Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 18-12-2015, 18:04   #2021   link
ibaun
dr. Nuclear Scientist

ibaun's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bourgi View Post
Moet nieuwe wagen kiezen voor mijn vennootschap:
Aan het twijfelen tss de nieuwe Volvo xc60 D3 benzine of een Passat GTE Hybride....
D3 benzine? Dat zal moeilijk worden
ibaun is offline   Reply With Quote
Old 18-12-2015, 19:00   #2022   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bourgi View Post
Dat design wringt toch met de rest van het zeer nette interieur?
nee?
Old 19-12-2015, 12:27   #2023   link
Cueball
The Punisher

Cueball's Avatar

Quote:
Originally Posted by ibaun View Post
D3 benzine? Dat zal moeilijk worden
Zat ik ook te denken...
Old 19-12-2015, 19:12   #2024   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Tiens als je filtert in de configurator van de XC60 op 'benzine' komt daar dus die D3 tussen staan. Vandaar de verwarring...

http://www.volvocars.com/nl-be/verko...204-1186562117

Last edited by Bourgi; 19-12-2015 at 22:30.
Bourgi is offline   Reply With Quote
Old 20-12-2015, 20:13   #2025   link
Lycas
Senior Member

Die D4 is wel een zeer goede motor, heb er zelf al mee kunnen rijden. Echt een topper
Lycas is offline   Reply With Quote
Old 20-12-2015, 21:38   #2026   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

4k vind ik het verschil niet waard. Dan laat ik die D3 liever chippen.
Old 21-12-2015, 12:01   #2027   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Een D4 is zuiniger en fiscaal aantrekkelijker, had ik altijd begrepen.
Old 21-12-2015, 13:50   #2028   link
Lycas
Senior Member

en krachtiger
Old 21-12-2015, 15:20   #2029   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

co2 uitstoot van beide is 117gr?

Aftrekbaarheid en VAA is dus volgens zelfde berekening? Kan zijn dat die D3 een update heeft gehad...
Old 23-12-2015, 16:06   #2030   link
Deffe
Essential

Deffe's Avatar

Ben vandaag gaan testrijden met zowel een BMW 320 Touring als een Mercedes C200D, beiden de automaat. Vreemd genoeg moet ik zeggen dat het me, qua rij-ervaring alleszins, beter beviel bij de Merc. Niet dat er op beiden echt iets aan te merken viel, beiden hebben echt meer dan genoeg power achter de kiezen, en qua comfort vielen ze alletwee absoluut in de smaak, maar met de Merc merkte ik dat ik iets confidenter gaatjes kon nemen op de snelweg. Qua pure snelheid/acceleratie spande de 320D wel de top, al vond ik de sportautomaat die erin zat niet altijd even vloeiend bij optrekken uit stilstand, maar dat kan ook aan de chauffeur hebben gelegen (voor vandaag nog nooit met automaat gereden).

Wel dikke plus voor BMW: iDrive. Alsof je al jaren met dat systeem bekend bent vind je in no time de meest illustere settings terug, alles is zo ongelofelijk vloeiend. De Merc had geen Command online, enkel de Garmin GPS, en stelde enorm teleur: hun systeem reageert véél trager dan iDrive, is even intuitief als een Rubik's cube en de Garmin GPS ziet er nogal kinderachtig uit. Dat verwacht je niet in een klassekar.

Wat me verder vooral opviel was de verkoopervaring: waar ik bij BMW steeds hartelijk werd ontvangen, en er uitgebreid de tijd werd genomen om mijn offerte samen te stellen en opties te kiezen, alsook te testrijden, was er bij Mercedes een totaal gevoel van amateurisme te bespeuren. Mijn contactpersoon voor de testrit was er niet, waardoor zijn baas me dan maar verder hielp na enige tijd, er een half uur en twee telefoontjes nodig waren om de sleutel te vinden en dan nog een kwartier rondjes lopen rond het gebouw om de wagen zelf terug te vinden. Toen ik terugkwam moest ik de sleutel afgeven aan de kuisvrouw. Say whut? Bij BMW sprongen enthousiast op om elk van mijn vragen te beantwoorden, in auto's plaats te nemen etc. Bij Mercedes een verkoper met het charisma van een stuk karton en waren alle showroomwagens op slot. Toch wat bizar allemaal. Sales is geen rocket science.

Enfin, de keuze gaat nu tussen:

- BMW3 touring
- BMW4 gran coupé
- Mercedes C estate
Deffe is offline   Reply With Quote
Old 23-12-2015, 16:11   #2031   link
Jack Carver
white male hetero unicorn

Jack Carver's Avatar

Ik zou altijd voor de 320 touring gaan.
Al is een 4 iets minder afgezaagd, zo een break is gewoon super handig die 5 keer op een jaar dat je een koffer nodig hebt. Zou dat niet graag missen.
Zelf ook enorm tevreden van service bij BMW.

maar je doet natuurlijk aan geen een van die 3 een slechte zaak.
Jack Carver is offline   Reply With Quote
Old 23-12-2015, 17:02   #2032   link
Lycas
Senior Member

3 Touring, zelfs al alleen voor de iDrive. Die is echt wel een van de beste in zijn categorie. Alles bij Merc wat niet COMAND Online is zuigt de straatstenen uit de grond.

Ik blijf het niet snappen hoe een merk als Mercedes met zo'n een systeem op de markt durft te komen.
Old 23-12-2015, 21:23   #2033   link
Matthias
*snore*

Die automaat kan je afstellen hé. Sport - comfort - eco maakt een groot verschil in rijgedrag. Soit, die 4 Gran Coupé is toch wel de schonere van de twee. En koffer van 3Touring is sowieso teleurstellend voor zijn klasse imho.
Matthias is offline   Reply With Quote
Old 23-12-2015, 23:11   #2034   link
Jack Carver

Jack Carver's Avatar

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Die automaat kan je afstellen hé. Sport - comfort - eco maakt een groot verschil in rijgedrag. Soit, die 4 Gran Coupé is toch wel de schonere van de twee. En koffer van 3Touring is sowieso teleurstellend voor zijn klasse imho.
Bwa die van mij (wel al 2008) is toch 10 cm langer met zetels plat, dan mijn ouders hun Renault Megane break.
Of wat versta je onder klasse? Een A4 kan mss iets ruimer lijken, maar C klasse is toch zeker niet groter?
Zelfs de ruimte achterin valt mij goed mee als passagier.
Old 23-12-2015, 23:23   #2035   link
Lycas
Senior Member

Hij is wel klein voor zijn klasse, de C klasse is groter. Het vorige model sowieso, ik vermoed dat ze op het nieuwe model hem niet gaan kleiner maken. Het probleem met die koffer is dat hij redelijk smaller wordt naar het einde toe. Ik denk dat er maar 1 auto is met een kleinere koffer dan die van de 3 touring in die klasse: De V60
Old 24-12-2015, 16:30   #2036   link
Deffe
Essential

Deffe's Avatar

De 3 was naar mijn gevoel zeker niet kleiner in de koffer. Als ik me niet vergis is de koffer van een C-klasse zo'n 5 liter kleiner met zetels omhoog, en ongeveer even groot als de Touring met zetels omlaag. Of volgens de reviews althans, ik heb het niet nagemeten.

Nu is koffer ook geen hoofdzaak voor me, zolang er maar een koffer is die groter is dan een standaard berline ben ik al blij (anders zou de 4 Gran Coupé ook afvallen bij me).

Ik denk echter dat de 3 touring sowieso afvalt, maar dan gewoon omdat ik er minder opties op kan nemen dan op een BMW 4 GC of een Mercedes C-klasse.

Nu zit ik dus gewrongen tussen een BMW 4 GC met M Sportline (418d) of Mercedes C-klasse break met AMG line (c200d). Wat een onnozel luxeprobleem, vooral omdat het zo'n uiteenlopende auto's zijn. Ik maakte me vooral zorgen over de motoren, maar die blijken toch prima aan hun takenpakket te kunnen voldoen. De 320d waarmee ik reed was met zijn 190PK zelfs ietswat overbodig voor me, al trekt dat ding wel goed op. een 318d met 150PK moet wel volstaan denk ik dan, zeker als dat betekent dat ik er de M Sportline bij kan nemen, én een Harman/kardon set.

Langs de andere kant ziet de C-klasse er zeker even goed uit, stijlvoller zelfs, en is hij praktischer (met AMG-line heb ik er wel geen Burmeister op, ga ik naar Avantgarde wel, alsook een HUD).

Half de wereld verklaart me intussen voor zot als ik niet voor een BMW te gaan, maar wat trekt iedereen zo massaal aan tot BMW vraag ik me dan af?

Last edited by Deffe; 24-12-2015 at 16:36.
Old 24-12-2015, 20:10   #2037   link
Jack Carver

Jack Carver's Avatar

Als je bmw neemt zeker duurdere audio set nemen want die standaard is echt uber crappy

Sent from my HTC Desire 510 using Tapatalk
Old 26-12-2015, 15:17   #2038   link
Deffe
Essential

Deffe's Avatar

Keuze gemaakt: ik ga voor een Mercedes c200d break, met volgende pakketten:

- Professional Pack: Actieve parkeerassistent inc. Parktronic, Comand Online, Easy Pack elektrohydraulisch openende/sluitende achterklep
- Designpakket: koplampen met LED-verlichting, exterieur AMG line
- Spiegelpakket: anti-verblindingsspiegel binnen en buiten links
- Heads-up display
- Snelheidslimietassistent
- Sierelementen in zwart essenhout
- Burmester surround sound system
- Zij- en achterruiten verduisterd
- Binnenverlichtingspakket
- Avantgarde interieur

Concreet zou hij er zo uit komen te zien:

(maar dan met 5-spaaks 18" velgen ipv de 20-spaaks 19")

(maar dan zonder afgevlakt stuurwiel)

Redenen om voor de Merc te kiezen ipv de Bimmer: de Benz gaat zijn moderne look en stijlvol interieur langer behouden dan de BMW, waar het interieur nu al zijn beste tijd heeft gekend. Binnen 2-3-4 jaar is dat zeker het probleem. Verder lagen de motoren niet zo ver uit mekaar (al blijft de BMW daar wel de sterkere van de twee), en zag ik me al veel sneller lange afstanden (750km+) afleggen in de Benz dan in de BMW. Ook het feit dat ik twijfelde tussen een break en een grand coupé speelde mee, in die zin dat - ondanks het stijlvolle exterieur - de koffer van de 4GC me vroeg of laat wel eens ging teleurstellen, waar dat bij de C break niet zo zou zijn. Ook kreeg ik bij de Benz iets meer opties, zoals een HUD (niet belangrijk) en extra safety kit (wel belangrijk).

Dikke pluim wel voor zowel de sportzetels en iDrive van BMW, wat die elementen betreft is BMW ongetwijfeld de beste in zijn klasse. Maar als overall package op lange termijn, zag ik me meer in de Benz cruisen. In Januari bestel ik (fleet manager is op verlof en er moet nog korting in onze tool worden geplaatst nav het autosalon), in maart-april zou ik hem mogen ophalen in de garage. Plezant kerstcadeau en net op tijd voor de oplevering van m'n nieuwe garage, want de huidige is te klein om comfortabel een break in te parkeren.

Last edited by Deffe; 26-12-2015 at 15:28.
Old 26-12-2015, 19:51   #2039   link
Vantham
Senior Member

Vantham's Avatar

toch niet in het grijs mag ik hopen... zo'n spuuglelijke en doodse kleur, voor de rest niet slecht, maar ik vind merc momenteel qua design voor ouwe ballen, niet echt jeugdig, maar da's persoonlijk
Old 26-12-2015, 21:52   #2040   link
Deffe
Essential

Deffe's Avatar

Diamantzilver, baby! En ik ga genieten, van mijn ouwe ballenbak in dat spuuglelijke en doodse grijs.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules