Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 19-10-2021, 12:37   #1   link
Fieldy
Rispel Raspel

Fieldy's Avatar

Parkeren in Berlijn

Over 2 weken naar Berlijn voor een citytrip met de auto. Waar parkeer ik mij het best?

Ik dacht dat dat wel een stad ging zijn met een modern parkeerbeleid en grote veilige P+R aan de rand van de stad, maar dat valt dus dik tegen. Het wordt precies kiezen tussen voor 5 dagen een auto onbewaakt achterlaten op een mini parking ergens aan een metro station, of milieuvignet + 20 euro per dag aan parking.

Nuance, ik had nog een APCAO parking gevonden aan 5 euro per dag in het centrum, maar die is 's nachts volledig gesloten. Van die website kan ik niet afleiden of de wagen dus langer mag blijven staan dan het sluitingsuur.

Of zijn er toch betere opties dan dat mijn google skills mij opgeleverd hebben?

Last edited by Fieldy; 19-10-2021 at 12:45.
Fieldy is offline   Reply With Quote
Old 19-10-2021, 14:59   #2   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

Fallschirmjaeger's Avatar

https://www.hotel.de/blog/parken-in-berlin/
Old 20-10-2021, 19:35   #3   link
l33td00d
Senior Member

l33td00d's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fieldy View Post

Nuance, ik had nog een APCAO parking gevonden aan 5 euro per dag in het centrum, maar die is 's nachts volledig gesloten. Van die website kan ik niet afleiden of de wagen dus langer mag blijven staan dan het sluitingsuur.
Meestal is dat openingsuur wanneer ge kunt binnenrijden. Buitenrijden is 24/7. Is om overlast naar de buurt te beperken.
l33td00d is offline   Reply With Quote
Old 20-10-2021, 20:04   #4   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Wat zegt uw verblijf, of is dat de optie van 20 EUR?

Laatste keer aan de rand verbleven vlakbij de U-bahn en goedkope parking vh hotel zelf.
Maar als je verblijf al vast ligt is dat geen optie meer ofc.
Old 20-10-2021, 20:13   #5   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Vergeet ook wel geen milieusticker. Is nodig in de meeste Duitste steden zeker?
Lacroix is offline   Reply With Quote
Old 21-10-2021, 09:25   #6   link
Fieldy
Rispel Raspel

Fieldy's Avatar

Quote:
Wat zegt uw verblijf, of is dat de optie van 20 EUR?
Hotels in't centrum vragen inderdaad 20 euro. En we zitten in't centrum.

Quote:
Vergeet ook wel geen milieusticker. Is nodig in de meeste Duitste steden zeker?
Ja, zolang ik mij niet in de stad begeef moet ik er geen hebben. Ik moet mijn wagen ook niet dichtbij hebben. Ik durf ook niet goed, want blijkbaar zijn er ook routes waar je sinds 2019 al helemaal niet meer moogt komen met een dieselwagen, sticker of niet.

Het is ook gewoon aangenaam om alles te voet + openbaar vervoer te doen. Dus ik vind het perfect doenbaar om de wagen aan de rand van de stad achter te laten, maar dan toch wel liefst met een minimum aan bewaking.

Ondertussen nog wel een parking van contipark gevonden in Spandau aan 6 euro per dag vlak bij de terminus blauwe metrolijn. Kans is groot dat het dat gaat worden.

Quote:
Meestal is dat openingsuur wanneer ge kunt binnenrijden. Buitenrijden is 24/7. Is om overlast naar de buurt te beperken.
Merci, dat las ik ook bij die andere parking. Dus misschien blijft deze nog wel een optie

Last edited by Fieldy; 21-10-2021 at 09:50.
Fieldy is offline   Reply With Quote
Old 23-10-2021, 23:03   #7   link
Freddie Wasbak
ministerial typist

Freddie Wasbak's Avatar

Eventueel berlijntips?

Ik ga met de trein gaan voor een aantal dagen
Freddie Wasbak is offline   Reply With Quote
Old 24-10-2021, 07:02   #8   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Als je er tijd voor hebt, je kan de Wannsee villa bezoeken met de trein vanuit Berlijn. Makkelijk bereikbaar en toch wel de moeite imo. Geen idee hoe het nu zit met de situatie, maar er zijn een aantal organisaties die begeleide daguitstappen aanbieden naar Sachsenhausen. Het is geen extermination camp, maar veel van die verhalen hakken er wel serieus in.

In Berlijn zelf, alle WW2 musea (topography of terror en museum van het verzet vond ik wel de moeite) en Palace of Tears.

Fantastische stad, gigantisch veel te beleven. Nightlife tips kan ik niet geven, ben ik te oud voor .
Old 24-10-2021, 09:17   #9   link
onbewust
the king of the divan

onbewust's Avatar

Berghain natuurlijk. =)
[00:37:26] <blumcole> ik ben ooit eens rond 9 wakker geworden in mijne zetel en der lag nen drol in de wc maar geen wc papier
onbewust is offline   Reply With Quote
Old 24-10-2021, 15:02   #10   link
Matthias
*snore*

Hotel boeken zonder ontbijt en u iedere ochtend een ander spijshuis zoeken. Velo huren, verrassend fietsvriendelijk.
Matthias is offline   Reply With Quote
Old 24-10-2021, 19:37   #11   link
l33td00d
Senior Member

l33td00d's Avatar

De Staatliche Museen zu Berlin zijn allemaal de moeite. Dat holocaust museum is wa minder soms, hangt een beetje af van welke tentoonstellingen er lopen. Als het schoon weer is, is het altijd de moeite om het Soviet Memorial eens te bezoeken, vrij indrukwekkend plek.

Op vlak van eten blijft mijn favoriet YamYam en Cookies Cream. Wel op tijd reserveren bij die laatste.

En als ge ni wilt aanschuiven aan Berghain, Lab.oratory in de kelder is wel een aanrader als ge tegen een stootje kunt.
l33td00d is offline   Reply With Quote
Old 25-10-2021, 09:38   #12   link
Matthias
*snore*

Ik vond Cookies Cream behoorlijk teleurstellend. YMMV
Matthias is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules