Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 06-03-2009, 13:27   #1   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Met de auto naar ItaliŽ

Is er een route om naar ItaliŽ te rijden zonder al te veel pťage te moeten betalen? Ik neem aan dat Frankrijk al uit de boot valt en er langs Duitsland zal moeten gereden worden. Of is de alpen door ook niet aan te raden?

Last edited by kar; 06-03-2009 at 14:05.
kar is offline   Reply With Quote
Old 06-03-2009, 13:40   #2   link
elwood
Senior Member

Quote:
Originally Posted by kar View Post
Is er een route om naar ItaliŽ te rijden zonder al te veel pťage te moeten betalen? Ik neem aan dat Frank al uit de boot valt en er langs Duitsland zal moeten gereden worden. Of is de alpen door ook niet aan te raden?
de alpen door op de autostrade is niet zo lastig, meestal liggen er tunnels onder de grote passen, probleem is dat bij sommige van deze tunnels ook tolgeld betaald moet worden
elwood is offline   Reply With Quote
Old 06-03-2009, 13:43   #3   link
massy
Senior Member

Vorige zomer ben ik met de auto naar ItaliŽ geweest zonder Frankrijk.

Luxemburg => Duitsland => Zwitserland => ItaliŽ

Geen problemen, Duitsland ging als een trein ('s nachts, op de terugweg 2 uur file), Zwitserland prachtige wegen en ItaliŽ binnengereden langs het Comomeer waar onze eerste bestemming was. Enige betalende wegen waren Zwitserland (sticker op voorruit, 30 euro of zo, ik had eentje uit een andere auto gehaald) en sommige autostrades in ItaliŽ.

Zeker een aanrader.
massy is offline   Reply With Quote
Old 06-03-2009, 14:21   #4   link
Bizzy
Junior Member

Quote:
Originally Posted by kar View Post
Is er een route om naar ItaliŽ te rijden zonder al te veel pťage te moeten betalen? Ik neem aan dat Frankrijk al uit de boot valt en er langs Duitsland zal moeten gereden worden. Of is de alpen door ook niet aan te raden?
Frankrijk valt heel goed mee qua pťage. In ItaliŽ en Zwitserland zal je meer geld achterlaten.
Bizzy is offline   Reply With Quote
Old 06-03-2009, 15:07   #5   link
murda
Ik ben er nog altijd

murda's Avatar

idd frankrijk kan je bijna doorcruisen zonder peage. Alleen route du soleil zal je peage moeten betalen. Maar dan ben je al diep in het zuiden.

Ik 2 jaar geleden 65€ betaald heen en terug toen ik naar Spanje ging.
Old 06-03-2009, 15:11   #6   link
kar
Public servant

kar's Avatar

En qua brandstof?
kar is offline   Reply With Quote
Old 06-03-2009, 15:20   #7   link
jefpet
Sir-Tech Worshipper

jefpet's Avatar

Wij zijn vorig jaar via Duitsland -> Zwitserland op gegaan en via Oostenrijk teruggekomen. Die stickers kunt ge in principe zelfs doorverkopen (van Zwitersland, een jaar geldig). Of het 100% legaal is, is een andere zaak natuurlijk.

Vertrokken met volle tank, in zwitersland volgegooid (was nog 1/4de ofzo), in de week in ItaliŽ hervuld, en in oostenrijk. In het binnenland een 5-600tal km gedaan, naar Gardameer = 1100 km enkel. Zoiets was het dacht ik. (60 liter tank, verbruik 5.6/100km maar met volgeladen koffer + binnenwegjes oostenrijk op momenten 23l haha!)
Old 06-03-2009, 15:29   #8   link
murda
Ik ben er nog altijd

murda's Avatar

Wij rekenen altijd op 3-4 tanken brandstof. Gezien de afstand en alsook rij je ginder nog rond.
Old 08-03-2009, 11:04   #9   link
DyNaRaX
Senior Member

DyNaRaX's Avatar

Niemand die zin heeft om te carpoolen naar Italie begin Juli?

Ik zou willen naar Italie gaan met de wagen samen met een vriendin maar aangezien de vriendin langer blijft dan ik moet ik alleen terugrijden en dat zie ik niet zitten.

Mensen die intresse hebben mogen me gerust contacteren, vertrek zou ergens eind juni/begin juli zijn en de terugkeer rond 11 juli.

Ik verblijf tussen Rimini en Ancona.

Last edited by DyNaRaX; 10-03-2009 at 17:15.
DyNaRaX is offline   Reply With Quote
Old 09-03-2009, 09:30   #10   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Ik ga waarschijnlijk van 4 tot 17 juli, met mijn vriendin, met mijn bus. Maar de bestemming blijft tot het laatste moment vrij onzeker, zal vooral van het weer afhangen
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 09-03-2009, 18:53   #11   link
Fieldy
Rispel Raspel

Fieldy's Avatar

Quote:
Originally Posted by murda View Post
Alleen route du soleil zal je peage moeten betalen. Maar dan ben je al diep in het zuiden.
Halverwege Namen en Luxemburg op de E 411 staat er al een bord "Route Du Soleil". Vanaf Nancy is't peage, zo diep in't zuiden is dat toch niet, denk ik .
Fieldy is offline   Reply With Quote
Old 10-03-2009, 14:36   #12   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Quote:
Originally Posted by DyNaRaX View Post

Ik zou willen naar Italie gaan met de wagen samen met een vriendin maar aangezien de vriendin langer blijft dan ik moet ik alleen terugrijden en dat zie ik niet zitten.

Mensen die intresse hebben mogen me gerust contacteren, vertrek zou ergens eind juni/begin juli zijn en de terugkeer rond 11 juli.

Ik verblijft tussen Rimini en Ancona.
http://www.taxistop.be/4/eurostop/
Old 05-01-2010, 15:21   #13   link
@thlon
Junior Member

Quote:
Originally Posted by DyNaRaX View Post

Ik verblijf tussen Rimini en Ancona.
Ik vertrek op de nacht van 4/5 juni naar het WDW2010 tussen San Marino en Rimini tot de 18de juni, en we verblijven in Montescudo.
We zitten wel vol, maar als iemand tegen dan interesse heeft voor de wegenvignetten.
Ik zoek voorlopig zelf ook nog iemand, maar als ik niemand heb, dan koop ik ze zelf ginder, maar zo kunnen we het toch weer iets goedkoper maken hť, weet ook niet of het 100% legaal is, maar als je betaald voor 1 maand of 1 jaar, maakt het volgens mij toch ook niet uit met welk voertuig je erover rijdt op die periode.

Ik ga met auto-aanhangwagen en daarom een motor, ik heb vernomen dat ik dan 3x moet betalen in Zwitserland, iemand ervaring mee.
Vindt het heel raar, maar ik zou voor mijn auto + aanhanger moeten betalen, maar ook voor de motor die erop staat, terwijl die daar niet bolt???
@thlon is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules