Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 28-03-2022, 13:31   #3381   link
Horla
Senior Member

Groepsgedrag is scary shit. Ik hoop dat die 6 meisjes het volhouden

Quote:
Originally Posted by Ja-Rune View Post
Nathan heeft een slecht ontwikkeld oortje aan de linkerkant, wat er heel gek uit ziet. Hij is niet doof aan die kant maar ergens wordt geluid geblokkeerd. In april krijgt hij een MRI om te zien wat er is en vermoedelijk krijgt hij een hoorapparaat.
Dat wordt op termijn waarschijnlijk een implantaat wanneer hij wat groter is en zijn oor zal ook wel EEN KLEINE INGREEP LOL krijgen, maar pas wanneer hij tussen de 6 en 8 jaar is. Mijn hart is al duizend keer gebroken bij het denken aan dat vrolijk bazeke dat sowieso gepest gaat worden de eerste jaren op school.
Mijn ervaring is dat zolang de klasgenoten mee opgroeien met uw zoontje dat dit geen probleem is. Een (ondertussen ex-)klasgenootje van mijn dochter heeft zware beperkingen aan zijn benen (de afgelopen 8 jaren verschillende operaties om hem zo lang mogelijk te kunnen laten wandelen maar hij gaat sowieso in een rolstoel eindigen). Iedereen kende die van in de kleuterklas en die is nooit één moment gepest geweest met zijn vreemde manier van wandelen e.d.. Voor volgend jaar naar de middelbare school houden de ouders uiteraard wel het hart vast...
Horla is offline   Reply With Quote
Old 31-03-2022, 12:57   #3382   link
LukeSoloSalade
Zetelliberaal

LukeSoloSalade's Avatar

Quote:
Originally Posted by Moer View Post
DJB excuseert ge u dan ook maar even omdat ge geen meerwaarde zijt voor het voorbestaan van onze soort aub. Dan staan we gelijk.
Mijn bijdrage tot deze soort is al gigantisch.
Wat het voorbestaan van onze soort betreft, is dat een must?

Old 31-03-2022, 12:59   #3383   link
LukeSoloSalade
Zetelliberaal

LukeSoloSalade's Avatar

Quote:
Originally Posted by Horla View Post
Maar die carrièreman/vrouw krijgt wel veel geld in de plaats. Kinderen kosten veel tijd en energie en geld, 2x verlies
Ma ge moogt wel klagen en krijgt overal korting op en voorrang op vakantie regelingen ...
Old 31-03-2022, 13:44   #3384   link
Horla
Senior Member

Ik lees online over voorrang op vakantie regelingen maar in mijn vriendenkring is er niemand die ergens werkt waar dat effectief het geval is. Is dat geen urban legend?
En die korting is mij nog niet opgevallen, ik heb altijd de indruk dat mijn kinderen mij geld kosten /s
Horla is offline   Reply With Quote
Old 31-03-2022, 21:18   #3385   link
Roswell
Senior Member

Roswell's Avatar

Zitten met situatie op school. 2 dochters van bijna 3 en bijna 5 in zelfde kleine gemeenteschool. In (graads-)klas van oudste is vorige maand een nieuwe jongen van 6 gestart. Blijkbaar heeft die om een andere reden de pik op de jongste, haar al paar keer zonder reden tegen de grond gegooid of geslagen. Stond dus al onder 'verhoogd toezicht' bij de juffen. Ons oudste is sowieso al een zeer gevoelig kind, is daar sterk van onder de indruk. Hij kwam hier zo goed als elke dag wel eens ter sprake. Jongste durft/wil soms zelfs gewoon niet naar speelplaats tot ze gerustgesteld wordt dat hij er niet is...
Vandaag zou hij (onduidelijk of het tegen jongste of oudste was) gezegd hebben "ik ga je snijden" en terwijl teken hebben gedaan met vingers langs zijn keel.
Morgen gesprek aanvragen met directrice, maar heb geen idee of wij iets kunnen verwachten of eisen in dit geval. Feit dat hij zo midden jaar start is voor mij ook teken dat hij mogelijk elders ook al is buiten gezet.
Niet dat ik wil doem-denken, maar wat als die kleine op bepaald moment effectief een mes mee heeft of ergens een schaar uit klas mee neemt naar speelplaats...
Old 31-03-2022, 22:43   #3386   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Dat vind ik een moeilijke.
Langs de ene kant zijn het maar kleuters en dat is veel blabla en de gevoeligheden liggen daar érg bloot. Uiteindelijk mag die jongen dat niet doen en moet de school er dichter toezicht op houden.

Langs de andere kant hoor ik verhalen van mijn vrouw die werkt in een MPI, school voor kinderen met problemen maar ook moeilijke gevallen die erg gewelddadig kunnen zijn. Soms al van erg jonge leeftijd. Case in point, als je weet dat je zwanger bent moet je onmiddellijk stoppen met werken. En dat is letterlijk te nemen.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 01-04-2022, 06:40   #3387   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Zéér moeilijk. Je weet ook niet uit wat voor situatie dat kind komt en wat de school er al voor doet. Je moet het sowieso aankaarten bij de leerkrachten, maar er zijn situaties waar zij ook met de handen in het haar zitten.

Om even te verduidelijken wat wij hebben meegemaakt. Een van de zonen had op een gegeven moment een verticale krets over z'n oog, best diep en inclusief ooglid. Aangezien ik dacht dat ik de moeder via via wel kende zou ik haar daar wel eens over aanspreken. Nu bleek dat totaal niet de moeder te zijn en dat zij mij vertelde dat haar zoon een week zalf op z'n piemel moest smeren omdat dezelfde persoon haar zoon daar zo hard gepitst had. En terwijl ze dat aan het vertellen was kwam er een andere moeder bij die het oor van de dochter liet zien dat ook helemaal toegetakeld was door de pester.

Via m'n tante die in dezelfde school werkt kreeg ik wel wat meer info over dat kind. Dat zou in een gasthuis worden opgevangen en wordt onder Belgische wet verplicht om naar de kleuterschool te gaan. Zodra de school gedaan is wordt hij opgehaald door Sociale Zorg en terug in die opvangkamer gestoken tot het terug tijd is om naar school te gaan. Z'n ouders heeft hij nooit gekend, zelfs nog nooit een knuffel gekregen van iemand. Er is geen plaats, tijd, opvang voor dit soort kinderen. Niemand kijkt er naar om en niemand gaat er naar omkijken in de toekomst. In deze samenleving is het dus een vogel voor de kat en kunnen we alleen maar hopen dat we later z'n naam nergens meer gaan vernemen.
Het was me ook opgevallen dat er regelmatig een kind echt blijtend naar huis gesleurd moest worden van de schoolpoort naar de parking toe, zelfde kind dus.

Ik keur natuurlijk het fysiek pijn doen van andere kinderen niet goed, school moet een veilige plaats zijn. Maar aangezien de situatie is het wel te plaatsen. School deed ook z'n best om die zoveel mogelijk op te vangen, maar is daar ook enorm beperkt in.
begets Destruction as Destruction begets...
Prumpy is offline   Reply With Quote
Old 01-04-2022, 16:13   #3388   link
Roswell
Senior Member

Roswell's Avatar

Daarnet op gesprek geweest.
Het "ik ga snijden" incident was blijkbaar gewoon in klas
Liv zat naast de juf, die boek aan 't voorlezen was. Ze had blijkbaar gewoon nog maar het boek aangeraakt, waarop hij is recht gesprongen en dat heeft gezegd... zonder enige echte aanleiding dus. Juf zelf stond perplex en wist niet wat te doen.
Vandaag is er weer incident geweest in refter, met andere kleine. Blijkbaar moet hij nu elke speeltijd en pauze gewoon aan de hand van een juf lopen, geen vrijheid meer. Hij viseert 'kleine blonde meisjes' is hun vaststelling nu.
Komt uit "een andere cultuur" en de mama ontkent dat er een probleem is.
Op laatste school hebben ze gezegd "met zo'n gedrag mag je niet naar 1e studiejaar", dus hebben ouders hem maar van school gehaald en elders gestoken (2e of 3e keer al, dat ze nu van weten).
Old 04-04-2022, 08:22   #3389   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Quote:
Originally Posted by Roswell View Post
Daarnet op gesprek geweest.
Het "ik ga snijden" incident was blijkbaar gewoon in klas
Liv zat naast de juf, die boek aan 't voorlezen was. Ze had blijkbaar gewoon nog maar het boek aangeraakt, waarop hij is recht gesprongen en dat heeft gezegd... zonder enige echte aanleiding dus. Juf zelf stond perplex en wist niet wat te doen.
Vandaag is er weer incident geweest in refter, met andere kleine. Blijkbaar moet hij nu elke speeltijd en pauze gewoon aan de hand van een juf lopen, geen vrijheid meer. Hij viseert 'kleine blonde meisjes' is hun vaststelling nu.
Komt uit "een andere cultuur" en de mama ontkent dat er een probleem is.
Op laatste school hebben ze gezegd "met zo'n gedrag mag je niet naar 1e studiejaar", dus hebben ouders hem maar van school gehaald en elders gestoken (2e of 3e keer al, dat ze nu van weten).
spijtig genoeg is dat typerend gedrag als een school een probleem aankaart, dan veranderen ze gewoon van school

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2022, 15:25   #3390   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Ach bij ons op school is het ook van dat, gelukkig niet in de klassen van onze kinderen.

Paar serieuze pesters in een klas.
Aankaarten bij de directie bracht geen soelaas, dus verschillende gepeste leerlingen zijn zelf van school verandert, maar het probleem is daarmee uiteraard niet opgelost.
Na nog meer klachten van andere ouders (ook van kinderen in andere jaren die op de speelplaats dan gepest worden) heeft de directie, mid schooljaar, beslist de leerkracht dan maar te ontslaan.
Dat was iemand die vers van school kwam en die probleemklas kreeg, omdat geen enkele leerkracht dat nog wou doen...

En ondertussen zitten de pesters er nog altijd te boel te verkloten voor iedereen.

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules