Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 12-06-2021, 17:19   #3981   link
kar
Public servant

kar's Avatar

idem.
kar is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2021, 18:44   #3982   link
rooz
wukist

rooz's Avatar

Hmm Lolita leest toch wel erg vlot nu, wel vreemd om u in te leven in de gedachten en gevoelens van een pedo, maar hij beschrijft het ook gewoon zo goed en prachtig.
rooz is offline   Reply With Quote
Old 13-06-2021, 10:20   #3983   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Dat is wel. Lolita is zowat het enige boek waar ik me bij elke zin heb afgevraagd hoe iemand zoiets op papier krijgt. Waanzinnig goed geschreven.
Old 14-06-2021, 19:52   #3984   link
Belgatom
Granpa Shrimp aka Neut

Belgatom's Avatar

Ali Smith - Spring
3e boek in een tetralogie.
Britse cultuur en acute politieke problemen vormen achtergrond van zeer persoonlijke verhalen waar steeds ietwat vreemde evenementen de levens van kleuren. Leest zeer aangenaam en gezien de nauwe band die ik heb met Groot Brittanië en Schotland is de inkleuring voor mij echt wel zalig.
Nog eentje te gaan, maar denk dat ik deze binnen een paar jaar wel nog eens zal lezen. Niet te lang (180p-200p).
Old 23-06-2021, 13:30   #3985   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

DarthJabbaBoulet's Avatar

The Saints of Salvation (Salvation Sequence #3) by Peter F. Hamilton

Quote:
Humanity is struggling to hold out against a hostile takeover by an alien race that claims to be on a religious mission to bring all sentient life to its God at the End of Time. But while things may look grim in the immediate aftermath of the attack, mankind is busy playing an even longer game than the aliens may have expected. Will a strategy millennia in the making finally be enough to defeat this seemingly unstoppable enemy? And what secrets are the aliens truly hiding in their most deeply protected stronghold?

With his trademark optimism about humanity's tenacity and capacity for greatness, Peter F. Hamilton ends this brilliant saga with a bang--and reveals a few startling surprises along the way.
Space Opera op zijn best en een waardige afsluiter.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2021, 14:03   #3986   link
Pleun
blorp

Pleun's Avatar

Send a message via ICQ to Pleun
Quote:
Originally Posted by Belgatom View Post
Dat is eentje die voor mij wel een mijlpaal of twee verzette. Volledige trilogie gelezen, de één na de ander. Ik blijf die overal aanraden.
Intussen voorbij de helft van boek #1, ik heb er wat moeite mee eerlijk gezegd.

Het "Three Body" VR spel neemt toch echt weer een loopje met de geloofwaardigheid van het verhaal. Ik versta niet waarom ze er zelden in slagen dergelijke dingen iets realistischer te presenteren. De Red Coast Base transmissies vond ik er trouwens ook wel ietsje over.

Anyway, rustig verder lezen en af en toe eens de ogen rollen.
Pleun is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2021, 15:16   #3987   link
Belgatom
Granpa Shrimp aka Neut

Belgatom's Avatar

Quote:
Originally Posted by Pleun View Post
Intussen voorbij de helft van boek #1, ik heb er wat moeite mee eerlijk gezegd.

Het "Three Body" VR spel neemt toch echt weer een loopje met de geloofwaardigheid van het verhaal. Ik versta niet waarom ze er zelden in slagen dergelijke dingen iets realistischer te presenteren. De Red Coast Base transmissies vond ik er trouwens ook wel ietsje over.

Anyway, rustig verder lezen en af en toe eens de ogen rollen.
Ik heb ook wel wat momenten gehad dat er wat moeite was. Soms wat dingen opgezocht, soms gewoon over me heen laten gaan.
Old 25-06-2021, 11:09   #3988   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

DarthJabbaBoulet's Avatar

40K Siege of Terra (book 5): Mortis

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 11-07-2021, 16:00   #3989   link
Belgatom
Granpa Shrimp aka Neut

Belgatom's Avatar

David Mitchell - Utopia Avenue
Niet mijn eerste David Mitchell.
Aangenaam leesmateriaal. Deed me een beetje denken aan Forest Gump en the 100 year old man who climbed through a window and dissappeared. Vooral het feit dat de hoofdkarakters geregeld bekende mensen tegen het lijf lopen. Al gaat de vergelijking niet volledig op want tja, rocksterren zullen nu eenmaal rocksterren tegen het lijf lopen.
Wat me vooral wel bekoorde, was een hoofdstuk die plotseling teruggreep naar een ander boek van hem. Ik kan me voorstellen dat indien je dat niet gelezen hebt, dat nogal vreemd moet overkomen, vooral de details. Maar voor mij was het wel een bonus.

Philip K. Dick - Do Androids Dream of Electric Sheep?
Nu en dan bepalen wat mijn vrienden lezen mijn leeskeuze. Niets aangenamer dan samen eens een boek te bespreken die bij iedereen nog vers in het geheugen ligt.
Met een paar vrienden, kijken we vaak ook wel eens een paar films samen. Ik ben de oudste van de groep en had voorgesteld om Bladerunner te bekijken. Tot mijn verbazing, hadden ze die nog niet gezien. Ik had gedacht: dit gaat ze wegblazen maar helaas niet zo. Voor mij voelt de film niet echt verouderd aan maar dit was één van de films die al jaren bovenaan mijn top 10 staat en misschien zit het monster van de nostalgie wel voor iets tussen.
We beslisten om het boek eens te lezen. Voor mij de derde keer maar deze keer echt geprobeerd om de verschillende beelden niet te proberen te plaatsen in het boek. Niet te denken aan Harrison Ford en de fantastische shots.
Boek is stukken beter dan de film omdat het dieper graaft in het onderwerp. Heel wat stukken uit het boek zijn helemaal anders.
Deze laatste lezing heeft me wel een nieuwe appreciatie gegeven voor het boek.

Matt Haig - The Midnight Library
Opgepikt op aanraden van een vriendin. Nice read. Leest vlot. Bij momenten voelde het in mijn achterhoofd als een "self-help" boek vermomd als een roman maar zeker niet hard genoeg om het leesgenot tegen te gaan.

Daniel Keyes - Flowers for Algernon
Ik weet niet waar maar ik had deze titel al een paar keer zien passeren in artikels. En niet specifiek literatuur artikels maar in wetenschappelijke artikels. Gezien mijn werk, heb ik wel wat gelezen over integratie van mensen met een beperking in de maatschappij en ik vermoed dat het daar is dat ik de titel had gelezen.
Vertrekpunt: Na succesvolle experimenten op een muis om zijn intelligentie te verhogen, wordt er beslist om dit uit te voeren om een mens. Charlie is een 36jarige man met de mentale leeftijd van 6 jaar. Hij wordt de eerste mens waar ze deze operatie op zullen testen.
Het boek zelf zijn de chronologische rapporten die het onderwerp "Charlie" zelf schrijft.
Vaak blijft een stuk van de emotie van een boek bij me hangen tijdens het lezen en wat bleef hangen was niet echt een aangenaam gevoel. Bij momenten vond ik het behoorlijk heftig en heb me dan ook geforceerd om die stukken volledig door te lezen. Geen boek die ik vlug ga vergeten.

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules