Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

View Poll Results: Wie wint er?
Iraq Hussein Osama 49 76.56%
Hitlery KKKlinton 15 23.44%
Voters: 64. You may not vote on this poll

Reply

Thread Tools
Old 16-11-2008, 17:47   #1021   link
starman
heeft een onfris idee

Quote:
Ik lees alleen maar dat Obama een sterke burgerbeweging wil hebben die mee instaat voor nationale veiligheid. Waarin je natuurlijk veel kan lezen, maar het zou me toch sterk verbazen als hij er vigilante knoktroepen mee bedoeld. Er is daar infrastructuur op zowat alle vlakken die moet opgebouwd worden - op gebied van informatica, wegen, ... En daar zijn mensen voor nodig, die niet perse een militair mandaat nodig hebben. Wat hij dus volgens mij wil zeggen is dat hij minder militaire aanwezigheid wil (militaire aanwezigheid die als een rode lap op een stier werkt) een meer, noem het "positieve" betrokkenheid - geld en middelen en mankracht steken in de opbouw in plaats van alles op militaire controle te zetten. Militaire controle waarvan experts zeggen dat ze in afghanistan onmogelijk is.
Dat lees jij er dan weer in.
Hoe jullie ineens allemaal de ingeving krijgen dat een nationaal civiel veiligheidsapparaat ingezet zal worden in een steeds dodelijker Afghanistan verbaast me toch enigszins.

Lijkt het jullie niet een beetje onverantwoordelijk om die mensen daarheen te sturen gezien de risico's?
Voor wie het herinnert, de zuid-koreaanse christelijke helpers die iets gelijkaardig probeerden zijn alvast niet positief ontvangen, en dit in een minder explosief klimaat.

Als je dan met het argument afkomt, maar ok, we geven ze wel militaire bescherming, wat is dan het verschil met de huidige prt's? Die trouwens ook veel geld en mankracht inzetten in de opbouw van infrastructuur. Wat trouwens één van de basispeilers is van de strategie in Afghanistan. Maar daar kijk je gemakshalve over.

Dus in jouw ogen is obama's idee vernieuwend en rationeel. Terwijl dit eigenlijk al jarenlang geimplementeerd is.. ok..
Informeer u misschien eerst eens alvorens de naam bush gelijk te stellen met irrationeel havikken-beleid.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Provinc...nstructie_Team

Maar dan blijven we nog steeds met de nummers. Waarom heeft hij een prt nodig van 3 miljoen man sterk en 700 biljoen dollar aan budget?

Het blijft voor mij duidelijk dat hij een binnelands en geen buitenlands apparaat wil opzetten. Maar de specifieke toedracht ervan, dat blijft natte vingerwerk.
Zelf als je het louter neutraal bekijkt qua functie, dan blijft het een gigantische verspilling aan mankracht en geld.
Een agency van 700 biljoen opzetten om mogelijke toekomstige scenario's te bestrijden. Dat is inderdaad wat de US nodig heeft in zn huidige financiele onzekerheid...

(met dank aan Alegis om terug Starman als alias te kunnen gebruiken)

Last edited by starman; 16-11-2008 at 17:50.
starman is offline   Reply With Quote
Old 16-11-2008, 17:59   #1022   link
Abdallah
Senior Member

Stop keer met zagen.
Old 16-11-2008, 18:00   #1023   link
starman
heeft een onfris idee

Moe gij u nie bedreigd gaan voelen door da extreem-rechts ILT-volk?
Old 16-11-2008, 18:11   #1024   link
Abdallah
Senior Member

Old 16-11-2008, 20:38   #1025   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Quote:
Originally Posted by Radje View Post
en afkomen met "hij is het niet waard" is neit echt valid.
Het is niet dat hij het niet waard is. Tegen maanman gaan zeggen dat iedereen hem uitlacht, dat de maanlanding wel echt is, en dat hij zijn leven heeft verkwanselt aan paranoide wanen is imo ook nog steeds het juiste om te doen. Wat niet wil zeggen dat je ermee in discussie kan gaan omdat hij toch nooit zijn mening zal herzien.

Starman (dikke lol @ naamsovereenkomst, trouwens) is exact hetzelfde verhaal. Het genuanceerd verhaal dat Obama een rationeel, maar voor europa economisch ongunstig beleid gaat voeren, dat in onze ogen op eerder rechts is, en dat bijvoorbeeld tegen het homohuwelijk is, is niet genoeg. Zeggen dat Obama ondanks deze negatieve punten toch een grote stap voorwaarts betekent, dat een hervorming van de gezondheidszorg in de VS en een versterking van de middenklasse positief zijn voor een groot deel van de VS bevolking, dat hij voor het milieu en de klimaatcrisis (die voor de financiele crisis zo acuut was) duidelijk de betere keuze is, dat hij guantanamo bay gaat sluiten, dat hij het nationaal veiligheidsbeleid waar heel veel kritiek op kwam van mensenrechtenorganisaties wil hervormen, ... is allemaal niet genoeg voor starman. Het valt in dovemansoren. Want de mantra die in zijn brein vastzit is: "al die obamakikkers verafgoden obama, de vuile linkse populistische rat, maar ze zullen wel zien. Ze zullen wel zien. Obama is bedrog!"
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much — everything — in a flash — before we fall back again into our agreeable somnolence.
ran is offline   Reply With Quote
Old 16-11-2008, 21:37   #1026   link
starman
heeft een onfris idee

Moet je daar dan geen hippie-liedje bijposten of één of ander eigenwijs gedichtje?

Kzal nog eens het schema uit de doeken doen.
Starman aka Sawadee komt hier een linkje posten die Obama toont terwijl hij een onfris (RanTM) idee verkondigt. Starman post enkele gerelateerde links aan dit youtube-gebeuren en probeert eens naar de reacties te kijken.

Reacties gaande van 'hé holbewoner tot wat is vismeel?' maar weinig inhoudelijke reacties.

Als ik de weinig inhoudelijke reacties dan al probeer te weerleggen blijft het muisstil.
En dan komt Ran met bovenstaande ontroerende post op de knoppen die nog maar eens de kwestie ter hand straal negeert.

Maar ok, kzal maar mijn orgineel discussiepunt maar naast mij leggen en eens reageren. Alhoewel ik het nog steeds zou apprecieren mocht je met een reactie komen op mijn post aangaande prt's.

Welke negatieve eigenschappen noem je daar voor Obama?

Hij is te rechts in jouw ogen. Ok.. Check! Verdomd moeilijke karaktertrek dat, ik denk dat zn Michelle er hem al veel over heeft aangesproken.

Obama zijn positie omtrend Gay Marriage.. nu niet onmiddelijk een key issue.

En als 3e argument om aan te tonen dat je hem best wel kunt plaatsen kom je af met een vaag argument dat zn economisch beleid negatief zal zijn voor de EU?
Dit gebaseerd op het waarschijnlijke vermoeden dat Obama een protectionistischer beleid zal voeren wat ik toch sterk betwijfel. Ik zie hem niet meteen een nieuw Smooth-Hawley act lanceren. Zijn beleid zou daarentegen wel een snellere oplossing voor de financiële crisis kunnen betekenen. Wat dan weer positief voor de europese economie is.

Dat is het. Woot woot. Ben je daar niet té hard geweest voor hem?
Kbedoel maar.. zoiets zou mij toch ferm kwetsen..

Misschien neem jij iets teveel van je eigen mantra's in.

En om Abdallah voor te zijn.
Stop met zagen.

Edit :
Excuses Abdallah
Ik ben er nog een bijhorend plaatje aan vergeten toevoegen

En nog een filmpje!
http://www.anamericanfrontporch.com/...e-and-gas.html
Obama is going to pay my gas bill yo!

Last edited by starman; 16-11-2008 at 21:50.
Old 16-11-2008, 21:43   #1027   link
Robin
Redactie

Robin's Avatar

Kunt ge met vismeel ook bakken ofzo? Of is dat enkel voor kakkerlakken dan?
Robin is offline   Reply With Quote
Old 16-11-2008, 21:49   #1028   link
.fanny
Banned

el commandante negro. januari is nog ver weg, kameraden. er kan nog veel gebeuren.
.fanny is offline   Reply With Quote
Old 16-11-2008, 21:53   #1029   link
Abdallah
Senior Member

Quote:
Originally Posted by starman View Post
Moet je daar dan geen hippie-liedje bijposten of één of ander eigenwijs gedichtje?

Kzal nog eens het schema uit de doeken doen.
Starman aka Sawadee komt hier een linkje posten die Obama toont terwijl hij een onfris (RanTM) idee verkondigt. Starman post enkele gerelateerde links aan dit youtube-gebeuren en probeert eens naar de reacties te kijken.

Kijk lul-de-behanger, het enige wat jij hier doet is één zogenaamd onfris idee van Obama (waarvan wij noch jij een echt benul hebben waar het eigenlijk om gaat) nemen om dat dan tot in den treure te herhalen. "Zie maar! Jamaar! Kijk eens! Dien Obama! Amai! Wat hebben jullie daar op te zeggen!!" Wel, beste vriend, wij hebben daar helemaal niets op te zeggen.

Heb je met je 'onfris idee' een 'punt' gescoord? Baneent. Is het ooit je bedoeling geweest daar een echt inhoudelijke discussie over los te weken? Vaneigens niet. Wees dan ook niet gespeeld verontwaardigd wanneer je geen inhoudelijke replieken krijgt, want daar is het je nooit om te doen geweest.
Old 16-11-2008, 22:03   #1030   link
starman
heeft een onfris idee

Aangezien beelden beter werken.
Old 16-11-2008, 22:21   #1031   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Send a message via MSN to DM
Kunde gij dan lezen wat er op staat ?
For all we know is dat een betoging van leerkrachten.
Maar ja, ze hebben lange baarden en rare potskes hé, vuile makakken.

Mongool.
Zeg dan gewoon da ge moslims ni moet hé, ipv hier wat te proberen een discussie op gang te brengen, die eigenlijk alleen maar dient om uw racistische bullshit te verkopen.

Last edited by DM; 16-11-2008 at 22:25.
DM is offline   Reply With Quote
Old 16-11-2008, 23:26   #1032   link
starman
heeft een onfris idee

haha lol.
Zalig dat je erin trapt DM.

Als Abdallah mij kan vergelijken met een mongool kan ik hem wel toch vergelijken met een schreeuwerig manneke met een potske zekers. Of is er een dubbele standaard?

Maar dat is niet politiek correct meneer, want dat zijn waarschijnlijk moslims dus ik ben een racist.
Wie is hier de mongool?

(Even toelichten, ik woon in een huis vol met chinezen, mijn maten op school zijn indonesische moslims en mijn vriendin is een halve thaise/halve chinese. Lijkt me nogal hard om als racist te bestempeld te worden.)
Old 17-11-2008, 00:02   #1033   link
The_Imagizer
Knuffelbeer

The_Imagizer's Avatar

ik ben geen rascist ze, ik heb ne maat, en die is lijk, ne marokkaan en al!
Old 17-11-2008, 00:18   #1034   link
Jaak
dubbelaccount van peephol

Jaak's Avatar

dat smoesje komt ook altijd terug. "kben gene racist ze, want ik ken ne youssef en ik eet graag durum". :-/
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 17-11-2008, 00:33   #1035   link
starman
heeft een onfris idee

Dus wacht, ik ben een racist omdat ik een foto van een moslim post wat totally not done is.
Maar een foto van een mongool posten is totally ok.
Jullie zijn anders ook wel ferm op ulder kop gevallen.

Anders ook wel fijn dat ik pas voor racist wordt uitgescholden indien ik een moslm post. De zwarte vrouw was ook aan Abdallah's adres gericht maar lokt geen reacties uit. Volgens mij zijn jullie racisten!

En er is een klein verschil tussen Youssef de pittaman te kennen en samenwonen en vrijen met Youssef.
Old 17-11-2008, 00:35   #1036   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Quote:
Originally Posted by starman View Post
En er is een klein verschil tussen Youssef de pittaman te kennen en samenwonen en vrijen met Youssef.
Weet ze dat je haar achter haar rug Youssef noemt?
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much — everything — in a flash — before we fall back again into our agreeable somnolence.
ran is offline   Reply With Quote
Old 17-11-2008, 00:37   #1037   link
starman
heeft een onfris idee

Zou jij beter keer geen Youssef gaan zoeken?
Old 17-11-2008, 01:00   #1038   link
.fanny
Banned

pijpzakken maat. niet te doen.
.fanny is offline   Reply With Quote
Old 17-11-2008, 07:33   #1039   link
Wannes
Work In Progress

Wannes's Avatar

yes we can

bovendien toegegeven dat het niet altijd zonneklaar is waar ik ernstig ben of mezelf wat entertain. maar het onderscheid is er, en ik herken het immer.
Wannes is offline   Reply With Quote
Old 17-11-2008, 08:04   #1040   link
deev´
feel the music.

deev´'s Avatar

CHANGE MAN, CHANGE.
deev´ is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules