Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 18-11-2012, 17:43   #2681   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

Generation X van Douglas Coupland. Awesome.
wukedadde is online now   Reply With Quote
Old 19-11-2012, 08:18   #2682   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by Wannes View Post
urg

stop daarmee, zoveel tijdverspilling. ik lees 3 van de 5 boeken die ik lees niet uit, easy
Bwa, ik lees in bed of op de bus.
Het is niet dat dit zware of lange boeken zijn. Nog een week op de bus en hij is uit. Het is niet dat ik veel beters te doen heb dan.
Old 19-11-2012, 08:21   #2683   link
Wannes
Work In Progress

Wannes's Avatar

Ge kunt boeken lezen die je wel goed vindt?

bovendien toegegeven dat het niet altijd zonneklaar is waar ik ernstig ben of mezelf wat entertain. maar het onderscheid is er, en ik herken het immer.
Wannes is offline   Reply With Quote
Old 19-11-2012, 08:33   #2684   link
Bregt
Senior Member

Bregt's Avatar

Enthousiast over All the Pretty Horses van Cormac McCarthy. Wat een boek! De jachtscène uit No Country for Old Men gezien waarin er een goed kwartier niets gezegd wordt? Zo schrijft die mens. Het begint met honderd pagina's over twee vrienden die de grens naar Mexico oversteken en af en toe eens twee zinnen mompelen over God en sterke drank. Daarna zit er nog een onmogelijke liefde in (schoon), het zotste gevecht ooit (zot) en het is nog maar het eerste deel van de Border trilogy. Hoera!
Bregt is offline   Reply With Quote
Old 19-11-2012, 12:17   #2685   link
darkgreenleaf
Lurker from the shadows

darkgreenleaf's Avatar

Quote:
Originally Posted by wukedadde View Post
Generation X van Douglas Coupland. Awesome.
Vind Coupland echt heel goed. Vooral zijn Microserfs, Jpod en the gum thief vond ik heel goed.

Ben nu bezig aan het laatste deel uit The Soldier Son Trilogy van Robin Hobb.
Heb al 3 andere trilogieën van haar gelezen en ook deze kan ik opnieuw echt smaken. Het is wel enorme fantasy en dat is niet iedereen weggelegd vermoed ik. Heb ook nog niet veel andere fantasy gelezen maar vind haar schrijfstijl alvast heel goed. Vooral haar eerste trilogie: The Farseer Trilogy vind ik echt fantastisch!
darkgreenleaf is offline   Reply With Quote
Old 19-11-2012, 12:35   #2686   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

Quote:
Originally Posted by darkgreenleaf View Post
Vind Coupland echt heel goed. Vooral zijn Microserfs, Jpod en the gum thief vond ik heel goed.
Heb alles gelezen van hem en nog geen enkele keer teleurgesteld geweest. Zijn laatste (ben de naam ff kwijt) was mischien iets minder, maar toch met veel plezier uitgelezen. Mensen die hem niet zouden kennen, AANRADER!
wukedadde is online now   Reply With Quote
Old 19-11-2012, 12:37   #2687   link
darkgreenleaf
Lurker from the shadows

darkgreenleaf's Avatar

Quote:
Originally Posted by wukedadde View Post
Mensen die hem niet zouden kennen, AANRADER!
²
darkgreenleaf is offline   Reply With Quote
Old 28-11-2012, 12:19   #2688   link
kronik
Senior Member

kronik's Avatar

Na wat gestruggle in de eerste 100blz en dan weer in het middenste hoofdstuk: Cloud Atlas van David Mitchell. De hoge verwachtingen werden in het 2e kwart vervuld, maar verviel weer in het middenste hoofdstuk, nu benieuwd of hij me op het einde weer kan binnenrijven.
Langs de ene kant benieuwd wat ze met de film doen, langs de andere kant: tom hanks? laat zo.
Number9dream was dan consequenter, of hield me meer bij de les, maar ik geef toe dat hij met Cloud Atlas verder gaat in zijn tv-zapping genre switching schrijf experimenten.
Old 28-11-2012, 12:34   #2689   link
Vantham
Senior Member

Vantham's Avatar

Ben bijna klaar met boek 4 van de donkere toren (Tovenaarsglas). Super boek, jammer dat ik het vorige keer niet de aandacht heb gegeven die het nodig had, verhaal is zwaar genieten.
Old 28-11-2012, 13:44   #2690   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Quote:
Originally Posted by kronik View Post
Na wat gestruggle in de eerste 100blz en dan weer in het middenste hoofdstuk: Cloud Atlas van David Mitchell. De hoge verwachtingen werden in het 2e kwart vervuld, maar verviel weer in het middenste hoofdstuk, nu benieuwd of hij me op het einde weer kan binnenrijven.
Langs de ene kant benieuwd wat ze met de film doen, langs de andere kant: tom hanks? laat zo.
Tom Hanks is de max.
Old 28-11-2012, 13:51   #2691   link
Bregt
Senior Member

Bregt's Avatar

Yup.
Bregt is offline   Reply With Quote
Old 11-12-2012, 22:58   #2692   link
LukeSoloSalade
Zetelliberaal

LukeSoloSalade's Avatar

Asimov : The end of Eternity.
Old 12-12-2012, 01:38   #2693   link
Vrieskou
Greven

Vrieskou's Avatar

Moet die al 3 keer herlezen hebben ofzo, awesome boek

Quote:
PEEPHOLE druuuuuuuuuuugs toxic epo wtfBBQ kmoekakn editen lijpoog pur pijpegale
Vrieskou is online now   Reply With Quote
Old 15-12-2012, 00:44   #2694   link
LukeSoloSalade
Zetelliberaal

LukeSoloSalade's Avatar

Inderdaad

Next : Red Mars, Kim Stanley Robinson.
Old 21-12-2012, 09:31   #2695   link
Sexy Schaap
'sexy' 'schaap'

Sexy Schaap's Avatar

Quote:
Originally Posted by LukeSoloSalade View Post
Ender's game is uit.

Dat einde is in feite zo voorspelbaar maar toch heb ik op geen enkel moment dat kunnen voorspellen.

Nu begonnen aan Foundation.
Haha, van de week gelezen, ik had exact dezelfde reactie. Och god ja 't is een game!
Meteen twee en drie ook gelezen, nog steeds goed maar wel veel minder. Leden aan hetzelfde probleem als de ringwereld reeks, begint wel als science fiction maar dan komen ze ergens op een planeet terecht en is er feitelijk geen verschil meer met fantasy. Zoals nu in Speaker of the Dead, zit hij daar in een braziliaans katholiek landbouwersgehucht te onderzoeken hoe precies zit met de magische boomwezens 2 kilometer verder.
Sexy Schaap is offline   Reply With Quote
Old 29-12-2012, 09:33   #2696   link
BOERteun
Senior Member

BOERteun's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bregt View Post
Enthousiast over All the Pretty Horses van Cormac McCarthy. Wat een boek! De jachtscène uit No Country for Old Men gezien waarin er een goed kwartier niets gezegd wordt? Zo schrijft die mens. Het begint met honderd pagina's over twee vrienden die de grens naar Mexico oversteken en af en toe eens twee zinnen mompelen over God en sterke drank. Daarna zit er nog een onmogelijke liefde in (schoon), het zotste gevecht ooit (zot) en het is nog maar het eerste deel van de Border trilogy. Hoera!
Door deze post de trilogie gekocht, halfweg All the Pretty Horses nu, ga er nog veel plezier aan beleven. Enkel af en toe nog last om te weten wie er aan het woord is (weinig leeservaring) en paard-termen. Dankjewel voor de aanbeveling, ik zag nog heel wat andere boeken van hem staan, zijn die ook de moeite?

Recent nog Catch-22 gelezen, duurde even om erin te komen, ik had toch wat problemen met de vertelstijl, maar zeer van genoten.

Ook nog Dune, het leest vlot, maar dit soort fantasy is niet mijn genre.
BOERteun is offline   Reply With Quote
Old 29-12-2012, 10:57   #2697   link
Galeo
Galeocerdo teh shark

Galeo's Avatar

Quote:
Originally Posted by BOERteun View Post
Dankjewel voor de aanbeveling, ik zag nog heel wat andere boeken van hem staan, zijn die ook de moeite?
Ja

Quote:
Originally Posted by Clipper View Post
Maat van mij is zo eens naar de psycholoog gegaan, verdict: "gij mankeert niks, gij wilt gewoon per se speciaal zijn". Beste psycholoog ooit.
Galeo is offline   Reply With Quote
Old 29-12-2012, 17:22   #2698   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Dune is geen fantasy.

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is online now   Reply With Quote
Old 29-12-2012, 17:30   #2699   link
Holly Martins
a real pantload

Holly Martins's Avatar

Fantasy, Sci-Fi, Sprookjes,... Tomeito tomato
Holly Martins is offline   Reply With Quote
Old 29-12-2012, 17:57   #2700   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Quote:
Originally Posted by Holly Martins View Post
Fantasy, Sci-Fi, Sprookjes,... Tomeito tomato
Some would say that there is very little difference between the two forms. Orson Scott Card, an award-winning novelist in both genres, has said that the difference is illusory. "Half joking, I was writing to Ben [Bova] about this very subject, and I said, look, fantasy has trees, and science fiction has rivets," Card said in a 1989 interview. "That's it, that's all the difference there is, the difference of feel, perception."
Science fiction and fantasy both explore other realities than our own. And in the sense that either way what really matters in human nature, the difference is one of setting and environment.

But there is a fundamental difference -- one of aspiration. Humanity can look forward to the kinds of achievements postulated in science fiction, while with another part of our brain we can dream of the impossibilities conjured by fantasy. Science fiction expands our world; fantasy transcends it.

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is online now   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules