Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Reply

Thread Tools
Old 31-12-2020, 23:17   #17221   link
Jack Carver
white male hetero unicorn

Jack Carver's Avatar

The Apartment

mja humor en comedy voelt toch wat gedateerd aan.
Kan mij voorstellen dat dat in 1960 wel een topper moet geweest zijn, maar zou hem nu niet speciaal aanraden.
Jack Carver is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2021, 16:58   #17222   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Avengers end-game
Nu ik deze gezien heb is Infinity War ietwat beter, in retrospect. Omdat Infinity War deze mooi opzette om te leveren. Alles wat daar ontbrak kwam hier wel in, karakterontwikkeling, paar emotionele arcs waar je wel om kan geven en een verrassend plot. Dus eigenlijk heb je een film van 5 uur en half, die werd afgebroken op een verkeerd tijdstip. Het einde in Infinity War was zo droog en vlak, terwijl deze dat einde verder oppikt en het ineens wel monumentaal maakt. Zot eigenlijk.
Dit is een film die al zijn hype en ratings waard is omdat ie durft (Thanos die zo lullig vroeg sterft bvb, de grappen rond Thor ook) , en aflevert op wat jarenlang is opgebouwd.

Minpunt? Het tijdsreizen zoals altijd slaat op niet veel. Paar mooie meta-grappen erover, maar deed zo te zien weinig poging om het toch maar ietwat logischer te maken. Vond het nochtans interessant dat ze tijdslijnen als parallelle lijjnen voorstelden die telkens aftakken, waardoor die in de originele (euhm kopie dan) vroegen van aub die van hen niet te verpesten. Maar als terug reizen ook een kopie veroorzaakt, dan hebben ze toch heel wat chaoos veroorzaakt in sommige lijnen die ze niet hebben opgelost? Allez, zal het nog eens moeten tekenen... Bah. Geen schrijver die zich zorgen over consistentie maak, ik heb er weinig hoop in dat het nu wel eens op iets slaat.
acku is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2021, 23:43   #17223   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Net 'Wind river' gezien. Topfilm. Jeremy Renner was nooit beter.
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2021, 23:44   #17224   link
Cage
throwing a wobbly

Cage's Avatar

Promising Young Woman.

Fuck, ik ben zo verliefd op Carey Mulligan. Wat een prachtrol in een ronduit fantastische film.
Het feit dat ze een compleet ander karakter speelt dan normaal maakt dit een van haar beste prestaties imo
Cage is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2021, 23:44   #17225   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jack Carver View Post
The Apartment

mja humor en comedy voelt toch wat gedateerd aan.
Kan mij voorstellen dat dat in 1960 wel een topper moet geweest zijn, maar zou hem nu niet speciaal aanraden.
Ik vind dat die film de tand des tijds wel goed doorstaat omwille van de tragische kant aan het verhaal. Dat, en Jack Lemmon
Old 02-01-2021, 09:08   #17226   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Bad Boys For Life. Herejezus zo slecht . De eerste 2 waren nog leutige actiefilms, maar dit was enkel en alleen gericht op het recycleren van vertraagde shots uit de eerste 2 en tenenkrullende dialogen. Die plot "twist" op het einde was de kers op de taart. De cameo van Michael Bay paste geheel bij de film.

Kudos aan die 2 dat ze een Hollywood film hebben mogen draaien (en blijkbaar een pak deuren hebben geopend), maar ik vraag mij af wat hun eigen creatieve inbreng was.
Old 02-01-2021, 16:01   #17227   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Vorige week Fatman gezien. Ewel, dat viel nu eens veel beter mee dan gedacht. Gibson is effectief in heel goeie doen, en tot op grote hoogte werkt de onnozele pitch echt.
Old 02-01-2021, 17:34   #17228   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Pixar's Soul
Zeer verdienstelijke Pixar opnieuw, zoals ze hioren te zijn. Een pak fantasie, uitdieping van complexe gevoelens en visueel/auditief spektakel. Past in het rijtje van Up, Inside Out en Coco als film over volwassen obnderwerp op kindermaat gebracht.
Had nog iets mneer van de jazz-wereld willen zien wel, vond dat boeiend. Dat verhaal eindigde in onderwacht snel in mineur. De wereld van het hiervoor en hiernamaals was echter geweldig ook. Vooral hoe ze dat uniek wisten te zetten met vormen en geluid.

The Hateful Eight

Had er eens een stuk in het midden van gezien en was voor mij de saaiste QT ooit. Dus lang niet naar willen zien. Ook dacht ik het einde al gezien te hebben, bleek bij nazien een deel uit Buster Scruggs te zijn. Haha. Hoe dat allemaal door elkaar begint te lopen. Was ook iets met premiejager, paar en koets. Dermee.
Net goed want dit einde wist me dus volledig te verrassen. Wat een film. Echt, kon niet beter kiezen voor dat moment. Er zijn er die zeggen dat deze de beste QT is, en niet zijn geprezen Pulp Fiction of Kill Bill's. Nu snap ik wel waarom. Is cool van begin tot eind, en het eind is net zoals Once Upon A Time in Hollywood een klepper op een film die tot dan toe gewoon plezant was.
Heb onder een steen geleefd, of deze is echt te hard onderschat.
Old 03-01-2021, 00:03   #17229   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

'One cut of the dead', op aanraden van verschillende mensen hier.

Terecht. Zeer clevere satire op de microbudget horrorfilms. Erg creatief gemaakt en grappig.
Old 03-01-2021, 00:10   #17230   link
Jack Carver
white male hetero unicorn

Jack Carver's Avatar

The king of Staten island

Begon best goed, paar leuke oude bekenden in de cast, ging een stukje goed.

Maar vanaf 1 punt was hij mij kwijt, was de film opeens een half uur te lang en zat er iets niet helemaal juist. Kweet niet goed wat. Zal er eens over slape en 't morgen in spoiler zetten.

Verhaal zelfs viel zelfs niet tegen. Dan was wel weer ineens gedaan gedaan.

Denk dat er meer in zat
Jack Carver is offline   Reply With Quote
Old 03-01-2021, 12:56   #17231   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Dick Johnson is Dead. Heel goed - beetje raar dat die hier nog niet gepasseerd is.
Old 03-01-2021, 22:09   #17232   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Heb hem net bekeken. Ontroerend en ook oprecht portret van een man met dementie. Pijnlijk herkenbaar. Hier en daar wel een beetje narcistisch, maar dat is waarschijnlijk onvermijdelijk met dit concept.

Bedankt voor de tip.
Old 04-01-2021, 09:00   #17233   link
radje
wadist

radje's Avatar

ik vind nergens een streaming service die trainspotting heeft wtf

gaat mij toch ni zeggen da ik straks ga moeten kloten in torrents pff ik wil er geld naar kunnen smijten en instant hebben

y'all motherfuckers are crazy
radje is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2021, 09:35   #17234   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Die heeft jaren op Netflix gestaan, nu niet meer?
Old 04-01-2021, 09:36   #17235   link
radje
wadist

radje's Avatar

ja blijkbaar ergens vorig jaar er vanaf gezwierd

Old 04-01-2021, 10:35   #17236   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Just Watch lost mijn probleem op van alle diensten doorzoeken

bevestigt helaas wat ge zegt
Old 04-01-2021, 10:40   #17237   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Bedankt daarvoor! Kende die site ook niet, en is echt wel handig. Ook al vaak zitten vloeken omdat ik niet vond waar bepaalde serie/film te bekijken is. Enige vervelende is dat hij me telkens naar franstalige site zwiert, zelfs als ik taal terug op engels zet.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Last edited by lapino; 04-01-2021 at 11:00.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 05-01-2021, 11:19   #17238   link
radje
wadist

radje's Avatar

'k ga keer iets anders doen en in plaats van goeie filmen opzoeken ga ik deze lijst afgaan:

https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...ered_the_worst

elke avond (dat ik goesting of tijd heb) trek ik er random ene uit. es zien hoe lang ik het volhou en hopelijk trek ik juist want er staan daar filmen tussen die ik feitelijk wel de max vind

Old 05-01-2021, 12:39   #17239   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Quote:
Originally Posted by lapino View Post
Bedankt daarvoor! Kende die site ook niet, en is echt wel handig. Ook al vaak zitten vloeken omdat ik niet vond waar bepaalde serie/film te bekijken is. Enige vervelende is dat hij me telkens naar franstalige site zwiert, zelfs als ik taal terug op engels zet.
Heb de app gedownload, die stelde me de vraag welke diensten ik had en toont nu altijd mooi alles voor wat ik heb. Engels dacht ik
Old 05-01-2021, 12:40   #17240   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ferrex View Post
'k ga keer iets anders doen en in plaats van goeie filmen opzoeken ga ik deze lijst afgaan:

https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...ered_the_worst

elke avond (dat ik goesting of tijd heb) trek ik er random ene uit. es zien hoe lang ik het volhou en hopelijk trek ik juist want er staan daar filmen tussen die ik feitelijk wel de max vind
https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...the_Duck_(1986)

Wat? Ik vond die geweldig
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Thread Tools

Posting Rules