Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 02-10-2020, 15:12   #1421   link
radje
wadist

radje's Avatar

ister nog iet gebeurd

y'all motherfuckers are crazy
radje is offline   Reply With Quote
Old 02-10-2020, 15:14   #1422   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
De plastiek en rubber van mijne PSVR begint af te rafelen. Ik plan dus wrs volgend jaar een nieuwe VR kit te kopen

En Star Wars Squadrons is uit en tis blijkbaar awesome in VR.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 02-10-2020, 15:59   #1423   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

goh, denk dat ge dat tweedehands wel gaat vinden hoor :')
acku is offline   Reply With Quote
Old 02-10-2020, 16:32   #1424   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Haha, tis niet (enkel) daarom dat ik voor een nieuwe kit ga. Ik wil graag wat meer POV, wat beter beeld en vooral betere tracking. Die move controllers en dat gezever met diene camera; tis toch niet alles.

Old 02-10-2020, 16:34   #1425   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Ja, ik begin ook wel te twijfelen voor iets VR-achtigs, vooral voor simulators dan. Flight simulator, Elite, nu SW: Squadrons (which is awesome) ... lijkt me allemaal wel geestig in VR.

Maar tegelijkertijd vind ik het allemaal nog altijd veel te lomp. Kan mij gelijk beter één groot curved scherm kopen ter vervanging van mijn twee "kleintjes" en dan één of andere head tracking erbij. Twijfel, twijfel.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 02-10-2020, 16:51   #1426   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Echt, tis niet vergelijkbaar met een groot curved scherm. Ik heb beiden. VR geeft u ook dieptezicht door de dubbele lenzen. Ik kan het wel aanraden, maar ge hebt wel gelijk dat het nogal lomp is. In die zin is diene Oculus Quest 2 wel interessant. Het is standalone maar het kan ook wel aan de pc gehangen worden. De kijkhoek is wel niet enorm.

Old 02-10-2020, 18:13   #1427   link
Prophex
Know your enemy ...

Prophex's Avatar

Send a message via MSN to Prophex
Quote:
Originally Posted by blumcole View Post
De plastiek en rubber van mijne PSVR begint af te rafelen. Ik plan dus wrs volgend jaar een nieuwe VR kit te kopen

En Star Wars Squadrons is uit en tis blijkbaar awesome in VR.
Je kan bij Mr. Ali een nieuwe rubber kopen.
Prophex is offline   Reply With Quote
Old 02-10-2020, 18:26   #1428   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

laat cole keer zijn gadgets kopen
Zwoep is offline   Reply With Quote
Old 05-10-2020, 10:13   #1429   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Quote:
Originally Posted by HeLLBirD View Post
Ja, ik begin ook wel te twijfelen voor iets VR-achtigs, vooral voor simulators dan. Flight simulator, Elite, nu SW: Squadrons (which is awesome) ... lijkt me allemaal wel geestig in VR.

Maar tegelijkertijd vind ik het allemaal nog altijd veel te lomp. Kan mij gelijk beter één groot curved scherm kopen ter vervanging van mijn twee "kleintjes" en dan één of andere head tracking erbij. Twijfel, twijfel.
Ik heb Elite zowel met head tracking op een groot curved scherm gespeeld als in VR. VR is gewoonweg 10 keer intenser.
Nu ben ik begonnen aan Rogue Squadrons in VR.

De nieuwe Quest 2 is minder lomp dan je zou denken. Dat ding weegt maar 400 gram meer!

Op een gewoon scherm is bvb best als je uren dezelfde traderoute wil grinden... het is minder vermoeiend.
Bourgi is offline   Reply With Quote
Old 05-10-2020, 10:39   #1430   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Ik twijfel nog over die refresh rate van de Quest 2. En de kwaliteit van de link. Maar tis idd wel de headset waar ik het meeste in geïnteresseerd ben. Kwil vooral in VR racen, Rogue Squadrons checken en Half Life Alyx spelen.

Old 05-10-2020, 10:45   #1431   link
HeLLBirD

HeLLBirD's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bourgi View Post
Ik heb Elite zowel met head tracking op een groot curved scherm gespeeld als in VR. VR is gewoonweg 10 keer intenser.
Nu ben ik begonnen aan Rogue Squadrons in VR.

De nieuwe Quest 2 is minder lomp dan je zou denken. Dat ding weegt maar 400 gram meer!

Op een gewoon scherm is bvb best als je uren dezelfde traderoute wil grinden... het is minder vermoeiend.
Heer, breng me niet in verleiding.
En het is intenser, maar geeft dat eigenlijk ook een tactisch voordeel? Helpt het dus om accurater te zijn, of voelt het gewoon leuk aan?

'k Zal maar al beginnen sparen om mezelf een sint/kerst/nieuwjaarscadeau te geven zeker?

Mod: En hoe zit het met die opslag? 64 gig versus 256? Hoeveel heb je daarvan nodig? Ik neem aan dat ik vooral games via steam zal spelen, dus installed op de pc?

Last edited by HeLLBirD; 05-10-2020 at 11:00.
Old 05-10-2020, 11:06   #1432   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Die opslag maakt niet uit als ge op PC speelt, afaik.

Old 05-10-2020, 12:20   #1433   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

In VR is er tactisch voordeel bij Rogue Squadrons. Je kan beter de vijand volgen als je kan rondkijken in de cockpit. Je zal daardoor minder naar het Sensors schermpje te kijken. Enfin, toch in een X-wing of A-wing. Een Tie fighter heeft bvb een rond frontaal venster, wat je VR voordeel wegneemt.

Accurater, bwa nee. Intenser, ooomfffgggg hell yeah!

De 64 gig versie zou ik ook pakken. Dat is genoeg voor een paar standalone games.

Koop rond kerstmis anders 2dehands de Quest 1 eens, die zal waarschijnlijk droppen tot 150 à 200ish euro.
Test het uit voor een maand, en dan kan je dat daarna terug wegdoen voor dezelfde prijs.

Last edited by Bourgi; 05-10-2020 at 12:35.
Old 05-10-2020, 12:30   #1434   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Originally Posted by blumcole View Post
Ik twijfel nog over die refresh rate van de Quest 2. En de kwaliteit van de link. Maar tis idd wel de headset waar ik het meeste in geïnteresseerd ben. Kwil vooral in VR racen, Rogue Squadrons checken en Half Life Alyx spelen.
Heb je om Alyx goed te spelen niet die Valve controllers nodig? Dat gaat niet werken samen met iets van Oculus denk ik?
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 05-10-2020, 12:33   #1435   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Het zou blijkbaar prima werken, (werkt zelf met PSVR op PC aangesloten heb ik al op youtube gezien) maar die valve controllers bieden meer immersie.

Old 05-10-2020, 13:23   #1436   link
HeLLBirD

HeLLBirD's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Heb je om Alyx goed te spelen niet die Valve controllers nodig? Dat gaat niet werken samen met iets van Oculus denk ik?
Maat van me heeft de eerste Oculus Quest, en dat werkte toch, voor zover ik weet (nog niet bij hem thuis geraakt door stomme corona-regels).

Quote:
Originally Posted by Bourgi View Post
Koop rond kerstmis anders 2dehands de Quest 1 eens, die zal waarschijnlijk droppen tot 150 à 200ish euro.
Test het uit voor een maand, en dan kan je dat daarna terug wegdoen voor dezelfde prijs.
Mja, dat zou de slimme manier zijn natuurlijk. Maar ik ken mezelf, kans is klein dat ik het zo aanpak.

Last edited by HeLLBirD; 05-10-2020 at 13:44.
Old 06-10-2020, 16:22   #1437   link
HeLLBirD

HeLLBirD's Avatar

Ja, ik denk dat de Oculus Quest 2 hier effectief gaat binnen komen. Ik heb in mijn steam library al redelijk wat VR-compatibele games staan, dus het lijkt me de moeite waard. Zeker voor die prijs.
Bevalt het mij écht goed, dan kan ik in de toekomst altijd wel eens kijken voor een betere, maar ik denk dat dit model voorlopig wel zal volstaan. Aangezien dit mijn eerste VR-bril wordt, zullen de minpunten mij niet echt opvallen, en dat ik moet connecten met Facebook kan me maar weinig schelen. Als ik privacy wil, moet ik maar niet op't internet zitten.

Zijn er daar trouwens ook leuke multiplayer games op? Een vriend gaat hoogstwaarschijnlijk ook de Quest 2 kopen, dus we gaan dan al met drie zijn in de vriendengroep met een VR-bril. Kunnen we dan samen dingen spelen? Waarschijnlijk wel, maar wat is er echt leuk? Er lijkt me redelijk wat rommel ook te bestaan.
Old 06-10-2020, 20:35   #1438   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Ik ga mijn htc vive ook vervangen door een quest 2. De refresh rate is een stap terug (90 naar 72 hz), maar de extra pixels zullen het wel goed maken. Hopelijk komt die 90 hz patch er effectief zoals ze beweren.

PokerStars VR is zalig multiplayer.
Je kan ook private rooms maken.

Old 06-10-2020, 22:34   #1439   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

technologie staat toch niet stil he

fucking hell
Old 06-10-2020, 23:23   #1440   link
rooz
Senior Member