![]() |
![]() |
#22 link | |
the king of the divan
|
Je zou dat denken maar in Frankrijk verbazingwekkend veel mensen met jonge kinderen gezien op lange en relatief moeilijke wandelingen.
![]() |
![]() |
![]() |
#23 link | ||
Serious Member
|
Quote:
Quote:
Toegegeven, dat zijn mijn genen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 link | |
De Verschrikkelijke
|
Sterke tips, maar da's écht waar den beste. Ieren zijn héérlijk om op café mee te hangen.
Quote:
> Crone Woods/Powerscourt Waterfall, Wicklow: schone rondtoer waarbij je de waterval van wat verder (en dus veel beter dan van onder) kan zien. > Glendalough, Wicklow: prachtige vallei met het beroemde klooster. Massa's aangeduide en korte wandelingen. > Torc Waterfall: aan het begin van de Ring of Kerry (die je best met de auto doet), makkelijk te combineren met alles van en rond Muckross. > Silent Valley Mountain Park: wandelen rond een reservoir dat water uit de bergen verzamelt voor Belfast en de omgeving. > Glenariff Forest: verzorgde en gevarieerde wandelingen langs stromen en watervallen. > Doolough Valley: mooi en ruig, fascinerend omdat er veel Ieren stierven tijdens 'The Great Famine'. Fijn wandelen rond en langs de meren. > Nire Valley: in een iets minder verzorgd stukje van Ierland, en daardoor wat vergeten (ideaal!). Schitterende vallei, vanop de parking keuze uit vier looptrails van 6, 6, 6,5 en 9 km. Gatver, ik zou nog wel effe verder kunnen gaan. Daarnaast is er ook bijzonder veel te zien dat kinderen van die leeftijd ook wel appreciëren, hoor. Massa's kastelen en kloosters, in alle denkbare toestanden. Ook alles wat met 'The Troubles te maken heeft (vooral Belfast en Derry) is fascinerend, maar da's wat minder kidsproof.
![]() |
![]() |
#25 link | |
De Verschrikkelijke
|
In tussentijd zie ik deze ninja, godverdendodgy!
Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#26 link | |
Senior Member
|
Agreed!
Quote:
![]() Quiet Man Bridge > Oughterard > Derroura Forest* > Maum* > Cornamona > Lough Mask > Cong > Maum* > Lough Inagh* > Leenaun* > Lettergesh > Letterfrack > Cleggan > Inishbofin > Omey > Clifden > boglands > Derryclare Lough * Western Way Maum > Lough Inagh is blijkbaar toch 21 km. Maar wandeling vanuit Maum of vanuit Lough Inagh richting Máméan Chapel zou ik aanbevelen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 link | |
Serious Member
|
Quote:
Maar als je niet plant, vind je dan gemakkelijk een hotel ergens? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 link | |
Serious Member
|
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 link |
De Verschrikkelijke
|
Ierland is het land van de B&B's! Met twee personen was dat in de zuidelijke helft nooit een punt. Op twee weken rondreizen slechts één keer volzet, de eerstvolgende had meteen wel plaats. En dat waren de buren.
![]() In het noorden waren de B&B's iets minder dik gezaaid, dus boekten we onze B&B's via Booking in de voormiddag in de regio waar we min of meer die dag wilden eindigen. Zo konden we van dag tot dag kijken maar waren we iets geruster. Met 4 personen lijkt me dat noodzakelijk. Je kan natuurlijk ook altijd drie vakantiehuisjes boeken om die dan telkens voor een kortere periode als uitvalsbasis te gebruiken. Da's, zeker met kinderen, wat praktischer. B&B's zijn ook niet echt goedkoop, dat spreekt. Het aanbod vakantiehuisjes is ruim en doorgaans prijsvriendelijk. Met wat geluk kan je een pittoreske cottage langs een klif vinden met aan de andere kant zicht op bergen en groene heuvels. Als ik ooit stinkend rijk ben koop ik er mij zo eentje. ![]()
![]() |
#31 link |
Serious Member
|
Merci boys, ik ga het voor volgend jaar eens goed bekijken.
Denk inderdaad dat een uitvalbasis per week beter zal zijn in ons geval. Op den bots voor 4 geen slaapplek vinden en met 2 gasten in de auto moeten maffen wil ik liefst wel vermijden. Het is een Tiguan, geen Maybach. ![]() Klinkt wel mooi maar zou je daar elk jaar naartoe gaan? Het weer zou mij toch tegenhouden eerlijk gezegd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 link | |
Rispel Raspel
|
Quote:
Dat gezegd, onze dochter van 7 heeft ip onze laatste vakantie harder gezaagd dan toen ze 5 was. @eye, merci voor de tips. De twelve Bens staan waarschijnlijk al op ons lijstje, maar dan als de "Glencoaghan horseshoe", als ik het goed heb. Diamond hill had ik bekeken via streetview maar dat leek me toch net iets te hard aangelegd. @Mr.E Faroer was geboekt en gepland, maar toen kwam Corona :-( Last edited by Fieldy; 05-09-2021 at 11:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 link |
Rispel Raspel
|
Toch even een update, voor mensen die later interesse hebben.
Dag 1: Geland in Dublin rond de middag, en direct doorgereden naar Achill Island. Het was de bedoeling om de wandeling van Keem Beach en Croaghaun te doen. Maar we zijn enkel maar tot de cliffen geraakt. Het begon al donker te worden. Wel fantastisch mooie cliffen. Dag 2: Wandeling naar de top van de Corranabinia in de Nephin Range (Uit gemak, want lag gewoon achter de Pub). Heel de tijd door moeras baggeren tot aan de top. Geen enkel pad, geen enkele andere wandelaar. Met heel de tijd achter ons uitzicht op Croagh Patrick aan de overkant van de baai. Dag 3: Scenic route gedaan via Mweelrea (wilden we beklimmen, maar was te zwaar voor de tijd van't jaar) en dan maar doorgereden de Killary Harbour voor een gemoedelijkere wandeling. Dag 4: Errisbeg. Alleenstaande puist in't landschap met uitzicht op Mordor. Beklimming is gewoon mikken op wat stenen en zien waar ge uitkomt. Dag 5: Snel toch maar Diamond Hill gedaan, door de gemakkelijkheidsgraad goed te doen als je in de namiddag nog een vlucht wil nemen. Dus voor een bomma wandeling wel mega schone uitzichten. Wat sfeerbeelden: https://imgur.com/a/PbazvZL Zalige vakantie gehad. Veel regen gezien in de verte, maar amper op ons hoofd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 link |
Rispel Raspel
|
In september hier de laatste trip dus gedaan. Korte uitstap, zoveel mogelijk binnen 4 dagen steken. Deze keer een stukje Kerry aangedaan. Met de focus op Dingle de eerste 2 dagen, en dan doorgegaan naar Killarney, ook voor 2 dagen, om daar de MacGillycuddy's Reeks te verkennen.
Eigenlijk begon de mini trip direct met het hoogtepunt. ![]() Direct richting Dunmore head gereden om die avond nog Mount Eagle te beklimmen, een puist op de het uiterste puntje van Dingle, niet hoog, maar een ideaal uitzichtspunt op de Blasket Islands langs de ene kant, en langs de andere kant het hele Dingle schiereiland. Helaas stond de top bij ons al met zijn hoofd in de wolken, en sloot de keuken van de lokale pub wat aan de vroege kant. Dus daar zijn we niet geraakt. Op dag 2 stond Mount Brandon op de planning (maar eerst een tussenstop op Conor Pass). 20 km lang en 1000 hoogtemeters, en we zijn geen geoefende wandelaars. Maar met een voorspelde 20° en veel zon, de ideale wandeldag. Qua uitzichten kon die wel tellen. Vanaf de parking , op weg naar de top, met een ongehinderde 360° view over heel het Dingle schiereiland (het noorden, het westen, het zuiden, het oosten...ongeveer toch) . Uiteindelijk best wel een gemakkelijke berg, en ge zou hem ook heen en terug op kunnen wandelen, maar wij maakten er een circular walk van. Daarna was het uit met de pret. 's Nachts een zomerstorm op ons dak en de volgende dag was de mist zo dik als erwtensoep. Dan maar een roadtrip langs de kust. Coumeenoole Beach, Dunquin Pier, Dunmore head, en een korte kliffenwandeling dat startte aan Cloghers Strand. Speciaal sfeertje met al die mist. Helaas was mijn achillespees naar de zak en durfde ik geen risico's meer te nemen. Op dag 3 zouden we Purple Mountain bij Killarney doen, met een terug tocht door Gap of Dunloe, maar die zag ik niet meer zitten. Dus we hebben als bompa's over het asfalt van de gap heen en terug gewandeld, met nog een kleine beklimming van Strickeen mountain om mijne wandelmaat toch een beetje wildernis te gunnen. Op een mooie dag zou je daar een bijzonder uitzicht hebben op de MacGillycuddy's reeks (met Carrauntoohill als dé topper), maar bij ons die dag niet.) Om af te sluiten een korte wandeling dan naar Torc Mountain, want in de namiddag moesten we terug in Dublin zijn. Wat ons een glimps gaf op de rest van het Killarney National Park en Killarney zelf. Al bij al een geslaagde reis, zeker door de wandeling van Mount Brandon die echt in de beste omstandigheden was. Maar de indrukken van Connemara, Achyll Island en Mayo ,vorig jaar, werden toch niet overtroffen. Dingle was mooi maar ook weer te beperkt in wandel opties. Zomaar ergens gaan wandelen mag niet, dat heeft een schapenboer ons wel duidelijk gemaakt ![]() Nu Donegal. Last edited by Fieldy; 02-04-2023 at 19:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Thread Tools | |
|
|