Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Reply

Thread Tools
Old 01-05-2021, 07:44   #2021   link
Cakeman
the cake is a lie

Cakeman's Avatar

Onlangs met Wingspan en Everdell solo board gaming ontdekt en waarom ontdek ik dat nu pas? Gisteren Raiders of Scythia en Terraforming Mars besteld om aan de startende collectie toe te voegen.
Cakeman is offline   Reply With Quote
Old 01-05-2021, 07:51   #2022   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

https://boardgamegeek.com/geeklist/2...lo-games-1-200
Old 01-05-2021, 07:59   #2023   link
Cakeman
the cake is a lie

Cakeman's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tyrael View Post
Yup, die heb ik een paar weken terug ook eens helemaal doorgenomen. Begonnen door heel naÔef te Googlen om te kijken of er nog solo games bestaan. Zo bij de 1 Player Guild en die post uitgekomen.

(Raiders of Scythia en Terraforming Mars uiteraard besteld bij Crowdfinder.)
Old 01-05-2021, 09:29   #2024   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Wat ook nog een goede tip is: Facebookgroep BG41 (Boardgames For One). Veel solo tips, reviews en ervaringen.

De laatste tijd begin ik iets meer solo te spelen: 2 weken geleden speelde ik Hadrian's Wall: zware flip n write met veel strategie en branching mogelijkheden. Gisteren Marvel United two-handed, en het kon mij wel smaken en ik zie er wel toekomstperspectieven in om deze te spelen met de oudste als die bvb 7 wordt. En deze namiddag leer ik de spelregels van Kanban EV, waarschijnlijk de beste solo van Lacerda tot nu toe
Old 01-05-2021, 09:51   #2025   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Hier komen nog uitsluitend solo games binnen, al een jaar of 2. Alleen zie ik er na een zware dag vaak nog tegenop om 2u bezig te zijn met opzetten, spelen en weer weg te zetten. Vanavond nog eens een effortke doen.

En ik speel niet zo graag beat your own score, al zitten er ondertussen wel al een paar in de collectie en zijn er nog een paar onderweg.

solo fav's hier in huis:

arkham horror LCG
7th continent
star wars: imperial assault
hand of fate
friday
palm island
mage knight (zwaren toebak)
flash point

Last edited by kar; 01-05-2021 at 09:54.
kar is offline   Reply With Quote
Old 01-05-2021, 11:05   #2026   link
Cakeman
the cake is a lie

Cakeman's Avatar

Ik heb de laatste dagen ook redelijk wat reviews op YouTube gekeken van Mike DiLisio van The Dice Tower. Die focust zich op solo games en heeft het ook altijd over de setup en tear down tijd. Toch altijd goed om te weten, want als ik een half uur voor en na het spel bezig ga zijn met opzetten en opruimen dan is de kans groot dat het gewoon in de kast gaat blijven liggen.
Old 01-05-2021, 12:16   #2027   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Een half uur is misschien wat overdreven maar soms gaat het er wel naar toe, zeker als je eventueel nog wat deckbuilding moet doen, een bepaald scenario klaarzetten, eventueel de regels nog eens kort doorlezen,....

En tijd aan opruimen hangt vooral af van hoe georganiseerd je het wil. Zit alles in zakjes? Moeten de kaarten weer gesorteerd worden? M.i. is het systeem van 7th continent daar ideaal in. Ja, je moet sorteren maar dan ben je de volgende keer wel vertrokken op 5 min.
Old 01-05-2021, 12:18   #2028   link
Cakeman
the cake is a lie

Cakeman's Avatar

Quote:
Wat ook nog een goede tip is: Facebookgroep BG41 (Boardgames For One). Veel solo tips, reviews en ervaringen.
Bedankt voor de tip. Dat gaat een goeie inspiratiebron zijn.
Old 01-05-2021, 12:51   #2029   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Vergeet ook zeker niet solo board gamers: https://www.facebook.com/groups/soloboardgamers/
Old 25-05-2021, 09:49   #2030   link
Cakeman
the cake is a lie

Cakeman's Avatar

Gisteren Hadrian's Wall besteld. Ik zag het redelijk vaak passeren in de BG41 en Solo Board Gamers Facebookgroepen. Op basis van de foto's had ik geen idee dat het een flip and write was. Het leek mij eerder een geweldig ingewikkeld worker placement game. Uit nieuwsgierigheid toch eens de solo playthrough van Shem Phillips (van Garphill Games) bekeken. Het lijkt mij ideaal om zo een tussendoor te spelen.

Old 25-05-2021, 10:50   #2031   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Hadrian's Wall is zeer leuk, inderdaad. Tis een solo multiplayer dus perfect voor solo.
Old 14-06-2021, 09:29   #2032   link
Cakeman
the cake is a lie

Cakeman's Avatar

Vrijdag Imperium: Classics gekocht. Een deck builder die voor veel mensen wat uit het niets gereleased is en geregeld als de ontdekking van het jaar bestempeld wordt. Ik ben heel erg benieuwd. De solo mode (ontworpen door DŠvid Turczi) zou ook heel erg goed zijn.

Korte intro:

Gisteren voor vaderdag ook Viscounts of the West Kingdom gekregen.
Old 14-06-2021, 09:33   #2033   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cakeman View Post
Vrijdag Imperium: Classics gekocht. Een deck builder die voor veel mensen wat uit het niets gereleased is en geregeld als de ontdekking van het jaar bestempeld wordt. Ik ben heel erg benieuwd. De solo mode (ontworpen door DŠvid Turczi) zou ook heel erg goed zijn.

Korte intro:

Gisteren voor vaderdag ook Viscounts of the West Kingdom gekregen.
Heb er naar zitten kijken in het magazijn van CF, maar mijn maat heeft die gekocht dus ik ga eerst bij m spelen. Ziet er goed uit, inderdaad. Complexer door de iconologie maar toch eenvoudiger dan Race for the Galaxy

Viscounts nog niet gespeeld. Paladins wel en die vond ik top. Architects is ok, wel nog niet gespeeld met expansie.

Ontopic: vorige week Castle Itter (een pure solo) en Cryo gekregen. Cryo is een toffe medium worker placement met een sausje van engine building & area majority en een vleugje take that. Leuk spel, blijkbaar goed met 3 en 4 spelers.

Old 16-06-2021, 07:31   #2034   link
Cakeman
the cake is a lie

Cakeman's Avatar

Gisteren gezien dat Viticulture Essential Edition eindelijk terug in stock was bij Crowdfinder. Om een of andere reden was dat spel al maanden enorm moeilijk te vinden in BelgiŽ en buurlanden. Dan maar meteen besteld!

Ineens ook Teotihuacan mee besteld en dan kon ik kiezen... Ofwel betaal ik 6 euro verzendkosten, ofwel doe ik er nog iets klein bij. Dan Sprawlopolis maar gekozen.

Samen met die Imperium Classics zijn er nu vier games onderweg naar hier
Old 16-06-2021, 07:53   #2035   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Zeg Tyrael, wat zit er allemaal in de pledge manager van hoplomachus?
Old 16-06-2021, 10:09   #2036   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Ik stuur je een PM.
Old 16-06-2021, 10:09   #2037   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cakeman View Post
Gisteren gezien dat Viticulture Essential Edition eindelijk terug in stock was bij Crowdfinder. Om een of andere reden was dat spel al maanden enorm moeilijk te vinden in BelgiŽ en buurlanden. Dan maar meteen besteld!

Ineens ook Teotihuacan mee besteld en dan kon ik kiezen... Ofwel betaal ik 6 euro verzendkosten, ofwel doe ik er nog iets klein bij. Dan Sprawlopolis maar gekozen.

Samen met die Imperium Classics zijn er nu vier games onderweg naar hier
Viti, topaankoop. Ik zou er echter wel Tuscany bij aanraden. Is een mandatory expansie
Old 16-06-2021, 11:11   #2038   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Viti, topaankoop. Ik zou er echter wel Tuscany bij aanraden. Is een mandatory expansie
Essential heeft toch al enkele modules van de originele Tuscany?
Old 16-06-2021, 12:46   #2039   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Het uitgebreide bord van Tuscany (met de 4 worker placement seizoenen en de landkaart van ItaliŽ) alleen al is een must have
Old 16-06-2021, 14:49   #2040   link
kar
Public servant

kar's Avatar

https://www.facebook.com/commerce/li...are_attachment

op facebook verkoopt er net iemand de uitbreiding nog in shrink.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Thread Tools

Posting Rules