Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 16-04-2022, 17:59   #1   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Email routing

Ik gebruik al jarenlang een custom domein via Gsuite, dat was gratis. Nu niet meer (en vrij prijzig als ik het wil blijven gebruiken)
  • 1 domeinnaam
  • 3 gebruikers
  • Willen graag blijven gebruik maken van Google services en @mijndomein.be

Ik kan ook de gratis gmail account aanmaken, daar alles op importeren (Mail, Drive, Photos). Maar dan verlies ik natuurlijk mijn eigen domein.

Zijn daar opties/services voor? Ik lees dat Cloudfare zoiets heeft. Heeft AWS iets gelijkaardig?

Het moet eigenlijk dit kunnen:

1@mijndomein.be --> 1@gmail.com
2@mijndomein.be --> 2@gmail.com
3@mijndomein.be --> 3@gmail.com

En met deze oplossing worden mails ook gewoon via @mijndomein.be verstuurd.
Old 16-04-2022, 18:11   #2   link
Horla
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Kolb View Post
En met deze oplossing worden mails ook gewoon via @mijndomein.be verstuurd.
Zoals ik dat lees, werkt die "oplossing" enkel als je ook een mailserver hebt want je moet een SMTP-server ingeven?
Horla is offline   Reply With Quote
Old 16-04-2022, 21:48   #3   link
A-star
Hardcore Father

A-star's Avatar

@kolb
Zit met hetzelfde .
Maar wij zitten met de familie zo verweven in het Google ecosysteem, dat het veel tijd en energie zou kosten om alles te verhuizen.

Om dan zelfs maar een paar euro goedkoper uit te komen, dan wat we bij Google zouden betalen.

Ook qua instellen en ondersteunen is het bij Google blijven handiger.
A-star is offline   Reply With Quote
Old 16-04-2022, 22:11   #4   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

Het kan op aws maar er is geen kant en klare oplossing voor, dus redelijk omslachtig (ses, s3, lambda).
Er zijn diensten zoals forwardmx.io (24usd per jaar single domain), was vroeger goedkoper maar kan mss een springplank zijn naar alternatieve diensten. Het zal bijn altijd betalend zijn en mss best opletten als dat niet zo is.
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 17-05-2022, 14:37   #5   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Google is tot inkeer gekomen. Oef:
Old 17-05-2022, 15:31   #6   link
Drennargh
Senior Member

Drennargh's Avatar

Ik durf niet zeggen hoe relevant het hier is, maar misschien kan mijn situatie inzicht geven.

Ik heb verschillende websites met elk email accounts. Mijn webhosting is bij Antagonist.nl dus mail wordt via hun servers behandeld. In mijn admin panel laat ik de mails rechtstreeks forwarden naar mijn GSuite (zakelijk nog voor Workspace, maar denk niet dat dat verschilt). Ik bedoel niet forwarden alsof je een mail naar iemand doorstuurt. In Gmail lijkt het gewoon alsof de mail rechtstreeks naar mijn gmail is gestuurd. Dan heb ik gewoon ingesteld om van elk adres van mijn domeinnamen ook mail te kunnen versturen. EZPZ.

Je kan bij gmail wel werken via IMAP maar dat is een beperkt aantal accounts en heeft vertraging omdat GMail dan om de zo veel tijd gaat kijken of er een nieuwe mail is. Erg irritant als je op een bevestiging van iets moet wachten. Het forwarden vanaf mijn webhost is instant en ik heb geen limiet van aantal accounts waarmee ik kan sturen op Gmail.

Slaan, overslaan, doodslaan, afslaan, inslaan, beslaan, opslaan, uitslaan, toeslaan, tegenslaan, doorslaan, ontslaan, neerslaan, bananaphoneslaan: al de rest. ==> Voltooid deelwoord: -geslagen

Last edited by Drennargh; 17-05-2022 at 17:27.
Drennargh is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules