Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 19-05-2022, 22:11   #3101   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jaak View Post
Mijn woon-werk of als ik naar de winkel ga 100%. Sowieso omdat het plezanter is.
Hoeveel pk is uw elektromotor dan? Efkes met een 530e gereden maar puur elektrisch was dat toch niks boven de 50-60 per uur. Die wagens zijn ook niet gemaakt om 95% van hun leven enkel elektrisch te rijden he.

Hybride rijders die quasi altijd puur elektrisch rijden zijn toch eerder de uitzondering volgens mij.

Ik heb trouwens zowel een EV als een benzinewagen en die laatste heeft nog geen 500km gereden sinds onze EV er is. Dus het voordeel-argument is bij mij duidelijk skireis wel gedaan met een ruime hybrid van een kameraad omdat we niet veel tijd hadden maar road-trip deze zomer met het gezin wordt sowieso de EV. Buiten autonomie voor heel lange ritten ken ik persoonlijk geen enkel nadeel. Wel een oprit + 7,3kwh laadpaal voor de deur hier.

Last edited by ]as]e; 19-05-2022 at 22:15.
]as]e is offline   Reply With Quote
Old 19-05-2022, 22:26   #3102   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Ik zie die hybride ook niet echt puur elektrisch, eerder om de benzine motor te ondersteunen en dat is al fijn op zich. Trouwens, xc40 past helemaal niet in budget. Berekening gekregen en is echt ferm verschil. De q4 wel maar enkel in basic uitvoering en voor de rest niks interessant meer gevonden. Ben echt gekloot door timing, moet absoluut nu bestellen terwijl ik weet dat er eind deze zomer een nieuwe car policy komt waar veel meer keuze zal zijn qua ev…maar ik mag niet wachten en moet per se nu al nieuwe bestellen. Die hr bij ons… afin, is anderzijds luxeprobleem als je een auto van 50K mag ‘kiezen’ ook. Is nu trouwens leasing op vijf jaar dus zal in 2027 nog eens komen zagen.

Heel wat youtube reviews van de Arteon bekeken. Unaniem quasi dat comfort top is, heel goeie zetels, deftig entertainment systeem, knappe looks voor een vw, enorm ruim, best leuke motor die hybride en stil binnenin. Prima sales voituurke denk ik dan.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 19-05-2022, 22:41   #3103   link
Jack Carver
white male hetero unicorn

Jack Carver's Avatar

2028
Jack Carver is online now   Reply With Quote
Old 20-05-2022, 07:01   #3104   link
Jaak
dubbelaccount van peephol

Jaak's Avatar

Quote:
Originally Posted by ]as]e View Post
Hoeveel pk is uw elektromotor dan? Efkes met een 530e gereden maar puur elektrisch was dat toch niks boven de 50-60 per uur. Die wagens zijn ook niet gemaakt om 95% van hun leven enkel elektrisch te rijden he.
Geen idee, ben noch autokenner noch liefhebber. Ik weet wel dat ik ergens 250pk heb zien staan, maar geen idee of dat de elektromotor is of gecombineerd.
De mijne is gelimiteerd op 140km/u elektrisch, spreekt voor zich dat die dan na 20-tal kilometer leeg is ipv 48. Brusselse Ring is maar 100km/u (als ge dat al haalt), dus ik raak toch makkelijk op mijn elektromotor 't werk waar ik hem dan oplaad waardoor ik ook puur elektrisch thuisgeraak alwaar ik mezelf elke avond in slaap huil.
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2022, 07:09   #3105   link
Nike123
bot by bavo

sterkte jaak
Nike123 is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2022, 07:12   #3106   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Quote:
Originally Posted by lapino View Post
Is nu trouwens leasing op vijf jaar dus zal in 2027 nog eens komen zagen.
5 jaar, en voor sales, is wel lang ja. In dat opzicht zou de Arteon dan toch veilger zijn qua keuze. Simpelweg omdat dat type auto's op hun piek zitten qua prestaties en prijs/kwaliteit.

Als je moet gaan voor een EV uit middensegment kan je uwel ergeren binnen paar jaar als er veel betere EV's gaan zijn, is zoals bij smartphones Of pedelec...
acku is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2022, 08:54   #3107   link
Jack Carver

Jack Carver's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jaak View Post
Geen idee, ben noch autokenner noch liefhebber. Ik weet wel dat ik ergens 250pk heb zien staan, maar geen idee of dat de elektromotor is of gecombineerd.
De mijne is gelimiteerd op 140km/u elektrisch, spreekt voor zich dat die dan na 20-tal kilometer leeg is ipv 48. Brusselse Ring is maar 100km/u (als ge dat al haalt), dus ik raak toch makkelijk op mijn elektromotor 't werk waar ik hem dan oplaad waardoor ik ook puur elektrisch thuisgeraak alwaar ik mezelf elke avond in slaap huil.
Is dat daar eig wel voor gemaakt?

Bespaart ge niet meer door gewoon in gemengd gebruik ecologisch te rijden?

(dus ipv 40km puur electrisch en daarna full benzine) uw range pakweg 70km verlengen door combi te rijden?

Enfin, theoretisch gezien as u afstand kort genoeg is vebruikt ge 0 benzine, en zal dat altijd voordeliger zijn he, maar komt dan bv de levensduur ten goede?
Old 20-05-2022, 09:20   #3108   link
Dorpsidioot
Senior Member

Dorpsidioot's Avatar

Quote:
Originally Posted by acku View Post
5 jaar, en voor sales, is wel lang ja. In dat opzicht zou de Arteon dan toch veilger zijn qua keuze. Simpelweg omdat dat type auto's op hun piek zitten qua prestaties en prijs/kwaliteit.

Als je moet gaan voor een EV uit middensegment kan je uwel ergeren binnen paar jaar als er veel betere EV's gaan zijn, is zoals bij smartphones Of pedelec...
Je moet ook wel zien dat het echt niet fair is van zijn bedrijf dat ze ineens zijn budget verlaagd hebben. Daarom dat het altijd gevaarlijk is om budgetten van leasing te hebben als een bijlage tot uw contract, want dan kan dat unilateraal aangepast worden. Ik heb in mijn contract laten zetten destijds een wagen van merk x van dat type of gelijkwaardig minimaal. Met mogelijkheid tot opwaardering volgens prestatieverloning etc.

Maar ik zou wel geen ICE of PHEV nemen, nooit meer. En ja ik ben al 5x op vakantie geweest met mijn model 3, en geen ENKELE miserie ondervonden. Kan thuis opladen, maar deed dat in het eerste jaar gewoon op een 1 fasige 12A max lader(max 2.3 kW), wat meer dan genoeg is om 's nachts gewoon 200 km weer bij te laden. En had ik meer nodig, dan waren er hier superchargers(non tesla zelfs ook) genoeg in de buurt. Het is maar wat je er van maakt, ik wil niet meer terug (en ik ben een petrolhead)
Dorpsidioot is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2022, 09:23   #3109   link
Screamer
Senior Member

Screamer's Avatar

Ook aan het kijken voor nieuwe leasewagen. Keuze uit BMW, Audi, VW, Skoda, Polestar, Volvo en Tesla. Voornamelijk elektrisch. Hybride mogelijks niet meer mogelijk.

Voorlopig aan het kijken voor IX3 ("basisversie" met enkele opties), XC40 (single motor volledig uitgerust) of Polestar 2 (single motor LR met "alle" opties). VW, Audi, Skoda spreekt me op eerste zicht minder aan.
Testritten aan het inplannen.
Screamer is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2022, 09:31   #3110   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Die testritten en onderzoeksuren en het nadenken over jullie auto, valt dat binnen de werkuren?
Old 20-05-2022, 09:38   #3111   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

Uiteraard!

Hier zal het waarschijnlijk de skoda (enyaq) worden, ik heb normaal eentje gevonden in NL dat snel beschikbaar zal zijn zodat ik geen jaar of langer moet wachten.
frenzal is online now   Reply With Quote
Old 20-05-2022, 09:53   #3112   link
eXeTeR
The Tuner

eXeTeR's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dorpsidioot View Post

"mijn model 3"

"ik ben een petrolhead"
Old 20-05-2022, 10:13   #3113   link
Dorpsidioot
Senior Member

Dorpsidioot's Avatar

Quote:
Originally Posted by eXeTeR View Post
Doe minstens 3-4 trackdays per jaar. Heb Spa, Estoril, Mettet, Zolder, Croix reeds gedaan, eerst met BMW M6 reeks, nu met BMW M3 CS. Ik doe classic rallye's met mercedes SL 500 en dat heeft allemaal zijn charme en is super leuk.

Daar heeft dat zin, daar is dat leuk, maar ik heb even veel plezier in mijn Model 3 en ja dat is lastig voor sommigen om te beseffen, maar weet dat dit de toekomst is. Check Chris Harris zijn film even over Porsche zijn nieuwste Cayman prototype...full electric en hij zegt zelf: het is gewoon briljant.
Old 20-05-2022, 10:13   #3114   link
Boemenenoekinzoe
Senior Member

Boemenenoekinzoe's Avatar

Quote:
Originally Posted by Screamer View Post
Ook aan het kijken voor nieuwe leasewagen. Keuze uit BMW, Audi, VW, Skoda, Polestar, Volvo en Tesla. Voornamelijk elektrisch. Hybride mogelijks niet meer mogelijk.

Voorlopig aan het kijken voor IX3 ("basisversie" met enkele opties), XC40 (single motor volledig uitgerust) of Polestar 2 (single motor LR met "alle" opties). VW, Audi, Skoda spreekt me op eerste zicht minder aan.
Testritten aan het inplannen.
Wel rekening houden met het feit dat een iX3 basis versie al een gigantische lijst opties heeft.
Old 20-05-2022, 10:21   #3115   link
Screamer
Senior Member

Screamer's Avatar

Quote:
Originally Posted by Boemenenoekinzoe View Post
Wel rekening houden met het feit dat een iX3 basis versie al een gigantische lijst opties heeft.
Dat weet ik, daarom dat het ook tussen "" staat.
Screamer is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2022, 10:28   #3116   link
eXeTeR
The Tuner

eXeTeR's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dorpsidioot View Post
Doe minstens 3-4 trackdays per jaar. Heb Spa, Estoril, Mettet, Zolder, Croix reeds gedaan, eerst met BMW M6 reeks, nu met BMW M3 CS. Ik doe classic rallye's met mercedes SL 500 en dat heeft allemaal zijn charme en is super leuk.

Daar heeft dat zin, daar is dat leuk, maar ik heb even veel plezier in mijn Model 3 en ja dat is lastig voor sommigen om te beseffen, maar weet dat dit de toekomst is. Check Chris Harris zijn film even over Porsche zijn nieuwste Cayman prototype...full electric en hij zegt zelf: het is gewoon briljant.
wait? Duron?

Also, als Petrolhead heb ik die video uiteraard bij launch al gezien, en lol... comparing die GT4 1000HP met nen model 3 is wel beetje

Mijn broer werkt hier in Aartselaar bij Tesla, maar sorry, die Model 3 mag dan wel snel zijn (en Musk ne wijze peet met een cool bedrijf), en toffe features hebben, maar binnenin dat voertuig is dat écht zielloos & waardeloos afgewerkt...

Nu goed, dat is maar mijn mening
Old 20-05-2022, 10:42   #3117   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

Dan heb ik uw broer recent ontmoet tijdens mijn proefrit met de model Y Akkoord over zielloos interieur, de nepleer en stuur voelde ook heel cheap aan. Maar wel een raket.
frenzal is online now   Reply With Quote
Old 20-05-2022, 10:46   #3118   link
Dorpsidioot
Senior Member

Dorpsidioot's Avatar

Quote:
Originally Posted by eXeTeR View Post
wait? Duron?

Also, als Petrolhead heb ik die video uiteraard bij launch al gezien, en lol... comparing die GT4 1000HP met nen model 3 is wel beetje

Mijn broer werkt hier in Aartselaar bij Tesla, maar sorry, die Model 3 mag dan wel snel zijn (en Musk ne wijze peet met een cool bedrijf), en toffe features hebben, maar binnenin dat voertuig is dat écht zielloos & waardeloos afgewerkt...

Nu goed, dat is maar mijn mening
Klopt van de afwerking, maar daar is het mij minder om te doen, eerlijk gezegd. Hij rijdt goed, is heel betrouwbaar(lol mijn vorige 2 BMW's waren om te HUILEN) en alles werkt gewoon heel erg goed. En qua technologie zitten die lichtjaren vooruit tov alles wat BMW/VW/AUDI/Mercedes qua UI doen. Plus 1 groot voordeel: weinig opties. Want ik word horendol van die optielijsten bij de duitsers. Niks standaard, alles bijbetalen, zelfs voor de meest idioten zaken.
Old 20-05-2022, 11:29   #3119   link
A-star
Hardcore Father

A-star's Avatar

Ik ben gegaan voor een Hyundai Ioniq 5. Balance RDW versie.
Testrit was goed.
Reageert direct als je gas geeft. 1 pedal driving is wel ff aanpassen.
kan niet wachten tot als ik hem heb.
Levering voorzien Juni/Juli volgend jaar.

Ondertussen verder rijden met inloop wagen: Nieuwe Toyota Corolla Touring SportsDynamic, met het businesspack.
Zelf niet gekozen voor die wagen, maar rijd goed.
Alleen is dat een verkapte hybride die je niet moet opladen.
Maakt ook vrij veel lawaai als je ermee optrekt.
Maar hey, moet het niet zelf betalen.
A-star is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2022, 11:34   #3120   link
Jack Carver

Jack Carver's Avatar

Quote:
Originally Posted by A-star View Post
Ondertussen verder rijden met inloop wagen: Nieuwe Toyota Corolla Touring SportsDynamic, met het businesspack.
Zelf niet gekozen voor die wagen, maar rijd goed.
Alleen is dat een verkapte hybride die je niet moet opladen.
Maakt ook vrij veel lawaai als je ermee optrekt.
Maar hey, moet het niet zelf betalen.
heb die als leasing

enige nadeel daaraan vind ik de 35l? benzinetank.

op autostrade is dat vebruik echter toch nog steeds vrij 'hoog' (alz niet voor benzine, maar niet lager dan een goeie Diesel met grotere tank, 4,8L dus) waar u range ook maar 700km is en ge dus wel nog veel moet gaan tanken.

in file en stadsverkeer doet de kleine batterij wel meer maar voor lange ritten/vakantie dus niet.

Verder wel een fijne wagen

Edit: officieel wel 43l.
Bizar dat de computer dan een bereik van 50km aangeeft als ik maar 30L kan bijtanken.
Dan zit daar meer dan 100km foutmarge op

Last edited by Jack Carver; 20-05-2022 at 11:38.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules