Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 01-04-2007, 15:31   #1   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

PS2 naar 22" Widescreen

Aight, ik heb dus nu zo'n shibby 22" widescreen pc monitor. Nu, vroeger speelde ik altijd op de "secondary tv" hier in huis met de PS2, maar dat ding is misschien 15" ofzo Een goedkoop teeveeken dus. Nu zie ik het natuurlijk wel zitten om op dit onvoorstelbaar sexy scherm wat te gaan PS2'en. En dan nu de vraag:

Het scherm heeft zowel een analoge VGA ingang, als zo'n nieuwe nifty witte digitale ingang. Hoe sluit ik mijn PS2 op gelijk welke van deze conectoren aan? Ik had iets gehoord van een converter en heb al wat gegoogled, maar ik wist eigenlijk niet goed naar wat ik was aan het zoeken, dusja...
Guns is offline   Reply With Quote
Old 01-04-2007, 17:03   #2   link
miejas
Senior Member

miejas's Avatar

Zo'n connector kost je volgens mij stukken van mensen. Een goedkopere oplossing ( 30) bestaat uit een tuner kaart voor je PC. Daar sluit je dan je PS2 op aan, zoals het bij de tv zou gaan, en kan je spelen op je groot scherm. Nadeel hieraan is dat je PC moet aan staan.
Old 01-04-2007, 18:44   #3   link
sprinkler
faster than some bacteria

sprinkler's Avatar

Send a message via MSN to sprinkler
Mja, de kwaliteit van geluid en beeld sucken redelijk zwaar met zo'n tunerkaart.
Old 01-04-2007, 19:17   #4   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Mja... als t zo zit dan doe ik wel gewoon verder met de tv
Old 02-04-2007, 08:23   #5   link
Sentinel
Senior Member

Sentinel's Avatar

Send a message via MSN to Sentinel
Bwa, dat valt nog wel mee. Ik heb ook zo'n goeiekoop videokaartje liggen. De kwaliteit is niet geweldig, maar voor een PS2 is dat imo nog wel goed genoeg.
Sentinel is offline   Reply With Quote
Old 02-04-2007, 12:11   #6   link
Abductee
Junior Member

ik heb bij mijn schoonbroer de ps2 op een pc monitor aangesloten met een VGA box.
ik heb deze gebruikt daar
http://cgi.benl.ebay.be/VGA-Box-for-...QQcmdZViewItem

doet zen werk zoals het hoort, en zonder vertraging, wa ge met een tv kaart wel zou hebben.
ge moet dan alleen nog iets verzinnen voor uw geluid.
Abductee is offline   Reply With Quote
Old 02-04-2007, 17:54   #7   link
Freddie Wasbak
ministerial typist

Freddie Wasbak's Avatar

Quote:
Originally Posted by Abductee View Post
ik heb bij mijn schoonbroer de ps2 op een pc monitor aangesloten met een VGA box.
ik heb deze gebruikt daar
http://cgi.benl.ebay.be/VGA-Box-for-...QQcmdZViewItem

doet zen werk zoals het hoort, en zonder vertraging, wa ge met een tv kaart wel zou hebben.
ge moet dan alleen nog iets verzinnen voor uw geluid.
Ik werk met een goedkope TV kaart (Pinnacle PCTV Pro - 7 op eBay), en er is geen vertraging.
De beeldkwaliteit is ok.
Freddie Wasbak is offline   Reply With Quote
Old 02-04-2007, 18:14   #8   link
jakkerd
Dzzinggg!

jakkerd's Avatar

Ik heb 'in den tijd' lang met een pinnacle pctv rave gewerkt. En het verschil met een tv is toch stevig merkbaar.
In pakweg burnout, was het een pak eenvoudiger om tegenliggers te ontwijken. Je ziet ze, dankzij de extra scherpte, van veel verder aankomen, ipv een blur van kleuren in de verte.
jakkerd is offline   Reply With Quote
Old 02-04-2007, 18:23   #9   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

De meeste TV kaarten werken met S-Video, en dat is wel een pak slechter dan RGB scart (maar beter dan op een TV met composite). Het hangt er dus vanaf welke soort aansluiting je gebruikt. De standaard PS2 kabels sucken.

Composite < S-Video < RGB Scart < Component
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Old 02-04-2007, 18:26   #10   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jack The Ripper View Post
De meeste TV kaarten werken met S-Video, en dat is wel een pak slechter dan RGB scart (maar beter dan op een TV met composite). Het hangt er dus vanaf welke soort aansluiting je gebruikt. De standaard PS2 kabels sucken.

Composite < S-Video < RGB Scart < Component
Ik gebruik op de tv "rood-wit-geel" (composite? component?) naar scart tussenstukje om hem aan te sluiten. Met standaard PS2 kabels.
Old 02-04-2007, 18:34   #11   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Quote:
Originally Posted by Guns View Post
Ik gebruik op de tv "rood-wit-geel" (composite? component?) naar scart tussenstukje om hem aan te sluiten. Met standaard PS2 kabels.
Rood -wit - geel = composite Dat scart tussenstukje zal daar niet veel aan veranderen.
Niet alle scart is RGB scart, ge moet daar op letten als ge een kabel koopt, sommige scart kabels sturen gewoon composite signalen door. Niet alle TV's ondersteunen RGB, de meeste wel, tenzij ge een zeer oude TV hebt van meer dan 10 jaar oud ofzo, dan is het mogelijk dat die geen RGB ondersteunt. Soms heeft een TV meerdere Scart aansluitingen waarvan maar 1 ervan RGB aankan.
Component gaat ge niet veel terug vinden op CRT televisies, dat wordt meer gebruikt voor HDTV.

Last edited by Jack The Ripper; 02-04-2007 at 18:38.
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules