Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 14-06-2021, 16:13   #81   link
Boemenenoekinzoe
Senior Member

Boemenenoekinzoe's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tyrael View Post
Amai. Waar haalt ge die inspiratie vandaan, vooral voor de pork belly burnt ends en de beef ribs?
Op youtube is er een overvloed aan kanalen toegewijd aan BBQ. HowToBBQRight zoals eerder al aangehaald werd, is inderdaad goed (en hoe dikker de Amerikaan, hoe beter de BBQ. Dat is alleszinds waar ik vanuit ga). Hoewel voor sommige zaken er wel wat verschillen kunnen zijn tussen het type BBQ dat gebruikt wordt. Offset smokers, pellet grills, kettles en kamado's werken allemaal net iets anders en vereisen een andere aanpak.

Deze legt het in ieder geval goed uit voor Kamado's: https://www.youtube.com/channel/UCy2...fbTpGe7FgQCpqQ
Old 18-06-2021, 10:06   #82   link
Xefox
IggaR

Xefox's Avatar

Ik zou m'n vriendin es willen verrassen met gerookte vis op de BBQ.
Iemand daar tips/goede gerechten/goeie vis voor?
Zelf vegetarisch en nog nooit echt vis gelust, dus m'n smakenpallet is maar weinig betrouwbaar
Xefox is offline   Reply With Quote
Old 18-06-2021, 10:13   #83   link
rooz
wukist

rooz's Avatar

Voor tips ivm vegetarische visgerechten kun je bij Dodgy terecht.
rooz is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2021, 14:59   #84   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Zijn er bepaalde vereisten om vlees te kopen voor ribbetjes?

- Kiezen jullie voor baby back ribs of buikribben? Normaal zou dat eerste zachter moeten zijn, denk ik.
- Zijn er eisen naar het dikte van het vlees van de ribbetjes? Ik las iets dat men er geen voorkeur voor heeft om "shiny ribs", ribbetjes die dus te dicht bij het bot zijn gesneden, te hebben. Men moet dus liefst 1cm vlees op de ribbetjes hebben, klopt dat een beetje?

Ik wil gewoon weten wat ik precies moet vragen aan de slager
Old 22-06-2021, 10:01   #85   link
Wapi
Stainboy

Wapi's Avatar

Send a message via MSN to Wapi
Deze heb ik al aantal keren besteld:

https://gustor.be/nl/st-louis-style-ribs-glorius
Old 22-06-2021, 10:10   #86   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Ha fijn, ik heb daar nog een cadeaubon van. St Louis style dus, even opzoeken.
Old 03-07-2021, 10:23   #87   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Gisteren Atomic Buffalo Turds gemaakt (ABT). Holy shit, wat een relevatie voor zoiets eenvoudigs: jalapenos in twee snijden, zaadlijsten en andere rommel verwijderen, kruidenkaas erop, gemalen cheddar erop, jasje van spek en 20-30min op de bbq. Zo lekker. Daarna nog een kaasje (La Rustica Camembert) met wat rozemarijn en eenmaal klaar wat honing erop, zwarte peper en nog wat extra rozemarijn, en opeten met stukjes ciabatta. Mmm.

De chicken wings die ik had gemaakt vielen wel tegen: heb verse chicken wings gekocht, ingesmeerd met rub, 1u in de frigo, 15 minuten erop aan 160-180 graden, lakken met een combinatie van bbq saus/honing, 5min erop, opnieuw lakken en dan 5 min erop. Ik heb de indruk dat de saus te pikant was en vanbinnen waren ze nog "vochtig", bijna wak te noemen zelfs. Ik vermoed dat de cooking time hiervan een stuk hoger moet zijn en dat ik ze de avond ervoor al moet insmeren met rub zodat 't goed kan intrekken. Iemand nog tips en tricks voor chicken wings?
Old 03-07-2021, 17:52   #88   link
Moer
Senior Member

Moer's Avatar

Rub kan nooit echt diep indringen. uw zout daarentegen wel. Doe je best altijd voor BBQ paar uur op voorhand op uw vlees en in de frigo.
Moer is online now   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules