![]() |
![]() |
#61 link |
Public servant
|
Is voor later inderdaad ook het plan. Mijn schoon-nonkel heeft dat bij mijn schoon-neef ook gedaan maar heeft daar 2 pogingen voor nodig gehad want ze eerste keer zaten ze op een steen.
Hier zit de grond vol stenen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 link |
Senior Member
|
Veronderstel dat het nu in tuinen moet... Zwembad zo goed als rond, vandaag offerte gaan bespreken bij plaatser die het zal worden (because). Nog paar praktische zaken die ze hier moeten bekijken en dan voorschot. Zou hier met beetje geluk eind 2016 moeten liggen
![]() |
![]() |
#63 link | |
Serious Member
|
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 link |
Senior Member
|
Nog geen. Moeten nog op zoek. Echte poolhouse is veel te duur. Nu op zoek naar modern tuinhuis met daarbihorend overdekt terras. Tips welkom.
![]() |
![]() |
#68 link |
Senior Member
|
Nope. Tuinhuis/berging van 3m x 4m en overdekt terras van 5m x 3m. Wie dit kan fixen voor deftige prijs laat maar weten.
![]() |
![]() |
#69 link |
Forty-Two
|
Als het een tuinhuis-tuinhuis mag zijn:
voorbeeld uit cubowood catalogus Als je iets sjieker wilt, en echt een poolhouse wilt, tja, dan betaal je ook wat meer. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 link |
Senior Member
|
Altijd als ik zo iets zie vraag ik mij af: hoe moeilijk zou het nu eigenlijk zijn om gewoon hout in de lokale houthandel te kopen en het zelf te maken? Hout zelf zal zo'n €1500-€2000 zijn schat ik.
Om eerlijk te zijn: zelf heb ik het nog niet durven proberen. Hell, ik heb zelfs dit weekend een kippenhok gekocht omdat ik voor €175 er niet veel werk en moeite in wou steken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 link |
Public servant
|
Soms is het inderdaad een afwegen waard maar vaak zit je (zeker bij goedkope zaken) met een heleboel fijne details die je honderden keren zelf zou moeten doen wat er voor zorgt dat je te veel tijd zou verspelen. Zij kunnen dat machinaal en in serie waardoor ze daar veel minder tijd voor verliezen en ze het vaak zo goedkoop kunnen doen.
Ga je naar meer design dan is het al beter mogelijk om het goedkoper zelf te doen, als je dan ook zeer proper kan afwerken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 link |
Senior Member
|
Is ook opmerking die ik me heb gemaakt, maar zoiets kopen in een bouwpakket is toch wel handig. Mijn buurman is behoorlijk handig en heeft zijn tuinhuis zelf in elkaar gestoken, maar ziet er ook zo 'tuinhuis' achtig uit. Die link hierboven (dinowood) heeft wel iets strakker, en je kan blijkbaar met modules werken om zo uit te breiden. Tuinhuis van +- 5m breed met overdekt terras 5m breed zou met verticale latjes +- 5.000 euro zijn, dat is dan nog te doen vind ik. Prijzen van die mooie moderne poolhouses (die wel stuk beter zullen afgewerkt zijn) beginnen bij 25K en meer. Uiteindelijk moet dat ding dienen om zwembadfilter+pomp te plaatsen met daarbij extra ruimte voor fietsen, wat rommel en grasmachine. Overdekt terras voor tafel en/of lounge. Moet dus niet per sé superdeluxe zijn.
![]() |
![]() |
#74 link |
Forty-Two
|
Ik heb zo'n cubowood ding staan trouwens.
In de tuinkamer moet je natuurlijk wel nog vloer voorzien.. hier ligt er bankirai (ook €1500 en zelf gelegd als ik me goed herinner) |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 link |
dr. Nuclear Scientist
|
Kunt ook eens bij collstrop kijken. Zie bv. http://www.collstrop.be/public/garde...t_uitbouw.aspx . Heb wel ergens die catalogus met prijzen liggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 link | |
Grunger
|
Quote:
![]() 2800€ Slik |
|
![]() |
![]() |