Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Reply

Thread Tools
Old 26-01-2010, 12:00   #61   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Ik had trouwens een ideetje voor een soort Speed Wolf, of No Bullshit (tm) Allowed Wolf. Heb atm geen tijd om iets te hosten, maar be my guest als ge het wilt overnemen. Idee was redelijk simpel:

- "Vanilla" wolf. Ziener, leerling ziener, guardian,... standard roles, één badguy factie met 3 badguys die elke nacht één kill hebben.
- Elke speler heeft één "joker", waarmee ze een keer in het spel iemand kunnen vrijstellen van de huidige lynchvote en één nachtelijke kill. Moet misschien wat gegoocheld worden met roles zodat dit balanced blijft (guardian vloekt er misschien wat mee). Spreekt uiteraard voor zich dat een speler zijn joker niet op zichzelf mag gebruiken.
- Géén communicatie. Niks. Nada. In de thread zie je enkel [vote]<target>[/ vote] en [joker]<target>[/joker]. De bad guys communiceren privé enkel over kill targets, en op eenzelfde gelimiteerde manier, e.g. kill: <target>, en dan moeten ze maar overeen komen
- Eventueel is het gebruik van uitroeptekens en vraagtekens wel toegestaan, voor toch íets van boodschap met uw votes mee te geven en om het wat lollig te maken.
Guns is offline   Reply With Quote
Old 26-01-2010, 12:08   #62   link
FuNeo
darcore 460

FuNeo's Avatar

Send a message via MSN to FuNeo
Je mist denk ik het punt van wolf denk ik guns
Old 26-01-2010, 12:10   #63   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Naw, volgens mij mist de rest van de wereld het (gunssuperior)
Old 26-01-2010, 12:15   #64   link
Fraeco
Mega Shrimper

Fraeco's Avatar

Send a message via MSN to Fraeco
Quote:
Originally Posted by Fidoh View Post
Het feit dat er tussen elke lynching zo veel tijd zit, helpt natuurlijk niet.
Dit. Iedere letter die iemand post wordt overgeanalyseerd en minstens 3 keer binnestebuiten gehaald om dan nog eens onder een gammaray scanner gestoken te worden.

Dit heeft ook als neveneffect dat mensen pas beginnen te praten als er geen tijd meer is voor overanalyse. Ofte een uur voor deadline
Most people don't even know what sysadmins do, but trust me, if they all took a lunch break at the same time they wouldn't make it to the deli before you ran out of bullets protecting your canned goods from roving bands of mutants.
Fraeco is offline   Reply With Quote
Old 26-01-2010, 12:17   #65   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Dit was mijn idee.
Ik had er ook wat extra kills ingestoken om het vooruit te doen gaan:

Deadline elke dag om 22u, nieuwe dag open voor 24u

4 a 5 wolven => Elke avond 1 kill
-> 1 guardian
-> 1 spion (kan lynchvote via pm nog aanpassen),
-> Mss 1 alpha male die mensen kan conversen naar wolf.
-> Mss 1 iemand die een wolf terug tot leven kan wekken (dit of de alpha)
-> Mss 1 met hondsdolheid: Kan iemand bijten en die persoon kan niet voten.

1 vreemdeling aka de sniper. => Elke avond 1 kill, wint als hij alleen overblijft.

12 a 15 burgers
-> 1 Ziener
-> 1 Lln ziener
-> 1 Guardian
-> 1 Jager
-> 1 Heks. Enkel eenmalig potion om nog iemand te killen snachts, mss ook nog 1 malig potion om te reviven.
-> 1 Miller (uiteraard )
-> 1 burgemeester voor ties
-> Mss 1 beul. Kan in principe overdag eenmalig iemand killen zonder reden.

buiten categorie:
Cupido: Mag de eerste nacht 2 mensen aanduiden die van elkaar te weten komen wat ze zijn. Winnen als ze op het einde alletwee nog leven.
Mss dat ik beter zelf een wolf en een burger kies, to spice things up

=> Max 20 man. Zou moeten lukken op max 2 weken en dus op tijd voor Fidoh's recruit.
Veel vlugger zelfs met in het begin 3 kills/dag.

balance suggesties welkom.

Last edited by Turtle; 26-01-2010 at 14:22.
Turtle is offline   Reply With Quote
Old 26-01-2010, 12:54   #66   link
Alegis
Trolle hippy

Alegis's Avatar

Als je graag random clusterfuck van rollen hebt, zal je wel de kans toe krijgen met game format dat Fidoh ging gebruiken.

@Guns - don't mess with the lynch vote. In jouw spel sterven mensen enkel 's avonds. Waarom zou je iedereen in godsnaam een vote guardian rol geven?
Alegis is offline   Reply With Quote
Old 26-01-2010, 13:01   #67   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Het hoorde bij het feit dat niemand kan comuniceren. Dit geeft zieners/leerling zieners etc een middel om effectief iets te doen met hun power.
Old 26-01-2010, 13:11   #68   link
Alegis
Trolle hippy

Alegis's Avatar

Heb eens aan iets gelijkaardig gespeeld dat lollig was, iedereen had een rol en een kleur. Er was een redvote (dat eliminatie votes gaf voor de primaire kleuren naar gelang je eigen kleur) en een gele vote dat je target deed. Naar gelang je rol gaf dat dus een ander effect zoals secondaire kleuren eliminatie, eliminatie vote vermindering (protectie), conversie etc.

Je kan iets soortgelijk doen al was het zelfs zonder verschillende facties. Elke dag iemand een rode en gele vote, voor sommigen geeft gele vote -x votes op iemand. Al zal dat niet helpen tegen verwarring
Old 26-01-2010, 13:19   #69   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Er was trouwens ook nog een misinterpreterink van uwentewege: wanneer iemand beschermd wordt door een joker-vote of weetikveel, dan tellen de votes tegen hem niet, maar de votes tegen de rest natuurlijk wel nog hé Er wordt dus sowieso gelyncht. En gezien die joker overdag gebeurt zouden de wolves maar dom zijn om een beschermde persoon als target aan te duiden.
Old 26-01-2010, 13:29   #70   link
Alegis
Trolle hippy

Alegis's Avatar

Voor een spel onder het motto No Bullshit is vote trickling wel een vreemde fit Al gebeurt het wel openbaar maar is de kans er voor in de laatste x minutes. Dat van mafia kill weet ik, vandaar ik zei enkel 's avonds een kill.

That said denk ik dat het giswerk leuker wordt als de hele targets verschillende effecten hebben (en dagelijks te gebruiken) maar het origineel is het proberen waard. Geen communicatie zou ik wel niet forceren, maar als yellow effect niet gekend is zal ook niemand zich er voor verantwoorden.
Old 26-01-2010, 14:29   #71   link
andu

andu's Avatar

Ik zou eigenlijk ook wel eens graag een experimentje zien gebeuren. Drie spelers, waaronder één slechte. Er zijn geen dagen ofzo, het spel eindigt wanneer twee mensen een consensus bereiken over wie de slechte is. Als die stem correct is, dan winnen zij, anders de slechte. Alles is toegelaten, verborgen communicatie en al. Iedereen is ook verplicht elke 12 of 24 uur een stem uit te brengen. Je mag op jezelf stemmen, maar geen twee keer achter elkaar.
andu is offline   Reply With Quote
Old 26-01-2010, 14:37   #72   link
Alegis
Trolle hippy

Alegis's Avatar

Broken. De evil speler volgt een van de andere spelers voor die kunnen reageren. In het ander geval is het een stalemate met ieder die op zichzelf stemt of in een lus, wachtende tot iemand die doorbreekt om die dan te pakken.
Quote:
Originally Posted by Alegis View Post
Als er ooit een droogte is, heb een leutig kortspel idee voor 5 spelers gelezen dat ik in actie wil zien. Misschien als er gegadigden DOOT zijn in shrimp space.
Zal pas voor na ik terug ben van skireis zijn, tenzij ik daar internets zou hebben maar mijn laptop laat ik allicht hier.
Is soortgelijk, maar werkt anders.

Last edited by Alegis; 26-01-2010 at 14:41.
Old 26-01-2010, 14:45   #73   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Quote:
maar als yellow effect niet gekend is zal ook niemand zich er voor verantwoorden.
Old 26-01-2010, 16:20   #74   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Update na uitgebreide input van Alegis

Mini - max 12 mensen
Basic - less roles is more
Nadruk op speed en kills
Geen PM's
Format dat later mss evenredig met andere wolves kan lopen voor diegene die uit een groot wolf game liggen.

3 Wolves
- 1 alpha male: Killed nog snel een villager als hij gelynched wordt

9 Villagers
- 1 Burgemeester: Voor de gelijke standen
- 1 Ziener
- 1 Heks: extra kill s nachts. Nog even denken qua beperking in aantal

Onder examination
- 1 villager guardian, al dan niet zonder beperking op wie hij mag guarden (bv 2x dezelfde na elkaar)
- 1 soort van extra kill voor wolves indien Heks+guardian wat sterk lijken.
Old 26-01-2010, 16:22   #75   link
Alegis
Trolle hippy

Alegis's Avatar

Rekening mee houden dat de lynch en vig kill 'uninformed' zijn. Als je een vig bij wolves steekt dan uiteraard de alpha male vervangen en best niet toevoegen.

Met 2 vigs, mafia kill en lynch zal dat zeker wel rap vooruitgaan . Voorlopig denk ik dat je de guardian er in kan steken en alpha male laten zoals het is. Maar dat is maar een gok. Wat belangrijk is dat als seer+guardian connecteren de hunt op de guardian interessant en viable moet zijn. Anders maar standaard geen 2x avonden dezelfde maar dat vind ik persoonlijk minder interessant als het ongelimiteerd goed gaat.
Old 26-01-2010, 17:11   #76   link
Kittens
Blofficoso

Kittens's Avatar

Als ge gewoon ne snelle (24h cycles), niet-gecompliceerde wolf wilt runnen, komt ge wsl wel toe met 3x wolf, 1x ziener, 1x jager (maakt kill als hij sterft) en 7x villager. Eventueel nog ne guardian maar da's een bijzonder sterke rol, dan kunt ge misschien die alpha wolf insteken met een jager ability. Ziener of jager hebben de tiebreaker vote.
Kittens is offline   Reply With Quote
Old 26-01-2010, 19:32   #77   link
Holly Martins
a real pantload

Holly Martins's Avatar

Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
Ik wil desnoods er wel een kleintje tussendoor doen als ik mag, tenzij dat Fidoh&Holly's planning in de war brengt.
Met mij moet je alvast momenteel geen rekening houden. Ik ben nog twee weken niet beschikbaar om een spel te moderaten. Daarna pas ik mij wel aan aan de planning van andere mensen.
Holly Martins is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2010, 00:01   #78   link
andu

andu's Avatar

Quote:
Broken. De evil speler volgt een van de andere spelers voor die kunnen reageren. In het ander geval is het een stalemate met ieder die op zichzelf stemt of in een lus, wachtende tot iemand die doorbreekt om die dan te pakken.
Dat is net het hele punt. Misschien niet duidelijk genoeg gemaakt dat de kill pas doorgaat wanneer beide spelers het effectief bevestigen, dus geen ninja-shit. De verplichting is ook dat je minstens één keer elke 12u vote, niet met harde deadlines. Zou het gewoon fijn vinden om te zien hoe lang zoiets zou aanslepen. Je hebt absoluut niets anders dan stemgedrag en gepraat om staat op te gaan en moet dus constant de afweging maken tussen er een eind aan maken en je eigen drang naar overwinning. Meer een psychologisch experiment dan een echt spel.
andu is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2010, 00:14   #79   link
Alegis
Trolle hippy

Alegis's Avatar

lol

Voor mijn part houd je dat maar wanneer je wilt in 1 thread, niet bepaald iets waar je op moet wachten tot andere spelen gedaan zijn.
Old 27-01-2010, 15:12   #80   link
Sentinel
Senior Member

Sentinel's Avatar

Send a message via MSN to Sentinel
Quote:
Originally Posted by Fidoh View Post
Mijn recruitment thread komt pas 8 februari.
Moest die thread er al vroeger staan moogt ge mij erbij zetten (op verlof tot 6 feb).
ktnx.
Sentinel is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Thread Tools

Posting Rules