Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 11-10-2010, 19:10   #61   link
deev´
feel the music.

deev´'s Avatar

Vind ik ook wel straf, erelonen zijn toch juist de grote kost bij ziekenhuisopname?

Die collectieve bij Ethias heb ik heel snel doorgelezen, tegen april '11 wel eens beter checken.

CM, dus voor nog geen 10 euro meer per -jaar- hed ge iets (veel) beter? Lijkt me niks om over te twijfelen. En wat een afrip, de KUL kan dus goedkopere verzekeringen vastkrijgen dan heel het onderwijs? 109 <-> 121

Die van 109 bij Ethias is toch ook via de KUL neem ik aan?
deev´ is offline   Reply With Quote
Old 11-10-2010, 19:14   #62   link
CyberMonkey
Senior Member

CyberMonkey's Avatar

zowel collectieve als privé zijn via de kul bij ethias (het logo van ethias staat toch in de brochure..).
Scheelt grote twintig euro tussen sociaal en privé (109-85), maar is natuurlijk nog niet veel

Last edited by CyberMonkey; 11-10-2010 at 19:18.
CyberMonkey is offline   Reply With Quote
Old 18-10-2010, 17:47   #63   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

The fun never stops.

Vandaag wederom een aanmaning in de bus voor het foutieve bedrag. Dat duurt nu al sinds April. Echt te zot voor woorden.
Mijn naam zit al in dezelfde zin als wanbetaler en geschorst. Great.
Old 25-10-2010, 17:03   #64   link
Anton
lil carl hoefkens

Anton's Avatar

't is 1 woord. dit is geen Engels.
Anton is offline   Reply With Quote
Old 21-11-2010, 21:43   #65   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

November en ik weet eigenlijk nog steeds niet meer.
Ik heb wel een terugbetaling gehad van een 20euro maar zonder 1 woord uitleg of een brief.
Daarenboven heb ik deze week weer een nieuwe factuur gehad voor de volgende periode waarin men duidelijk stelt dat men geen rekening houdt met openstaande bedragen.

Wat een soap. Mss toch maar eens een ombudsman inschakelen, want rappels halen bij een arrogant DKV precies niets uit en als particulier kan ik blijkbaar niemand bellen.

Last edited by Turtle; 21-11-2010 at 22:10.
Turtle is offline   Reply With Quote
Old 08-03-2011, 15:25   #66   link
deev´
feel the music.

deev´'s Avatar

Quote:
Je kunt de polis opzeggen mits een (aangetekend) schrijven, minstens 3 maanden voor de jaarlijkse vervaldag. De jaarlijkse vervaldag is 01/05 dus voor dit jaar ben je te laat. Ik kan wel reeds vragen de polis te vernietigen vanaf 01/05/2012.
fuck you DKV. maat.
en fuck you school voor mij niet te informeren dat ik een goedkopere hospitalisatie verzekering kan krijgen bij Ethias, dan had ik er natuurlijk nooit één bij DKV genomen.

3 maanden, eikels. zet ik dat speciaal 2 maand op voorhand in mijn kalender, blijkt dat nog niet eens voldoende te zijn.
Old 08-03-2011, 15:33   #67   link
elwood
Senior Member

is jammer genoeg niet enkel bij DKV
elwood is offline   Reply With Quote
Old 08-03-2011, 15:39   #68   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Ik heb vorige maand een laatste stuk moeten betalen en ben eindelijk volledig van DKV verlost.
Old 08-03-2011, 15:40   #69   link
Trojan
Karl Marx

Trojan's Avatar

Wat staat er in hun voorwaarden over de opzegtermijn, en wat zegt de wet hierover (min max)?
Old 08-03-2011, 19:51   #70   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Quote:
Originally Posted by deev´ View Post
3 maanden, eikels. zet ik dat speciaal 2 maand op voorhand in mijn kalender, blijkt dat nog niet eens voldoende te zijn.
Zelfde meegemaakt met autoverzekering, maar gelukkig hebben ze hun algemene voorwaarden aangepast, waardoor ik toch laattijdig kon annuleren onder het mom van 'ik ben niet meer akkoord met de voorwaarden'. In de gaten houden dus !
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 14-03-2011, 14:59   #71   link
beki
Senior Member

Zit repatriëring bij een ski ongeval eigenlijk standaard in uw verzekering?
Volgende week gaan skiën, en wil beetje voorbereid zijn...
beki is offline   Reply With Quote
Old 27-06-2012, 22:26   #72   link
Trojan
Karl Marx

Trojan's Avatar

Even deze thread bumpen.

Bij mijn vorige werkgever had ik dus ook een hospitalisatieverzekering bij DKV. Ik heb nu ook de keuze om dit verder te zetten. Het betreft een "Plan IS Plus".

Ik heb dan maar gevraagd aan hun makelaar wat het mij zou kosten om deze zelf verder te zetten en hij gaf dit als antwoord.

Code:
Zoals door u gevraagd, berekenden wij een offerte voor individuele voortzetting van uw groepsverzekering.

Hierbij vindt u de premies gekoppeld aan de jaarlijkse vrijstelling.

vrijstelling / premie
€0   / €26,27
€125 / €22,28
€250 / €19,03
€375 / €16,36
€500 / €14,18

Indien u opteert voor een jaarlijkse vrijstelling van € 0, zal u geen bedrag voor eigen rekening moeten nemen.
Indien u opteert voor een jaarlijkse vrijstelling van € 250,00, zal u bij een hospitalisatie 1x per jaar een bedrag van 250,00 moeten laten vallen.
1: Is het de moeite om €12 per maand minder te betalen voor een vrijstelling van €500, terwijl ik op jaarbasis €145.08 minder zou betalen. Enerzijds ben ik wel een gezonde mens, ik mankeer zelden iets en heb de laatste jaren niets ernstig voorgehad dat in aanmerking zou komen voor zo'n hospitalisatieverzekering. Anderzijds, als ik dan toch iets voor heb wil ik wel dat ineens alle kosten gedekt zijn zonder mij zorgen te maken over een vrijstelling.

2: ik lees hier toch ook een paar negatieve commentaren op DKV. Zijn er alternatieven die dezelfde waarborgen geven voor dezelfde of lagere prijs?

3: ik heb destijds bij mijn ziekenkas ook een hospitalisatieverzekering afgesloten. Dat kost mij jaarlijks iets van een €100. Is er enige reden om dit eigenlijk te behouden tov een verzekering bij DKV?

4: door lompigheid verstuik ik mijn voet elke paar jaar wel eens. Is dat eigenlijk ook gedekt als ik enkel langs spoed ga voor platen en een gips?
Old 01-07-2012, 20:12   #73   link
Horla
Senior Member

DKV is hospitalisatieverzekering dus komt alleen tussen als je minimaal dagopname hebt.
Horla is offline   Reply With Quote
Old 02-07-2012, 06:31   #74   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Quote:
Originally Posted by Horla View Post
DKV is hospitalisatieverzekering dus komt alleen tussen als je minimaal dagopname hebt.
Dacht dat die tussenkwamen vanf dat er verdoving aan te pas komt.
Talos is offline   Reply With Quote
Old 02-07-2012, 06:50   #75   link
zinno
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Trojan View Post

4: door lompigheid verstuik ik mijn voet elke paar jaar wel eens. Is dat eigenlijk ook gedekt als ik enkel langs spoed ga voor platen en een gips?

Wordt enkel terugbetaald (max 60%) als uw polis in ambulante kosten voorziet. Wat er in feite op neerkomt dat het als particulier bijna onbetaalbaar is.
zinno is offline   Reply With Quote
Old 02-07-2012, 08:55   #76   link
Horla
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Talos View Post
Dacht dat die tussenkwamen vanf dat er verdoving aan te pas komt.
Ik heb toevallig vorige week nog gebeld met hen en ze zeiden letterlijk "we komen pas tussen vanaf dagopname". Nu ja, voor een foto en een gips komt de mutualiteit voor een zeer groot stuk tussen. Dat beetje dat je zelf moet betalen zal wel niet onoverkomelijk zijn.
Horla is offline   Reply With Quote
Old 28-10-2012, 15:53   #77   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

medische verzekeringen

tl;dr graag wat coordinatie over het kiezen van een verzekeraar, en wat interessant is om te verzekeren

Momenteel zit ik bij de Bond Moyson waar ik een ziekte- en hospitalisatieverzekering heb. Ik wil eens alles bekijken wat te verzekeren valt en wat ik kan krijgen, want in Belgie zal dat wel nu niet zo duur zijn. Ik heb echter geen flauw benul wie er wat aanbiedt. Bond Moyson biedt aanvullende plannen die wat meer kosten en waar ik geen nut in zie. Bij DKV heb ik al een offerte aangevraagd maar ben niet in staat om te oordelen over al de kleine lettertjes en welk verschil het maakt.

Huidig plan is om over te schakelen op DKV, of het onafhankelijk ziekenfonds omdat die bvb een psycholoog deels terugbetalen. Eventjes zelf 50 euro voor een gesprek drie kwartier ophoesten is fucking duur, en dan is het vaak nog zoeken naar een psycholoog die me aanstaat want de meeste lijken me bullshit. Ook dacht ik een tandheelkundige verzekering te nemen. Binnenkort nog eens naar de bekkenbeul om te bevestigen dat mijn gebit picobello is, dus lijkt het me dan gunstig om een verzekering te nemen. Ik val achterover wanneer ik prijzen hoor van courante tandheelkundige dingen, laat staan van mensen met een autokerkhof tussen de kaken. Liever een extra verzekering dan een maandloon mogen ophoesten omdat ik uitglijd over een bananenschil en wat schade oploop aan mijn bijtorgaan.
Old 28-10-2012, 17:21   #78   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Verzekering mét tanden is echt wel bijzonder duur, ik zou dat privé nooit betalen eerlijk gezegd. Ik denk dat je goedkoper afbent met toch af en toe de tandarts te betalen dan voor de komende 50 jaar een verzekering te nemen waarbij dat inzit.
Want hou er ook rekening mee dat ze die tarieven kunnen aanpassen of de verzekering gewoon afsluiten op een bepaalde leeftijd. De komende 25 jaar bvb betaal je veel bij voor die tanden maar is er niet echt iets mee, en dan, als je ouder wordt en ze sluiten het af...
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 28-10-2012, 17:42   #79   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Allright, mijne coté hier.

Als ik in de commissie zit lijken die van de christelijke mutualiteit de competentste. Dat zegt natuurlijk weinig over wat ze allemaal coveren maar het geeft een indicatie. Ze zijn ook wel de grootste natuurlijk, met de socmut als tweede.

De onafhankelijken zijn gegroepeerd op nationaal niveau dus die werken voor een groot stuk gemeenschappelijk (al gaan ze dat zelf natuurlijk nooit toegeven) en we komen vaak nogal wat fouten tegen dat die maken (dingen die ze niet terugbetalen terwijl ze dat eigenlijk wel moeten doen, dat doet soms toch wel wat vragen rijzen.

Het is echt puur gaan afwegen welke punten gij belangrijk vindt. En dat is inderdaad kleine lettertjes gaan afwegen. Probeer ook eens te kijken of je via het werk niet iets goedkoper kan krijgen (bij ethias bvb).
kar is offline   Reply With Quote
Old 28-10-2012, 17:50   #80   link
deev´
feel the music.

deev´'s Avatar

voor leerkrachten -> ge kunt bij ethias een hospitalisatie verzekering aangaan die een stuk goedkoper is dan normaal. destijds heeft de overheid daarover onderhandelt met ethias. fuckers van mijn school vonden het wel niet nodig om me dat te melden dus heb ik een paar jaar een dubbel zo dure verzekering gehad bij DKV. was nog niet zo eenvoudig om daar vanaf te geraken, moest maar liefst 3 maand op voorhand dat doorgeven, zeikerds.

hier bestaat trouwens al een thread over
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules