Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Reply

Thread Tools
Old 13-08-2021, 07:57   #2061   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

De Crew, voor op reis volgende week

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is online now   Reply With Quote
Old 13-08-2021, 11:24   #2062   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Ben aant twijfelen om dit te kopen:

https://www.kickstarter.com/projects...-we-dare-tread

Ziet er fantastisch tof uit maar is toch wel redelijk duur.
ExReey is offline   Reply With Quote
Old 13-08-2021, 12:03   #2063   link
onbewust
the king of the divan

onbewust's Avatar

Ziet er inderdaad cool uit, maar gaat wss setup hell zijn gelijk Gloomhaven.
[00:37:26] <blumcole> ik ben ooit eens rond 9 wakker geworden in mijne zetel en der lag nen drol in de wc maar geen wc papier
onbewust is offline   Reply With Quote
Old 13-08-2021, 12:21   #2064   link
Cakeman
the cake is a lie

Cakeman's Avatar

Die setup en teardown gaan inderdaad waarschijnlijk al minigames op zichzelf zijn.
Cakeman is offline   Reply With Quote
Old 13-08-2021, 13:47   #2065   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Ze hebben blijkbaar bijzondere aandacht besteed aan het snel kunnen opzetten en afbreken.

https://www.kickstarter.com/projects...-we-dare-tread

(Kan gif blijkbaar niet rechtstreeks linken)
Old 13-08-2021, 14:09   #2066   link
Cakeman
the cake is a lie

Cakeman's Avatar

Ja ok, die steekt drie of vier playerboardjes in een sleeve met de tokens er op, maar op de eerste foto ligt er wel ferm wat meer op tafel.
Old 13-08-2021, 18:58   #2067   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Beetje aan't rondneuzen naar gelijkaardige games, en deze tegengekomen:

https://www.kickstarter.com/projects...espass-odyssey

Iemand dit gebacked? Ziet er ook wel redelijk epic uit
Old 13-08-2021, 21:51   #2068   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Die trekken allemaal zo op elkaar
En ik heb er al zo een paar op weg (iss vanguard, 7th citadel,...)

Ik was eerder aan het kijken naar deze: https://gamefound.com/projects/snowd...ds-of-galzyr#/
kar is offline   Reply With Quote
Old 14-08-2021, 09:53   #2069   link
Xanthrax
Senior Member

Send a message via MSN to Xanthrax
Quote:
Originally Posted by ExReey View Post
Beetje aan't rondneuzen naar gelijkaardige games, en deze tegengekomen:

https://www.kickstarter.com/projects...espass-odyssey

Iemand dit gebacked? Ziet er ook wel redelijk epic uit
Yep, al aantal jaar op aan't wachten. Deed me denken aan een betaalbare kingdom death monster.
Hopelijk voor begin 2022...
Xanthrax is offline   Reply With Quote
Old 18-08-2021, 11:47   #2070   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Giteren is mini rogue opeens onverwachts toegekomen. Gisterenavond en deze ochtend door de rulebook geraakt en een eerste twee potjes kunnen spelen. Awesome spel, veel beter dan ik verwacht had. Ik merk dat ik de laatste meer en meer neig naar spellen die minder lang duren. Na een 20tal sessies van star wars imperial assault heb ik wat een burnout gekregen van het lange opzetten en weer wegsteken (ondanks dat ik daar een insert voor heb).

Een andere die dus veel op tafel komt is cascadia.
Old 02-09-2021, 15:18   #2071   link
Cakeman
the cake is a lie

Cakeman's Avatar

Deze week Terraforming Mars (met insert en dual layered player boards) verkocht en met de opbrengst (plus een een beetje extra) The Bloody Inn, Tiny Epic Dinosaurs en Dune: Imperium besteld.

Oh, en deze week met een wedstrijd ook Dice Hospital en de expansion gewonnen!

Last edited by Cakeman; 02-09-2021 at 15:25.
Old 02-09-2021, 15:47   #2072   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cakeman View Post
Deze week Terraforming Mars (met insert en dual layered player boards) verkocht en met de opbrengst (plus een een beetje extra) The Bloody Inn, Tiny Epic Dinosaurs en Dune: Imperium besteld.
Maar waarom? TFM is toch al een All time classic?
Old 02-09-2021, 15:53   #2073   link
Cakeman
the cake is a lie

Cakeman's Avatar

Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
Maar waarom? TFM is toch al een All time classic?
Ik speel alleen solo, dus ik kan me alleen uitspreken over de solo mode. Maar goed, ook onder de solo games wordt TFM algemeen gezien als een must have beschouwd. Staat al jaren in de top 3 van de jaarlijkse 1 Player Guild verkiezing op BGG. Wanneer iemand zegt dat hij nieuw is in de wereld van solo gaming en wat tips vraagt zijn de antwoorden altijd Spirit Island, Mage Knight, Arkham Horror en Terraforming Mars. Om die redenen (en omdat ik het thema wel cool vind) heb ik dat spel een tijd terug gekocht. Het is echt niks voor mij. Een redelijk groot deel van de kaarten is compleet nutteloos in de solo mode. Het gebeurt al eens in sommige spellen dat wanneer je verliest je het gevoel hebt dat je niet echt iets verkeerd gedaan hebt, maar dat je gewoon pech had met de kaarten. Bij TFM had ik dat wanneer ik verloor en wanneer ik won. Verliezen was frustreren, want stomme kaarten. Winnen gaf geen voldoening, want gewoon geluk met de kaarten.

Soit, dat is mijn mening. Gezien de gigantische populariteit bij (solo) gamers zal het ongetwijfeld een goed spel zijn, maar het is gewoon niets voor mij.
Old 11-09-2021, 07:44   #2074   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Ugh, voor het eerst afgezet geweest op de facebookgroep van tweedehandsspellen. De railroad ink versie die ik kocht bleek niet de collector edition zoals aangegeven maar de 30 euro goedkopere urban planner editie te zijn. Ik had haar aangesproken op facebook met de optie dat ze gewoon een paar dingen vergeten meesturen was waarop ze doodleuk antwoorde dat ze die niet had. En na het uitleggen dat ze dus niet helemaal eerlijk was is het nu doodse stilte.
Old 13-09-2021, 09:59   #2075   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Old 18-09-2021, 12:36   #2076   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Marvel Champions

Mijzelf altijd voorgenomen om niet in de val van twee LCGs tegelijk te trappen, maar op 2dehands mooie set aan goeie prijs gezien en dan toch maar gezwicht.

Lijkt vooral leuk spel om solo te spelen als je eens een uurtje tijd hebt; Arkham LCG opzetten is toch altijd een ganse avond.

Gisteren eens het tutorial gevecht gedaan met Spiderman en Cap Marvel tegen Rhino, en extreem makkelijk gewonnen. Als ik dat vergelijk met de tutorial van Arkham
Wat is nu de logische volgende stap? Zelfde duo tegen Klaw?
En wat doe je als je de core scenario's gespeeld hebt? Random Heroes tegen villains spelen? Of is er een soort van ideale volgorde?
Old 18-09-2021, 12:39   #2077   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Oja, en wat ik tot nu toe beetje jammer vind: de weinig verhaal elementen die het spel heeft zitten eigenlijk in het encounter deck (allerlei side schemes, de nemesis,..) maar ik trok geen enkele van die kaarten dus dan heb je na het winnen van het scenario het gevoel dat je maar een halve beleving hebt gehad.

Edit: een een vraagje: hoe stockeren jullie je player cards: per deck of per aspect kleur?

Last edited by ExReey; 18-09-2021 at 12:52.
Old 18-09-2021, 16:43   #2078   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Logische stap is idd met hetzelfde duo andere villains proberen. Welke hero packs/villains zitten er nog bij? Je kan altijd eens met andere aspecten experimenteren om een gevoel te krijgen hoe dat speelt. Black Panther is nog plezant om te spelen, maar het duurt wel even voor hij klaar is om kletsen uit te delen. Iron Man valt zowat in dezelfde categorie en is ook plezant om te spelen.

Het verhaal element is iets wat compleet ontbreekt in MC. Dus vergelijk het zeker niet met AH, want dan gaat het een serieuze teleurstelling worden. Kaarten zitten bij ons gesorteerd per aspect/type/naam (alfabetisch).
Old 21-09-2021, 10:43   #2079   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Alles behalve Mad Titan box en Venom.

Ben nu de core villains eens aan't doen met Ironman en Black Panther.
Spel is best wel leuk
Minder serieus en diep dan Arkham, maar speelt vlotjes weg.

Andere vraag: waar vind je ergens goedkope generic inserts die in de core box en de expansions passen? Nu steken al mijn kaarten in de doosjes van de sleeves.
Old 21-09-2021, 20:26   #2080   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

laserox of eraptor.

https://e-raptor.pl/en_US/p/e-Raptor...Box-29x29/1384

https://laserox.net/Champions-Chest-insert

https://www.facebook.com/saimlab

Fidoh vond het te lang

Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Thread Tools

Posting Rules