Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 22-04-2008, 20:10   #1   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Griekenland

Ben van plan om begin september 7 10 dagen naar Griekenland te gaan.
Zoek een zon/strand vakantie voor 2 personen, maar toch met enkele bezienswaardigheden in de buurt.

Liefst gn uitgaanseiland, maar wel nog toeristisch gebied.
Daguitstap naar Athene is gewenst, dus liefst niet te ver daarvan.

Iemand enige ervaringen/ideen?

Kreta lijkt me een mogelijkheid, maar zou niet direct weten welke stad/hotel.

Alle info is welkom, alvast bedankt.
Lacroix is offline   Reply With Quote
Old 22-04-2008, 20:19   #2   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Kreta is tof, maar moet je een auto huren om de mooie strandjes te vinden (zoals matala, balos, vai,...). rond Iraklio kun je wel ergens verblijven: de strandjes zijn wel ok, maar rond Heraklion waren ze toch eerder een gore boel.

waarschijnlijk zijn er wel nog grotere verblijven buiten dat, maar daar valt er dan ook niet veel bijster te doen. heb zo nog in Sitia even verbleven met wat oudere toeristen, dooie bedoening daar

optioneel ga je met het vliegtuig naar athene om het te bezoeken, blijf daar overnachten in een hotel, en vlieg dan naar Heraklion. da's wat ik deed, was nog tof. doorreizen naar een ander eiland is ook mogelijk. Santorini is een aanradar om te zien, maar ook een eindje varen en niet om een hele week te verblijven
Old 22-04-2008, 20:25   #3   link
vovi
Memba

Kreta raad ik ook aan. Toen een jeeptocht gemaakt in groep met gids, was heel fijn. Onderweg stoppen lang strandjes, watervallen, etc. Alles is ook zeer goed bereikbaar (weliswaar zult ge wel wat moeten zoeken soms maar die idyllische dorpjes hebben ook hun charme).
Old 24-04-2008, 12:22   #4   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Nog mensen die naar Kreta geweest zijn?
Aanraders qua hotel/steden zouden wel welkom zijn.
Old 24-04-2008, 12:31   #5   link
Fieldy
Rispel Raspel

Fieldy's Avatar

Vorig jaar plannen gemaakt en naar Kreta willen vertrekken, maar uiteindelijk toch naar frankrijk op verlof gegaan (omdat gewoon veel goedkoper was).

Wat ik vond was dat het zuiden mij een pak minder toeristisch leek dan het noorden van't eiland. De noordkust is bijna gewoon een langgerekte hotelstrook. De reden is omdat daar alle zandstranden liggen. Het zuiden bestaat vooral uit rotstranden en kliffen.

Centraal gelegen aan de zuidkust vindt ge ook nog veel restanten van minoische steden. (Phaestos?)

Last edited by Fieldy; 24-04-2008 at 12:49.
Fieldy is offline   Reply With Quote
Old 24-04-2008, 12:56   #6   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fieldy View Post
Vorig jaar plannen gemaakt en naar Kreta willen vertrekken, maar uiteindelijk toch naar frankrijk op verlof gegaan (omdat gewoon veel goedkoper was).

Wat ik vond was dat het zuiden mij een pak minder toeristisch leek dan het noorden van't eiland.
Dat lijkt me inderdaad zo.
Ben van plan dan ook op hotel te gaan aan de noordkust, in of net buiten Rethymno, Heraklion of Chanio.
En dan auto huren als we ergens naartoe willen om iets te bezichtigen.
Old 01-05-2008, 12:51   #7   link
murda
Ik ben er nog altijd

murda's Avatar

ik ga dit jaar naar Kos. we zullen zien wat het geeft
Old 06-05-2008, 14:30   #8   link
Fieldy
Rispel Raspel

Fieldy's Avatar

't schijnt dat ge daar goed kunt fietsen.
Fieldy is offline   Reply With Quote
Old 06-05-2008, 14:31   #9   link
zinno
Senior Member

Kos is idd een fietsparadijs, niet overdreven veel te bezichtigen maar het eiland op zich en de bewoners maken dat meer dan goed.
zinno is offline   Reply With Quote
Old 16-07-2010, 22:38   #10   link
micksque
World of Warcraft nerd.

micksque's Avatar

Ik ga eind augustus voor een week naar Naxos. Aangezien ik daar geen internet zal hebben wil ik toch wat op voorhand plannen wat ik allemaal zou kunnen bezoeken in de buurt (van eilanden) vooraleer ik vertrek.

Alle 'bekende' (Kos, Rhodos, Lesbos, Kreta) liggen wat ver van Naxos voor 1-dag trips denk ik. De enige eilanden dat ik in de buurt ken zijn Santorini en Mykonos (is dat geen homo bestemming?), dus enige tips van eilandjes in de buurt die het bezoeken waard zijn zijn geapprecieerd!

Een andere vraag: Ik land rond 11u in Athene, en zou de boot naar Naxos nemen om 17.30. Zou ik dan nog genoeg tijd hebben om 'snel snel' de Akropolis te bezoeken?

