Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 14-01-2008, 09:51   #1   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Hospitalisatie verzekering

Sinds ik wegben bij men vorige werkgever (al 1.5j geleden) zit ik zonder hospitalisatieverzekering.
Aangezien me dit nogal riskant lijkt, moest er toevallig iets gebeuren, ben ik dus aant rondzien.

Ik hoor van de meeste dat DKV "de beste" is, hoewel sommigen ook van Fortis spreken.

Wat raden jullie aan? Hoe hard is die (dure) bijkomende tandverzekering de moeite als je geen kinderen hebt?

edit : iemand trouwens een idee wat de "mutualiteit" zoal terugbetaald bij trekking vd wijsheidstanden? Ik vind niet direct iets terug op de site (en atm iets te lui om ze te bellen )
Old 14-01-2008, 10:11   #2   link
Cit
College dropout

Cit's Avatar

Send a message via MSN to Cit
Wij hebben hier DKV op het werk.

Sinds ik hier ben, al 2 maal in het ziekenhuis gelegen.

Aangekomen op spoed, men dkv kaart bovengehaald en alles werd meteen geregeld.

Enkel telefoon moet je betalen, all the rest is taking care of
Old 14-01-2008, 10:14   #3   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Mja ik had vroeger ook DKV.

Zou me een 200€/jaar kosten op het eerste zicht. De tandverzekering is wel nog is bijna hetzelfde bedrag erbij

Die paar keer dat ik in het ziekenhuis was, was dat idd retehandig.
Probleem is dat ik vooral men wijsheidstanden zou moeten laten trekken en ik vind online nergens terug a) wat het kost b) wat ik kan terugtrekken
Old 14-01-2008, 10:40   #4   link
AngeluS
Shizkebab!

AngeluS's Avatar

Wij zijn bij Fortis. Heb het nog niet nodig gehad, de keer dat ik iets voor had en naar spoed moest was een sportongeluk tijdens voetbalmatchje met werk, opgegeven als werkongeval en alles zo geregeld.
Old 15-01-2008, 07:15   #5   link
Valentin-
Senior Member

Valentin-'s Avatar

Volgens de RIZIV site is de heelkundige extractie van een tand geschrapt uit de nomenclatuur.
Of dat wilt zeggen dat dat niet meer terugbetaald wordt, of gewoon niet meer als apart ding gezien wordt en bij gewone extracties hoort, weet ik niet.
Kunt misschien eens proberen bellen naar het RIZIV?
Valentin- is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2008, 07:24   #6   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Je hebt maar de keuze tussen 2 hospitalisatieverzekeringen, want er zijn maar 2 bedrijven die het doen. DKV en Fortis en Fortis doet het enkel nog maar uit prestige, gewoon omdat ze de grootste verzekeraar van België zijn.

Als je samenwoont en uw vriendin zou werken (wat in uw geval jammer genoeg niet zo is) en zij heeft DKV via het werk, dan kan je u laten bijverzekeren voor een klein bedrag. Ik zou dat ook willen doen, maar wij hebben hier een hospitalisatieverzekering van het werk en 2 zo'n verzekeringen is illegaal. (Begrijpelijk natuurlijk, anders verdien je geld met in het ziekenhuis te liggen).

Enfin, twijfel niet en neem DKV. Het is de beste verzekering die je kan hebben en bij een ziekenhuisopname moet je geen bal doen. Alles wordt voor u geregeld en je moet een minieme prijs betalen.
Old 15-01-2008, 17:14   #7   link
murda
Ik ben er nog altijd

murda's Avatar

DKV ftw als het over hospitalisatie gaat.
Old 04-11-2009, 15:53   #8   link
deev´
feel the music.

deev´'s Avatar

Na reeds 2 jaar en te werken heb ik dat nog steeds niet. Gezien ik lesgeef ga ik het ook niet 'krijgen' van mijnen baas. Dus misschien toch maar best om me zoiets aan te schaffen, want ik heb gemerkt dat met grapjes als klierkoorts (overnachten) of in uw vinger te snijden, zo'n ziekenhuiskost al snel kan oplopen.

Ik zit momenteel bij de CM ziekenkas, tevreden over. Zij betaalden kennelijk sowieso ook al een deel terug van mijn ziekenhuiskosten. Dus denk ik dat ik voor de gemakkelijkheid ga gaan, en ook een hospitalisatie verzekering ga nemen bij de CM.

Iemand die daar ook bij zit of mij dit afraadt om het een of ander? Dank.
deev´ is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2009, 19:00   #9   link
Mahershalalhash
lil frank raes

Mahershalalhash's Avatar

Ik zit bij DKV en gewoon als ge ergens binnengaat dat boven mijn SIS kaart extra bovenhalen, et voila, alles geregeld. Zelfs mijn één maand durende opname op de PAAZ is volledig betaald.

edit: Ik moet zelf geen kak betalen, is via het werk van de mama.
Ik zal maar meteen weerleggen dat hoogbegaafd zijn ook bij dikkertjes kan. Met mijn score kan ik zeggen dat jullie de 99.5% zijn. Daardoor dat ik enorm snel dingen opneem, nooit iets vergeet dat ik relevant vind. De meest bizarre hersenkronkels maak. Eigelijk vrij associaal ben irl en niet in de belangstelling wil staan. Ook onzeker wel over alles wat ik doe want ik doe het meestal drie keer zo snel als anderen.

En ik doe aan modelbouw en ik verzamel CE van games.
Mahershalalhash is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2009, 19:08   #10   link
CyberMonkey
Senior Member

CyberMonkey's Avatar

jullie zijn allemaal naar de amerikas verhuisd?
CyberMonkey is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2009, 19:10   #11   link
Mahershalalhash
lil frank raes

Mahershalalhash's Avatar

Gewone sociale zekerheid betaalt niet alles terug, ik zou bijvoorbeeld voor die maand zonder extra DKV verzekering nog een 2000 euro moeten betaald hebben.
Ik zal maar meteen weerleggen dat hoogbegaafd zijn ook bij dikkertjes kan. Met mijn score kan ik zeggen dat jullie de 99.5% zijn. Daardoor dat ik enorm snel dingen opneem, nooit iets vergeet dat ik relevant vind. De meest bizarre hersenkronkels maak. Eigelijk vrij associaal ben irl en niet in de belangstelling wil staan. Ook onzeker wel over alles wat ik doe want ik doe het meestal drie keer zo snel als anderen.

En ik doe aan modelbouw en ik verzamel CE van games.
Mahershalalhash is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2009, 19:13   #12   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Terugbetaling van een doktersbezoek is allemaal wel leuk enzo, maar eenmaal ge ff in het hospitaal verblijft komt ge achteraf, als de factuur toekomt, wel tot de conclusie dat qua health care de situatie bij ons precies toch wel iets meer aanleunt bij de US-situatie dan de UK of Frankrijk-situatie.
M'n ma is dit jaar 4 keer onder het mes gemoeten, en telkenmale heeft dat lolleke €1000 gekost. En dan moest ze telkens maar 1 dag in het ziekenhuis blijven. Vanaf dat ge wat langer moet blijven lopen die kosten torenhoog op.

I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.
Racing is life. Everything else is just waiting.
Racing, competing, is in my blood. It's part of me, it's part of my life; I've been doing it all my life. And it stands up before anything else.
Accelerated movement sharpens the senses, dulls reality, heightens perception, quickens the mind, slows time, purifies travel, transports my being into another world - the place I want to live.
DaHitch is offline   Reply With Quote
Old 06-11-2009, 21:14   #13   link
Zwaplat
Senior Member

Zwaplat's Avatar

DKV is de beste, Fortis heeft gewoon zo'n contract gepikt en onder de scanner gelegd. Ik geloof dat ofwel DKV, ofwel Fortis een paar genetische aandoeningen meer verzekeren. Kunt pech hebben of niet.
DKV is natuurlijk wel internationaal bekend. Ik heb zelf DKV. Hun hele systeem van 'vaste' verzekeringspremie (gelinkt aan instapleeftijd) is ook behoorlijk interessant voor jonge mensen. Nu contract aangaan en netjes elk jaar betalen, zelfs al zijt ge zo gezond als een vis. Binnen dertig jaar eens twee weken in het ziekenhuis liggen voor een of andere operatie, en ge hebt het direct terugverdiend.

Verzekering van CM zeker niet nemen, is op basis van solidariteitsprincipe, wat er uiteindelijk op neerkomt dat ge uw centen nooit terugziet. En bij DKV/Fortis zijt ge ze in de eerste plaats nooit kwijt.

@Hitch: weinig aan te doen. Moderne medische zorg is nu eenmaal peperduur, anders zou ze zo goed niet zijn. Er gaat inderdaad een flinke hap naar oa farma-industrie die mooie winsten boeken, maar dat geld ook onmiddellijk terug in onderzoek pompen. Ik kan uit ervaring zeggen dat zo'n farmabedrijf zonder verpinken 10000 (of meer) euro bijlegt aan het budget van een goed opgesteld onderzoeksproject, als er zelfs maar een waterkansje is dat er iets interessants uitkomt.

Last edited by Zwaplat; 06-11-2009 at 21:20.
Zwaplat is offline   Reply With Quote
Old 06-11-2009, 21:25   #14   link
deev´
feel the music.

deev´'s Avatar

Quote:
Originally Posted by Zwaplat View Post
Verzekering van CM zeker niet nemen, is op basis van solidariteitsprincipe, wat er uiteindelijk op neerkomt dat ge uw centen nooit terugziet. En bij DKV/Fortis zijt ge ze in de eerste plaats nooit kwijt.

Hmm?
En hoe kost het bij DKV zo ongeveer, vind daar precies niet meteen iets van terug?
Old 06-11-2009, 23:01   #15   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

Weekje in de kliniek gelegen en na 3maand de factuur gekregen, 3000 euro.
Waarvan 2500 euro wordt betaald door Partena(ziekenkas) en een groot stuk van de rest door DKV.
DKV betaalt ook al uw kosten 3 maanden na een opname in het ziekenhuis die gerelateerd zijn aan die opname. Dokter/kine bezoeken/check ups enzo.

Grootste deel van 3000 euro was natuurlijk honorarium voor dokters/chirurgen, kostte zo'n 1800tal euro.
logion is offline   Reply With Quote
Old 07-11-2009, 10:13   #16   link
Zwaplat
Senior Member

Zwaplat's Avatar

Deev, hangt van uw leeftijd af. Ik betaal ongeveer 250 euro per jaar.
Zwaplat is offline   Reply With Quote
Old 07-11-2009, 10:46   #17   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Ook van uw risicoprofiel. Rokers zullen een stuk meer betalen dan niet-rokers. Je kan de tarieven op de site normaal gezien terugvinden en anders moet je gewoon maar contact met hen opnemen.

Of spring gewoon een verzekeringskantoor binnen, 9/10 bieden ze het aan (geen idee of Brocom-label van belang is). Via een verzekeringsagent is het wel makkelijker als je iets moet gedaan krijgen, dan moet je niet heel de tijd aan een telefoonlijn hangen om iets te regelen.

edit>
Fortis is niet slecht, maar DKV is gewoon beter. Fortis doet eigenlijk enkel en alleen hospitalisatie omdat ze de grootste verzekeraar van België zijn. Beetje uit prestige dus. En aangezien ik Fortis een serieuze kutbank vind, zou ik daar ook nooit een hospitalisatie verzekering nemen .
Old 07-11-2009, 11:36   #18   link
deev´
feel the music.

deev´'s Avatar

Quote:
Originally Posted by Zwaplat View Post
Deev, hangt van uw leeftijd af. Ik betaal ongeveer 250 euro per jaar.
250 :/

En wat is er dan zo slecht aan de CM? Als ziekenkas ben ik daar toch ferm tevreden over, snelle terugbetalingen ed.
Wat is er dan slecht aan hun hospitalisatie?

En iemand soms ervaring met Ethias? Want dat zou kennelijk voor leerkrachten voordeliger zijn (las ik ooit in Klasse, op de site zelf vind ik natuurlijk niks terug buiten een domme 'leerkrachtverzekering' op school) Misschien spring ik dan toch daar eerder eens binnen.
Old 07-11-2009, 11:54   #19   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

250€ veel?

Ben voorbije 12 maanden 2x (onverwacht) binnen moeten gaan voor een ziekehuisopname.
Mijn premie is al voor 8j terugverdient imo.

Atm heeft het werk ook DKV onder de arm genomen, maar ik hou nog een mini verzekering van 5€/maand lopende om men instapleeftijd cte te houden.
Zou eens in detail moeten bekijken, maar al ik binnen 10j plots op een job zit zonder DKV zou ik dat op 1 a 2j ook moeten hebben terugverdient door de lagere premie.
Old 07-11-2009, 12:03   #20   link
deev´
feel the music.

deev´'s Avatar

Mja, oké, per maand 20 euro is best oké eigenlijk. Ik ben nog steeds in m'n jonge werkmens fase waar bepaalde bedragen veel lijken

Anyway, ik zal weldra keer passeren bij Ethias denk ik.

Quote:
Verzekeraar Ethias past vanaf 1 september 2008 de bestaande polis van zijn collectieve hospitalisatieverzekering voor het onderwijspersoneel aan.Voor de categorie 50-64 jaar verhoogt de premie van 220 naar 242 euro. Voor de 21- tot 49-jarigen daalt hij van 139,15 naar 121 euro. Deze wijzigingen werden berekend op basis van schadestatistieken. De premies liggen vast tot 2010. Ethias bereikte daarover een akkoord met het Vlaams ministerie van Onderwijs en Vorming.
http://www.klasse.be/leraren/nieuws.php?id=8642

Tenzij iemand me dat dan weer echt afraad? (Al weet ik nog steeds niet wat er nu zo hard mis is met de CM?)
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules