Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 25-05-2022, 13:10   #3201   link
Jack Carver
white male hetero unicorn

Jack Carver's Avatar

Wie heeft er eig last van dat er zoveel overprijsde nutteloze opties op salariswagens verkocht worden?

Toch alleen maar goed voor de economie en voor de 2e handsmarkt dus wie heeft daar nu last van?

Vroeger had je nog de dure motorisaties en overdreven pk's maar das sinds di rupo al volledig weg. (Hybride maakt dit zelfs goed)

En ook electrificatie zal vlotter gaan via bedrijfswagens.

Ist eerlijk? wss niet, maar goed elk land zal wel priveleges hebben om bepaalde profielen in de watten te leggen.
Jack Carver is online now   Reply With Quote
Old 25-05-2022, 13:23   #3202   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Het is inderdaad wel een onnozel systee. Ik heb collega’s die 5km van werk wonen en een bedrijfswagen ‘moeten’ nemen terwijl ze nooit op de baan moeten voor werk. In mijn geval is dat anders, ik heb die auto nodig om mijn job te doen. Is dus niet altijd puur een deel van loon. Want als dat zo zou zijn, heb ik al meer afslag dan opslag gehad

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 25-05-2022, 13:47   #3203   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jack Carver View Post
Wie heeft er eig last van dat er zoveel overprijsde nutteloze opties op salariswagens verkocht worden?
dacia chauffeurs
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 25-05-2022, 15:35   #3204   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Quote:
Originally Posted by Wannes. View Post
Dat is het punt niet. Het zijn meestal salariswagens, geen bedrijfswagens. Het is puur deel van het loon
Dat bedoelde ik nochtans wel.

wannes pls
Old 25-05-2022, 15:41   #3205   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Quote:
Originally Posted by Wannes. View Post
Maar hier is dat op z'n belgisch compleet uit de hand gelopen, en het zaakje terugdraaien is politieke zelfmoord.
Is dat eigenlijk wel zo? Ik heb eens snel opgezocht en er zijn naar schatting een half miljoen salariswagens. Gaat dat het resultaat van de verkiezingen bepalen?
Ik kan mij niet voorstellen dat het volk dat geen bedrijfswagen heeft gaat protesteren tegen een afschaffing?

Soit er zijn ook wel alternatieven, zoals het mobiliteitsbudget. Ik ga dat iig geval bekijken als ik binnen een half jaar moet een nieuwe wagen moet kiezen.
Talos is offline   Reply With Quote
Old 25-05-2022, 15:49   #3206   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Quote:
Originally Posted by Talos View Post
Is dat eigenlijk wel zo? Ik heb eens snel opgezocht en er zijn naar schatting een half miljoen salariswagens. Gaat dat het resultaat van de verkiezingen bepalen?
Ik kan mij niet voorstellen dat het volk dat geen bedrijfswagen heeft gaat protesteren tegen een afschaffing?
Goh, ik herinner me zo een debat met Kristof Calvo dat samenviel met een einde van een politieke carriere.
acku is offline   Reply With Quote
Old 25-05-2022, 16:27   #3207   link
Wannes.
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Potenza View Post
Dat bedoelde ik nochtans wel.

wannes pls
jama zeit keer duidelijk

Quote:
Een half miljoen is niet niet weinig he. Veel van die auto's zitten ook nog in gezinnen, dus dat gaat al rap naar een 800k stemgerechtigden die daar een sterke mening over hebben.
En het is miljardensubsidie naar de autoindustrie toe + alle toeleveranciers, dus dat zijn ook nog eens hoop organisaties met veel geld en invloed

rustig afbrokkelen over een lange periode, veel meer zit er niet in vrees ik
Wannes. is offline   Reply With Quote
Old 25-05-2022, 16:56   #3208   link
Jack Carver

Jack Carver's Avatar

Tja als je kiest voor een bepaalde carriere en waar de nodige opofferingen voor maakt is de verloning nu eenmaal toch 1 van de motivaties om dat te doen. (Buiten leraars, das een roeping)

Als nu morgen van de ene dag op de andere daar een groot stuk van wegvalt lijkt het mij evident dat veel mensen dat niet zo grappig vinden.

Soit mij maakt het weinig uit gezien ik 30k kms voor het werk doe en mss 5k prive, dus als ze mij de kost van de sw brutto zouden bijgeven en mij deftige km vergoeding zouden geven voor de rest zou k mij daar ook nen schone occasie van kunnen kopen en nog meer overhouden om leuke dingen te geven dus ze doen maar.
Old 25-05-2022, 18:23   #3209   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

amai ja, al die opofferingen van die arme IT'ers.
Old 25-05-2022, 18:45   #3210   link
Jack Carver

Jack Carver's Avatar

Idd easy peazy diplomas die iedereen kan halen
Raar dat ze er zoveel zoeken feitelijk
Want plezant dat dat ongetwijfeld is ganser dagen liggen coden en shit krijgen wat er niet werkt

Enja werken in de zorg en t onderwijs is ook niet niks
Old 25-05-2022, 19:37   #3211   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

over welke opofferingen hebt ge het juist
Old 25-05-2022, 22:02   #3212   link
Jack Carver

Jack Carver's Avatar

Quote:
Originally Posted by ]as]e View Post
over welke opofferingen hebt ge het juist
Gij zou dezelfe keuzes gemaakt hebben tussen u 16 en nu als u verwachte inkomsten 500 - 800 euro per maand lager zouden zijn dan nu?

Ik zeker niet. Ik zou gewoon op mijn 18 gaan werken zijn en nooit mijn oudere een kot laten betalen hebben

Ergens vind ik dat ook wel jammer want veel mensen vonden studeren oprecht leuk en deden dat oprecht uit intereste. Anderzijds zijn dat ook niet altijd de types die goed aarden in het bedrijfsleven.

En uiteraard besef Ik ook wel dat de keuzes die je maakt maar een kleine invloed hebben. Aangeboren talent en kansen van thuis spelen een veel grotere rol. Maar willen we echt naar een maatschappij gaan waar dat verschil door een overheid wordt weggewerkt ? Ik allesinds niet.

Al gaat het hier niet echt over iets wegwerken, eerder subsidieren van het omgekeerde. Maar het is er nu wel en heeft een enorme impact op gemiddelde inkomens hun gezinsbudget. Ligt idd politiek enorm gevoelig dat nu gaan aan te pakken.
Old 25-05-2022, 22:18   #3213   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

we zitten wss sinds onze 16e of vroeger op forum, de kans om niet it-er te worden is klein
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 25-05-2022, 22:56   #3214   link
Ja-Rune
Eigenaar, he/they/cis

Ja-Rune's Avatar

Het kan wel!

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
Ja-Rune is offline   Reply With Quote
Old 26-05-2022, 07:10   #3215   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Quote:
Originally Posted by Jack Carver View Post
Gij zou dezelfe keuzes gemaakt hebben tussen u 16 en nu als u verwachte inkomsten 500 - 800 euro per maand lager zouden zijn dan nu?

Ik zeker niet. Ik zou gewoon op mijn 18 gaan werken zijn en nooit mijn oudere een kot laten betalen hebben

Ergens vind ik dat ook wel jammer want veel mensen vonden studeren oprecht leuk en deden dat oprecht uit intereste. Anderzijds zijn dat ook niet altijd de types die goed aarden in het bedrijfsleven.

En uiteraard besef Ik ook wel dat de keuzes die je maakt maar een kleine invloed hebben. Aangeboren talent en kansen van thuis spelen een veel grotere rol. Maar willen we echt naar een maatschappij gaan waar dat verschil door een overheid wordt weggewerkt ? Ik allesinds niet.

Al gaat het hier niet echt over iets wegwerken, eerder subsidieren van het omgekeerde. Maar het is er nu wel en heeft een enorme impact op gemiddelde inkomens hun gezinsbudget. Ligt idd politiek enorm gevoelig dat nu gaan aan te pakken.
Maar als de spoorvakbonden om dezelfde reden staken zijn dat plots luie profiteurs.

Los daarvan denk ik niet dat het een goed idee is om je beleid af te stemmen op mensen die levenskeuzes maken op basis van of ze nen otto bij hun job krijgen of niet. Geef zo'n mensen een schouderklopje en ga verder met de orde van de dag.

Last edited by Jonah; 26-05-2022 at 07:20.
Jonah is offline   Reply With Quote
Old 26-05-2022, 09:51   #3216   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Hoe zit het eigenlijk met de demografie van ons forum? Hoeveel % werkt er echt in de IT? In boekhouding? Recht? Politiek? Onderwijs? Dokwerkers? Gezondsheidszorg?

Heeft acku daar nog geen statistieken van?
Lacroix is offline   Reply With Quote
Old 26-05-2022, 09:55   #3217   link
Jaak
dubbelaccount van peephol

Jaak's Avatar

Denk dat dit forum wel tools heeft om peilingen te houden

Edit: not sure tho
Kan iemand bevestigen of ontkennen?
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 26-05-2022, 09:58   #3218   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

ALLE POLLS WORDEN VERVALST
Old 14-06-2022, 14:01   #3219   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

op portal.eneco-emobility.com mijn gewenst tarief voor thuisladen per kwh van 30 cent naar 50 cent gewijzigd onlangs, zonder verdere commentaar.
Ik zie op de afrekening deze maand dat ze dat ookgewoon betalen, zonder verdere commentaar. Allez goed dan zeker?
Old 14-06-2022, 14:55   #3220   link
piotke
Senior Member

Sinds juni is het 0.446 €/kWh bij ons. De voorgaande maanden was het 0.388 €/kWh.
piotke is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules