Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 07-06-2021, 14:16   #701   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jonah View Post
Uw huis is wel het type waar je een sniper op het dak en 2 camera's op elke gevel verwacht. Dus die fleurige bloemetjes compenseren mooi!
ik dacht dat het klaprozen waren met hier en daar een geul
acku is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2021, 15:26   #702   link
moby1kenobi
Senior Member

moby1kenobi's Avatar

Quote:
Originally Posted by kar View Post
Hoe de fuck kan zo iets 3k euro kosten?
Ter info: ik heb minder dan 3k betaald voor 2x1-zit, 1x2-zit & 1x3-zit samen (& een tafeltje).
De "online" prijs was op sommige website 8-9k....
Voor zulke dingen ga je best eens naar een fysieke winkel, buiten het 'seizoen'.
Dan kan je nog eens discussiëren over de prijs.

Last edited by moby1kenobi; 07-06-2021 at 15:29.
moby1kenobi is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2021, 17:34   #703   link
Metal
Senior Member

Metal's Avatar

Ik ben nog niet zover dat ik al mijn tuinmeubelen aan het uitkiezen ben, maar heb ook al eens wat rond gekeken en ook serieus verschoten van die prijzen. Er zijn ook loungesets van 800-1000 euro te krijgen. Dat zal misschien iets harder zitten als de duurdere modellen, maar of dat de meerprijs waard is betwijfel ik toch. Het prijsverschil zit dan, veronderstel ik, in de kussen en overtrekken die sneller drogen, minder snel vuil worden of wat langer mee gaan als je ze regelmatig in volle regen laat liggen ofzo?
Metal is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2021, 18:16   #704   link
Pleun
blorp

Pleun's Avatar

Send a message via ICQ to Pleun
Quote:
Originally Posted by moby1kenobi View Post
Ter info: ik heb minder dan 3k betaald voor 2x1-zit, 1x2-zit & 1x3-zit samen (& een tafeltje).
Voor zulke dingen ga je best eens naar een fysieke winkel, buiten het 'seizoen'.
Best wel TheLegacy meepakken, dan gaat die eens verhaal halen bij de verkoper.
Pleun is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2021, 18:44   #705   link
Centurio
Lurking since 1999

Centurio's Avatar

@Fieldy inderdaad knap! Wat is het merk van dat speeltuig? Ziet er heel wat leuker uit dan van die standaard torens.
Centurio is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2021, 18:58   #706   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Quote:
Originally Posted by moby1kenobi View Post
Zo heb ik het ook aangepakt. De parasol is ook uit het winterseizoen met 40% korting. De tafel heb ik zelf gemaakt. Hopelijk volgende week afwerken.
kar is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2021, 21:13   #707   link
piotke
Senior Member

Als Lurker plaats ik hier niet zo veel. Maar volg vooral de bouw / verbouw avonturen.
T'is een beetje entertaiment tusendoor

Maar ik zoek wat suggesties. We wonen vrij landelijk, een woning met twee opritten en een binnenpleintje. De opritten zijn elks 25 tal meter lang, en een 3 a 4 m breed.
Het binnenpleintje is zo'n 30 op 12 meter. Een voormalige boerderij, waar nooit iets uitgegeven werd. Het is een mengeling van allerlei stukken / vakken beton. Deels gepolierd, deels zo grof als gestort grind. Dan is er nog een stukje asfalt, maar dat is een pelletje van 1 cm, op steengruis.

Ik wil graag alles uitbreken, en iets anders leggen. Maar er zijn wat vereisten:

- onderhoudsvriendelijk, dus geen prachtige kasseien waar na x aantal tijd de voegen groen zien. Ook wat lastig in de winter.
- Beetje charmante uitstraling.
- iets dat per m² geen fortuinen kost, aangezien de oppervlakte.

Je kijkt automatisch naar klinkers, maar k'vind dat nogal meh. Eventueel licht gekleurde beton (oker ofzo) maar dat is niet echt charmant.

Iemand wat suggesties ? Ik zal nog wel eens bij de bouwhandel langs gaan, maar misschien dat er hier lui zijn die wat specialere dingen hebben.

We willen wel geen dolemiet of kiezels, aangezien er occasioneel nog eens iets zwaars de oprit en binnenpleintje door moet. Een stevige traktor, een volle grondkar, een kleine graafmachine. (Allemaal occasioneel, een keer of 5 per jaar)
piotke is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2021, 22:17   #708   link
Fieldy
Rispel Raspel

Fieldy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Centurio View Post
@Fieldy inderdaad knap! Wat is het merk van dat speeltuig? Ziet er heel wat leuker uit dan van die standaard torens.
Via via iemand gevonden die dat als bijberoep maakt. Geen merk dus, helemaal op maat.
Fieldy is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2021, 22:36   #709   link
Rufus
PimpMeister

Quote:
Originally Posted by Metal View Post
Ik ben nog niet zover dat ik al mijn tuinmeubelen aan het uitkiezen ben, maar heb ook al eens wat rond gekeken en ook serieus verschoten van die prijzen. Er zijn ook loungesets van 800-1000 euro te krijgen. Dat zal misschien iets harder zitten als de duurdere modellen, maar of dat de meerprijs waard is betwijfel ik toch. Het prijsverschil zit dan, veronderstel ik, in de kussen en overtrekken die sneller drogen, minder snel vuil worden of wat langer mee gaan als je ze regelmatig in volle regen laat liggen ofzo?
Hier 3x 1 zit 1 x 2-3zit en een poef waar je een tafeltje van kan maken. Dan allemaal van die sunbralla kussens. Denk rond de 2.5 k als ik me niet vergis. Voor mijn vrouw haar rug was het zitcomfort zeer belangrijk. Als ik me niet vergis bij buitenhof of zoiets gekocht.
Old 08-06-2021, 06:10   #710   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Ha ik heb hier jaren geleden een hoekbank in steigerhout gekocht, ergens online. 500 euro inclusief kussens. In periodes van goed weer liggen die kussens gewoon buiten, anders een bash er over. Niks aan te zien.

Also, tussen klinkers groeit ook groen na verloop van tijd ze piotke. Tenzij ge obsessief bezig zijt met die voegen bij te vegen etc. Maar gezien uw oppervlakte zie ik u dat ook niet doen.
Talos is offline   Reply With Quote
Old 08-06-2021, 08:04   #711   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Quote:
Originally Posted by piotke View Post
Als Lurker plaats ik hier niet zo veel. Maar volg vooral de bouw / verbouw avonturen.
T'is een beetje entertaiment tusendoor

Maar ik zoek wat suggesties. We wonen vrij landelijk, een woning met twee opritten en een binnenpleintje. De opritten zijn elks 25 tal meter lang, en een 3 a 4 m breed.
Het binnenpleintje is zo'n 30 op 12 meter. Een voormalige boerderij, waar nooit iets uitgegeven werd. Het is een mengeling van allerlei stukken / vakken beton. Deels gepolierd, deels zo grof als gestort grind. Dan is er nog een stukje asfalt, maar dat is een pelletje van 1 cm, op steengruis.

Ik wil graag alles uitbreken, en iets anders leggen. Maar er zijn wat vereisten:

- onderhoudsvriendelijk, dus geen prachtige kasseien waar na x aantal tijd de voegen groen zien. Ook wat lastig in de winter.
- Beetje charmante uitstraling.
- iets dat per m² geen fortuinen kost, aangezien de oppervlakte.

Je kijkt automatisch naar klinkers, maar k'vind dat nogal meh. Eventueel licht gekleurde beton (oker ofzo) maar dat is niet echt charmant.

Iemand wat suggesties ? Ik zal nog wel eens bij de bouwhandel langs gaan, maar misschien dat er hier lui zijn die wat specialere dingen hebben.

We willen wel geen dolemiet of kiezels, aangezien er occasioneel nog eens iets zwaars de oprit en binnenpleintje door moet. Een stevige traktor, een volle grondkar, een kleine graafmachine. (Allemaal occasioneel, een keer of 5 per jaar)

https://stone-style.ebema.be/nl-BE/p...raight-classic
Old 08-06-2021, 08:34   #712   link
Vrieskou
Greven

Vrieskou's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
De voortuin als hij wél in bloei staat. Veel bijen en sinds kort ook meikevers in de haag op de rechterkant.

freaking sweet man

Quote:
PEEPHOLE druuuuuuuuuuugs toxic epo wtfBBQ kmoekakn editen lijpoog pur pijpegale
Vrieskou is offline   Reply With Quote
Old 11-06-2021, 16:37   #713   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
Aannemer is deze week begonnen se.
Coniferen weg (leken stilaan wat ziek), tuin afgegraven en overal diep genoeg om de bamboe te verwijderen. Die shit zat al op 10m van zijn oorspronkelijke cluster en zoog heel onze tuin droog/dood.

Nu is er een rimzoom langs de volledige lengte met de "bamboebuur" gestoken.
Ze wilt haar bamboe absoluut niet weg, dus er restte ons niets anders dan er een hoop geld tegen aan te smijten. Die grond vervangen is een kostelijk grapke
Geluk gehad dat de bamboe vlot voeding vond en niet te diep zat (buiten achteraan waar het vd buren komt).
FML

Buiten de vele scheuten aan de juiste kant van de rimzoom, vandaag ene aan de verkeerde kant. Direct beginnen graven, maar die zit blijkbaar al dieper dan 80cm en dus eentje dat onder de zoom zit
Old 13-06-2021, 00:55   #714   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
De voortuin als hij wél in bloei staat. Veel bijen en sinds kort ook meikevers in de haag op de rechterkant.

Mooi man, dat willen wij eigenlijk ook voor het achterste "wilde" deel van de tuin.
Dj El Marriachi is offline   Reply With Quote
Old 13-06-2021, 12:28   #715   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dj El Marriachi View Post
Mooi man, dat willen wij eigenlijk ook voor het achterste "wilde" deel van de tuin.
Zeker doen. Niet alleen voor het ecologische aspect maar ook de geur in je tuin is fantastisch. Varieert ook doorheen het jaar aangezien verschillende bloemen dan verwelken en er tegen juli weer nieuwe/andere komen.

Gecombineerd met wat lavendel (niet te zien op de foto maar staat aan de zijkant) voor een lekkere geur 's avonds én geen muggen is dat geweldig.

Toegegeven, je moet wel een beetje bijzaaien elke 2 jaar. Als je het niet doet dan durft het wel wat uit te dunnen, maar dat is eigenlijk geen moeite, gewoon wat uitstrooien en bob's your uncle.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 15-06-2021, 21:58   #716   link
Wazeiterna?
Welingelichte bron

Wazeiterna?'s Avatar

Daarstraks een soort van confrontatie gehad met de buurvrouw in mijn tuin - allez, eigenlijk is dat gewoon een wei van 60m diep met een paar kersenbomen en een paar struiken die op een meter van de schutting staan. Doorsnee Haspengouwse tuinwei dus.

Bon, stond die hier in de namiddag plots in die wei tussen die struiken onkruid te trekken. Enfin, allemaal geen probleem dat die in die wei komen, ze mogen zelfs hun gras ergens dumpen achteraan in een hoekje waar het toch vol biodiversiteit staat. Dacht: zal eens goeiedag gaan zeggen. Krijg ik daar ineens mijn saus van ik kan niet meer: "En weet ge wel dat uw netels hier door de draad groeien? En beseft ge wel dat uw kruipkruid hier achter uw haag mijn planten overwoekert? En ik had beter platen gezet tot helemaal vanachter. En ge moet dat snoeien, want uw struiken zijn veel te hoog. En dat gras groeit door de draad en ge moet Roundup spuiten." En en en.

Ik was zo verbouwereerd dat ik me gewoon heb omgedraaid en terug verder ben gaan telewerken met een groot wtf-gevoel. Zag daarnet nog dat ze blijkbaar een hoop takken van die struiken heeft afgeknipt en de nest gewoon heeft laten liggen.

Die mensen hebben wel een perfect onderhouden tuin (60-plussers uiteraard) en ik ben eerder het type: als ik 1x om de drie weken met de bosmaaier eens de toer doe volstaat dat voor mij. Probeer ook 1x per week toerkes te rijden op de zitmaaier en vond die mei-maai-me-niet nu wel handig omdat ik in een drukke periode zit.

Maar toch. Hopelijk niet het begin van een verzuurde burenrelatie. Wel veel zin om in het weekend het lasapparaat boven te halen en dat toegangspoortje toe te lassen.

Bon, ik moest dit ff ergens kwijt.

(↑ Ceci n'est pas une menace ↑)
Wazeiterna? is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2021, 08:19   #717   link
Horla
Senior Member

Begin van het einde. Waarschijnlijk zit ze zich al van bij het begin dood te ergeren aan de tuin en is dat al een hele tijd aan het etteren.
Horla is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2021, 08:51   #718   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Zeker wel. Mens heeft nachtmerries over u.

Zoals ik over mijn buur met zijn boomhaag van 4+m
acku is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2021, 09:51   #719   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Grappig, ik heb nachtmerries over wat de buren misschien van mijn tuin vinden zonder mij erover aan te spreken. Ik probeer wel te zorgen dat er niks over de perceelsgrenzen gaat. En 't is niet dat hier struikgewas staat. Het is eerder het equivalent van een Fantakapsel met rosse kale plekken en andere waar gras, "onkruid", en bloemen een halve meter hoog staan.
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2021, 09:59   #720   link
Cage
Reetman

Cage's Avatar

Ja Waze.
Dat spel is begonnen, die mensen zijn sowieso al jaren over u aan het klagen en zijn vandaag aan hun eerste stap begonnen.
Poort snel toedoen.
Cage is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules