Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 07-11-2009, 12:06   #21   link
Mahershalalhash
lil frank raes

Mahershalalhash's Avatar

250 valt goed mee inderdaad. En rondlopen zonder hospitalisatieverzekering is redelijke harde no-go tegenwoordig, gemiddeld gezien haalt een vlaming dat er zeker uit.
Ik zal maar meteen weerleggen dat hoogbegaafd zijn ook bij dikkertjes kan. Met mijn score kan ik zeggen dat jullie de 99.5% zijn. Daardoor dat ik enorm snel dingen opneem, nooit iets vergeet dat ik relevant vind. De meest bizarre hersenkronkels maak. Eigelijk vrij associaal ben irl en niet in de belangstelling wil staan. Ook onzeker wel over alles wat ik doe want ik doe het meestal drie keer zo snel als anderen.

En ik doe aan modelbouw en ik verzamel CE van games.
Mahershalalhash is offline   Reply With Quote
Old 07-11-2009, 12:13   #22   link
deev┤
feel the music.

deev┤'s Avatar

Allicht niet he, anders zou het wel duurder zijn
Nuja, tis waar, zou dat beter vroeg dan laat moeten in orde krijgen.

Ik neem aan dat ik eerst langs mijn huisdokter keer moet passeren en dat die verklaart dat ik gezond ed ben voor ik zo'n verzekering kan aangaan?
Of zijn daar specifieke 'testen' voor die (eventueel mijn dokter) dan doet?

Last edited by deev┤; 07-11-2009 at 12:16.
deev┤ is offline   Reply With Quote
Old 07-11-2009, 12:15   #23   link
Trojan
Karl Marx

Trojan's Avatar

Hebben die vab DKV een eigen kantoor ergens of moet dat altijd via een makelaar?
Old 07-11-2009, 22:02   #24   link
Zwaplat
Senior Member

Zwaplat's Avatar

Quote:
Originally Posted by deev┤ View Post
Allicht niet he, anders zou het wel duurder zijn
Nuja, tis waar, zou dat beter vroeg dan laat moeten in orde krijgen.

Ik neem aan dat ik eerst langs mijn huisdokter keer moet passeren en dat die verklaart dat ik gezond ed ben voor ik zo'n verzekering kan aangaan?
Of zijn daar specifieke 'testen' voor die (eventueel mijn dokter) dan doet?
Nop, gewoon bij verzekeringsmakelaar formulieren laten opstellen. Naar waarheid laten invullen, het lijkt mij niet onlogisch dat ze bij DKV uw medische historie een beetje nagaan. Het heeft iig geen zin om dingen zoals diabetes te verzwijgen.

En btw, 250 euro veel ? Als uw toekomstig geld en uw gezondheid nog geen 250 per jaar waard zijn, ga gerust uw gang. Ik ben in ieder geval gerust dat ik altijd naar het ziekenhuis kan zonder over kosten na te denken, dat ik in het buitenland ook geen problemen heb en ook kostenloos gerepatrieerd kan worden.

Als ge een vrouw met kinderwens waart, kon ik u nog voordelen opsommen, maar goed.
Zwaplat is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2009, 02:38   #25   link
CyberMonkey
Senior Member

CyberMonkey's Avatar

meh als 23-jarige ben je toch ook niet verondersteld een maand per jaar in't ziekenhuis te liggen? :/ zwakke genen allemaal

en oja: verzekeringsmaatschappijen maken winst => jij maakt verlies. Per definitie.
CyberMonkey is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2009, 10:24   #26   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by Trojan View Post
Hebben die vab DKV een eigen kantoor ergens of moet dat altijd via een makelaar?
Ik ben voor de zekerheid via een makelaar gegaan, maar imo kan je het ook gewoon zelf regelen via de site.
Old 08-11-2009, 13:02   #27   link
Zwaplat
Senior Member

Zwaplat's Avatar

Quote:
Originally Posted by CyberMonkey View Post
meh als 23-jarige ben je toch ook niet verondersteld een maand per jaar in't ziekenhuis te liggen? :/ zwakke genen allemaal

en oja: verzekeringsmaatschappijen maken winst => jij maakt verlies. Per definitie.
Een verzekeringsmaatschappij die geen winst maakt zal mij niet lang kunnen verzekeren, quoi.
Zwaplat is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2009, 13:03   #28   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Quote:

Dat is em het net, daarvoor is het ook een verzekering. Je koopt ook geen brandverzekering omdat je vermoedt dat je huis gaat afbranden he

Ik zit onder AG insurance (fortis dus) via het werk. Mijn ouders & grootouders allemaal via DKV.

Het blijft allemaal wel een enorm gezeik, spiksplinternieuw contract via werkgever, nieuwe operatietechniek die de CM niet wilde terugbetalen => na veel gepalaver & onderhandelen door onze makelaar toch een groot deel teruggekregen via hemzelf (de mens zal niet anders gedurfd hebben, wij zijn waarschijnlijk zijn grootste klant, onze fleet + pensioenplan + hospitalisatie + vaste activa loopt via hem)

+ Ik kon niet genieten van derdebetalersregeling omdat het zo'n nieuwe operatietechniek was

+ Iedereen van DKV kreeg eigen kamers & die met Fortis niet, dan maar een verdere deal gemaakt met die verzekeringskerel gemaakt dat ik wÚl een kamer apart kon kiezen maar dat vrijwillig niet had gedaan omdat daar een oud meeke van haren tak aan't maken was dat ze persÚ die kamer wilde, en dat daardoor de kosten al lager zouden liggen.

Als je dat persoonlijk moet doen ben je wel genegerd natuurlijk. Uiteindelijk is ook alle nazorg + doktersbezoek maand ervoor & 3 maand erna ook terugbetaald. Na zonder overdrijven een 7-8 uur aan de telefoon zaken te moeten hebben geregeld en na 30-40 emails over en weer.
Teki is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2009, 20:37   #29   link
CyberMonkey
Senior Member

CyberMonkey's Avatar

Quote:
Originally Posted by Teki View Post
Dat is em het net, daarvoor is het ook een verzekering. Je koopt ook geen brandverzekering omdat je vermoedt dat je huis gaat afbranden he
Nee, omdat als je huis afbrandt je geru´neerd bent (zelfde met iemand overhoop rijden met je auto). Met een onstoken blindedarm in het ziekenhuis belanden gaat je niet ru´neren. Hospitalisatieverzekering lijkt mij vooral bangmakerij.

Allez, ofwel heb ik nog een veel te rooskleurig beeld over onze ziekenzorg. Waar is het rijnlandmodel naartoe opeens?
Old 08-11-2009, 21:12   #30   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

De mens naast mij had geen hospitalisatieverzekering, bij hem hebben ze 2 nieuwe ruggewervels moeten steken, rekeningetje van 5000 EUR voor de onderdelen alleen, geen terugbetalen door het ziekenfonds, die mens heeft moeten lenen voor die operatie.

Ooit al ziekenhuisfacturen gezien? Ik zie er geregeld passeren, er zijn er bij met 6 getalletjes... Hoest jij maar op

(afin eigen fout dat je geen ziekteverzekering neemt, moet je maar zelf verzekeren maar toch)
Teki is offline   Reply With Quote
Old 09-11-2009, 10:31   #31   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Quote:
Nee, omdat als je huis afbrandt je geru´neerd bent (zelfde met iemand overhoop rijden met je auto). Met een onstoken blindedarm in het ziekenhuis belanden gaat je niet ru´neren. Hospitalisatieverzekering lijkt mij vooral bangmakerij.

Allez, ofwel heb ik nog een veel te rooskleurig beeld over onze ziekenzorg. Waar is het rijnlandmodel naartoe opeens?
Paar keer chemokuur ondergaan en je zal ook plat geru´neerd zijn. Ziekenhuisopnames kosten gewoon handenvol geld en zijn niet te betalen zonder hospitalisatieverzekering.
Old 10-11-2009, 14:12   #32   link
Sunreezer
Onzjier

Sunreezer's Avatar

DKV ftw!

Ik betaal ze nu zelf omdat ik ze niet meer krijg op het werk en dat kost me 21,29 euro per maand. Ben twee weken geleden voor 14 dagen opgenomen in het ziekenhuis en ik moet me er geen bal van aantrekken. Zelfs een eenpersoonskamer zit erin.
Old 11-11-2009, 09:24   #33   link
Sunreezer
Onzjier

Sunreezer's Avatar

Quote:
Met een onstoken blindedarm in het ziekenhuis belanden gaat je niet ru´neren. Hospitalisatieverzekering lijkt mij vooral bangmakerij.
Als ge daar 14 dagen ligt loopt de rekening serieus op ze. Mijn DKV kost me een goeie 200 euro per jaar. De persoon die in het begin naast mij lag mocht direct een voorschot van 100 euro betalen, en dan spreek ik nog niet over de overige kosten van je behandeling en medicijnen. Trouwens die verpleegsters werken ook niet voor niks Ú.

Trouwens als ge daar langer als een maand ligt hebt ge al geen recht meer op gewaarborgd loon, en als daarbij nog een hoop ziekenhuiskosten komen dan zit ge pas echt in de miserie.

EDIT: zie hiernet dat mijn kamer daar al 27 euro per dag kost als supplement, 14 dagen daar gewoon 'liggen' kost dus al 378 euro waarmee ik mijn hospitalisatieverzekering al terug verdiend heb.

Last edited by Sunreezer; 11-11-2009 at 09:31.
Sunreezer is offline   Reply With Quote
Old 12-11-2009, 13:10   #34   link
CyberMonkey
Senior Member

CyberMonkey's Avatar

zonet es nagevraagd bij m'n ouders, die hebben er eentje via hun werk. Blijkt dat het inderdaad de gewoonte is tegenwoordig, paar decennia geleden had nog niemand dat. Eens ik van onder mama's vleugels weg ben ook maar voor kijken dan
Old 26-03-2010, 15:42   #35   link
deev┤
feel the music.

deev┤'s Avatar

Ondertussen zijn we zo'n dikke 4 maand verder en den deze heeft dat natuurlijk nog steeds niet. Fixen in de paasvakantie is het streefdoel.

Thread nog eens snel doorlezen en het lijkt dat DKV de beste (en zowat enige?) keuze is?

Zijn er eigenlijk veel extra opties die je kan kiezen en die je al dan niet best neemt? Ik las bijvoorbeeld Turtle zijn opmerking ivm tandarts, daar betaalt de CM nu toch al een redelijk deel van terug? Nog zo'n zaken?
Ik werk als leerkracht en plan dit te blijven doen, dus sowieso zal ik de hospi verzekering zelf moeten betalen tot het einde der dagen.
Old 26-03-2010, 15:45   #36   link
Mahershalalhash
lil frank raes

Mahershalalhash's Avatar

Kan je als particulier een medi-card van DKV krijgen? Prolly wel, dan voor die gaan. Daar zijn nog verschillende soorten in, ik heb het geluk dat het zowat alles dekt, zelfs 1 persoonskamers. En DKV is ook het meeste aanvaard in praktisch alle hospitaals en je moet ook het minste werk voor doen. Gewoon aan de balie zeggen "ik heb dkv" en het enigste dat je dan nog moet doen is 1 formuliertje door laten faxen. Meeste ziekenhuizen zelf hebben ook een server van DKV waar ze kunnen op inloggen.
Ik zal maar meteen weerleggen dat hoogbegaafd zijn ook bij dikkertjes kan. Met mijn score kan ik zeggen dat jullie de 99.5% zijn. Daardoor dat ik enorm snel dingen opneem, nooit iets vergeet dat ik relevant vind. De meest bizarre hersenkronkels maak. Eigelijk vrij associaal ben irl en niet in de belangstelling wil staan. Ook onzeker wel over alles wat ik doe want ik doe het meestal drie keer zo snel als anderen.

Old 26-03-2010, 16:01   #37   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Mijn wijsheidstanden waren gewoon volledig gedekt. Die bijkomende dure tandverzekering is meer voor kronen, beugels en andere esthetische dingen.

Altijd zeer tevreden geweest van DKV, maar men nieuwe werkgever biedt een hospitalisatieverzekering aan bij AXA. Eens benieuwd wat dat geeft.
Zoals Radje zegt, DKV wordt overal zonder vragen of poespas aanvaard. Zelf waren die ook steeds zeer correct en snel met het terugbetalen van bv bijkomende medicatie of kosten van een opvolgingsconsultatie.
Old 26-03-2010, 16:03   #38   link
deev┤
feel the music.

deev┤'s Avatar

Stel dat ik binnen x tijd de vrouw van mijn dromen vind en die heeft via haar werk een hospitalisatie verzekering, dan kan ik daar goedkoper bij aansluiten of hoe zit die zaak?

Last edited by deev┤; 26-03-2010 at 16:06.
Old 26-03-2010, 16:06   #39   link
AngeluS
Shizkebab!

AngeluS's Avatar

dat is afhankelijk van de werkgever maar dat is zeker mogelijk.
Bij ons is het gezin automatisch bij in de verzekering opgenomen, als ik me alles goed herinner.
Old 26-03-2010, 16:12   #40   link
Mahershalalhash
lil frank raes

Mahershalalhash's Avatar

Quote:
Originally Posted by deev┤ View Post
Stel dat ik binnen x tijd de vrouw van mijn dromen vind en die heeft via haar werk een hospitalisatie verzekering, dan kan ik daar goedkoper bij aansluiten of hoe zit die zaak?
Yeah, zo zit het bij mij (heb dkv kaart van pa zijn werk). Betaal maar 125-150 euro afaik.

Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules