Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 07-11-2016, 16:03   #621   link
black
Senior Member

black's Avatar

Ik wel eigenlijk, als ik dan VR koop, dan wil ik de volledige ervaring, dodgen, wegspringen, schuilen, schieten... Gamen én sporten tegelijk, de max.

Op dit moment wel het meest weg van de vive inderdaad. John wick ziet er wel goed uit, jammer dat de graphics wel niet supermooi zijn (maar ik vermoed dat dat wel normaal is zeker?)

Last edited by black; 07-11-2016 at 17:36.
black is offline   Reply With Quote
Old 07-11-2016, 17:35   #622   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Quote:
Originally Posted by aksm View Post
Ik kan me echt niet voorstellen dat ik op die manier in mijn living/gameroom wil rond huppelen. Ondertussen den helft van mijn decoratie naar beneden kloppen en The Matrix gewijs bullets ga dodgen. dafaque maat
Ik kon mij dat ook niet voorstellen, kijk naar mijn reacties hier van pre-launch eerder dit jaar. VR was voor mij hoofdzakelijk een seated experience, en huppelen in de woonkamer LOL. Tot wanneer ik deftige roomscale heb meegemaakt, heb mijn mening behoorlijk bijgeschroefd. Ik was er echt niet voor te vinden om midden in mijn mancave al rechtstaand te gamen, maar het is gewoon te goed en zo'n spel al zittend spelen is een joke. Je bepaald ook wel een beetje zelf hoe zot je doet inzake je bewegingen, dat filmpje heeft nogal wat show gehalte
PC gaming: LG CX 48" 4K@120hz OLED G-Sync, Intel i9-10900K, NVIDIA GeForce RTX 3090 24GB, Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB, Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe SSD, Corsair Hydro H115i RGB Platinum, Corsair Obsidian 500D RGB case
PC gaming2: Lenovo Legion 7 laptop / AMD Ryzen 7 5800H, GTX 3080 165W / 16inch 2560x1600 165Hz
Home Theater: Samsung LED 55" 8 Series 1000hz (UE55F8000SL), B&W 604, 603 & LCR6 surround set + B&W ASW-610 Subw, Onkyo TX-DS787 THX Certified
VR: Valve Index / Oculus Quest 2 | Console: PS5 | Arcade: Arcadeo CLASSIC 2 cabinet /w Hyperspin 29k games / 26" Upright Racing Cabinet)
Cybdm is offline   Reply With Quote
Old 07-11-2016, 17:48   #623   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Quote:
Originally Posted by black View Post
John wick ziet er wel goed uit, jammer dat de graphics wel niet supermooi zijn (maar ik vermoed dat dat wel normaal is zeker?)
Dat valt af te wachten voor John Wick, sommige developers optimaliseren alles voor de minimum specs van een GTX970, anderen gaan stukken verder en grijpen hoog met deftige schaalbaarheid, andere mikken op absolute high-end en waar je twee keer niets hebt als GTX970 gebruiker, maar dat is de minderheid. Dus hangt echt af van spel tot spel, ik denk wel dat de footage die we daar zien eerder alpha is dan het afgewerkt product. Het is wel zo dat effectieve capturing van VR footage altijd veel minder goed oogt dan zelf met de headset op.
PC gaming: LG CX 48" 4K@120hz OLED G-Sync, Intel i9-10900K, NVIDIA GeForce RTX 3090 24GB, Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB, Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe SSD, Corsair Hydro H115i RGB Platinum, Corsair Obsidian 500D RGB case
PC gaming2: Lenovo Legion 7 laptop / AMD Ryzen 7 5800H, GTX 3080 165W / 16inch 2560x1600 165Hz
Home Theater: Samsung LED 55" 8 Series 1000hz (UE55F8000SL), B&W 604, 603 & LCR6 surround set + B&W ASW-610 Subw, Onkyo TX-DS787 THX Certified
VR: Valve Index / Oculus Quest 2 | Console: PS5 | Arcade: Arcadeo CLASSIC 2 cabinet /w Hyperspin 29k games / 26" Upright Racing Cabinet)
Old 07-11-2016, 18:03   #624   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cybdm View Post
Daarnet "Trials on Tatooine" gedaan, een tech demo gemaakt voor Industrial Light & Magic (ILM) die special effects doet in tal van films waaronder uiteraard de Star Wars films.

Het is zeer kort, maar om de Millennium Falcon op je af te zien komen en voor je voeten te landen, episch.
Dan die lightsaber, zeer geloofwaardig. De hilt rond te draaien en van dichtbij bekijken om dan de lightsaber te activeren en een bende stormtroopers af te weren, kiekevlees.

Als ze ooit hiervan een game maken met alles erop en eraan :

Ik had het hier boven al over hun Millennium Falcon tech demo, dat de toch wel grote Industrial Light & Magic in de filmwereld zich bezig aan het houden is met VR, dat vind ik fantastisch. Ze werken nu aan een meer story driven VR game, geschreven door niemand minder dan David Goyer (Man of Steel, The Dark Knight and The Dark Knight Rises). Nog maar een niets vertellende teaser, maar ik kijk ernaar uit!

Old 08-11-2016, 12:22   #625   link
black
Senior Member

black's Avatar

Vanavond afspraak om 17:45h om htc vive te gaan testen. Mijn laptop zou het op medium fidelity draaien op de valve benchmark (Als ik naar de benchmark grafiek kijk dan zit hij tussen medium-high, gaat nooit onder de 90fps). Voor oculus rift (tool op de website) zouden zowel m'n cpu als gpu ondermaats zijn (?). Voor mij is de keuze dus vrij eenvoudig op dit moment, en zal ik voor de htc vive gaan. Mijn vriendin gaat mee om de htc vive te ervaren, dus ik ben echt superbenieuwd of ik er met ééntje thuiskom deze avond.
Old 08-11-2016, 15:04   #626   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Nice one, waar je zal deze testen, alternate? Hopelijk kan je in de juiste omstandigheden testen, ik vraag me af welk arsenaal ze hebben om je het deftig te laten testen want de meeste pareltjes zijn betalend. Probeer te onthouden wat je allemaal gezien hebt, ben wel benieuwd.

De volgende tips:

- Gebruik je bril als je die hebt, ja ook voor bijziend want integenstelling tot de twee centimeter afstand met het scherm is uw optical focus meters ver.
- De bril staat automatisch op een PID (afstand tussen pupillen) voor de meeste mensen, maar het kan zijn dat je die moet bijstellen (draaiknopje links) als uw afstand afwijkt.
- De meeste mensen zetten de VIVE op met de spanband achteraan ongeveer tussen de bovenkant en midden van het hoofd, dit is fout, de achterband moet zoveel mogelijk onderaan hangen voor balans van het gewicht
- Lichte nausea, van het genre zoals je van een rollercoaster komt, is normaal in het begin. Er is iets zoals 'VR-legs', en dus een gewennigsperiode, dit gaat voorbij.

Enjoy!

Last edited by Cybdm; 08-11-2016 at 15:12.
Old 08-11-2016, 16:22   #627   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Ik ben soms duizelig bij het spelen van games, maar echt misselijk ben ik er nog niet van geweest.
Tegenwoordig is er ook een reprojection optie voor minder krachtige PC's, concreet betekent dit dat je in een game slechts 45 FPS moet halen en de tussenliggende frame dan wordt ingevoegd, dit is minder intensief voor de grafische kaart.

The Lab en Portal Stories: VR zijn ideaal om mee te beginnen en beide zijn gratis.
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2016, 17:15   #628   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Inderdaad, vooral de recente toevoegingen van Asynchronous Reprojection doet wonderen voor lagere systemen. Wel momenteel nog in SteamVR beta
Old 08-11-2016, 17:49   #629   link
black
Senior Member

black's Avatar

Olalala, waar te beginnen.

Samen met vriendin 30 minuten mogen/kunnen testen in de selection in waregem.
Was nét voor sluitingstijd, dus perfect, we waren daar echt alleen, samen met 3 jonge verkopers die ook élke middag hun pauze spenderen aan de VR bril.

Eerst een soort pretpark gedaan, met ballen / knuppels / hamers naar breekbare beesten gesmeten, was leuk als starter. Daarna the lab, zalig. Ik was echt vergeten dat ik in een winkel stond, met als gevolg dat ik mij volledig liet gaan, alles in de lucht gooien, terug opvangen, alles aan diggelen schieten met een boog met de nodige OOO's en AAA's tot gevolg. Nog een paar andere games, maar niets dat mij echt bijgebleven is, ben echt te lang in dat lab blijven zitten en kon er gerust nog een paar uur in blijven .

Cons:
Man, die coasters. Neen. Ik ben op m'n hurk gaan zitten en was bijna flauwgevallen. Motion sickness tot en met.
Jammer genoeg nog steeds pixels. In the lab niet zoveel aanwezig, dus ik denk dat het coaster spel niet super geoptimaliseerd was ofzo, maar in de coaster zag ik toch duidelijk de pixels, niet dat ik ze kon tellen, meer dat ik naar zo'n beeldbuis televisie aan het kijken was. Wat ook wel went na een tijd.

Last edited by black; 08-11-2016 at 18:35.
Old 08-11-2016, 18:23   #630   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Project Cars deed bij mij in het begin heel vreemd, ik had echt het gevoel dat ik bij elke bocht uit mijn stoel ging vliegen. Dit went wel, het is voornamelijk tijdens de eerste minuten.

Ik begrijp wel je kritiek m.b.t. de games op dit moment. Veel games zijn momenteel nog in "Early Access" of zijn simpelweg techdemos die veel te duur verkocht worden.
De resolutie zou toch wel verdubbeld mogen worden, de pixels vallen op. In sommige games valt dit minder op dan in andere. Ik denk dat we hier ook met een GPU-limitatie zitten, een verdubbeling van de resolutie vraagt immers 4x zo veel rekenkracht, wat voor de huidige GPU's te veel is. Misschien zouden games kunnen gerenderd worden aan de huidige Vive resolutie en dan geüpscalet naar een hogere resolutie, dan zouden die pixels ook niet zo opvallen (en zouden de heel lichte games misschien aan volle resolutie kunnen draaien).

Ohja, 3D video's kijken is zalig op de Vive, die 3D komt echt veel beter tot zijn recht dan in de cinema.

Last edited by Jack The Ripper; 08-11-2016 at 18:32.
Old 08-11-2016, 18:36   #631   link
black
Senior Member

black's Avatar

Kheb hem gekocht, morgen is hij hier, en ik werk maar tot 13h dus de max.
Kga nu al het één en ander installeren van VR games. Mag ik eens uw lijstje van toppers cyb?

Last edited by black; 08-11-2016 at 18:53.
Old 08-11-2016, 18:54   #632   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jack The Ripper View Post
Ik begrijp wel je kritiek m.b.t. de games op dit moment. Veel games zijn momenteel nog in "Early Access" of zijn simpelweg techdemos die veel te duur verkocht worden. De resolutie zou toch wel verdubbeld mogen worden, de pixels vallen op. In sommige games valt dit minder op dan in andere.
Het is ook zo dat 30 minuten niet echt representatief zijn hé, in den Selexion dan nog wel Geef mij dertig minuten en men loopt naar de winkel. Niet dat ik vind dat Black dat moet doen zoals ik al eerder adviseerde, tenzij hij bewust het concert van op de eerste rij wil meemaken. Ik vind het zalig constant nieuwe games en concepten te testen en de VR community is ronduit warm; ik heb developers op Reddit die me aanspreken om beta's te testen en whatnot. En ja, het zijn allemaal verre van AAA games, wat hadden we gedacht, dit is geen console in zijn eerste zeven maanden, dit is gloednieuw, not done before, ever. Als je dat allemaal begrijpt, dan kan de HTC VIVE je niet ontgoochelen.

EDIT: ah lol, den Black gaat ervoor!
Old 08-11-2016, 19:03   #633   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Trackmania Turbo krijgt gratis VR update!

http://www.eurogamer.net/articles/20...culus-and-vive
Old 08-11-2016, 19:09   #634   link
Divolinon
Una

Divolinon's Avatar

Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon
Sweet, trackmania was al zalig om gewoon in cinema modus te spelen.
Old 08-11-2016, 19:26   #635   link
black
Senior Member

black's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jack The Ripper View Post
Roomscale is echt wel de moeite, maar het is inderdaad wel een hassle om elke keer je salontafel te moeten verplaatsen
Het leuke is dat ik een kamer op overschot heb, naast de keuken, dus ik heb een goeie 5m x 5m kamer beschikbaar om m'n vive in te installeren. Tot nu toe the lab en trials on tattooine geïnstalleerd, zijn er nog toppers uit? Kzou een beetje een mix willen tussen fun (the lab oid), mooi (Trials on tattooine), en misschien nog een leuk racegame & shooter?

Cybdm, Nvidia VR Funhouse was het spel die we hadden gespeeld ook bij selection, zéér leuk.

Last edited by black; 08-11-2016 at 20:02.
Old 08-11-2016, 19:54   #636   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Quote:
Originally Posted by black View Post
Mag ik eens uw lijstje van toppers cyb?
Met plezier:

Vanishing Realms

- Een van de betere roleplaying games voor VR
- Dungeon crawling, awesome combat met zwaard, schild, pijl en boog, wand...
- Quasi unaniem positieve ontvangst
- Early access game, chapter 1 en 2 is af, meerdere chapters in de maak.

Advies: Verplichte aankoop

=> http://store.steampowered.com/app/322770/

Onward

- Dit moet elke zelfsrespecterende core VR gamer hebben
- Multiplayer military sim. Bijzonder realistisch, de wapens zijn jaw-dropping met realistiche loading en cock mechanic
- Zeer gepassioneerde playerbase. Elke VIVE heeft ingebouwde chat, de chat activiteit van mensen en de teamplay, daar kunnen de meeste games van dromen
- Garant voor uren en uren aan multiplayer, zeer gedreven developers
- Je gaat voortaan anders neerkijken op multiplayer shooters van dit genre, je squad mates in levende wijze naast je zien met die uber SCAR in je hand, amazing.
- Negeer de beelden die ogen gelijk een shooter van 2003, in VR ziet het er anders uit en gelden er andere wetten en het is milisim natuurlijk, gene cod.
- Early access game, maar zeer polished

Advies: Verplichte aankoop

=> http://store.steampowered.com/app/496240/

Serious Sam VR: Last Hope

- Grafisch bijzonder indrukwekkend en je kan niet naast het gegeven kijken dat dit door de grotere jongens gemaakt is
- In typerende Serious Sam VR stijl, arcade shoot anything that moves adrenaline wave shooter
- Hoge herspeelbaarheid
- Early access game, wat kort met de content die er nu is (20%), maar maximaal zes maand als targetted release en ze unlocked dus frequent meer content

Advies: Beschouw het als een paid preorder van AAA developer, maar al speelbaar.

=> http://store.steampowered.com/app/46..._7_7_151_150_1

HordeZ

- On-rail zombie shooter met de meeste polish binnen het genre
- Grafisch vrij knap en de on-rails is echt goed gedaan, dit is veel beter dan wave
- Hoge herspeelbaarheid en leuke lokale en online multiplayer mogelijkheden
- Kan best scary zijn maar het is niet bedoelt als hardcore horror game maar eerder een doom, left4dead survival

=> http://store.steampowered.com/app/412050/

Advies: Als zombies je ding zijn, echt wel een aanraden, afgelekt.

Raw Data

- Dit de meest full fledged afgelekte core game op VR
- Het is een futuristische wave shooter maar geen arcade, zeer polished met voice-overs, singleplayer campaign, coop multiplayer
- Garant voor uren plezier
- Early access game, maar fuck content en polish in overvloed

Advies: Toch wel een van de absolute toppers beschikbaar

=> http://store.steampowered.com/app/436320/

DEXED

- Een spel vanaf de grond gemaakt voor HTC VIVE en zijn controllers
- Afgewerkt en afgelekt spel door AAA developer
- Is eigenlijk nog het meest creatief met de VIVE controllers
- Grafisch behoorlijk indrukwekkend
- Kort, maar hoge herspeelbaarheid

Advies: Toch wel een aanrader voor een zachtprijsje. Zal scoren bij vriendin denk ik.
Old 08-11-2016, 20:10   #637   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Bovenstaande zijn zo meer de zekerheden, mijn library zit nog vol met van die niche games zoals de indrukwekkende driving simulator 'City Car Driving' (link), of de Jurrasic Park'ish survival 'Island 359' (link), de excentrieke 'Hot Dogs, Horseshoes & Hand Grenades' (link) wat een zuivere gun simulation bijzonder accuraat en een zot van een developer inzake humor, passie en die met zijn super scary meatgrinder free update zowat de beste Halloween content patch heeft gelanceerd en 'Golf Club VR' (link) mag ik ook niet vergeten, pure golf simulatie met oneindelijk veel (user-generated) golf courses als belofte. Kan zo wel even doorgaan, maar dat is al een goed begin

Last edited by Cybdm; 08-11-2016 at 20:14.
Old 08-11-2016, 20:19   #638   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Subnautica is ook nog de moeite, maar het speelt wel enkel zittend/staand en met controller (het werkt op de Vive maar werkt niet met de Vive controllers, any Xbox 360/One controller will do). Je speelt als duiker en je ziet die vissen langs jou scheren, echt indrukwekkend. Je moet ook resources verzamelen, eten en drinken etc, craften, ... Beetje No Man's Sky onderwater.

Er blijkt al een thread van te zijn:
http://forum.shrimprefuge.be/showthr...ca#post1325570

Last edited by Jack The Ripper; 08-11-2016 at 20:26.
Old 08-11-2016, 20:32   #639   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

En Holopoint. Simpel spel qua opzet maar best fun. Als boogschutter moet je blokken (en nadien samurai's) kapotschieten en projectielen dodgen. Zeer intensief spel! Je gaat letterlijk in het zweet staan na 15 minuten spelen.

Volgens Steam kan je het spel zittend/staand spelen maar dat is af te raden, je moet echt voldoende plek hebben of je botst overal tegenaan. Roomscale is the way to go.
Old 08-11-2016, 20:39   #640   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Je kan via REVIVE (https://github.com/LibreVR/Revive), een community mod, ook Oculus Rift exclusive games spelen.
Zo speel ik er EVE Valkyrie (intussen confirmed voor HTC VIVE), Lucky's Tale en een hoop andere games.

Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules