slows time, purifies travel, transports my being into another world - the place I want to live. Last edited by DaHitch; 12-04-2010 at 22:47. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 link | |
FKA |3o3dha
|
Quote:
Je kan net het omgekeerde argumenteren, nl. dat Facebook, omdat ze toch al zo'n waarschuwingen moeten voorzien voor de Iphone, net hetzelfde doen voor Android, omdat het nu hun policy is. Verder leverde een eenvoudige google search mij op dat Objective C gebruikt wordt voor Iphone ontwikkeling, terwijl Android volledig op Java geënt is. Dus zomaar porten is niet zo eenvoudig als het klinkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 link |
Resident Curmudgeon
|
Waar zijn al die wetenschappelijk onderbouwde tegenargumenten dan?
Of is zeggen dat ik last heb van tinfoilhat paranoia en doe aan alarmistische deducties wel een geldig argument? Ik ontken niet dat het op een andere manier is gedaan hé. Ik stel gewoon dat mijn verklaring de meest eenvoudige, logische verklaring is. En ik daarom dus van die mening ben. Jézus maat. ![]() Net niet, omdat zo'n waarschuwing (die potentiele gebruikers afschrikt) hun business model (data vergaren) zou ondermijnen.
![]() |
![]() |
![]() |
#17 link |
GATSUN GATSUN
|
euhm ik was van de veronderstelling uitgegaan dat de app die hitch postte een officiële app van facebook was, terwijl facebook sync door een onafhankelijke developer is gemaakt. Dat tweede zou toch al kloppen aangezien de facebook advocaten de android app hebben neergehaald http://fbsync.plan99.net/ -- niet echt een officiële facebook app dus.
indien die veronderstelling correct is, is het toch niet meer dan logisch dat beide apps een totaal verschillende codebase/werking hebben? Of is die iphone app ook door diezelfde mike en niet door facebook zelf geschreven? Last edited by Sintel; 12-04-2010 at 23:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 link | |
FKA |3o3dha
|
Quote:
Sorry Alegis, om uw mooi gestructureerde thread mee te helpen verneuken ![]() Edit: Oh lol, nu blijk je nog niet eens te weten over welke app het gaat. Last edited by Cassiel; 12-04-2010 at 23:33. Reason: Ik kon er niet aan weerstaan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 link |
Resident Curmudgeon
|
Ik ga er dan ook van uit dat die Facebook app waar jullie het over hebben het Android-equivalent is voor dit.
En nu ben ik al aant trollen omdat ik mijn bezorgdheid om privacy uit. ![]() Is dat nu echt zo overdreven om te zeggen dat ik liever niet heb dat iemand anders al mijn persoonlijke info naar FB kan uploaden zonder dat ik daar inspraak in heb? Want hoe ge het ook draait of keert, net zoals er blijkbaar geen indicatie is dat de app het wel doet is er evenveel indicatie dat de app het niet doet.
I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out. Racing is life. Everything else is just waiting. Racing, competing, is in my blood. It's part of me, it's part of my life; I've been doing it all my life. And it stands up before anything else. Accelerated movement sharpens the senses, dulls reality, heightens perception, quickens the mind, slows time, purifies travel, transports my being into another world - the place I want to live. Last edited by DaHitch; 12-04-2010 at 23:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Thread Tools | |
|
|