Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 05-01-2021, 08:48   #41   link
rooz
Senior Member

Tenzij ge daar 1/3 van het jaar effectief zijt lijkt me dat toch ook een zeer dwaze investering.
Lage opbrengst, onderhoud, "verplicht" zijn om elk jaar naar hetzelfde op reis te gaan.
rooz is offline   Reply With Quote
Old 05-01-2021, 09:27   #42   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Is allemaal persoonlijk. En voor elk argument valt iets te zeggen behalve dat "altijd naar zelfde gaan". Ik vond het zalig om naar ons eigen huis te gaan, was echt een tweede thuis geworden. Rugzakje mee naar luchthaven, daar je eigen spullen die je gewoon bent en inrichting die je zélf hebt gekozen.

Blijf altijd denken aan wat een andere vakantiewoning-eigenaar me ooit zei die we in Spanje leerden kennen : je moet een vakantiehuis zien als een 'extra reisbestemming', en niet als 'je enige reisbestemming'. Maw, je moet zien dat je ook nog andere reizen kan doen en niet al je geld enkel in je vakantiehuis steken, anders gaat dat idd snel aanvoelen als een 'last'.

Maar eerlijk gezegd, ben ondertussen ook op leeftijd dat ik al heel wat zaken heb gezien en quasi heel de wereld heb afgereisd, dus gewoon weekje of twee aan mijn zwembad gaan liggen in de Spaanse zon ipv gesukkel met valiezen en van ene vlucht op andere, ik weet het wel. Anderzijds, kinderen beginnen u ook wel te vragen om eens grotere reizen te doen, dus dat heeft ook invloed op budget en timing wanneer we terug eigendom zullen kopen in Spanje.

Telt allemaal natuurlijk niet als je miljoen euro opzij hebt staan (wat in mijn geval dus NIET zo is voor alle duidelijkheid).

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 05-01-2021, 09:39   #43   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

(hij heeft 2 miljoen opzij staan)
Blade is offline   Reply With Quote
Old 05-01-2021, 09:40   #44   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Een tijd een appartement aan de kust via airbnb aangeboden.

3u rijden ht voor sleuteloverdracht en uitleg.
3u rijden ht voor poetsen
2u poetsen
x uur wachten omdat huurders niet op afgesproken moment komen opdagen.

Dan nog van die akkefietjes zoals huurders die er niet in slaagden het babybedje open te plooien en eisen dat jij het komt doen...

Die tijdsinvestering was er toch wel teveel aan en zorgt voor miniem rendement.
Old 05-01-2021, 09:42   #45   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Quote:
Originally Posted by Blade View Post
(hij heeft 2 miljoen opzij staan)
daar kom ik mijn kot niet voor buiten ze

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 05-01-2021, 11:00   #46   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Originally Posted by lapino View Post
Is allemaal persoonlijk. En voor elk argument valt iets te zeggen behalve dat "altijd naar zelfde gaan". Ik vond het zalig om naar ons eigen huis te gaan, was echt een tweede thuis geworden. Rugzakje mee naar luchthaven, daar je eigen spullen die je gewoon bent en inrichting die je zélf hebt gekozen.

fWelja, het is gewoon een tweede thuis. En zeker in de zomervakantie eens een week of 4 naar daar gaan is zaaaaaalig.

We hebben zelfs al gehad dat we vandaar vertrokken naar Marokko voor een andere vakantie. Je moet dat minder zien als een vakantiebestemming maar als een tweede thuis.

En verhuren via Airbnb, ik mag er niet aan denken...
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 05-01-2021, 11:16   #47   link
BlackRabbit
Datanuke.be

BlackRabbit's Avatar

Ouders van beste kameraad hebben dit: https://www.latisane.be/

Wordt vooral tijdens schoolvakanties verhuurd, al wordt er in de zomer ook altijd wel 1-2 weken voor de familie gereserveerd.
De rest van het jaar gaan ze daar ook af en toe naartoe, soms met 2, soms met kinderen (+ ik :D), soms met verschillende familieleden.
Ligging is wel belangrijk: het gehucht zelf is quasi dood en heeft geen voorzieningen, maar is daardoor ook super rustig. Vlakbij liggen enkele dorpjes met de nodige voorzieningen. Heel mooie streek verder, met heel veel chateaus, heuvelend landschap, veel groen, ideaal voor wandelingen of MTB/wielrennen. In de streek liggen heel veel van les plus beaux villages de france (https://www.les-plus-beaux-villages-de-france.org/fr/). Je kan daar dus gerust enkele zomers naartoe gaan en elke vakantie enkele nieuwe dorpjes ontdekken.
Het huis heeft zelf al wat te bieden (verwarmd zwembad + 2 terrassen) waardoor ge niet per se weg moet om je dag door te brengen.

Ze hebben tot nu toe wel al wat problemen gehad (verwarmingsketel stuk, lek in badkamer) waardoor opbrengst van verhuur minimaal is. Anderzijds is het natuurlijk ook gewoon een investering; dat huis gaat niet in waarde dalen dus als verhuur zo'n kosten dekt is dat ook gewoon mooi meegenomen.
BlackRabbit is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules