![]() |
![]() |
#3 link |
Senior Member
|
Yup. Zou hard sucken voor mobo divisie van Asus/Gigabyte/Asrock/MSI/ECS. Ze maken nog steeds moederborden voor AMD maar die verkopen steeds minder desktop processoren. Mensen die hun pc zelf in elkaar willen steken krijgen ook steeds minder keuze. Binnen 10j enkel nog consoles en ipads zou droevig zijn, maar microsoft is zo slecht bezig dat ik het hun geen 10j meer zie trekken.
Ook niet leuk voor mijn bedrijfje aangezien 4 van de 5 grootste moederbord fabrikanten klant is. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 link |
Dark Soul
|
Dit is toch een slechte evolutie. Dan kan Intel u dus nog een pak meer doen betalen voor een cpu + moederbord.
AMD all the way binnenkort? Spijtig dat ze nu zo sucken.
Desktop: AMD 8-core Ryzen 7 2700x 16GB RAM RTX 3070 2x1TB Samsung 970 Evo Asus ROG PG348Q 3440x1440 Server: HP Microserver Gen8 - Intel Xeon E3-1230V2 - 16GB DDR3 ECC - M1015 - 4x4TB WD Red PS4, PS3, Wii U, Vita, Switch, New 3DS XL PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 link |
since 09 Feb, 2001
|
Beter? Ik denk niet dat Apple AMD gaat kopen om dan processoren op de markt te brengen zoals AMD nu doet.
13.5K | ecko mag alles | BG2 zot | p: Blackstone Fortress | r: Hyperion | w: The Bad Batch | hw: Synology DS414 + 4x3TB WD Red - 2016 rMBP 13" - 2019 iMac 21.5" - iPad G4 - iPhone Xr | ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 link |
Dark Soul
|
Dan is't helemaal om zeep
Desktop: AMD 8-core Ryzen 7 2700x 16GB RAM RTX 3070 2x1TB Samsung 970 Evo Asus ROG PG348Q 3440x1440 Server: HP Microserver Gen8 - Intel Xeon E3-1230V2 - 16GB DDR3 ECC - M1015 - 4x4TB WD Red PS4, PS3, Wii U, Vita, Switch, New 3DS XL PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86 |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 link |
Work In Progress
|
zou het niet eerder zijn dat intel z'n cpu's dan rechtstreeks aan de mobo-dudes verkoopt?
Dus dat je als consument nog altijd een mobo naar keuze kan kopen, maar dan met cpu ineens bij. Zo'n ramp lijkt me dat niet. Het is nu niet dat er nog veel nood is aan cpu upgrades binnen dezelfde socket... Dat was vroeger wel anders. En die nieuwe techniek (BGA) heeft heel wat voordelen
![]() |
#10 link |
Work In Progress
|
met BGA kunnen ze veel meer interconnects (lees: pinnekes) maken op een klein oppervlak.
kpeins dat dat wel de hoofdreden zal zijn.
![]() |
#11 link | |
Senior Member
|
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 link |
Work In Progress
|
ja tuurlijk zelfde hoeveelheid keuzes aanhouden is ondoenbaar... maar er zit nog een grote grijze zone tussen het (over)aanbod nu en slechts 3 keuzes (lo-, mid- & high-end)
![]() |
|
Thread Tools | |
|
|