Ook: Waarom kosten tickets NAAR Griekenland lijk 20euro en kosten tickets VAN Griekenland er 150?
micksque is offline   Reply With Quote
Old 16-07-2010, 22:43   #11   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

lukt zeker, tegen 12u-13u raak je op de akropolis en tegen 4u kun je vertrekken om de boot te nemen. de metro loopt tot aan de haven.

santorini is zeker de moeite vulkanisch strand, superwarm water, je neemt er makkelijk postkaartfoto's,...

ik betaalde 50 voor de boot van piraeus naar kreta. ik denk dat ik voor 70 het vliegtuig van kreta naar athene nam, was een super deal
Teus is offline   Reply With Quote
Old 17-07-2010, 10:26   #12   link
micksque
World of Warcraft nerd.

micksque's Avatar

Teus, jij zal dit misschien wel weten. Kan ik in de luchthaven van Athene ergens een Griekse simkaart kopen met een euro of 10 erop zodat ik mensen van Griekenland zelf goedkoop kan bereiken?

Ik dacht dat ik bij de provider 'Comoche' iets goedkoop zou kunnen krijgen maar weet niet of er winkels in de luchthaven zijn.
Old 17-07-2010, 12:42   #13   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

gsm gebruik is ginder wijdverspreid hoor, maar ik weet niet of je dat op de luchthaven zelf kunt kopen. ik kocht intertijd ter plaatse een vodafone simkaartje, het slingert hier nog altijd ergens rond
Teus is offline   Reply With Quote
Old 17-08-2010, 17:55   #14   link
cocklord
Member

cocklord's Avatar

bump, ik ga in september naar zakynthos, iemand daar al geweest? enige tips?
cocklord is offline   Reply With Quote
Old 17-08-2010, 18:08   #15   link
micksque
World of Warcraft nerd.

micksque's Avatar

Ik vertrek morgen dus naar Naxos, lange dag... 3.5u vliegen, 6u Athene en dan 5.5u den boot op. 't Wordt wel de max. Uitstap naar Santorini is al gepland want we moeten er op zoek naar een huis voor iemand. :O
Old 18-08-2010, 08:02   #16   link
eXeTeR
The Tuner

eXeTeR's Avatar

Quote:
Originally Posted by cocklord View Post
bump, ik ga in september naar zakynthos, iemand daar al geweest? enige tips?
rofl... Zakyntos... vorig jaar naartoe geweest hopelijk ga je niet langer als een week want er is dan ook maar iets te zien voor 2-3 dagen.
Hopelijk heb je dan ook nog goed weer :]

Zeker doen:

Die klif
Tour met den oto rond eiland
Schildpadden jagen, 1 gezien, dikken afzetterij
naar die grotten gaan kijken

that's it
eXeTeR is offline   Reply With Quote
Old 18-08-2010, 08:03   #17   link
eXeTeR
The Tuner

eXeTeR's Avatar

Quote:
Originally Posted by micksque View Post
Ik vertrek morgen dus naar Naxos, lange dag... 3.5u vliegen, 6u Athene en dan 5.5u den boot op. 't Wordt wel de max. Uitstap naar Santorini is al gepland want we moeten er op zoek naar een huis voor iemand. :O
Santorini is overroepen imo... ook al geweest en eigenlijk na 3 blauw daken steekt dit al tegen... Wandelen op dat eiland is ook al een hel, zeker bij 35C want het gemiddelde niveauverschil op 100m is wsl 200m :P (you get my point)
Old 18-08-2010, 08:10   #18   link
cocklord
Member

cocklord's Avatar

Quote:
Originally Posted by eXeTeR View Post
rofl... Zakyntos... vorig jaar naartoe geweest hopelijk ga je niet langer als een week want er is dan ook maar iets te zien voor 2-3 dagen.
Hopelijk heb je dan ook nog goed weer :]

Zeker doen:

Die klif
Tour met den oto rond eiland
Schildpadden jagen, 1 gezien, dikken afzetterij
naar die grotten gaan kijken

that's it
Ok merci, looking forward Het is inderdaad voor 1 week.
Wa kost het ongeveer om met zonen boot gaan varen als ge daar nog enig idee van hebt?
cocklord is offline   Reply With Quote
Old 18-08-2010, 10:29   #19   link
eXeTeR
The Tuner

eXeTeR's Avatar

kweet et ni meer, maar kweet wel da het ni zoveel was :]

ps. hopelijk kan je britten verdragen :D
Old 20-08-2010, 21:52   #20   link
Prodigy
Bser Weltherrscher

Prodigy's Avatar

Ik ga in sept twee weken naar Griekeland, eerste keer, eerst 2d Athene en dan 12d Ikaria, benieuwd wat het geeft

Iemand toevallig al naar Ikaria geweest? Tips voor een hotel of dingen te doen in Athene voor 2d?
Prodigy is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules