Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 11-11-2020, 13:10   #1   link
Rufus
PimpMeister

Led strips

Ik heb een vraagje en hoop dat iemand hierop kan antwoorden.
Heb mij al sufgezocht en niets gevonden(waarschijnlijk zoek ik op de verkeerde manier).
Wij hebben in huis single color leds hangen. Om deze aan te sluiten zou het handig zijn om een RGB 4 pin connector om te zetten naar een 2 pin connector. De 4 pin connector's zijn overvloedig te vinden tegenover de 2 pin connectoren voor mijn idee en ook goedkoper.

Is het mogelijk om zo een 4 pin naar een 2 pin om te zetten? Of is dit technisch gezien niet mogelijk?
Old 12-11-2020, 17:00   #2   link
bokkepoot
Il duce

bokkepoot's Avatar

RGB led strips hebben 4 aansluitingen, 1 voor elke kleur (R G B) en 1 voor de massa.

Jij hebt 2 aansluitingen: 1 voor kleur en 1 voor massa. Als je de ene aansluiting voor kleur aan een van R G B aansluitingen verbindt en de massa aan de massa, zou het moeten werken.

Dit kan je doen door de kabels rechtstreeks te solderen, of zelf een verloopstuk te maken. bij Gotron kan je heel wat connectoren vinden, dan moet je enkel de kabels juist aansluiten. https://www.gotron.be

Vraag is wel waarom je dit zou moeten doen?
bokkepoot is offline   Reply With Quote
Old 13-11-2020, 06:00   #3   link
Rufus
PimpMeister

Quote:
Originally Posted by bokkepoot View Post
RGB led strips hebben 4 aansluitingen, 1 voor elke kleur (R G B) en 1 voor de massa.

Jij hebt 2 aansluitingen: 1 voor kleur en 1 voor massa. Als je de ene aansluiting voor kleur aan een van R G B aansluitingen verbindt en de massa aan de massa, zou het moeten werken.

Dit kan je doen door de kabels rechtstreeks te solderen, of zelf een verloopstuk te maken. bij Gotron kan je heel wat connectoren vinden, dan moet je enkel de kabels juist aansluiten. https://www.gotron.be

Vraag is wel waarom je dit zou moeten doen?
Zou ze graag op wifi aansluiten. Wifi connectoren voor RGB vind je met massa's. Single color vind je amper tot niet.

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules