Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 03-05-2022, 17:00   #2981   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Ik MOET voor elektrisch gaan, wat zo goed als onmogelijk is in centrum Gent. Weet nog niet hoe ik dit ooit ga moeten oplossen. En die modellen, man toch. Precies of er bestaan alleen nog maar suv's.
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 03-05-2022, 17:03   #2982   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Wij moeten niet, maar ze pushen ons wel. Allemaal goed en wel, wij kunnen een laadpaal zetten. Maar wat dan met verplaatsingen in weekends bijv, of korte reizen? Je kan dan wel ergens aan een laadpaal gaan hangen, maar dat is dan op eigen kosten? Want nu met mijn diesel tank ik overal, en zou met een hybride ook zo zijn. Of bestaan daar ook soort tankkaarten voor?

Hoe meer ik erover nadenk en voor- en nadelen naast elkaar zet, hoe moeilijker het wordt om elektrisch te kiezen eerlijk gezegd. En budgetten zijn sowieso klote. Budget nu is identiek aan budget van drie jaar terug, maar prijzen zijn enorm gestegen. Dealer van VW zei me vanmiddag nog dat ze volgende maand terug met 8% omhoog gaan. Ons budget niet

Qua hybride/plugin neig ik heel sterk naar die VW Arteon. Zit quasi alles op wat een mens kan wensen, en heeft zeer veel plaats binnenin. Enige nadeel is dat het een 'gewone' auto is en geen SUV en dat is niet zo goed voor Pino zijn oude rug.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 03-05-2022, 17:14   #2983   link
piotke
Senior Member

Meestal zijn de terugbetalingsvergoedingen de standaard netbeheerder prijzen. En dus de duurste over het algemeen. Als je een vast tarief hebt kunnen vastklikken, of eigen energie opwekt maak je winst of verkoop je aan je werkgever aan hoge tarieven. Zo is het bij mij.

Ik heb een XC40, maar de T4 hybride. Leuk ding, 40 km autonomie. Prettig rijden met de 210 pk. Vooral gekozen omdat het automaat was en een trekhaak tot 1,8 ton.

Maar de ruimte is al bij al beperkt vind ik. De vorige was een V60.
Koffer wat kleiner natuurlijk, maar de achterste rij stoelen heeft toch ook maar beperkte beenruimte vind ik.
piotke is offline   Reply With Quote
Old 03-05-2022, 17:17   #2984   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Mercedes eqb, wat is dat voor een gedrocht. En waarom mag ik die kiezen en geen etron. Ik wou dat ik dood was
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 03-05-2022, 19:03   #2985   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by lapino View Post
maar dat is dan op eigen kosten?
Hoe verwend kan je zijn?

Maar ja, daar bestaan ook laadkaarten voor. Probleem is dat er ook veel providers zijn die vasthangen aan bepaalde laadpalen.

Als wij ooit moeten vervangen, voel ik toch ook meer voor een hybride.
Elektriciteit voor de ritjes naar de winkel of het werk, benzine voor de uitstappen.
Old 03-05-2022, 19:47   #2986   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
Hoe verwend kan je zijn?
.
wij betalen ongeveer 200 euro/mnd ‘prive verbruik’ dus bovenop vaa. Heel controversieel en mag volgens vakbond zelfs niet maar goed, prive zou diesel/nafte ook kosten. Maar als ik elektrisch rijd zou ik dat dus blijven betalen EN laden ook zelf moeten betalen. Heeft niks met verwend te maken dan.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
Old 03-05-2022, 20:08   #2987   link
Wannes.
Senior Member

Terugbetaling van mijn laadpaal ellentrik is net opgetrokken naar 0,5€/kwh
Heb er wel achter moeten vragen, want vanzelf ging er niets gebeuren
Wannes. is offline   Reply With Quote
Old 03-05-2022, 23:33   #2988   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Wannes. View Post
Wat is je bron hiervoor? Ik moet donderdag mijn onkosten indienen.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 04-05-2022, 08:02   #2989   link
Wannes.
Senior Member

Geen bron. ik krijg dat automatisch terugbetaald (simkaart in laadpaal die verbruik registreert) en het viel me op dat de terugbetaal-tarieven al 2 jaar hetzelfde zijn.
Dus mailtje gestuurd en ze hebben het aangepast van 0.26€ naar 0.5€
Old 04-05-2022, 08:31   #2990   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Quote:
Originally Posted by lapino View Post
... EN laden ook zelf moeten betalen. Heeft niks met verwend te maken dan.
Ge zegt dat geen laadpaal krijgt, en dat ze uw thuisverbruik ook gaan betalen?
Hoeveel denkt ge dan nog te gaan laden op andere plaatsen?
Lacroix is online now   Reply With Quote
Old 04-05-2022, 09:44   #2991   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Quote:
Originally Posted by Wannes. View Post
heb sinds twee weken mijn laadpaal en wil die liever niet gebruiken tot ik zeker weet dat ik evenveel terugbetaald krijg dan ik betaal.
Wat ik niet weet want zo real-time en transparent zijn die tarieven niet.

Als ik het goed voor heb is de default op de site van eneco mobility nu 35c/kwh. En je kan dat zelf aanpassen, maar dat moet dan 'goedgekeurd' wordendoor de leasing... op basis van?
acku is offline   Reply With Quote
Old 04-05-2022, 09:59   #2992   link
Wannes.
Senior Member

geen flauw idee
like i said, ik heb gewoon een mailtje gestuurd met de vraag om dat eens te bekijken. Heb dat al 2 jaar staan dus herziening mocht wel eens
En zonder boe of ba zeiden ze 'ja klopt we hebben het aangepast naar 0.5€'
en dat is meer dan wat ik nu betaal voor electriciteit, dus heb geen verdere vragen gesteld
Old 04-05-2022, 14:32   #2993   link
Dorpsidioot
Senior Member

Dorpsidioot's Avatar

Ons platform (Nexxtmove) gebruikt de CREG tarieven en wij updaten die maandelijks vanaf een ambtenaartje in Brussel die hun op hun website publiceert. Al gevraagd naar mogelijkheid tot API access zodat we dit mooi en snel kunnen regelen, maar het is en blijft de staat en die zeggen: wij hebben daar niemand voor. Gevolg: de tarieven worden automatisch aangepast maar met een 'lag' van 1 maand, want sneller kunnen we niet. Theoretisch kunnen we perfect terug rekenen en retroactief bedrag aanpassen, maar aangezien iedereen dat geld op de 5de van de maand op zijn rekening wil zien verschijnen, is dat dus niet mogelijk(meestal pas tegen de 15de een update van de CREG). Nu weet wel dat dat tarief inclusief nettarieven is plus ook voornamelijk de piekuur tarieven volgt. Dus iedereen is sowieso gedekt.

Dus mannen: beter platform vragen hé. Bavo: Eneco zit bij ons, maar die weigeren CREG tarief te gebruiken, terwijl het beter kan, maar ze weten beter....
Dorpsidioot is offline   Reply With Quote
Old 04-05-2022, 14:57   #2994   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Op pagina 3 van dit document kan je de prijzen onderaan zien : https://www.creg.be/sites/default/fi...bord202203.pdf

Voor vlaanderen komt dat op 0,3589 €/kW.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 04-05-2022, 15:11   #2995   link
piotke
Senior Member

Ik ben inderdaad een Nexxtmove gebruiker. Ik heb er niet echt op gelet, maar het lijkt me maandelijks aangepast te worden.

Prijs van laadbeurt thuis gisteren: 10.7 kWh opgeladen @Thuis (0.388 €/kWh)
Old 05-05-2022, 07:00   #2996   link
Dorpsidioot
Senior Member

Dorpsidioot's Avatar

Quote:
Originally Posted by piotke View Post
Ik ben inderdaad een Nexxtmove gebruiker. Ik heb er niet echt op gelet, maar het lijkt me maandelijks aangepast te worden.

Prijs van laadbeurt thuis gisteren: 10.7 kWh opgeladen @Thuis (0.388 €/kWh)
Glad to be of service
Dorpsidioot is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2022, 08:29   #2997   link
Horla
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Op pagina 3 van dit document kan je de prijzen onderaan zien : https://www.creg.be/sites/default/fi...bord202203.pdf

Voor vlaanderen komt dat op 0,3589 €/kW.
Wat voor zever is dat. Ik zit met mijn nieuw contract op €0,4991. Dus iedereen met een contract dat de afgelopen 6 maanden is vervallen heeft momenteel verlies als hij zijn bedrijfswagen thuis oplaadt?
Horla is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2022, 12:06   #2998   link
piotke
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Dorpsidioot View Post
Glad to be of service
Matig tevreden
Old 05-05-2022, 12:09   #2999   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Als ik hem in budget krijg, wordt het vermoedelijk een kia ev6 of vw id4, met voorkeur voor de Kia

Old 05-05-2022, 12:10   #3000   link
Nike123
bot by bavo

een kia?
wat zullen de buren zeggen!
Nike123 is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules