![]() |
![]() |
#2 link |
Alles is fixbaar
|
Ik heb Namibia, Botswana en Zimbabwe gedaan.
Kennis van daar heeft nu eigen reisbureau --> https://www.atelier-africa.com/nl/
![]() |
#3 link |
Senior Member
|
Safari's doen?
In 2017 in april (shoulder season) Zambia en Botswana geweest. In Zambia in Livingstone verbleven om Victoria Falls aan te doen, dan de oversteek gemaakt naar Botswana voor een driedaagse kamperen in Chobe National Park, fenomenaal. Zou ik erbij aanraden ![]() In Zambia ook in South Luwanga National Park een week doorgebracht. Ook zalig, misschien iets minder wild dan Chobe. Verbleven in budget Marula Lodge, waar dagelijks olifanten tot aan het restaurant kopen en vervetaapjes u gezelschap houden tijdens het chillen tussen game drives. Grote kans dat we in komende jaren eens bezoek brengen aan vriendin die voor haar doctoraat in Tanzania zit. Zij heeft recent gesnorkeld met walvishaaien, ik geloof op Mafia, en is er nu op gebrand te leren duiken. Pamba is naar verluidt goeie duikbestemming voor haaien, Zanzibar voor koraal en walvissen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 link |
Senior Member
|
aha nice
![]() wij hebben ook al Zuid-afrika, botswana, Namibie en Zimbabwe gedaan. Verspreid over 2 reizen van 1x 5weken en 1x 3weken Altijd self-drive met een Jeep van Bushlore. zoiets: ![]() routes en boekingen enzo doen we zelf, we willen niet via een reisorganisatie ofzo werken. Planning is half the fun ![]() Safari hoort er wel bij natuurlijk, maar grootste doel is eigenlijk gewoon cruisen door die landen, camperen op mooie plekken in the middle of nowhere, contact zoeken met locals, wandelen met rangers,... heel low-profile allemaal Ook wat wegblijven van de hotspots. Zo de plekken waar iedereen naartoe gaat, daar blijven wij weg. Denk dat wij zo bv de enige toeristen in Zimbabwe waren die niet naar de Victoria Falls zijn geweest ![]() ff wat eerste vragen: we gaan er van uit dat de grensstreek met Congo in Zambia best te mijden valt. Klopt dit? Enige ervaring mee? Enige ervaring ook met grensovergangen tussen die drie landen? Dat kan soms al eens ingewikkeld zijn qua wachttijden, corruptie, ... en hoe zijn jullie naar ginder gegaan? Ik zie dat vluchten naar Dar-Es Salaam wel ok zijn via Istanbul. Maar vliegen op Zambia is precies wat minder evident. Wat was jullie vliegroute? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 link |
Senior Member
|
Sweeet! Rijd je daar vlot mee? De putten die ik gidsen heb weten pakken had ik niet graag zelf moeten proberen
![]() ![]() Planning toen overgelaten aan een maat die in Congo woont en elke drie maanden wel ergens op't continent aan't reizen is. Zal die maat eens proberen bereiken voor meer info. Onze route was Zaventem > Dubai > Lusaka met Emirates. Luchthaven van Lusaka was iets kleins, maar vlak ernaast werd er een groot nieuw Chinees ding neergepoot dat intussen wel al lang af zal zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 link | |||
Senior Member
|
Quote:
In het ergste geval moet je je banden wat aflaten en met je versnelling in low-range rustig erdoor gaan. Er zijn grenzen, maar die liggen bijzonder ver. Zelfs op de grootste kutwegen op bergflanken in Zimbabwe ging het zonder problemen. Enige wat wel lastig is dat je elke paar dagen elke vijs die je kan vinden in de opbouw (tenten, laadbak vanachter etc..) opnieuw moet aanspannen. Die trillen los en anders valt heel het zaakje uit elkaar na een week Quote:
![]() Ik heb zo 1 keer in een file(!) gestaan in Etosha (natuurpark namibie) om naar een waterput te gaan kijken.. weg sfeer Quote:
Wat we ook willen bekijken is vliegen op Johannesburg rechtstreeks vanuit bxl, en dan een interne vlucht met een of andere afrikaanse maatschappij van een paar uur. In Johannesburg hebben we een apartement van een vriend dat we kosteloos kunnen gebruiken dus dat zou nog meevallen. en het is ook een coole stad om wat in rond te lopen |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 link |
Soupe du jour
|
Namibie wil ik graag nog eens doen dus ik ga de thread ook volgen voor tips. Ben jaloers op uw selfdrive posts. Paar jaren terug kenya/tanzania gedaan wat geweldig was, maar Tanzania voor paar dagen met gids/gedeelde jeep. Ook al waren we krap met de dagen dat we hadden zou ik dat zeker niet meer doen.
Serengeti ga je misschien moeilijker hebben self-drive om te spotten / hotspots te vinden, tenzij je de achtervolging inzet op andere jeeps die op de spotters radio zitten, maar dan zit je helaas met al't volk dat op de ene leopard staat te staren. Vroeg intrekken en goed opzoeken voor algemene tips ![]() Ook al wil je de hotspots ontwijken, ngoro ngoro is toch wel een heel speciaal gebied en zou ik niet willen missen. Heb je zeker geen spotters voor nodig. Wildlife van ver en dichtbij te zien overal. Je kan op de crater rim kamperen, komen veel zebras langs ![]() Tarangire is wat rustiger, veel olifanten |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 link |
Senior Member
|
Namibië is echt de max. Eén van de mooiste reizen die ik ooit heb gedaan. Hoogtepunt was toch wel met zo'n mega-oud vliegtuig (flying dutchman) naar de Sossusvlei vliegen en daar gebied verkennen met jeep. Andere top-ervaring was bezoek aan sloppenwijk. Was incentive reis met werk maar met goede klant/vriend naast programma met local bezoek gebracht aan die wijk, bij lokaal gezin gaan eten, schooltje bezocht. Was echt fenomenaal. En bij terugkeren naar hotel foto-op met paar van die Himba vrouwen, die stonden te bellen met hun gsm
![]()
![]() |
![]() |
#14 link |
Senior Member
|
Shrimp gonna be shrimp. Lees eens goed. Hebben dit gedaan buiten het 'programma' om, met behulp van lokale gids en tenzij je erbij was, weet je ook niet wat we daar hebben gedaan. En neen, het was niet een lokale prostituee bezoeken en mijn vrouw laten gangbangen door een bende zwarten.
Tip: was misschien iets met een hoop materiaal voor lokale school die we zijn gaan afgeven
![]() |
![]() |
#17 link | |
Senior Member
|
Quote:
maar safari dingen staan vrij laag op het lijstje. Ik hou van beesten, daar niet van, maar als ik 5 olifanten heb gezien heb ik het wel gehad. De aantrekking zit voor mij meer in het land zelf, de landschappen, de mensen, de weidsheid/leegheid en de vrijheid die je daar hebt. Elke dag koken op open vuur onder een afrikaanse sterrenhemel, de kakafonie aan dierengeluiden als je 's morgens in je tent wakker wordt, dagenlang geen mens tegenkomen. zalig dan heb je ook deze versies van 'sloppenwijken bezoeken'. random gehucht ergens in Botswana aan de rand van een zoutvlakte. Al ff aan het rijden dus tijd om de benen te strekken en de kinderen uit te laten... een voetbal bijhebben doet dan wonderen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 link |
Senior Member
|
Niet van mij, maar mensen die op een gemeenschappelijk forum zaten.
Tripje door Afica met een defender: https://www.africa360.be/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 link |
Senior Member
|
het begint concreet te worden
![]() Met wat gelobby het werk zover gekregen dat ik deze zomer 2 maanden kan vertrekken.. geen evidentie om dat gedaan te krijgen in een Japanse firma waar werken het hoogste goed is, maar ik heb m'n diplomatische skills nog niet verloren ![]() eerst vlucht naar Johannesburg, daar dag of 2 de vlucht verteren in appartement van vriend en dan korte vlucht naar Lusaka. Van daar self-drive jeep huren voor +- 35 dagen en overland naar Dar Es-Salaam, via Malawi, taking in all the sights. dan weekje chillen en stof van ons lijf spoelen op strand in Tanzanie en terug naar huis Mini sabbat na paar jaar werken als ne zot.. gaat goed doen |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Thread Tools | |
|
|