Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 18-10-2008, 13:51   #121   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

wetgevende macht, eh, niet uitvoerend...

Voor de rest is dat "mazijdoendadook" verhaal wel een opening naar alle argumenten die zij naar voor brengen om dat te doen. Een heel goed argument is dat het niet kan dat je door het geven van een uitvoerend mandaat aan bepaalde mensen, de rechten van minderheden in gevaar brengt.
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much — everything — in a flash — before we fall back again into our agreeable somnolence.

Last edited by ran; 18-10-2008 at 13:55.
ran is offline   Reply With Quote
Old 18-10-2008, 13:55   #122   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Al hielden ze de foyer open: zijn ze al eens uit het parlement geflikkerd?

En komaan, wat heeft dit in hemelsnaam met "uitvoerende mandaten" te maken?
Jonah is offline   Reply With Quote
Old 18-10-2008, 13:58   #123   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Nee, maar het wordt hen op een "grote-mensenmanier" niet toegestaan om de gemeentelijke pannekoekenbak te organiseren. Met veel flegma, en weinig kans op tegenspraak.

En was er eens geen opstootje in het parlement met Dewinter, Annemans en Van Hecke in de hoofdrol?
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much — everything — in a flash — before we fall back again into our agreeable somnolence.
Old 18-10-2008, 14:31   #124   link
starman
heeft een onfris idee

Quote:
Knights of the Ku Klux Klan
In 1974, David Duke founded the Louisiana-based Knights of the Ku Klux Klan, a Ku Klux Klan group, shortly after graduating from LSU. He first received broad public attention during this time, as he successfully marketed himself in the mid-1970s as a new brand of Klansman — well-groomed, engaged, and professional. Duke also reformed the organization, promoting nonviolence and legality, and, for the first time in the Klan's history, women were accepted as equal members and Catholics were encouraged to apply for membership.[34]
Keer dien David Duke opgezocht zie.
Zeg nog eens dat banden met David Duke erger zijn dan banden met Hamas.
starman is offline   Reply With Quote
Old 18-10-2008, 14:56   #125   link
The_Imagizer
Knuffelbeer

The_Imagizer's Avatar

Seriously?
Old 18-10-2008, 15:43   #126   link
Vrieskou
Greven

Vrieskou's Avatar

Quote:
Originally Posted by starman View Post
Keer dien David Duke opgezocht zie.
Zeg nog eens dat banden met David Duke erger zijn dan banden met Hamas.
Als ik de NSDAP heropricht, met dezelfde waarden etc. maar nu gewoon zeg dat we de Joden e.d nog steeds verachten en minderwaardig beschouwen, maar dat we wel zullen proberen ze niet meer af te slachten - maakt mij dat dan minder erg ofzo?

Quote:
PEEPHOLE druuuuuuuuuuugs toxic epo wtfBBQ kmoekakn editen lijpoog pur pijpegale
Vrieskou is offline   Reply With Quote
Old 18-10-2008, 16:10   #127   link
starman
heeft een onfris idee

Ik kijk nog steeds liever naar daden dan naar woorden.

Hoeveel doden heeft de KKK op zijn naam staan? Hoeveel Hamas? En als we dan het nog eens bekijken in een relevante tijdsperiode, neem de laatste 20 jaar, dan wordt het idd, zoals Ran zegt, helemaal te gek voor woorden om de huideige hamas te beginnen vergelijken met de huidige KKK.
Enkel dat Ran waarschijnlijk de machteloze, versplinterde KKK als een groter kwaad aanziet dan een 'vrijheidsbeweging' die als primair doel heeft een volledige natie weg te vegen, alle middelen toegelaten.

Een hond mag naar een kind blaffen zoveel ie wilt, zolang ie et niet bijt, wordt ie niet afgemaakt hé?

Of ga je mij wijsmaken dat je liever hebt dat ik een waalse pizzahut binnenstap en mezelf opblaas in de strijd voor vlaamse onafhankelijkheid (minder foute ideologie maar zwaardere middelen met veel effect) dan dat ik lig te verkondigen dat alle walen kakkerlakken zijn? (foutere ideologie, weinig effect van middelen)

(fyi, ik zal/doe/denk geen van beide)
Old 18-10-2008, 16:13   #128   link
radje
wadist

radje's Avatar

KKK is tegenwoordig héél zielig. Het is vooral lijk een paar groepen in de zuidelijke staten van Amerika, een man of 15-20 die voor een gebouw wat neo nazi gezever aant verkondigen zijn en met aan de andere kant een 800 of 900 tegenbetogers. Alsof die ooit nog in macht vergroten.

Hamas is on the other hand niet zo klein en ik twijfel of er ooit wat mensen gaan tegenbetogen als die mannen op straat komen. Je bent een held als je dan langer dan 10 seconden leeft

Het gedachtegoed van de KKK is gruwelijk maar dat van Hamas ook. En moet keer raden wie het meeste macht en "manschappen" heeft?

y'all motherfuckers are crazy

Last edited by radje; 18-10-2008 at 16:18.
radje is offline   Reply With Quote
Old 18-10-2008, 16:19   #129   link
Bregt
Senior Member

Bregt's Avatar

Wanneer starman zegt dat hij Duke heeft opgezocht, wil dat vooral zeggen dat hij niet bepaald een notie heeft van wat kritisch opzoekingswerk inhoudt.

Enig historische bewustzijn is hem ook vreemd. Op de Wikipedia van Duke kun je mooi volgen hoe hij gezocht heeft naar een paragraaf waar er niet expliciet naar antisemitisme, xenofobie of Nazisme werd verwezen. Dat er wél nog naar zijn lidmaatschap van de KKK wordt verwezen (in een leidende functie), vindt starman blijkbaar helemaal niet zo erg.

Triestige drol.
Bregt is offline   Reply With Quote
Old 18-10-2008, 16:27   #130   link
starman
heeft een onfris idee

Ik heb vooral gezocht naar een passage hoeveel doden er op zijn naam stonden en vond er geen. Wat het gedachtengoed van de KKK betreft, moest ik 'the obvious' nog eens herhalen?

Zal ik mijn post eens aanpassen ?

Vooraleer over David Duke te kunnen spreken zal ik eerst even de feiten uit de doeken doen. David Duke is geboren op de aarde, zoals zijn naam doet vermoeden was hij een mens. Niet zomaar een mens, hij is een volwassen mens. Niet zomaar een volwassen mens, hij is een volwassen man. Een volwassen man bij de KKK. Dat is David Duke. De KKK, vooraleer ik hiernaar mag verwijzen even vlug enkele feiten over de KKK. De KKK bevat drie letters. Dit is een anagram. Dit anagram staat voor drie woorden beginnend met een K. Het eerste woord is Klu. Het tweede woord is Klux. Zo komen we al aan 2 K's. Klan is het derde woord waarmee we het anagram vervolledigd hebben....

Hoef ik doorgaan met pointing out the obvious of volstaat het?

Dat jij mij anders triestige drol noemt getuigt meer van je respect voor de medemens. Dit is maar een idiote forumdiscussie en nog kan je jezelf niet weerhouden van te schelden.
Old 18-10-2008, 17:06   #131   link
Bregt
Senior Member

Bregt's Avatar

Quote:
Dat jij mij anders triestige drol noemt getuigt meer van je respect voor de medemens. Dit is maar een idiote forumdiscussie en nog kan je jezelf niet weerhouden van te schelden.
Consequent blijven. Het is een idiote forumdiscussie waar je mijn 'respect voor de medemens' eveneens niet uit kunt aflezen, of het is dat niet.

Ik weet trouwens niet welke misdaden jij anagrammen toeschrijft, maar er zijn wel ergere dingen aan de KKK waar je wel erg makkelijk over gaat wanneer je lidmaatschap niet zo erg vindt. 'Duke is enkel maar lid van de KKK, zo erg is dat niet!' was de boodschap. Dan vergeet je nu eenmaal welke geschiedenis die organisatie met zich meedraagt en waar Duke zich bij aansluit.
Bregt is offline   Reply With Quote
Old 18-10-2008, 17:17   #132   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

starman kronkelt zich overal onderuit. Hij is intelligent genoeg om nooit of te nimmer zichzelf en zijn eigen ideologie in vraag te moeten stellen. Heel dramatisch...
Old 18-10-2008, 17:37   #133   link
Fieldy
Rispel Raspel

Fieldy's Avatar

Tijd om uw nazi pic boven te halen Ran.
Fieldy is online now   Reply With Quote
Old 18-10-2008, 17:42   #134   link
starman
heeft een onfris idee

Quote:
Consequent blijven. Het is een idiote forumdiscussie waar je mijn 'respect voor de medemens' eveneens niet uit kunt aflezen, of het is dat niet.
Waar zit de inconsequentie? Uit het gedrag van iemand kan je altijd iets aflezen. In dit geval dat jij al vlug mensen met een andere opinie begint uit te schijten. Dit staat volledig los van het feit of dit een idiote forumdiscussie is of niet.

Quote:
starman kronkelt zich overal onderuit. Hij is intelligent genoeg om nooit of te nimmer zichzelf en zijn eigen ideologie in vraag te moeten stellen. Heel dramatisch...
Ik heb amper een eigen ideologie. Ik geloof enkel zwaar in de vrijheid van meningsuiting en een zo klein mogelijke interventie van de overheid.

Ik krijg dan ook het schijt van ideologische groeperingen, overheden, belangensgroepen die onder het mom van het één of het ander hoger doel denken de waarheid in pacht te hebben en andere mensen iets beletten of forceren te doen.

In dit geval een simpel debat houden aan de Ugent. Al vinde de NSV een fascistische zeikboel, zolang ze het houden bij een debat over een legaal onderwerp in een universiteit (het baken van vrijheid van meningsuiting?) is er niks fout mee.

Maar daar gaat het al 6 paginas amper over. Er wordt constant zand in de ogen gestrooid door te schermen met 'er is gevochten geweest' 'FDW had zijn stoottroepen mee'.

Als ge nog steeds niet doorhad dat dit allemaal niet gebeurd zou zijn als het debat gewoon plaats had gevonden dan vind ik dat maar dramatisch.

Het hoger stellen van een visie van één partij (NSV mag geen debat houden in een universiteitsgebouw) ten kostte van andere partijen.
Old 18-10-2008, 18:07   #135   link
Drennargh
Senior Member

Drennargh's Avatar

Quote:
Ik krijg dan ook het schijt van ideologische groeperingen, overheden, belangensgroepen die onder het mom van het één of het ander hoger doel denken de waarheid in pacht te hebben en andere mensen iets beletten of forceren te doen.
Je staat erg cynisch t.o.v. ideologische groeperingen omdat ze een doel nastreven en daarbij andere mensen hun vrijheid beknotten. Nochtans deel jij een (cynische) visie t.o.v. doelen en waarden, die zelf onderdeel is van een ideologie en door het miskennen van 'hogere doelen' heel wat mensen tegen de schenen zal schoppen. Wat maakt jouw hogere waarheid beter dan de andere, waarom mag jij hen beletten hun hogere waarheid na te streven ten voordele van jouw hogere waarheid?
Drennargh is offline   Reply With Quote
Old 18-10-2008, 18:12   #136   link
starman
heeft een onfris idee

Met al je mooie woorden vergeet je wel één detail.
Ik belet niemand iets.
Imagizer en Ran mogen zoveel mening spuien als ze willen. Ik heb nog nooit fysieke actie gebruikt om iemand van mijn opinie te overtuigen.
De bevolking mag ook stemmen op wie ze wil, als de meerderheid voor een hoger doel stemt, so be it, ik stem wel met mijn voeten.

Dit in tegenstelling tot zaken gaande van een studentenbetoging tegen een NSVdebat tot een cordon sanitaire die het mederegeren van een bepaalde partij uitsluit.
Old 18-10-2008, 18:21   #137   link
Drennargh
Senior Member

Drennargh's Avatar

Je beknot niet expliciet iemands vrijheid omdat je die macht niet bezit. Moest de regering je cynische visie delen en lachend wijzen naar allen met een 'hoger schijtdoel', het zou anders zijn. Dan nog is 'het beknotten van iemands vrijheid' slechts criterium omdat jij dat belangrijk vindt, anderen denken daar anders over. Vergeet niet dat jij evenzeer vooronderstellingen hebt als een ander, ongeacht je visie.

Die kritiek staat trouwens los van deze discussie.

Last edited by Drennargh; 18-10-2008 at 18:25.
Old 18-10-2008, 18:24   #138   link
starman
heeft een onfris idee

Quote:
Je beknot niet expliciet iemands vrijheid omdat je die macht niet bezit. Moest de regering je cynische visie delen en lachend wijzen naar allen met een 'hoger schijtdoel', het zou anders zijn.
Wat doet jou dat besluiten?
Ik zou evengoed mij kunnen aansluiten bij de stoottroepen van FDW en paar linkse betogingen uit mekaar gaan kloppen. Maar dat doe ik niet.
Old 18-10-2008, 18:31   #139   link
Drennargh
Senior Member

Drennargh's Avatar

Een regering die 'hogere doelen' erkent, ziet er anders uit dan een regering die ermee lacht en er 'het schijt van krijgt'. Maar het is niet belangrijk of je iemands vrijheid wel of niet beknot, want:
Quote:
Originally Posted by Drennargh View Post
Dan nog is 'het beknotten van iemands vrijheid' slechts criterium omdat jij dat belangrijk vindt, anderen denken daar anders over. Vergeet niet dat jij evenzeer vooronderstellingen hebt als een ander, ongeacht je visie.
Old 18-10-2008, 18:41   #140   link
Peephole
Destroyer of forums

Peephole's Avatar

Quote:
FDW had zijn stoottroepen mee.
FDW had zijn stoottroepen mee, of denkt ge dat de Luc daar voor zijn plezier stond?
Quote:
Als ge nog steeds niet doorhad dat dit allemaal niet gebeurd zou zijn als het debat gewoon plaats had gevonden dan vind ik dat maar dramatisch.
Nee, Starman. Mensen ineen slagen is altijd fout.

Maar praat anders nog wat verder de KKK goed. Behoorlijk entertainend.
Peephole is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules