Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 12-11-2008, 18:40   #281   link
Wannes
Work In Progress

Wannes's Avatar

ik zou nog ff wachten...niet te lang, maandje ofzo. Er zijn precies nog wel wat donderwolken te verwerken. Ik dacht ook dat de bodem er al was, maar het kan precies nog erger.

Vooral AIG in de gaten houden. Die zijn zwaar aan't sukkelen, zelfs met de waanzinnige staatssteun die ze hebben gekregen. Als die overkop gaan is het einde nog niet in zicht

Nu kopen is een goed idee op middellange termijn, maar als het binnen een 2 weken nog goedkoper kan, waarom niet?

Ik heb vorige week gekocht en dat was precies nog wat vroeg. Beide aandelen stonden op hun laagste punt ooit, dacht ze wel niet meer konden zakken... i was wrong

bovendien toegegeven dat het niet altijd zonneklaar is waar ik ernstig ben of mezelf wat entertain. maar het onderscheid is er, en ik herken het immer.
Wannes is offline   Reply With Quote
Old 12-11-2008, 19:10   #282   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Bwa toch wat kennissen die pensioenfondsen van grote multinationals beheren, paar kameraden in de verschillende backoffices bij de grootbanken/van dijck/petercam/van breda en een paar bij dun & bradstreet en die zijn toch allemaal ferm aan't inkopen.

Is wel veel gemakkelijker als het je eigen geld niet is maar kom
Teki is offline   Reply With Quote
Old 13-11-2008, 01:14   #283   link
CyberMonkey
Senior Member

CyberMonkey's Avatar

http://www.portfolio.com/news-market...-Boom?tid=true

Interessante tekst, op het immer interessante 3quarksdaily.com
CyberMonkey is offline   Reply With Quote
Old 13-11-2008, 14:06   #284   link
Wannes
Work In Progress

Wannes's Avatar

die markt is toch eigenlijk niet te doen he...

heb ik een dikke week geleden EA gekocht...sowieso middellange termijn investering, stonden op hun laagste punt in een paar jaar.
de ene dag gingen die 2% naar boven, de andere 2% naar beneden. niets aan de hand.

Gisteren ineens +10% eraf, zonder enig bedrijfsnieuws. Vandaag pre-market ineens terug 10% erbij, wederom zonder nieuws

bende flippers maat, ni normaal.

bovendien toegegeven dat het niet altijd zonneklaar is waar ik ernstig ben of mezelf wat entertain. maar het onderscheid is er, en ik herken het immer.
Old 14-11-2008, 17:51   #285   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

spijtig dat Anheuser Busch al aan 68€ staat, maar 2€ winst per aandeel te halen als Inbev gaat overkopen aan 70€, veel hoger zal dat wel niet stijgen denk ik.

3% winst is echt wel te weinig om aan te kopen
Teki is offline   Reply With Quote
Old 16-11-2008, 06:49   #286   link
Cali
God

Cali's Avatar

Quote:
Originally Posted by Wannes View Post
die markt is toch eigenlijk niet te doen he...

heb ik een dikke week geleden EA gekocht...sowieso middellange termijn investering, stonden op hun laagste punt in een paar jaar.
de ene dag gingen die 2% naar boven, de andere 2% naar beneden. niets aan de hand.

Gisteren ineens +10% eraf, zonder enig bedrijfsnieuws. Vandaag pre-market ineens terug 10% erbij, wederom zonder nieuws

bende flippers maat, ni normaal.
ERTS (EA)en ATVI (Activision Blizzard) volgen beide sterk de Nasdaq index trend. Nu, over EA was er wel nieuws maar ik denk niet dat die op zich veel invloed heeft uitgeoefend op de stock.

Een ander iets om rekening mee te houden zijn de opties. Vooral op vrijdag. Als ik nu zo naar de chart van ERTS kijk op donderdag 13 nov en vrijdag 14 nov is het wel veilig om te stellen dat op donderdag er veel stock is gekocht in de laatste 2 uur om de strike 22.50 Puts op vrijdag te dekken. Wat mooi geïlistreerd wordt door de gap down + volume tussen sluiting donderdag en opening vrijdag.

zelfde dagen, maar dan voor LVS. Hier kan je bvb heel schoon zien wat daar de strike 5 Calls hebben gedaan tijdens de eerste 2 openingsuren op vrijdag.

Zelf ben ik ATVI op de voet aan het volgen en ga proberen zo veel mogenlijk onder de $10 mee te pikken. Ben ook aan het overwegen 12.50 calls voor januari aan te schaffen. En last but not least, ATVI heeft 13/15 buy rating (ik geloof dat de overige 2 dan zelf nog hold zijn). In deze economische tijden ga je er niet veel van deze vinden
Old 16-11-2008, 10:06   #287   link
Cali
God

Cali's Avatar

Ik heb deze thread niet echt gevolgd, maar net even diagonaal doorgenomen.
Mensen die hun geld gestoken hebben in banken (zoals een aantal in KBC blijkbaar) Indien je het geld niet onmiddelijk nodig hebt, laat ze dan gewoon staan. Wat er zich nu, anno 2008 aan het afpelen is, is een kwaad dat gewoonweg 'moest' gebeuren. Over 2 jaar (give or take) zou, volgens de gangbare trend, de beurs zich terug gaan herstellen.

Nuja, herstellen... In mijn opinie is deze neerwaartse beweging het herstel; Wat ik ga trachten te illustreren adhv een chart. De volgende opwaartse beweging (over +- 2 jaar, technical analyse) is de volgende stap in economische groei.

De chart

Zoals je kan zien vallen de statische markt groei (blauwe stippellijn) en support lijn (onderste horizontale lijn) samen op 7500. Wat, om het simpel te zeggen, 2 dingen betekenen.
2008-2009 kopen = proffit
OF
Als de DJ door de 7000 zakt, paniek!

Een ander goede indicator is de MA (moving average) Eens die terug opwaarts doorbroken wordt duidt dat doorgaans een duidelijke trend reverse aan.

Last edited by Cali; 16-11-2008 at 10:11.
Cali is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2008, 18:12   #288   link
Cali
God

Cali's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cali View Post
Zelf ben ik ATVI op de voet aan het volgen en ga proberen zo veel mogenlijk onder de $10 mee te pikken. Ben ook aan het overwegen 12.50 calls voor januari aan te schaffen. En last but not least, ATVI heeft 13/15 buy rating (ik geloof dat de overige 2 dan zelf nog hold zijn). In deze economische tijden ga je er niet veel van deze vinden
ATVI gisteren onder 9.50 gedoken

vandaag
http://www.streetinsider.com/Corpora...s/4181736.html
en reeds +6%
Old 21-11-2008, 07:09   #289   link
Wannes
Work In Progress

Wannes's Avatar

not anymore

Old 21-11-2008, 11:27   #290   link
Cali
God

Cali's Avatar

de indexen namen ineens een serieuze nosedive in het laatste uur omdat die lullen van General motors, ford etc met hun privé jet naar washington kwamen smeken om geld
kans (geen gerantie) dat vandaag terug up is tijdens de dag met de opties die vervallen.
Old 21-11-2008, 11:31   #291   link
Wannes
Work In Progress

Wannes's Avatar

tell me about it. zowel erts als atvi stonden op een gegeven moment +7%... ik draai m'n gat een paar uur en foetsie is de stijging.

nuja zoals al gezegd zijn deze beleggingen op lange termijn. heb erts aan 23$ gekocht en atvi een deel aan 11.5$ en gisteren nog wat aan 9.6$

Nu stop ik ermee..gewoon laten doen en om de week is kijken ofzo..anders word ik er toch onnozel van

Last edited by Wannes; 21-11-2008 at 11:35.
Old 21-11-2008, 13:31   #292   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Is het niet verstandig om nu te wachten tot er terug wat stabiele groei is, en we weten dat het dieptepunt voorbij is en welke gevolgen dat heeft op welke bedrijven?

Nu al wat beginnen in het oog houden, en zien welke bedrijven zich goed opmaken om van de groei te gaan genieten, en als die de crisis goed doorkomen en tegen 2010 groei kunnen voorleggen kopen.
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much — everything — in a flash — before we fall back again into our agreeable somnolence.
ran is offline   Reply With Quote
Old 21-11-2008, 13:38   #293   link
Cali
God

Cali's Avatar

Futures up 10-20% pre-market
hopelijk blijft het aanhouden de dag door
Old 21-11-2008, 13:40   #294   link
Cali
God

Cali's Avatar

Quote:
Originally Posted by ran View Post
Is het niet verstandig om nu te wachten tot er terug wat stabiele groei is, en we weten dat het dieptepunt voorbij is en welke gevolgen dat heeft op welke bedrijven?

Nu al wat beginnen in het oog houden, en zien welke bedrijven zich goed opmaken om van de groei te gaan genieten, en als die de crisis goed doorkomen en tegen 2010 groei kunnen voorleggen kopen.
Het zal wel nog een beetje zakken op dag/week basis. Maar we zitten echt aan het begin van het keerpunt nu if you ask me.
Old 21-11-2008, 13:53   #295   link
axel
Aaah. Ehh. Errr.

axel's Avatar

Send a message via ICQ to axel
Hmz, ik lees overal dat dit nog maar het begin van de recessie is, tegen halverwege 2009 zou de werkloosheid serieus gestegen moeten zijn, bedrijven overkop gegaan en waarschijnlijk zullen er nog een hoop overkop gaan nadien, consumer spending naar dieptepunten gezakt, krediet nog steeds schaars en duur zal zijn, als het al niet nog erger wordt...

Ik weet vaneigens niets van economie, maar in zo'n situatie zullen aandelen toch niet snel terug beginnen stijgen?
Old 21-11-2008, 13:54   #296   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Ik heb gehoord dat de reeele economie de beurseconomie na een half jaar volgt. Als bedrijven zich goed op de komende moeilijke kwartalen voorbereiden, en er goed doorkomen, gaan ze in 2010 terug kunnen groeien. Maar voor 2009 zal er voor bedrijven weinig groei zijn. Je kan nu moeilijk weten welke bedrijven die crisis goed gaan doorkomen, en waar de verliezen zwaar genoeg gaan zijn om een bedrjf in de problemen te brengen...
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much — everything — in a flash — before we fall back again into our agreeable somnolence.
Old 21-11-2008, 13:57   #297   link
starman
heeft een onfris idee

Maar de beurs zou op de werkelijke economie vooroplopen. Net zoals de beurs het nu barslecht doet maar de economie nog tamelijk overeind blijft.

Soit, ik vind die technische anlyse maar dikke quatsch.
starman is offline   Reply With Quote
Old 21-11-2008, 14:05   #298   link
Wannes
Work In Progress

Wannes's Avatar

ding is nu dat erg veel aandelen gewoon ondergewaardeerd staan. Er zijn massale verkopen gebeurd, waardoor de prijzen enorm gezakt zijn, maar dat wilt daarom niet zeggen dat bedrijven nu ineens een derde waard zijn van wat ze een jaar geleden waard zijn.
Als de winst met 5 miljoen euro daalt, en de beurswaarde zakt als gevolg met 500 miljoen, dan is er iets mis.

Dat er niet snel een ommekeer gaat komen is idd zo, maar het is nu kwestie om te kijken of 'de bodem' er al is. Eens die gevonden is kan het zijn dat we nog 6mndn lang zwaar gaan zitten schommelen tussen winst en verlies voor er terug een stijgende lijn gevonden word, maar dan heb je ondertussen wel, met geld dat je een tijdje kan missen, erg goedkoop een stuk van een bedrijf gekocht dat in sé gezond is.

Het is en blijft wat gokken, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat we binnen pakweg 5-6 jaar niet terug in de buurt zitten van de beurswaarden van een jaar geleden. En dan is mijn 5k 10k+ waard... zelfs als het nog 10 jaar duurt verdien ik er veel meer aan dan wanneer het gewoon op de bank zou staan.

maar om zeker te spelen, de overgrote meerderheid van m'n centjes staat braafjes op een termijnrekening...

Old 21-11-2008, 14:19   #299   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Quote:
Originally Posted by Wannes View Post
een stuk van een bedrijf gekocht dat in sé gezond is.
De vraag is of een bedrijf nog steeds gezond is nadat de volle impact van de crisis zich laat voelen, eh. Die impact gaat er zeker zijn, en is volgens mij toch wat onvoorspelbaar. Een sterk bedrijf kan aan concurrentievermoging inboeten omdat ze een belangrijke investering nog niet gedaan hebben en er voorlopig ook geen geld voor loskrijgen, terwijl een belangrijke concurrent die investering net voor de financiele crisis heeft gedaan. Dat soort zaken...
Old 21-11-2008, 14:31   #300   link
Wannes
Work In Progress

Wannes's Avatar

tuurlijk...niet elk bedrijf gaat overleven, integendeel. Daarom moet je kopen wat na wat research en persoonlijke inzichten het beste lijkt...

Ik heb wat gekocht in de game-industrie omdat al meermaals is gebleken dat wanneer mensen moeten besparen op entertainment games één van de laatste dingen is die ze links laten liggen. Aangezien het gezien één van de goedkoopste vormen van entertainment is. Voor een spel van 50€ heb je normaal gezien 20+ uur spelplezier per persoon, terwijl diezelfde 50€ in een pretpark ofzo er op een scheet door is.
Dat de sales een beetje achteruit gaan, alla dat is normaal, maar crashen? no way.
Net nu bijvoorbeeld is het record gebroken van meeste sales van een game op 24u tijd... 2.8miljoen doosjes knal midden in de recessie.
heel wat geeks zullen liever een paar dagen droge boterhammen eten ipv Starcraft 2 niet te kopen

Last edited by Wannes; 21-11-2008 at 14:34.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules