![]() |
![]() |
#81 link | |
PimpMeister
|
Quote:
Nog niet echt problemen ondervonden.
![]() |
![]() |
#82 link |
Kaat 4 lyfe
|
Ik ga proberen op mijn werk om er een hospitalisatieverzekering door te krijgen.
Nu heb ik wel zelf al een individuele hospitalisatieverzekering (misschien collega's ook, idunno). Hoe gaat dat in zijn werk? Stel dat ik er via mijn werk één krijg, zeg ik dan gewoon mijn individuele zonder gevolgen op? Krijg ik dan geen gigantische premieverhoging als ik mijn collectieve verlies en terug individueel moet gaan? Iemand? |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 link | |
Senior Member
|
Quote:
Ze bieden wel bijna allemaal een soort wachtverzekering aan.
![]() |
![]() |
#86 link |
Forty-Two
|
Ik heb hier ook al enkele jaren DKV Horizon (wachtverzekering, prive) samen met mijn DKV plan via werkgever.
Een wachtpremie heeft trouwens niet enkel nut wanneer je ooit een werkgever hebt zonder hospitalisatieverzekering, maar ook wanneer je op pensioen gaat. Want dan is het ook bye bye hospitalisatieverzekering van werkgever, en om op die leeftijd nog prive een verzekering af te sluiten is dat quasi niet betaalbaar. (maar pensioen is nog vér weg voor de meesten, en wat de situatie dan gaat zijn kan niemand natuurlijk voorspellen). |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 link |
Senior Member
|
Ja kan altijd overnemen zonder wachttijd (dat is dan je voordeel) maar meeste herberekenen je premie wel aan je leeftijd omdat de voorwaarden van je werk vervallen.
Ik zou eigenlijk eens moeten nakijken hier, want omdat mijn vrouw leerkracht is, hebben wij een supercheape polis bij Ethias.
![]() |
#94 link |
Forty-Two
|
Ja... de 'Wet Verwilghen'. Je hebt inderdaad 60 dagen de tijd om je verzekering privé verder te zetten. Aan dezelfde voorwaarden, zonder wachttijd of vragenlijsten... maar niét aan dezelfde premie.
De premie zal dan opnieuw bepaald worden adhv je leeftijd. Op een tarievenlijst van IS2000 die ik hier nog heb liggen is de maandelijkse prijs €85 voor een 65 jarige ... en vanaf 66 jaar springt dat naar €240 per maand. Maar tegenwoordig zijn er weer compleet andere polissen ('Flexi' en 'Select') en volgens die tarieven pdf is het tarief van een 66 jarige maar €69 per maand. Maar dat werkt tegenwoordig niet meer met instapleeftijd en indexatie precies.. maar elk jaar een nieuw tarief op basis van je leeftijd? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Thread Tools | |
|
|