![]() |
![]() |
#83 link |
Junior Member
|
Als het schilderplinten zijn eerst primer + afwerking voordat je ze tegen de muur kleeft. Afmeten en in verstek zagen in hoeken. Kleven met Tec7 en afkitten (bovenaan) met acrylaat. Muurafplakken en acrylaat in kleur plinten schilderen.
Waar heb je de muursticker gekocht? |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 link |
Senior Member
|
Zijn plinten in zelfde kleur/design (min of meer) als parket, dus moeten niet geschilderd worden. Muursticker komt van ikenik.nl .
![]() |
![]() |
#89 link |
IggaR
|
Dit weekend mogen we onze nieuwbouw in.
Schilderen wachten we nog mee aangezien muren nog maar 3m gepleisterd zijn. We zouden er wel een fixeerlaag op schilderen. Iemand tips over de muren zelf zo proper mogelijk te krijgen? Er staan daar nu heel veel zwarte vingers op, stukken cement, isolatie,... van tijdens het verbouwen. Aangezien we nog (min?) 1 jaar zullen wachten met schilderen, zou ik het toch zo wit mogelijk willen hebben. Gewoon water lijkt me niet het beste idee te zijn? Eerder een vochtige doek ofzo? Verder, het stof. Afdoen met handborstel en over gaan met stofzuiger ofzo? Alvast bedankt voor de tips. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 link |
Forty-Two
|
En 280m² fixeren gaat wel nog lukken ofwat?
Hier voor we er in trokken een weekje bouwdroger gezet, en dan alles al geschilderd. (en daar nog anderhalve week mee bezig geweest). Wel blij dat het gedaan was toen we er in trokken.. anders blijft dat langer liggen dan je denkt en mag je ook nog eens alles gaan verplaatsen / afdekken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 link |
Senior Member
|
Vandaag plinten gezet boven (3 slpk en gan). Ben gewoon kapot. Rug, nek, handen...het doet allemaal zeer. Enorm lastig werk. Continu switchen tussen bukken en rechtstaan. En nog veel werk qua opmeten en zagen. Zal goed slapen denk ik...
![]() |
![]() |
#94 link |
De Verschrikkelijke
|
Schuren als in met fijn schuurpapier alles even aanraken hé. Het gaat 'm vooral om kleine oneffenheden, al de rest hangt af van de kwaliteiten van je bezetters. Dat gaat best vlot, met je ene hand voel je waar het nog ruw is, met het andere hand schuur je glad.
![]() |
#95 link |
Senior Member
|
Ook eens een mogelijks domme vraag stellen.
Bij het doorspoelen van 1 van onze toiletten, lekt er wat water onderaan "den bak". Voor ik die boel uiteenhaal en/of een loodgieter bel, wou ik hier eens vragen of er iemand een idee heeft wat er aan de hand kan zijn. Het is nogal moeilijk te googlen. Atm is het niet hoogdringend, omdat het maar een beetje is (en opdroogt), maar gezond lijkt het me niet. Ik vermoed dat er ergens een aansluiting vd bak naar de pot niet goed zit of dat de rubber versleten is? is zo'n bak enkel die 2 vijzen onderaan? Maw kan ik die er gewoon afvijzen als die leeg is? (allé ja vol gaat ook, maar dat is wss nogal een opkuiswerk ![]()
![]() |
#97 link | |
Public servant
|
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 link | |
IggaR
|
Quote:
Fixeren en verhuis zit erop, nu lijk nog 1001 kleine dingetjes verbeteren, kan zijn dat ik hier nog langskom in dit topic ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 link |
Senior Member
|
Yahoow, van deze morgen begonnen met het uittrekken van zo een goede 60 meter Leylanderhaag. Kraantje van 2 en half ton, zonder kost zelfs (phew)... Een woord! Kloten! Dikke dikke kloten. Die dingen zitten beter in de grond dan ne bunker van de duits. Kraan toch een paar keren ferm gewipt op het slijpmes... Swat, alles eruit gekregen en verhakselt. Ruikt wel lekker. Morgen degelijke afsluiting plaatsen op betonplaten en houten schutting erop. Maar o wee mijn tuintje. Precies of er ne clusterbom is in gevallen. Scheel kapot! Slaapwel... Tis zo leuk een eigen huis.
![]() |
![]() |
#100 link |
Senior Member
|
Courage, jaren terug ook zelf afsluiting gezet. Leuke tijden...
![]() |
![]() |
|
Thread Tools | |
|
|