Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 26-03-2010, 16:15   #41   link
Zwaplat
Senior Member

Zwaplat's Avatar

Quote:
Originally Posted by deev´ View Post
Stel dat ik binnen x tijd de vrouw van mijn dromen vind en die heeft via haar werk een hospitalisatie verzekering, dan kan ik daar goedkoper bij aansluiten of hoe zit die zaak?
Als ge trouwt en die verzekering heeft zo'n optie, ja. Ondertussen goed uitkijken in het verkeer he! En geen kanker krijgen. Of een voedselvergiftiging. Of tetanus. Of... (twee maanden later)... en zeker niet van een ladder vallen!
Afin, you get the point, sluit gewoon uw verzekering af. Ge kunt, als ge overschakelt op die van uw vrouw, normaalgezien zelfs uw oude verzekering op 'waakvlam' houden. Ge betaalt dan een kleine premie per jaar, en ge kunt opnieuw voluit gaan wanneer ge wilt, zonder dat uw premie ineens veel hoger ligt als gevolg van uw leeftijd.

Rad, ja, die Medi-card krijgt ge. Ik weet niet of het enkel voor full-option is, maar ik heb er een in mijn portefeuille steken.
Zwaplat is offline   Reply With Quote
Old 22-04-2010, 14:32   #42   link
deev´
feel the music.

deev´'s Avatar

Bon, dacht ik er vandaag werk van te maken, niet dus:

Op de DKV site vind ik niet waar ik bij een verzekeringsagent in Leuven kan langsgaan, iemand een idee?
Zelfs op de site vind ik geen aanvraagformulier, als ik erop google kom ik uit bij louche tussen-sites.
deev´ is offline   Reply With Quote
Old 22-04-2010, 14:33   #43   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Je kan wel een contactformulier invullen en dan sturen zij u de gepaste gegevens door. Alee, zo is het bij mij toch gegaan indertijd .
Old 22-04-2010, 15:04   #44   link
deev´
feel the music.

deev´'s Avatar

Heb dat na (lang zoeken) op de site gevonden.
Old 21-05-2010, 14:08   #45   link
deev´
feel the music.

deev´'s Avatar

Allé, tis bijna rond. Nog betalen.

281.21 euro/jaar, allé vooruit, tzal me wel veel uitsparen als ik iet voorheb. met die 43.39 euro lasten en taksen kan ik eigenlijk het minst lachen.
Old 21-05-2010, 15:35   #46   link
Marky
Senior Member

Marky's Avatar

Ik heb een hospitalisatieverzekering bij het OZ
Zeer schappelijk in prijs (betaal nu rond de 15€ in de maand) en volledig gedekt

* Hogere terugbetalingen zonder jaarlijks grensbedrag en nog steeds zonder franchise.
* Volledige terugbetaling van de kosten ten laste van de patiënt in een kamer met meer dan 1 bed.
* Het comfort van een eenpersoonskamer, met de zekerheid dat praktisch alle supplementen terugbetaald zullen worden.
* Het geruststellende besef dat je 1 maand vóór de ziekenhuisopname en 3 maanden erna nog terugbetalingen van remgelden geneeskundige verzorging geniet (bezoek aan artsen, verpleegkundige verzorging, kinesitherapie, enz.) evenals het dringend vervoer bij opname in het ziekenhuis.
* De zekerheid dat je voor een ziekenhuisopname in het buitenland een terugbetaling krijgt.
* Er is een specifieke terugbetaling voor zware ziektes, zoals kanker, MS, Parkinson,..
* De volledige terugbetaling van een daghospitalisatie, zelfs voor de diverse kosten in een eenpersoonskamer.
* De aanwezigheid van een ziekenoppas en een thuisoppas voor kinderen.
Old 22-05-2010, 17:41   #47   link
Zwaplat
Senior Member

Zwaplat's Avatar

Quote:
Originally Posted by Marky View Post
Ik heb een hospitalisatieverzekering bij het OZ
Zeer schappelijk in prijs (betaal nu rond de 15€ in de maand) en volledig gedekt

* Hogere terugbetalingen zonder jaarlijks grensbedrag en nog steeds zonder franchise.
* Volledige terugbetaling van de kosten ten laste van de patiënt in een kamer met meer dan 1 bed.
* Het comfort van een eenpersoonskamer, met de zekerheid dat praktisch alle supplementen terugbetaald zullen worden.
* Het geruststellende besef dat je 1 maand vóór de ziekenhuisopname en 3 maanden erna nog terugbetalingen van remgelden geneeskundige verzorging geniet (bezoek aan artsen, verpleegkundige verzorging, kinesitherapie, enz.) evenals het dringend vervoer bij opname in het ziekenhuis.
* De zekerheid dat je voor een ziekenhuisopname in het buitenland een terugbetaling krijgt.
* Er is een specifieke terugbetaling voor zware ziektes, zoals kanker, MS, Parkinson,..
* De volledige terugbetaling van een daghospitalisatie, zelfs voor de diverse kosten in een eenpersoonskamer.
* De aanwezigheid van een ziekenoppas en een thuisoppas voor kinderen.
Klinkt als DKV light (en dan nog), en ge betaalt nog geen 100 euro minder. Die voorwaarden zijn toch behoorlijk dubbelzinnig opgesteld eigenlijk.
Zwaplat is offline   Reply With Quote
Old 28-05-2010, 22:05   #48   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

bah DKV heeft me bij men pietje.

Tussen 2 jobs met hospitalisatieverzekering door even mijn plan Horizon terug naar een volwaardig plan gezet.
Dit was geen probleem namelijk volgens de agent, maar na de eerste 2 maand kreeg ik een afrekening van 190! euro.
Direct mijn beklag gemaakt, maar nog niets van gehoord.
Direct daarna werk gevonden en terug laten herzetten naar plan horizon.
Geen probleem meneer. 2 weken erna weer +50€ van men rekening. Like wtf.
Nog meer mijn beklag gemaakt, maar mijn agent zwijgt nu al 3 weken in alle talen.
Maw gaat er volgende week wss weer 50€ van men rekening.

Leuk als ze domicilieren zonder enige factuur of detailstaat.
Al erger dan onze internetproviders.

Nieuwe hospitalisatie is eigenlijk niet veel beter. Als ik naar het ziekenhuis ga, moet ik blijkbaar eerst bellen zodat zij kunnen onderzoeken of mijn opname gedekt is en ze de opdracht aan het ziekenhuis kunnen geven om ze rechtstreeks te factureren.
Old 09-06-2010, 17:22   #49   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

The story continues.

- Ik had een individueel contract bij DKV
- Werkgever bied DKV aan, dus ik zeg contract op.
- Om mijn premieleeftijd te behouden, raad DKV een Horizonplan aan. Minieme dekking, maar in geval van nood (aka geen werk meer) snel en vlot omzetbaar naar een individueel contract.
- Verlies werk en laat het omzetten.
- Het verhaal van de vorige post.
- Ik had gevraagd om men individueel contract terug om te zetten naar zo'n Horizonplan om verder te genieten van de jongere leeftijd later.
- Meneer, gelieve opnieuw de medische vragenlijst in te vullen voor een nieuwe premie.
Aka ik ben ondertussen al opgenomen geweest in het ziekenhuis en x jaar ouder => Duurdere premie.

Om dan nu bijna 10€ (denkik) te gaan betalen voor als ik ooit zonder werk met ziekteverzekering val, not likely.

Nu moet ik op men 30e al eens gaan zien hoe die ziekteverzekeringen gaan lopen tegen dat ik 60 ben...
Old 11-06-2010, 18:26   #50   link
BlaCkBirD
Senior Member

BlaCkBirD's Avatar

Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
The story continues.

- Ik had een individueel contract bij DKV
- Werkgever bied DKV aan, dus ik zeg contract op.
- Om mijn premieleeftijd te behouden, raad DKV een Horizonplan aan. Minieme dekking, maar in geval van nood (aka geen werk meer) snel en vlot omzetbaar naar een individueel contract.
- Verlies werk en laat het omzetten.
- Het verhaal van de vorige post.
- Ik had gevraagd om men individueel contract terug om te zetten naar zo'n Horizonplan om verder te genieten van de jongere leeftijd later.
- Meneer, gelieve opnieuw de medische vragenlijst in te vullen voor een nieuwe premie.
Aka ik ben ondertussen al opgenomen geweest in het ziekenhuis en x jaar ouder => Duurdere premie.

Om dan nu bijna 10€ (denkik) te gaan betalen voor als ik ooit zonder werk met ziekteverzekering val, not likely.

Nu moet ik op men 30e al eens gaan zien hoe die ziekteverzekeringen gaan lopen tegen dat ik 60 ben...
Plan Horizon is geldklopperij imo.
Ik had vroeger ook privé DKV, sinds mijn huidige werkplaats DKV bij werkgever, ik heb de mijne gewoon beeindigd.

Misschien niet de beste redenering, maar als ik nu een DKV krijg, zal ik het later ook wel krijgen
Old 11-06-2010, 23:19   #51   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Heb het ondertussen ook stopgezet. De kans dat ik in mijn branche zonder ziekteverzekering val als werknemer is vrij klein atm denkik.

Geen zin om nu te gaan dokken en weer een nieuwe premieberekening te krijgen als ik bv op men 40 even zonder werk val.
Old 13-06-2010, 09:11   #52   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Send a message via MSN to Takeshi
Ik domicilieer nooit aangezien ik daar het nut echt niet van inzie. Je moet sowieso maandelijks facturen betalen. Via online banking is het die 5 minuten extra tijd die nodig is voor een paar facturen meer te doen meer dan waard.
Hoe je in godsnaam de administratie van bedrijven als Belgacom, Telenet, Electrabel, verzekeringen e.a. kan vertrouwen, dat snap ik niet. Ook al is het niet met opzet, eens je hebt betaald is het vele malen moeilijk uw geld terug te eisen dan gewoonweg bij niet akkoord niet of minder te betalen.
Ik denk dat mijn vakbondsbijdrage het enige is wat gedomicilieerd is omdat dat heel gebruikelijk is en sowieso een vast bedrag.
Takeshi is offline   Reply With Quote
Old 13-06-2010, 09:14   #53   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Domiciliering leverde bij DKV wel een fikse korting op, als is die er nu wel door
Old 18-06-2010, 18:02   #54   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Blijven gaan, na navraag vd premies en de stopzetting ervan, krijg ik vandaag het nieuws dat ik niet kan stoppen voor 1/3/2011 tenzij ik toch een horizon neem.

Wat een gangsters.
Old 06-09-2010, 11:29   #55   link
Stijn
Senior Member

Stijn's Avatar

Send a message via MSN to Stijn
Quote:
Originally Posted by deev´ View Post
Allé, tis bijna rond. Nog betalen.

281.21 euro/jaar, allé vooruit, tzal me wel veel uitsparen als ik iet voorheb. met die 43.39 euro lasten en taksen kan ik eigenlijk het minst lachen.
Erm, ik heb net dat formulier op de site van DKV ingevuld, mailtje teruggekregen en het goedkoopste verzekeringsvoorstel dat daar tussenstaat is met een premie van 41,29 euro per maand. Waarom haten ze mij?

edit: njeh, blijkbaar verkeerde informatie aangevraagd. Djeez.

Last edited by Stijn; 06-09-2010 at 13:06.
Stijn is offline   Reply With Quote
Old 06-09-2010, 15:27   #56   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Hier ist trouwens nog altijd niet opgelost.

Zit ondertussen wel al op plan Horizon, zij het met startdatum 01/08 ipv april.
De aanmaningen en herinneringen voor de voorbije maanden blijven ook toekomen. Benieuwd of ik al op de zwarte lijst sta
Old 07-09-2010, 23:30   #57   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Send a message via MSN to Takeshi
DKV is allemaal goed en wel als je werkgever het betaalt en meestal een veel uitgebreidere groepsverzekering kan aanbieden, veel goedkoper dan voor een individu.
Paar maand terug een brief gekregen van DKV dat de premie hoger gaat zijn (voor mijn werkgever) omdat ik een 'psychiatrisch verleden' heb.
Aangezien ik mij geen verblijfjes in één of andere instelling kon herinneren, direct gebeld en het bleek dus te gaan over het feit dat ik een jaar terug een slaap-onderzoek had laten doen. Ik had gewoon weinig/onvaste slaap door pesterijen/stress op werk, ongezonde werksituatie. Dit is ook vastgesteld bij het onderzoek en het probleem was ook meteen van de baan toen ik aan mijn nieuwe job begon.

Standaard bij zo een onderzoek is ook een gesprek met een neuroloog, die de diagnose ook bevestigde en ook als oplossing voorstelde: zoek ander werk asap! Verder heb ik geen traditionele slaapmedicatie voorgeschreven gekregen, geen antidepressiva, geen verdere behandelingen,... Maar blijkbaar is dat voor DKV goed voor een "psychiatrisch verleden"
Takeshi is offline   Reply With Quote
Old 08-09-2010, 09:21   #58   link
AngeluS
Shizkebab!

AngeluS's Avatar

lol
psycho!!
Old 11-10-2010, 09:48   #59   link
deev´
feel the music.

deev´'s Avatar

Godverdomme.

Ontdek ik nu pas dat er toch een 'Collectieve hospitalisatieverzekering' is voor het onderwijs.

Maar 121 euro per jaar bij Ethias ipv de 258 dat ik nu betaal bij DKV. Bah, zien dat ik in april 2011 tijdig uitschrijf bij DKV.

http://www.ond.vlaanderen.be/wetwijs...p?id=157&fid=2

Last edited by deev´; 11-10-2010 at 10:06.
Old 11-10-2010, 19:03   #60   link
CyberMonkey
Senior Member

CyberMonkey's Avatar

bij de kuleuven worden we vanaf 2011 automatisch en kostenloos ingeschreven voor de sociale formule, die 85 euro "per gezin" waard is. De privéformule kost 109 euro tot je 50 bent. Als ik een privéverzekering wil dan betaal ik enkel het verschil tussen de sociale formule en de privé formule.
Is een verzekering bij Ethias.

De verschillen tussen beide zijn onder andere:

Naast de ziekenhuisopname zijn ook de medische kosten, genoodzaakt door en in rechtstreeks verband met de hospitalisatie, gewaarborgd gedurende
* Sociale formule: 30 dagen vóór en 90 dagen na de hospitalisatie
* Privé formule: 60 dagen vóór en 180 dagen na de hospitalisatie

alsook de maximumtussenkomst die bij de sociale formule op 6200 euro per jaar ligt en niet geplafonneerd is privé.

Iets wat me fishy lijkt is dit:

ziekenhuisopname + dagziekenhuis:
*sociale formule: geen supplementen voor verblijf in een één- en tweepersoonskamer, geen erelonen
*privéformule: kamersupplementen en erelonen gewaarborgd (maximum 3 x ziv)

dat lijkt me nochtans enorm te kunnen oplopen? Die supplementen zit ik niet echt mee in, maar erelonen? Laat een ziekenhuisopname nu net zijn waarom ik me zou willen verzekeren, moet maar eens onder een auto belanden. En wat betekent die "ziv"?

Last edited by CyberMonkey; 11-10-2010 at 19:13.
CyberMonkey is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules